Budou zákony o virtuálním světě?
Popularita on-line her roste obrovským tempem. Tzv. MMORPG (massively multi-player online role-playing games) odstraňují osamělost hráčů a dávají jim pocit sounáležitosti. To ale může přinášet nečekané problémy. V Číně ubodal (ne ve hře, ale opravdu) jeden hráč Legend of Mir 3 druhého, protože prodal dračí šavli, kterou spolu vyhráli. Za reálných 7200 juanů (20 000 korun) to jistě nestálo. Udání krádeže mu totiž policie odmítla, protože šlo o virtuální věc. V Austrálii zase koncem loňského roku 22letý univerzitní student koupil za 35 000 US$ virtuální ostrov, který se nachází opět ve virtuální hře Project Entropia. Každý, kdo ve hře ostrov navštíví, mu bude muset dát % z toho co uloví nebo vydoluje. On sám ho pak může rozprodat na parcely, což mu může vynést až 40 000 US$.
Soudy totiž v zásadě spory v této oblasti neřeší, protože odkazují na fakt, že se jedná pouze o toky dat, soubory nul a jedniček, které nemají hmatatelný základ. Je ale jasné, že jak bude přibývat MMORPG, tak bude růst počet problémů vznikajících z uvedených i dalších (co třeba dědictví?).
Koho by snad zajímalo, jak to funguje, může si Legend of Mir 3 vyzkoušet. Hra vás jinak vyjde na 7,99 £ měsíčně (350 Kč).