Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

BioWare zmírní DRM ve hře Mass Effect

BioWare logo

O plánovaném opruzu aktivace hry Mass Effect od BioWare každých deset dní jsme vás informovali minulý týden a zdá se, že se zvedla dostatečná vlna nevole (k čemuž jistě přispělo i informování zpravodajskými servery) na to, aby firma zareagovala. BioWare ochranu zmírní zhruba na úroveň toho, co je nyní ve Windows XP, tedy bude požadovat aktivaci jen při instalaci a následně jen při stahování dalších věcí do hry (podobně je součástí programu „Výhody Legálních Windows“ stahování nikoli bezpečnostních aktualizací po ověření pravosti systému).

Podle reakcí některých diskutujících na různých webech se hra Mass Effect opět dostala na jejich seznam softwaru určeného ke koupi. Možná to byl ze strany BioWare pokus, co lidi snesou a co nikoli, ale troufáme si odhadovat, že kdyby byl tento výrobce nakrásně první, kdo by podobný systém zavedl (tedy jen aktivace přes internet a ověřování v případě stahování dalšího obsahu do hry), asi by tu byla podobná vlna rozhořčení jako v případě původní reaktivace každých deset dní. Je jen otázkou času, kdy něco takového nebude vyvolávat řadu nespokojených výkřiků. Koneckonců se dnes už ani nepozastavujeme nad tím, že software jednou ověřený jako pravý si čas od času provede znovu kontrolu, jestli se náhodou nestal nepravým. Lidé si zřejmě zvyknou postupem času na všechno a tvůrci softwaru vědí, že na ně nemohou tak rychle, všechno chce svůj čas. Je to podobné jako s přetížením nebo se zrychlením, pokud překoná určitou hranici, daná věc se neposune žádaným způsobem, nýbrž se rozbije. K tomu zřejmě nyní dospěli i v BioWare.

Zdroje: 

WIFT "WIFT" WIFT

Bývalý dlouholetý redaktor internetového magazínu CDR-Server / Deep in IT, který se věnoval psaní článků o IT a souvisejících věcech téměř od založení CD-R serveru. Od roku 2014 už psaní článků fakticky pověsil na hřebík.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku BioWare zmírní DRM ve hře Mass Effect

Pátek, 16 Květen 2008 - 15:48 | Michal Zobec | hkmaly   nevím jak ty, ale klidně ti...
Pátek, 16 Květen 2008 - 13:47 | Anonym | Sumoer & zobecm: Ano, vykon klesne ......
Pátek, 16 Květen 2008 - 00:04 | Michal Zobec | sumoer   ještě k těm licencím: "...
Pátek, 16 Květen 2008 - 00:02 | Michal Zobec | sumoer   ad virtualizace: částečně...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 23:58 | Michal Zobec | sumoer   no vzhledem k tomu že jsem...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 09:35 | Anonym | hkmaly: A který virtuální stroj plně podporuje 3D...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 09:15 | Anonym | "zobecm: no ano můžeš požadovat...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 08:49 | Anonym | Tak som mrkol na nejake screeny z tej hry. Bieda...
Středa, 14 Květen 2008 - 21:41 | Anonym | Hihi, pokaždý stejná diskuse, skoro nuda, dalo by...
Středa, 14 Květen 2008 - 14:08 | Michal Zobec | Sumoer   no ano můžeš požadovat...

Zobrazit diskusi