ATI chystá Pixel Shader 3.0 a zkouší multi GPU
Firma ATI, která je v tuto chvíli největším dodavatelem grafických chipů do videokaret, hodlá Pixel Shadery ve verzi 3.0 podporovat v době, kdy to bude potřeba. Stávající hry a aplikace z větší části počítají s verzí 2.0, takže prý zatím není kam spěchat. Jakmile budou Shadery 3.0 aktuální, ATI tyto vlastnosti do svých grafických chipů zakomponuje. (Není náhodou třeba napřed udělat hardware, aby bylo na čem testovat software?)
Zajímává je však informace o koketování s multi GPU technologií, kterou nVidia v současnosti provozuje pod označením SLI. ATI k tomu lehce vyburcovala firma Alienware s Video Array Technology, která umožňuje na základní desce se dvěma PCI Express ×16 sloty provozovat dvě stejné grafické karty nejen od nVidie, ale také třeba zrovna ATI. Dual GPU má ATI na seznamu věcí, které možná zakomponuje rovnou do grafických karet, zatím to však nijak podrobně nerozvádí. Nakonec by to však neměl být nějaký zásadní problém, neboť v jejích grafických chipech jsou jisté mechanizmy, které umožňují paralelní chod více GPU. Mezi zákazníky ATI je totiž firma Evans & Sutherland, která GPU od ATI používá v super nadupaných grafických systémech s až 256 takovými chipy.