Objednali Apple iPhone X, banka transakci zrušila jakožto pokus o podvod
Šílenství kolem iPhone X doplnil nový fenomén. Online diskuse zpestřují případy, kdy si zákazník objednal iPhone X, zadal úhradu platební (kreditní či debetní) kartou a čekal na vyřízení objednávky. Namísto toho obdržel pouze informaci o zrušení objednávky s odůvodněním, že nebyla uhrazena. Při ověření situace v internetovém bankovnictví zákazník zjistil, že banka úhradu za iPhone X zrušila s odůvodněním, že byla vyhodnocena jako pokus o podvod na klientovi.
Mnozí uživatelé projevili velmi expresivní formu rozhořčení, protože v důsledku přerušené finanční transakce byla jejich objednávka automaticky zrušena, takže vypadli z pořadníku. Další, kteří si již tohoto rizika byli vědomi a zablokování převodu ze strany banky podchytili, tvrdí, že ještě nemusí být vše ztraceno. Při včasném kontaktu banky, která převod odblokuje, a okamžitém oslovení prodejce, totiž může objednávka proběhnout korektně.
Další a asi jistější metodou je kontaktování banky ještě před samotným nákupem. Za celým problémem patrně stojí cena iPhone X, která i v nejlevnější konfiguraci a s poštovným dosahuje čtyřciferné částky v dolarech i eurech. U těchto sum již patrně bankovní systémy vyhodnocují, zda nemůže jít o podvodnou transakci a pokud dojdou k závěru, že ano, zruší ji.
Pro nyní objednané či předobjednané kusy iPhone X se očekávají dodávky v horizontu zhruba šesti týdnů. První hodnocení novinky chválí hlavně fotoaparát, displej a výdrž baterie, naopak Face ID neodemkne telefon vždy a gesta k ovládání, která nahrazují chybějící tlačítko Home, jsou odlišná než u iPadu, což může být pro majitele obou zařízení matoucí.