Blu-ray on-line distribuce nezničí
Na právě se konajícím setkání zvaném „Home Entertainment Summit“ v Los Angeles se přední světová studia doslova rozplývala nad nádhernou budoucností, kterou jim přinese Blu-ray. Zvláště Walt Disney Studios něco musí vědět, protože podle jejich generální manažerky pro Severní Ameriku Lori MacPherson v roce 2015 bude celých 56 % příjmů z veškeré zábavy patřit Blu-ray plackám, zatímco on-line video bude držet ubohých 6 %. Šéf jejich marketingu Gordon Ho zase hovořil o významu BD-Live, jehož podpora výrobci a vydavateli se ve velkém rozšíří ještě v tomto roce. Měl na mysli pochopitelně BD Profile 2.0 a dodávku dalších „nadstandardních“ bonusů k majitelům Blu-ray filmů (tapety, propojení na sociální sítě, vyzváněcí tóny, novinky, hry, atd.). Ale zazněl i varovný hlas, když Russ Crupnick z NPD upozornil na nebezpečí konkurence Blu-ray od video her a zvláště pak vyzdvihl Wii a dodal: „Lidi tráví sobotní večery s jejich videohrami, když dříve jim postačily filmy.“. Řeč přišla i na HDTV a její úzký vztah k Blu-ray, protože kdo televizor s vysokým rozlišením nemá, nemá ani důvod si pořizovat Blu-ray a to je také důvod, proč třeba ještě v roce 2015 budou mít studia prodej 38 % stále v klasických DVD.
Už jsme na to narazili v jedné debatě, když padla řeč na připravované ochrany pro pozemní HDTV vysílání, nositelé technologií, kteří pro nás tuto „vymoženost“ připravují, mají malou povědomost, jak to je se stahováním HD videa po internetu a tvoří ochranu před bubákem, co ani z díry nevyleze. Ostatně i my si myslíme, že jedním z hlavních nebezpečí pro Blu-ray je právě dodávka videa ve vysokém rozlišení až do domu a je lhostejné jakým způsobem to bude. Zapomeňte na „špecifiká“ naší kotliny a zkuste sami napsat, jak to s Blu-ray vidíte vy.