Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k ARM s AMD ohlásily partnerství pro společnou podporu OpenCL

Tak napadají mě hned dvě otázky:
1. Co Intel? Kdy už konečně přijde s pořádnou gpgpu-schopnou grafikou? IB?
2. Když ARM bude OpenCL-ready, co bude s CUDA?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1. suskanda je ze IB bude OpenCL-compatible
2. nvidia plne podporuje OpenCL uz dlouhou dobu. to, ze ma vlastni proprietarni model neznamena, ze by otevreny standard nepodporovala. to si jen zde v cechach nekteri lide stale mysli ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Také doufám, že tomu tak bude
2. Jasně, že nVidia podporuje OpenCL, ale jde tu o CUDA.
CUDA pro Win se po posledních aktivitách Microsoftu (C++AMP) stává absolutně nezajímavou, Linuxáři zase preferují otevřené standardy a ARM jde také do OpenCL. Proto se ptám, co bude s CUDA?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CUDA proste postupne chcipne, protoze se postupne stava nezajimavou technologii vazanou na hw jen jedny firmy...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je všechno jenom pusta teorie. V tomto odvetvi dvojnasob plati, ze vyborna vyvojarska podpora je nejdulezitejsi. To je přesně ten duvod proč se iniciativa AMD nikdy neujala, a CUDA se dnes učí na univerzitách a používá v superpočítačích.

V HPC jednoznačně platí, že hardware si kupujete až podle toho, co na něm chcete provozovat. Stručně a jasně vývojáři si zvolí CUDA, protože s poskytovanou podporou v něm nejrychelji dosáhnou cíle, a vy si koupíte nVidia, protože řešení bude využívat CUDA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jo, nechci ti při pátku brát tvůj optimismus, na akademické půdě tedy CUDA zůstane.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zustane i v HPC, ale nemám důvod se domnívat, že se rozšíří i OpenCL, vzhledem k podpoře, kterou k němu nVidia také poskytuje. Všechno je to zejména o podpoře.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dobrá souhlasím :)
CUDA zatím mrtvá není!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OPRAVA:

ale nemám důvod se domnívat, že se nerozšíří i OpenCL...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ona je vůbec otázka, proč přicházet s GPGPU grafikou. Pro daný typ výpočtů může být lepší dedikovaná jadnotka přímo v procesoru, proč na to balit balast v podobě grafiky? To že se výrobci Grafik snaží najít pro grafiky i jiné využití neznamená, že jsou grafiky pro HPC nejlepší možné řešení. To mě jen tak napadlo vzhledem k tomu, jak Intel QuickSync natrhl AMD a nVidii lidově řečeno nečekaně zadnici. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Media engine s QuickSync je jednoúčelová jednotka pro práci s videem (mimochodem pracuje výporně).
Takže si myslíš, že by na každé jednotlivé typy úloh měla být v cpu vyhrazena podobná speciální jednotka?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Návrh mnoha procsorů je tímto způsobem řešen. Přidávání jednoúčelových výpočetních jednotek je jistě řešení. Dnešní grafiky do jisté míry jsou hromada jednoúčelových výpočetních jednotek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Věř mi, že fixně funkční jednotky mají smysl jen v ojedinělých a vyjímečných případech a nelze je vytvářet na každou úlohu. SB Media Engine je nouzovým řešením v tom, aby mu (hlavně)AMD nebo nVidia příliš neutekly v nejběžnější PC úlohách jako transkodingu videa.
Shadery gpu jsou programovatelné a tudíž se stávají univerzálním řešením pro masivně paralelní výpočty (je jich hodně). Dnes je tendence cpu a gpu spojovat, je však možné, že se v budoucnu gpu z cpu opět vyhodí, ale vsadím se, že ty SP (nebo jejich obdoba) tam zůstanou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám pocit, že oba mluvíme o tomtéž. GPGPU procesor se dnes skládá z mnoha stejných jednoúčelových jednotek, které počítají ADD/MUL/MAD. To že se dnešní GPU posouvají z jednoúčelových zařízení pro zobrazování obvrazu někam k programovatelným výpočetním jdnotkám neznamená, že tyto jednotky by stejně tak nemohly být integrovány do procesoru. Ostatně AMD se o to více méně snaží.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No vidíš, že se nakonec, shodneme. K provádění těmto masivně paralelním úloh budeš potřebovat programovatelný hardware (nejlépe přímo v cpu, dnes je to gpu) a samozřejmě nové vývojové prostředí pro vývoj takovéhoto software. Takže otázky znovu zní:
1. kdy už takový HW bude konečně mít Intel
2. Co s CUDA :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1. Intel nakupoval patenty od nV, takze asi taky neco chysta (ale jestli nakoupil letos, tak neco uvidime tak za 3-5let)
2. Vcera jsem stravil vecer koukanim na prezentace z AMD Fusion Summitu. Jestli se AMD podari aspon pulka toho co by radi (a technicky to dava smysl), tak ma nV problem. Kombinace rychlejsiho OpenCL a spolehlive pracujiciho C++ AMP (nejen pro widle!) muze dostat CUDA do kolen celkem rychle. Nejspis jako vzdycky rozhodne Intel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

CUDA může dostat do kolen v současnosti pouze sama nVidia. Je sice evidentní, že výrobce masového konzumního software typu Adobe upřednostní univerzální varianty typu OpenCL - poběží to majitelům všech karet, ale uvědomte si, že v tomto segmentu je dnes programů akcelerovaných GPGPU velmi málo. CUDA tak v tomto segmentu prakticky nemá co ztratit. Naopak v oblasti HPC a supervýkonných serverů či pracovních stanic nikoho přenositelnost na jiný Hardware (ATI nVidia) nezajímá. Jestliže CUDA nabídne nejlepší podporu vývojářů, 100% podporu všech feature v HW (univerzální na výrobci nezávislé OpenCL může pokrývat třeba jen 99%) pak to budou mít konkurenti těžké. Stejně jako Microsoft, který v HPC platí spíše za břídila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Adobe používá akceleraci kartami nVidia ve Photoshopu už pár roků a taky to bude asi o podpoře vývojářů.
v mainstreamu je problém s univerzálností a přenositelností kódu mezi platformami, tak dokud se nerozšíří použitelný standart, vývojáři se nepohrnou do implementace něčeho, co poběží jen někde
CUDA má svoje speciální aplikace a jak tady někdo psal, když se dělá specializovaná aplikace, tak už je programátorům jedno po jakém hw sáhnou, ale aby to měli implementované rychle a dostávali výsledky. Do dalších segmentů se nVidia nedostala tak jak by si přála (Gelato). Ale zase se vrací oklikou s vRay realtime GPU rendering, který byl napsaný nejprve pro CUDA a teprve pak do OpenCL

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Programovatelné výpočetní jednotky nejsou doménou GPU. To spíše výrobce GPU napadlo, že by jejich produkt mohl TAKY využívat programovatelných jednotek. Jinak jsou tu s námi programovatelné procesory a koprocesory už dlouho, jen je neměl každý pepa z dolní horní v počítači. Na druhou stranu grafiku má každý.

Mimochodem moc se o tom sice neví, ale Intel dodává například do Industrial segmentu procesory kombinované v jednom pouzdře s polem programovatelných hradel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že zmíněný Atom s FPGA byl řešen i na tomto serveru. IMHO pro použití OpenCL bys z hradel nejdřív musel naprogramovat nějaký DSP a následně na něj napsat nějaký driver aby s ním mohl OpenCL pracovat.
Pro C++AMP zjevně nepoužitelné, protože tam potřebuješ kompatibilitu z DirectX. No ale kdo ví?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně řečeno bych docela rád věděl, kdo od Intelu ten Atom s FPGA kdy koupil a co z toho FPGA udělal. Nějaký příklad z reálného světa, kdyby se dal najít. Intel sám nám to asi neřekne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ARM a x86 rozhodně nejsou dvě poslední relevantní architektury.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cina podporuje MIPS aj ked posledne roky bol na ustupe, Oracle SPARC, nakoniec vyzera ze intel Itanium este neopusta, roadmapa uz je do 2014...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně tech MIPS/MIPSel se vyrobí skutečně hodně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu se nepouzivaj u zarizeni, kdy by byla potreba nejaka ukrutna inovace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tím nemohu souhlasit. Síťová/komunikační zařízení se rozvíjejí hodně rychle a MIPS je zde hodně oblíbený.

Čínská akademie věd pak dlouhodobě pracuje (vyvíjí) s výkonnými MIPS procesory pro počítače a servery.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.