Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k iCar nebo Applemobil? Apple chystá samořídící auto

Tak mě napadá, že jestli by mohl někdo konečně začít prodávat auta na baterky v množství větším než malém, mohl by to být právě Apple. Znalci jistě tuší proč.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem rád, že má někdo také rozum.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jako ze dat milion za Teslu se lidem moc nechce, ale kdyz to zacne prodavat vokusany jabko tak daj i 3 ikdyz bude mit horsi parametry,ale bude od jabka kompatibilni s iphonem.... tak to potom jo

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

nedavno jsem nekde cetl ze Tesla pretahuje spousty lidi prave od Apple, ostatne na modelu S je to vice nez videt (jinak tesla S stoji cca ty 3 miliony v nejdrazsi konfiguraci) a lide ktere pretahli a co se vyradrili, tak do Tesly sli pro povahu Muska vice nez podobnou s Jobsem

soucasna Tesla S P85D ma i zakladniho "autopilota" ktery umi parkovat a zvlada sam jizdu po vyceproudych komunikacich, Tesla nyni spolupracuje s Googlem na 2 verejnych projektech a vubec bych se nedivil kdyby i na dalsich ktere by meli co docineni prave s plnym autopilotem

na aute pro Apple maji naopak pracovat zase lide ktere Apple pretahl z Tesly :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je jednoduché, velmi chytrých a schopných lidí je všude na světě málo, takže v USA, kde je extrémní poptávka, tak tam to je nejvíce vidět. Nic jiného než migrace z firmy do firmy nejde. Ale alespoň na tom nejsou mizerně jako ČR, kde co se týká technologického pokroku a schopných lidí můžeme smutně koukat po bývalých zaostalých a zemědělských zemích jako je Jižní Korea nebo Irsko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Určitou souvislost tu vidím. Jen jablečňáci budou schopni vydávat nedostatky za pozitivní vlastnost a ještě budou hrdě ukazovat, že si koupili jabkovůz, tj. že jsou Free Cool a In. :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no ty si mi zakomplexovaný človek. Málokedy vidím Apple používateľa stále sa do niekoho obúvať, za to pod každým článkom kde je spomenutý Apple, sú vždy aspoň jeden,dvaja android ovce, ktorí sa všemocne snažia dokázať, že ich android je lepší ;) čo tak keby všetci používali čo chcú a dali ostatným pokoj ;) (a aby si si nemyslel, že som apple ovca, tak za posledný rok som vlastnil Android, iOS aj WP, a vraciam sa k WP)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro tvou informaci: donedávna jsem používal Symbian. S Apply jsem pracoval několik let a nijak mi nevadí, pokud do něj neklofe nějaký všechno-vim-všechno-znám, a že jsem na takové lidi měl smůlu docela často a specificky právě na této platformě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

O nějakých "zázračných" akumulátorech silně pochybuji, mají v podstatě na výběr od A123 Systems (LiFePO4) nebo Panasonicu (nějaké advanced Li-ion). Tesla používala akumulátory od A123, jenže teď vedení firmy A123 je rize čínské, takže pochybností o změně kvality (k horšímu) je dost.

Jedině zbývá Panasonic, který má nejdokonalejší Li-ion akumulátory. Pochybuji, že by Apple vymyslel něco lepšího, leda že by zaplatil vývoj nového, a zatím pro nás neznámého typu akumulátoru.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já ani nepochybuji, jsem si jist, že nic takového neexistuje a za našeho života nejspíše existovat nebude, fyzikální zákony jsou dané a nemá na ně vliv ani marketing ani hlasování budovatelů lepších zítřků.
Ono spojení elektromobil=ekologické auto je samo o sobě hovadina, o ekonomické a technologické stránce nemluvě. Svého času jsem to počítal, jen snaha nahradit auta v ČR autíčky na baterky by vyžadovala vybudování druhé paralelní elektro rozvodné infrastruktury a pokud si pamatuji 5 nových Temelínů. Při snaze udělat něco takového na úrovni Evropy by skončilo na nedostatku uranu, respektive paliva na výrobu elektřiny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Stačí si představit ty hory baterek z Lithia aby se člověku ekologicky uvažujícímu udělalo silně nevolno.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jako proč? Co Vás vede k doměnce, že se lithiové akumulátory nebudou recyklovat?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A co vás vede k domněnce ,že je řeč o použitých bateriích?
Na světě je necelá miliarda aut, řekněme, 500M jsou osobáky, řekněme, že baterie pro jedno váží 600kg tzn, celková hmotnost baterii 300 milionů tun.
Víte jaké jsou celkové světové zásoby lithia ve známých ložiscích? Necelých 20M tun :-)
Získávání lithia patří mezi vysoce energeticky náročné procesy, jde o proces s velkou produkcí nebezpečných odpadů, obojí je důvod vysoké ceny baterii a celkem není naděje na radikální změnu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna tohle si myslím, že by se pořešilo. Otevřených ložisek je daleko pod 1% reálných zásob.
Otázka je, zda by to mělo smysl, a nebylo by lepší vybudovat silné energetické zdroje (min. jaderné elektrárny 4. generace v opravdu velkém) a přímá výroba vodíku v nich, nebo syntéza umělých uhlovodíků.
Ale v tomto století to spíš bude masivní těžba z břidlic, už dneska jsou známé zásoby na 2 století.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Vodík je ještě daleko horší nosič energie než baterie. Ztráty při transferech energie vodíkem jsou bohužel gigantické. Vyrobit elektrlýzou, stlačit na obrovský tlak, už to je darda, jenže pak jsou potřeba kompresory na násobné přečerpávání, než se to dostane konečně do bomb auta. Vodík také neustále uniká, takže nekončící ztráty. Palivové články vyrábí spostu tepla a jejich účinnost je podobná jako u spalovacího motoru. Už hodně let zpět jsem o tom dost pročítal a na jednotky energie spotřebované pro pohon je potřeba vyrobit zhruba dvoj- až trojnásobek (což je dost rozdíl oproti dnešku kdy je ta energie využita z 30 - 40 %). To by ke všemu znamenalo postavit neuvěřitelně mnoho elektráren a kapacitně znásobit distribuční energetickou síť - čísla teď z hlavy dohromady nedám.

Baterie a nebo nějaká třetí forma uložení energie jsou jediná šance pro elektroautomobilismus v dnešních rozměrech mobility. Pokud možno baterie neobsahující vzácné prvky. Případně přímé indukční napájení z infrastruktury s baterií jen na přejetí mimo napáječe. Na to by byl třeba zlomek energie jinak potřebné pro vodíkovou cestu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jaderky 4 generace jsou omylane vsude mozne, ale koukl jsi se jak to s nima a vodikem vubec je? nebo jen recitujes?

tech 4 generaci je 6 typu ktere se zvazuji a testuji, a jen 2 z nich slouzi zaroven k vyrobe vodiku (v EU se takova zatim neplanuje do roku 2050 ani jedna, ani Frantici kteri na jadro spolehaj nejvic s takovou nepocitaj, a k tomu uranu, koukni se co delaji prave any reaktory 4 generace a jak se v nich palivo prave recykluje) dnes vodik nema smysl, je to drahe a pro dopravu neperspektivni reseni, zaprve na dnesnich technologiich a vyrobach se spoleha vetsinove na elektrolizu a vysokoteplotni elektrolizu, a tam se na 1kg vodiku spotrebuje cca 60kW elektriny a cca 10 litru vody, a ted pocitej... vodikove auto na 1kg vodiku ujede cca 100km (Mirai nebo FCX), elektroauto na 60kW ujede cca 250km, a podotykam, vsechny ty auta jsou elektromobily, jen energii maji z jineho zdroje, v elektromobilu je baterka, ve vodikovem aute je mensi baterka, palivove clanky a vodikove nadrze, ...... a ted budeme pocitat jeste dalsi faktor, cerpaci ekosystem, dobijeci stojan prijde na 5-150 tisic korun, podle toho zda se jedna o AC nebo DC dobijeni a zda je tam i nejaka dalsi infrastruktura okolo (vysvetlim nize) , kdesto vodikova cerpaci stanice s 1 stojanem vyjde na cca 80 milionu korun (viz Neratovice a jediny vodikovi stojan v CR, ale i z US zprav je jasne ze vodikova cerpacka prijde na nekolik milionu dolaru) a kuprikladu tato stanice v CR ani nedokaze plne naplnit jedno z dnesnich bodikovich aut Toyotu Mirai, ma proste polovicni plnici tlak nez kolik vyzaduje to auto k plnemu naplneni nadrzi, a je tam jeste jedno uskali, treba ta Neratovicka dokaze denne natankovat jen 3-4 auta, skladovaci kapacita te cerpacky je jen 12kg vodiku (cca 50 m3)

a ted k tem stojanum a jejich extremni rozdilnosti cen 5-150tisic, elektroauto samo osobe ma vlastni dobijecku od vyrobce jiz na palube, ale ta dobijecka ma nejaky vykon, ta nabijecka dela to ze ze zasuvky odkud jde AC prevadi na DC a to pak putuje do baterii, cim silnejsi tato palubni nabijecka je, tim rychleji se muze auto dobijet ze zdroje ktery produkuje AC jako je bezna zasuvka nebo velke cervene 3 fazova zasuvka, takze pokud je na palube auta jen 4kW nabijecka, tak se auto muze nabijet ze zasuvej 4x pomaleji, nez kdys tam je 16kW nabijecka, takze kuprikladu Tesla S kde je moznost mit jednu nebo dve 11kW nabijecky (dohromady tedy az 22kW) tak se ze zasuvky nabiji mnohem rychleji nez treba Nissan Leaf ktery ma jen jednu 6.6kW palubni nabijecku, rychlost nabijeni je pak omezena tim zdrojem toho AC, u bezne zasuvky tedy cca 3.7kWh a u cervene 3 fazove pak cca 14.5kW, tohle je tedy ta situace kdy dobijeci stojan je vpodstate jen zasuvkou AC a je to levne, doma ma takove zasuvky kazdej a vyvest ji treba z poulicni lampy je otazka par stovek as tisic (to planuje treba BMW), podle toho jak moc krasne to musi vypadat :) a pak jsou nabijeci stojany co maji v sobe prave vetsi nabijecky jake jsou i na palube elektroaut, ktere meni AC na DC (zpravidla oznacovane jako rychlonabijecky a u Tesly jako Superchargery) ty autu dodavaji jiz DC a elektronika v aute si jen ridi aby se spravne dobijelo, ale palubni nabijecka v tu chvili nemusi temer nic delat, a takove stojany jiz stoji treba 150 tisic

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ty cisla ti krapet nesedi, baterie pro osobni auto nevazi 600kg, dnes asi nejvice medializovany elektromobil tesla S, kde je baterie o kapacite 85kW (asi nejvetsi baterie v elektromobilech) ma vahu cca 380kg, a ty baterie dle zakonu musi byt jiz dnes z 85% recyklovatelne

ale co je spise podstatne, zacinaji se objevovat i baterie kde je recyklovatelnost prez 90-95% a takove se budou vyrabet i v GigaFactory pro model 3/E a dalsi elektromobili nejen Tesly, a ty baterie budou mensi, 85kW a mozna 120kW baterie ma mit jen Tesla S a ty vetsi pak model X, 3 model ma mit jen 45-48kW baterie, prumerem dnesnich elektromobilu se nedostavame ani na 30kW a hmotnost baterii pro elektromobily prumerne nepresahuje 150kg, treba baterie v Leafu vazi 135kg ;)

navic jsou v priprave i jine typy akumulatoru ktere se vzacnymi materialy vubec nepocitaji, treba firma ktere dodava baterie do Priusu stavi novou tovarnu v Japosku kde se budou produkovat baterie se 100% recyklovanosti a bez dnes stezejnich materielu a vzacnych kovu, ta firma se jmenuje PowerJapan+

a uplne posledni fazi elektromobility nejsou baterie, ale system OLEV, tedy OnLine Electric Vehicle, kdy je auto nabijeno za jizdy indukcne z vozovky, a tento system se jiz davno zkousi kuprikladu na autobusove doprave, kdy draty misto aby byli nahore pro trolejbusy, tak se stehuji do vozovky, u osobnich aut to zkousi kuprikladu BMW, u autobusu pak Volvo, Siemens :)

mimochodem, vsechny varianty budoucich aut s alternativnima palivama pocitaji s bateriema o minimalni kapacite jakou maji dnes treba plug-in hybridy, protoze ve vsech pripadech se vpodstate jedna o elektro auta, vodik, elektroliticky roztok nebo i prave olev, vsude slouzi k pohonu elektromotor, a baterie tam slouzi pro rekuperaci a pro usmerneni proudu k elektromotoru

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

a jak jsi to sveho casu pocital?

protoze udaje CEZu a CEPSu jdou krapet jinym smerem nez jake pises ty, a obdobne se asi budou chovat energeticke firmy vsude tam kde se elektromobilitou dobudoucna pocita, mimochodem CEZ je zapojeny do elektromobility a pokud uspeje Ek s doporucenim, tak CEZ bude v CR asi raketove stavet verejne dobijeci stanice, ale k tomu az pozdeji

tak jen pro ukazku udaje z Ceske kotliny kde to elektromobili maji spise tezsi, za rok 2014 byl v CR instalovany vyrobni vykon elektriny cca 21GW+, tato hodnota za posledni 3 roky roste v prumeru o 2GW a investicni plan CEZu a CEPSu na tohle rozsirovani existuje az do roku 2025 kdy se do rozsirovani jak infrastruktury pro prenos (CEPS) tak vyrobu (CEZ) odhaduji na 5 miliard korun rocne (neni v tom zahrnuta vystavba nebo rozsirovani Jadernych elektraren, to vetsinou z majoritni casti financuje stat) do te doby ma prenosova kapacita Ceske rozvodne site stoupnout na dvojnasobnou hodnotu z dnesnich cca 26GW (hlavnim duvodem jsou prebytky elektriny z okolnich statu kde CR funguje jako tranzitni zeme a elektrinu dal preprodava) a zaroven stoupat instalovana vyrobni kapacita o 1-2GW rocne, paradoxem ale je, ze v CR dlouhodobe spotreba elektriny klesa (o cca 1GW rocne) v roce 2014 byl prumer spotreby 10.7GW, takze CR ma jiz dnes cca 49% instalovane vyrobni kapacity elektriny do plusu

nastesti scenare jake popisuji odpurci elektromobilu nikdy nenastanou, zaprve se prez noc z aut na benzin a naftu nestanou elektroauta, takze zadny nahly napor se konat nebude, bude to normalni pozvolny jev ktery v CR znamena ze elektroauta pribyvaji tempem asi 80-120% rocne (a takove tempo se neudrzi porad a bude klesat), a v CR se bavime o stovkach aut, nikoli o milionech kterych tu jezdi na benzin a naftu, i tak se predpoklada, ze elektroauta do roku 2025 nebudou mit v CR vice nez 3-5% podilu, tedy z tech dnesnich necelich 7 milionu to bude maximalne nejakych 200-350 tisic elektro aut (velice optimisticke cislo a spise to bude mene, rekl bych nohem mene, spise se klonim k max 1%) takze zrovna CR se nedostatku elektriny pro elektroauta fakt bat nemusi :D

a ted k te EK - Evropska komise, ta podala navrh a jiz se ma schvalovat, ze EU bz do konce roku 2020 mela na svem uzemi vybudovat prez 250 tisic verejnych dobijecich stanic, kde pro CR je urcena kvota 11-13 tisic verejnych dobijecich stanic(stojanu), cos by elektromobili samozrejme posunulo v bodu zajmu i k lidem kteri o nich neuvazuji prave pro nedostatecnou infrastrukturu dobijeni

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rekl bych ze to pocital jednoduse:

"Při snaze udělat něco takového na úrovni Evropy by skončilo na nedostatku uranu, respektive paliva na výrobu elektřiny."

Tak nejak zcela zapomel na tu drobnou moznost, ze by mohli existovat zdroje, ktere nepotrebuji palivo..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jen současně objevené zdroje jaderného paliva pro kompletní energetickou spotřebu lidstva jsou na úrovni zásob na 20.000 let, předpoklad co je v moři, je 100.000 let. Do toho se nepočítá, když se začne hledat hlouběji, nebo že za tu dobu již bude funkční fúze. Ale máte pravdu, že kompletní přechod na elektro auta by byl masakr a spousta dalších vysokonapěťových rozvodů nad našimi hlavami.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Já ani nepochybuji, jsem si jist, že nic takového neexistuje a za našeho života nejspíše existovat nebude, "
Kdeze sem to uz slysel... aha ano, pan Duell to rekl nekdy pred 115ti lety..

"fyzikální zákony jsou dané"
Jo, to byly uz i pred 115 lety... tihle budovatele svetlych vcerejsku me fakt bavi..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tesla pouziva baterie od Panasonicu, sak GigaFactory stavi prave s Panasonicem, a take maji spolecny vyvoj novych baterii, vpodstate se mluvi v tomto "koncernu" o dvou novych typech ktery by meli prijit s modelem 3, tedy asi rok 2017

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mohli by začít něčím jednodušším - třeba by mohli zkusit pro změnu vyrobit telefon co se v chladu sám nevypíná, nebo iPady kterým by samovolně nepraskalo sklo.

Ale k věci - na elektromobilu není zajímavého kromě baterky nic. Samořiditelná auta jsou daleko zajímavější.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Elektromobily musí být zajímavý pro všechny inteligentní lidi pohybující se ve velkých městech. Já jsem z Brna a docela mě láká představa, že na okraji města nebude nutné utírat saze z parapetu dvakrát denně. A to mluvím o sice hlavní, ale ne příliš vytížené silnici. Provoz bych tam viděl na cca 15-20 aut za minutu ve špičce. Imho říct obyvatelům brněnské ulice Úvoz, která je dlouhodobě na prvních místech v seznamu ulic s nejhorším ovzduším, že tam budou jezdit jen elektromobily, tak vám budou líbat ruce. A každý, kdo občas stojí v trochu větší koloně a netopí si doma v krbu tisícovkama, musí uznat, že úspora za paliva v kolonách bude rozhodně nezanedbatelná. A to nemluvím o tom, že v létě si v té koloně budete moct dovolit otevřít okýnko a dýchat čerstvý vzduch a ne mraky spalin.

Osobně mě na elektromobilech (ať už využívají akumulátory nebo vodíkové palivové články) neláká ani tak ekologická stránka (která je víc než pochybná) jako hlavně přesun spalin z měst k elekrárnám a továrnám (které se snad postupně modernizují a omezí i ty svoje odpady a emise).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1. Prach je moderními (opakuji MODERNÍMI) auty generován z hlediska spalování PHM naprosto minimálně. Spíše jde o to, že auta prach víří, a tam ti elektromobil nepomůže. Tím spíše v zabetonovaném středu města (i když Úvoz částečně sousedí se zahrádkovou kolonií)

2. Prach generují hlavně spalovny a uhelné elektrárny vyrábějící elektřinu, a to navzdory odsíření a lapačům prachu. Ty totiž redukují jen určité procento. A pokud každý den vyletí komínem jeden dlouhý vlak uhlí, kam se asi všechen ten popílek poděje? Je zcela iluzorní, že velké zdroje znečištění jsou ekologičtější jak ty malé, právě naopak!

3. Potenciální úspora: zde uznávám, že elektromobily mají zatím výhodu, protože se na ně nevztahuje spotřební daň. Na druhou stranu jejich pořizovací cena je tak vysoká, že v porovnání s běžným srovnatelným autem k úspoře nedojde, neboť úspora na ujetém kilometru převáží pořizovací náklad až celkem pozdě, někde u 150 tisíc km (počítal jsem to už dříve, nepamatuju se už přesně). Problém je s elektromobilem takovou dálku ujet, protože se tato auta hodí jen do města na kratší pojížďky do řekněme cca 100km denně. K tomu se přidává nutnost po určité době měnit akumulátory, což je velká část vstupních nákladů.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

bod 1 a 2 celkem sedi :)

3 tato hodnota zavisi na mnoha faktorech kde se cifry neuslae meni, a je tedy nemozne se dobrat realnych cisel, cena paliv a cena elektriny (nekde je cena elektriny pausalni, nekde je zcela zdarma, nekde za normalni spotrebi cenu) a co vic cena elektromobilu klesa a bude klesat mnohem strmneji nez u zabehnutych aut se spalovacim ci zazehovim motorem, jaksi cena baterii klesa a jejich parametry se mirne posunuji, obecne lze rici ze u mestskych auticek je to mene vyhodne pro elektromobil, nez treba v luxusni sfere, vo se take casto nezohlednuje je vybavenost, elektromobily jsou dnes cilene na movitejsi klientelu a jsou vybavene casto na maximum co jejich konkurence, takze pokud nekdo treba leaf srovnava s Golfem v zakladni variante, tak porovnava spatne

je pro ukazku, Tesla S je parametrycky a vybavenosti konkurent ne pro bezne BMW 5 nebo Audi A6 ktere se v zakladu pohybuji nekde u 1 milionu korun, ale pro modely jako BMW M5, RS6 ktere zacinaji na cca 2.5 milionech a prinasi i komfortni prvky z tridy kam spada treba Mercedes S (ostatne s Mercedesem S je take nejcasteji Tesla S srovnavana (a i jeji nazev tak byl asi zvolen zamerne), ac zapada nekam mezi nizsi stredni aluxusni segment, tam us tedy cena 3 milionu za plne vybavenou Teslu S P85D neni nijak dramaticky jina nez u benznove ci naftove konkurence, predpokladam ze i cena modelu X a nasledne modelu 3 nebo E budou naceneny tak, aby primo konkurovali nekteremu modelu od Mercedesu, Audi a BMW, u X se spekuluje o Q7 a u modelu 3/E pak jako konkurence pro BMW 3

co se baterii tyce, zalezi na vyrobci, ale zpravidla u hybridu ti dani zaruku 8 let pokud splnis jiste podminky (Toyota) a u tesly je to treba 8 let za 125tisic mil u 60kW modelu, nebo 8 let a neomezeny najezd u zbylich 85kW modelu

a k tomu mestu a mimomestu, zalezi ciste na infrastrukture, a Tesla jde nato myslim velice lisacky a proti proudu ostatnich automobilek (ktera automobilka postavi po svete cca 400 benzinek a pak co mesic pridavaj dalsich 10, a navic tam necha sve zakazniky tankovat zdarma?) a tady mas prejezd Teslel S z pobrezi na pobrezi, cca 5500km za 76 hodin http://goo.gl/z8h0rp

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenom drobna poznamecka k tem "vsemi" opevovanym Teslam - prodej automobilu Tesla je SILNE prodelecny, pokud by ten cely cirkus majitel silne nedotoval a ty auta si na sebe mela vydělat, tak by realna cena mela byt tusim cca 3x vyssi.
Tudiz vyvozovat z Tesly, ze elektromobily mohou byt uplne super i v dnesni době je mirne receno "mimo misu".
Bohuzel limity, které se tykaji baterii, jsou pomerne neprijemne a nevypada to, ze by se to mělo nejak skokove (coz je potřeba, jinak to proste je k "nicemu") zmenit.

Jako jo, pokud někdo potřebuje jezdit denne 40-50km max, nekde po meste a vi, ze s tim autem nikdy nebude potrebovat jet nekam dále (tedy pravdepodobne ma doma ještě další auto na klasicke palivo, kterym v pripade takove potřeby pojede), potom jo, je to hezka draha hracka a proc ne.
Ale jinak bohužel :-(

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

hodnota automobilky tesla se odhaduje na 26 miliard dolaru, a rocni ztrata cinila za rok 2014 smesnych 75 milionu dolaru (schvalne kolik myslis ze stoji vyvynout seriove vyrabene auto, postavit tovarnu kde se vyrabi, zaroven vyvyjet dalsi 2 modely, u toho stavet po celem svete vlastni prodejni a servisni sit kde prodavaji a servisuji ta auta, zaroven stavet sit dobijecich stanic Supercharger a k tomu si ve spolupraci s Panasonikem zacali stavet dalsi obri tovarnu na baterie co ma produkovat baterypacky pro 500 tisic elektroaut rocne, jen tato posledni investice jim sebrala za kvartal Q4 350 milionu dolaru) opravdu ti ztrata 75 milionu prijde nejak velka? a jen tak do placu, na akcii vykazali zisk 2 centy

a videjko s prejezdem USA v Teslach dam klidne jeste jednou http://goo.gl/z8h0rp

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

600km dosah na jedno dobiti se ti zda malo ?

http://www.nanoflowcell.com/en/quant

Ano to auto je prototyp, ale: vyvozovat z toho, ze ty neznas technologie lepsi nez Li-ion, ze zadne lepsi nejsou a nebudou, a ze se to nemuze skokove zmenit, je docela blahove.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jo tomuhle taky drzim palce :) navic to auto vypada bajecne a doufam ze se jednou docka seriove vyroby

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.