Blender (Cycles) bude podporovat akceleraci přes iGPU ≥RDNA 3 APU
Cycles je fyzikální renderer využívající path-tracing, který je schopný běžet jak na procesorových jádrech, tak na (kompatibilních) grafických čipech. Postupem času se rozšiřuje spektrum GPU, na kterých je podporován. Aktuálně byla ohlášena verze Blenderu 4.0 chystaná na listopad, ale uživatele integrovaných grafik spíše potěší verze 4.1, která má dorazí po přelomu roku. Její ohlášení následovalo jen dva týdny po vznesení požadavku na rozšíření podpory.
Již aktuální verze podporuje samostatné grafiky s architekturou RDNA 3 (~GFX11), ale chystaná verze 4.1 doplní podporu i pro integrované. Aktuálně to znamená APU Phoenix a Phoenix 2. V příštím roce se však notně rozšíří základna kompatibilních APU, neboť se na CES (leden) očekává vydání Hawk Point (vylepšený Phoenix), někdy kolem poloviny roku následované vydáním Strix Point (4× Zen 5 + 8× Zen 5c + 1024× RDNA 3.5) ve druhém pololetí následované vydáním velkého APU Sarlak (16× Zen 5 + 2560× RDNA 3.5).
Jinými slovy, bez potřeby samostatné grafické karty, v rámci TDP procesoru a bez nutnosti upgradu získají uživatelé těchto APU podstatné zvýšení renderovacího výkonu v Blenderu. Pro aktivaci renderingu akcelerovaného přes grafické jádro stačí v Preferences ‣ System ‣ Cycles Render Devices vybrat kompatibilní zařízení (pro aktuální modely APU tedy Radeon 780M / 740M).