Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Co dál s Infinity Cache? Vypadá to na notebooky a APU. A co HBM?

Tak ja o mobilni grafiku zajem nemam, chci desktop highend grafiku s desktop prvkama. Tudiz by mi teoreticky byla nejaka Infinity ukradena a tezko 256bit sbernice vyvazi sbernici, ktera proste tech dat za stejny okamzik prenese vic.

Divim se teda tomu, ze u highendu AMD nepouzila HBM2, cimz mohla jit v hernim vykonu do vedeni.
Na druhou stranu nasazeni "trapne" 256 bit sbernice chapu. Jednoduse AMD ziskala od nejakeho zaskodnika u konkurence informaci o tom, ze vykonne herni grafiky s lepsi sbernici 320bit a 384bit jsou u konkurence jen na papire a neumi jejich jadro GA102 na nezralem 8nm procesu vyrobit.
Tudiz i konkurence nakonec jako maximum nabidne u mene sloziteho jadra GA104 jen 256bit sbernici a tudiz AMD nepredci ani v propustnosti dat a 256bit proste hracum musi tak jako tak stacit.
Navic ikdyz ma Infinity cache ucinek jen castecny, porad tam je, zatimco konkurence ma jen tech 256bit a konec.

Nevim jestli je to vyhra pro nas zakazniky, ale lze konstatovat, ze i v roce 2020 AMD vyhralo i s jenom 256bit sbernici. Tristni, ale je to tak.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

To je ale jen tvůj úhel pohledu. Ty si musíš uvědomit, že paměťový subsystém se už neskládá jen z šířky paměťové sběrnice a rychlosti a typu paměťových modulů. Teď už je prostě jeho součástí i tato cache. Jestli to dobře chápu, tak gpu si najde data v cache ve skoro 60% případů a ve 40% musí jít až do VRAM. Jenže na ten 40%ní přístup do VRAM stačí 256 bit sběrnice s prstem v nose i u tak výkonného HW.

Takže tvrzení že v roce 2020 AMD vyhrálo jenom s 256bit sběrnicí je v podstatě nesprávné, protože holt už musíš započítat i rychlost cache a ne jen šířku paměťové sběrnice.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

ono jenom 256bit musí být v uvozovkách protože je to pouze o 20% méně než 320bit sběrnice, takže takový rozdíl to není, někdo zkoušel podtaktovat GDDR6X na 3080 a zjistil, že dopad výkon je relativně malý i s velmi podtaktovanýma paměťma, tipuju že nvidia si myslela, že s velkou datovou propustností nebude potřebovat tolik paměti v brzké době a proto byl cíl téhle generace rychle morálně zestárnout díky malé paměti na 4K.

Zas na druhou stranu, výběr monitorů s vyšším rozlišením než fullhd je fakt blbý. Já mám malý stůl a větší než 24" monitor se mi tam prostě nevejde i z pohledu vzdálenosti ze které koukám mi nedává smysl mít větší monitor, když kouknu kolik stojí nakrmit 4k rozlišení, tak novej monitor ještě dobrejch 5 let neuvidim jestli teda do tý doby budou dělat 24" 4K monitory.

jinak obě firmy měsíce dopředu od vydání produktů poměrně dobře vědí co se chystá u konkurence a dokáží odhadnout kam s tím konkrétním čipem míří

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nějak nechápu souvislost stůl:uhlopříčka. Ne osobně pro monitor stačí 20cm stolu-VESA držák, resp. jeho základna. Ani u klasického stojanu monitoru není téma příliš větší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak pokud koukám na monitor cca z 90cm tak si koupit 27" a větší nemůžu je to o ergonimii a únavě očí, monitor bys měl vidět celý, bez toho aniž bys musel hýbat očima, pokud musíš hejbat hlavou nebo očima abys viděj okraje monitoru je to španě a ničíš si tim oči i krk

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale houby, to jsou nesmysly.
Oči si ničíš monitorem tak jako tak, aneb strnulé koukání. Prostě se po pokoji občas projdi, tak, jak tě nabádají Apple Watvh;)
Neplést s únavou. A i tady nejdříve zapracuj na jiných vlastnostech, stabilita podsvícení, obnovovací frekvence.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

omlouvám se, že jsem nespecifikoval, myslel jsem na hraní, samozřejmě na práci používám 2-3 monitory občas by se hodil 4tý monitor

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tam je to v konečné fázi poměrně podobné. Ve hrách, kde jde o FOV stejně dáváš pozor jen na střed zobrazení a okolí, které vyplňuje tvé zorné pole slouží k vyšší imersivitě. No a u jiných her asi těžko těkáš kurzorem po celé ploše, protože na to užíváš příslušné klávesové zkratky pro ovládání (GUI téma) a o co se týče obsahu, také tak jako tak máš primární dění ve středu. A každý stejně spíše posune i o pidi kousek dané zobrazení, než někam uhýbat očima. Podobně jako při čtení na mobilu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja mám pred sebou 32" 4K aj 24" FullHD a obe mám vedľa seba pričom bežná vzdialenosť od nich je tak 70cm. A nemám pocit že by som nevidel okraje na tom veľkom. Áno nevidím ich ostro, musím zacieliť, ale zase mám obrovskú pracovnú plochu k dispozícii. No musím priznať že asi 27" 1440p by bolo pri mojom použití ešte výhodnejších, no nie vždy (pri programovaní by som ocenil 27", keď ale robím s videom je tých 32" parádnych).
Je pravda že na tom 24" vidím celý obraz naraz, ale zároveň veľká časť zorného poľa je nevyužitá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

28" UHD a lituju, ze jsem si nepriplatil za 32". Vzdalenost cca 90 cm.
Kolega v praci zkousel pouzivat 40" UHD a byl bliz. Vubec to nebylo spatny. Lepsi nez 2 monitory a pripadne tam ta plocha a zorny uhel je.
Ten stejny kolega me na uhlopricku nalakal. Je to fanousek do domaciho kina. Doma pouzival FHD projektor a 2m platno.
Pro (domaci) kino plati jednoducha vec. Zorny uhel alespon 30 stupnu na kazdou stranu od stredu. Tj. alespon 60 stupnu celkove. Kdyz to prepocitate, tak z hlediska zazitku byste meli sedet na vzdalenost uhlopricky a nebo bliz. 90 cm vzdalenost --> 90 cm (36") nebo vetsi uhlopricka.

Vsechny skvele featury, HDR, contrast 100000000:1, 1000Hz obnovovaci frekvence a dalsi lezi ve stinu, stare dobre uhlopricky. To je ten parametr, ktereho si nakonec kazdy vazi nejvic v pripade audiovizualnich zazitku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja keď vyberám monitor tak pozerám DPI (teda pomer rozlíšenie/uhlopriečka), samotnú uhlopriečku, svietivosť (pod 350 aktuálne už nepôjdem) podanie farieb (keďže robím občas s fotkami a videom tak 100% sRGB je nutnosť, Rec.709 bonusom) a ideálne aj funkcie ako filter modrej pre šetrenie očí. Frekvencia 50/60Hz mi bohate stačí, nie že by som nebol rád za 200Hz, čo by oči menej unavovalo.
A v podstate ten váš výpočet sedí lebo ja sedím od monitora cca tých 70-75cm a monitor samotný má cca 80 ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fitr modré barvy nemá s šetřením očí nic společného. Ty se ti unaví úplně stejně, ať koukáš na modrou nebo červenou. Je to o produkci melatoninu, resp. o narušování spánkového režimu. A to ti pokryje svou funkcí OS jako takový. Jak od Apple, tak dnes od MS i Google.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

modrá je trochu agresívnejšia na oči ako červená (prispôsobenie evolúciou), ale áno primárne je to vecou tvorby melatonínu.
Tie funkcie ohľadne filta modrej vo Windows mi absolútne nevyhovujú. nezvykol som si na ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No teď už to funguje jak má, ale první rok to při přepínání (mám to dle času) totálně zahltilo kompa a hra několik sekund lagovala jak prase- Už to ale poladili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DPI jsem resil v dobe, kdy nebyly k dispozici monitory s vysokym rozlisenim.
Pokud resite fotografie a nebo vektorovou grafiku, pripadne velke mnozstvi informaci, tak automaticky UHD.
Jedine, co je dal k reseni je uhlopricka a i tady se dostavame k tomu, ze vetsi je lepsi. Je to jeste dulezitejsi nez u domaciho kina pripadne hrani her.
Na ty fotky jsou dulezite barvy.
Ve vasem pripade bych filtroval UHD monitor s uhloprickou od 32" vys (coz dnes mate) a z nabidky bych vybral monitor s nejlepsim podanim barev. Na vybraneho kandidata si ale rozhodne prectete i recenzi a nevybirejte jen podle papirovych parametru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DPI riešim len preto aby som nemal ani príliš jemné ale ani príliš hrubé rozlíšenie k danej uhlopriečke.
Krásne to vidím v práci kde majú niektorý kolegovia 34" 21:9 monitory, pričom časť má 2560x1080 a časť 3440x1440 a keď občas robím na jednom či druhom, tak v prípade toho nižšieho rozlíšenia sa pri práci cítim ako slepí, tak mi to unavuje oči, lebo je to nižšie DPI ako pre 24" FullHD. Na tom 1440p sa už ale pracovať dá, aj keď ja osobne dávam prednosť dvom 16:9 monitorom

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyssi rozliseni a tim padem vyssi DPI nic nepokazi. Pisu vzit UHD pausalne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ovšem pouze v případě že se používají softy které umí dobře škálovat. Pokud škálujou blbě (což je tak 1/3 win aplikací, u aplikací staršího data se to blíží 100%), tak jsou high DPI monitory akorát k vzteku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U fotografii je to celkem jedno, protoze vesmes vzdy je fotka samotna jeste ve vyssim rozliseni, nez je schopen monitor dodat nativne.

Porad se da pripadne monitor provozovat na nizsim nez maximalnim rozliseni pro nektere konkretni pripady. Chapu ale, ze uz je to opruz.

Pokud nekdo pouziva legacy software, tak tam uznavam, je nutne zustat, pripadne provozovat, monitor na nizsim rozliseni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hm, zaujímavé , viac ako 15 rokov pracujem s 3 monitormi a posledné 2 a pol s 34 21:9 a vyše roka 49" 32:9 , monitor mám cca 65 cm pred očami a nič také nepozorujem. Jasne, každý sme iný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já mám 27" monitor a koukaám na to ze 60cm (meřil jsem to) a přijde mi to tak akorát...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je taková poloviční odpověď bez ppi resp. rozlišení;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By mě zajímalo, kde se tahle blbost vzala. Mě to tvrdila paní o televizi, tak jsem si ji koupil jinde.

To je jako dívat se na svět klíčovou dírkou. Chápu to v minulosti, kdy prostě technologie velkých panelů nebyla. Ale dnes to smysl nedává.

Na stůl se vejde 43 4K TV. Na práci je to super, jen je problém to nakrmit ve hrách. Teda byl t problém, se současným HW je to už jen otázka ceny a klimatizace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No on je to problém furt :) Nejdřív byl problém nakrmit UHD jako takový (4k má opravdu málo kdo). Jenže teď už se nebavíme o 60fps hraní, ale o 144. Takže zase problém, UHD nakrmíme, ale "cukaně". A až vyřešíme tenhle problém, tak se jen posuneme na další level, x2, aneb dva displeje v VR headsetu.
Takže UHD hraní je stále spíše mlhavý sen:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobně si myslím, že 4k v 60fps je realita roku 2020, lze to pořídit za slušné peníze (i když to není málo). Stačí solidní TV modelový rok 2020. Ten upgrade je opravdu hodně návykový a dost špatně se v práci vrací k 24` poštovní známce :).

Herní 4k monitory nekomentuju, to je kapitola sama pro sebe a nenažranost výrobců neskutečná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ale já hovořím o více HZ hraní. U TV 100Hz, u monitorů 144Hz. Tam je dnešní pomyslný high-end, na který se nedosáhne. Jinak AMD ve středy zlevnilo UHD hraní o 500 dolarů:D
A jen technická (když už jsme na odborném webu), žádná TV nedosáhne na 4k. Jsou to UHD/2160p zobrazovače.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK, souhlas, mluvíme o Ultra-high-definition television (4k) 3840 × 2160 1,78 : 1 (16 : 9) 8 294 400px

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hýbáním očima si oči rozhodně neničíš, právě naopak, ničit si je budeš, když je budeš třeštit pořád na jedno místo. A s krkem je to úplně totéž, pohyb mu může jenom prospět.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak. U krku jen opět ona strnulá poloha na stranu. Viz např. příšerné setupy dvou monitorů na straně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Nějak nechápu souvislost stůl:uhlopříčka.“

Tak jestliže 1. platí Pythagorova věta a 2. monitor je obvykle „širší než vyšší“, pak vyšší úhlopříčka znamená v první řadě větší šířku. Kromě toho větší monitor má často i masivnější stojan (který zabere víc místa).

Příklad: Náhodně vybráno:
Samsung C24F396, š. 54,78 cm, h. 21,88 cm → zabere plochu ~1199 cm².
Samsung C27F396, š. 62,29 cm, h. 24,26 cm → zabere plochu ~1511 cm².

Čili ten 27" na stole zabere zhruba o čtvrtinu víc místa oproti 24"

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vy máte monitor na stole naležato? Lebo tá plocha je štandardne zvislá, takže ide len o to či máte dosť miesta na stojan, čo vyriešia bez problémov VESA držiaky.
Takže monitor reálne zaberie navyše len ten priestor na šírku, čo je vo vašom práklade 8cm, teda cca 14% viac miesta na šírku, čo mi nepríde až tak veľa keď získam 25% pracovnej plochy

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Reálně 27" monitor zabere na stole jen o necelé 4cm na každé straně víc, nahoře a dole něco kolem 1cm víc, než 24"...takže pokud tam není opravdu problém s místem, tak je to v pohodě...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám 32" zaoblený monitor (vyzkoušel jsem a kouká se mi na to skutečně o něco lépe než předtím na 27" plochý, tak jsem si ho nechal). Na stole zabírá asi tak 10x10cm v rohu kde je předělaný to vesa rameno co ho drží...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Další otázkou je, proč si uměle zmenšuje výběr, aneb 1440p, jakožto mainstream a velice rozumné rozlišení, které je tak jako tak významným posunem z 1080p, ale ne za krvavé nároky 2160p.

Přijde mi, že chceš prostě udělat vše pro to, aby sis mohl stěžovat :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Zase meleš nesmysly... Mě jako zákazníka zajímá především výkon spotřeba a životnost. Když to sníží množství tahaných dat o 60% !!! Tak si každej trochu normální fanda techniky řekne: No herdek, to je dobrý... a pak zapojí fantazii, k čemu všemu se to může hodit. Mě by teda zaujalo nasazení u APU. Ale pak příjde rozumbrada Marx a začne pindat ty svoje univerzální moudra mimo realitu.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

chápu, mě ještě napadalo, jestli ta cashe bude fungovat univerzálně na úrovni hw, nebo musí k tomu dělat sw podporu a jestli opravdu to bude fungovat všude, protože ne vždy chytrá řešení jsou uplatnitelný úplně všude, ale za určitejch podminek

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pokud by to vyzadovalo SW, tak jedine v driveru. Neumim si predstavit ze by kvuli fancy cache menili OpenGL / Vulkan API a firmy prerabali hry, nedava to prazadny smysl.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

neříkám, že to je pravda a že to tak je, ale ono by stačilo, kdyby pro každou hru museli vytvořit v driverech profil hry, aby z toho vymačkali to co je teď na papíře

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme je to HW cache, kdyby to resili softem tak to bude mit obrovsky propady vykonu, latenci a vubec by to bylo k nicemu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jasne , celý svet sa točí okolo redmaxa a amd ešte nestihla zareagovať. No predstav si že vo svete je ešte o pár kúpichtivých ľudí viac a majú zase iné preferencie.Nauč sa s tým žiť a dokonca máš na výber a to v tábore nv

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Já mám pocit, že řešíš nesmysly. Podlě mě je jedno, jestli je ta sběrnice 256bit nebo 320bit nebo 512bit...důležitý je celkový výkon a pokud toho výkonu dosáhnou i s 256bit sběrnicí za pomoci nějaké vychytávky, tak Ti to jako uživateli může být úplně jedno, protože to nijak nepoznáš.

Ty jsi stejnej jako Obr, musíš to pohanit už jen z toho principu, že to není nVidia :D Mě by zajímalo, jak by jsi reagoval, kdyby s tím přišla nVidia, jestli by to bylo taky "trapných 256bit" nebo by jsi tady hlásal, jak dobře to vymysleli :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tristní je, jak z nepochopení problematiky dokážeš vyvodit nesmyslné závěry a veřejně je prezentovat. I když je v článku de facto napsané, že v důsledku je díky infinity cache celková propustnost sběrnice několikanásobně vyšší, než 256b gddr6, úplně to ignoruješ, jako by Infinity Cache neměla vůbec žádný vliv.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ATi mělo 512 sběrnici už davno a neuchytila se, zbytečně drahé řešení. Od té doby používá 256bit. Ten zbytek jsou h ET nom teci

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty ses proste jelito, tady mas clanek o tom jak to funguje a cemu to pomaha a ty placnes takovou blbost ktera defakto vyvraci to proc ta cache tam je :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemuzes se divat na podil vykonu zpusobeny datovou propustnosti jen skrz sirku pametove sbernice. Ale musis proste vnimat i tu cache a ne ze ti bude teoreticky ukradena kdyz tak neuveritelne hybe prave s propusnosti. Takze 256bit neni tristni,protoze to neni jen 256bit. Proste to nemuzes brat jen jako 256bit sbernici a tot vse.

A pokud chces rict, ze zakaznika nezajima zadna cache, ale jen sbernice tak ver ze bfu zajimaji jen vysledky testu,hrace bez zajmu v hw taky a lidi co maji trosku vhled tak chapou, ze to proste neni jen o 256bit sbernici.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Juj, to patrilo pod Reda. Po ranu sem spatne klikl pardon

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ked sa pozeram na schemu čipu Xbox a NAVI21 tak vidim že maju rovnaky počet pripojeni GDDR6 obe po 10 kuskov, NAVI 10 ich ma 8 kusky, nejak mi nesedi ta 256 bit zbernica. GA102 ich ma 12 GDDR6

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Velka spokojnost. AMD/RTG vypalilo intel aj nvidiu.

Cisty double kill.

Jen tak dál.

Velmi sa tesim co prinesie intel/raja kombo.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Budou muset zavést Smart Access Memory od AMD, i když tomu budou říkat jinak. Ale bude to muset být kompatibilní. Opět bude Intel používat řešení od AMD, stejně jako už mnohokrát předtím.

Jinak by znemožnili používat Radeony na Intelu a Nvidie na Ryzenech, čímž by se připravovali o kšeft.

Tedy já vím, že by to fungovalo i bez toho, ale kdo by si dobrovolně kupoval kombinaci s výkonovou ztrátou?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Tedy já vím, že by to fungovalo i bez toho, ale kdo by si dobrovolně kupoval kombinaci s výkonovou ztrátou?"
Kdo? Znám ve svém okolí dost lidí i mezi ajťáky, kteří mají vsugerováno, že jakýkoliv Intel procesor je prostě lepší, než jakýkoliv procesor AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IFc, SAM a Rage, unikátní technologická řešení, tleskám AMD, přinesla v IT oboru víc než Intel a NVIDIA za 5 roku svých velkých keců a hoňení se za nesmyslama.

Ďekuji autorovi za kvalitní článek o samotné technologii.

ps- nešlo by seškrtat jisté příspěvky dementních pánů? aby to bylo přehledné...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslíte, že díky velké cache a energetické efektivitě půjdou těžaři altcoinů po těch nových kartách? Nebo se jim nevyplatí a zůstanou v obchodech pro běžné uživatele?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toi zalezi, jaky vykon a spotrebu to bude mit pri tezeni Ethereum. Zatim jsem zadny test na tohle nevidel.

Ethereum je zavisle hlavne na rychlosti prace s pameti, vykon compute units zase az takovy vyznam nema. Ta Infinity cache snad v tomhle taky pomuze, ale tezko spekulovat bez testu.
Ono pri tezeni toho etherea se pracuje s 4GB blokem dat - takze k tem cache missum bude dochazet celkem casto. Muze se tedy stat, ze to nebude mit az tak o moc vyssi vykon., nez ma soucasna RX5700, takze se ty karty na tezeni z duvodu mnohem vyssi ceny nevyplati.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Což je dobře i špatně zároveň.
Dobře je, že těžaři nebudou mít zájem o RDNA, což by mělo mít vliv na dostupnost a snad i cenu. Špatně je, že skoupí volné 5700XT a kdo bude chtít koupit, bude muset jít do NAVI2 za úvodní ceny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Viděl jsem někde názory, že zrovna u těžby je ta cache celkem naprd a je třeba opravdu hrubá přenosovka přímo do RAM

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Taky si myslím. Úplně do té problematiky nevidím, nicméně z principu neopakujících se dat (resp. absence opakujících se průchodů "stejných dat" sběrnicí), je podle mě IC pro těžbu mnohem méně efektivní, než pro pořádnou pařbu :D
Tedy alespoň doufám.

Nicméně to je spekulace absolutně nezasvěceného člověka, takže to berte s hodně velkou rezervou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo chce těžit, tak si má koupit výpočetní kartu a nám nechat ty herní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I$ a Smart Memory Access, ktery bude sdilet cache mezi CPU a GPU. To by mohl byt slusny boost.
Podle kalkulace v clanku se tedy zrejme bavime o 32MB L3 a nebo I$. Otazkou je, jestli I$ je schopna kompletne L3 v CPU nahradit a nebo je to doplnek.
Rikam si, ze technicky to resitelne je, ale jde zejmena o synchronizaci rizeni mezi CPU vyuzitim a GPU vyuzitim.
Je mozne, ze CPU a GPU pak budou mit rozdelenou I$ pro zapis, ale plny pristup pro cteni. To uz ale zase spekuluju...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

+Softvér s optimalizáciou pridá ešte viac

Mesa 20.3 Lands Rewritten AMD Zen L3 Cache Optimization
Written by Michael Larabel in Mesa on 30 October 2020

Marek's now-merged code also changes around the L3 cache pinning optimization for OpenGL threading "glthread" so that it's more effective. In terms of the glthread optimization, on a Ryzen 9 3900X there was as much as a 33% improvement found by Marek
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Mesa-20.3-Better-AMD...

RadeonSI Lands Optimization For Uber Shaders
Written by Michael Larabel in Mesa on 30 October 2020

The driver compiles the specialized shaders in another thread without stalls, same as all other optimizations." No performance numbers were provided as part of the commit or what games with uber shaders he has been evaluating.

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RadeonSI-Uber-Inline...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím s názorem autora, že primární účel vůbec hiend GPU nebyly (i když to elegantně obešlo potřebu drahých pamětí GDDRX či HBM a širokých sběrnic). Kde si nejlépe vyzkoušet koncept než na (ještě) monolitu?

Tahle cache a uvedení DDR5 platforem v příštích letech dávají tušit,že lze očekávat masivní posun v GPU výkomech APU.

Autor článku je zřejmě konzervativní a nechce jít ještě dál. Tak já budu pokračovat: tohle všechno jasně ukazuje k chipletovému designu RDNA3 kde latence mezi čiplety budou vyšší a taková cache tam již bude nutnost.

Máme se tedy na co těšit, jestli Vám RDNA2 přijde jako velký skok oproti RDNA1, tak odskok RDNA3 od 2ky bude ještě větší a bude to na poli GPU revoluce.

Trochu se obávám co na to Nvidia se svým old-school designem - velkou cache ještě v GPU nemají. Tak snad jsou u nich přípravy na chipletové GPU v plném proudu, protože jestli ne, tak těžko budou příště konkurenceschopní s obřím monolitem honěným takty - stačí se podívat na 3090 pokud nechtějí vydávat 5 slotovou 500W kartu.

Hrozí Nvidii Intel story? Zatím ne, stále konkurenceschopní jsou, peníze mají, ale musí na chipletech makat už teď a doufám že to i dělají

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak u GA100 se 128SM je jenom velikost registru dohromady 32MB + tam maji nove 40MB L2 cache (ktera byla v predchozim modelu 7x mensi.. takze tu cache si tam udelali jiz take)

Viz: https://docs.nvidia.com/cuda/ampere-tuning-guide/index.html#memory-system

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze nVidia to tu kesku neudela sdilenou. Pisou tam zcela jasne, ze je to "combined", tedy kazdy individualni SM ma malinkatou L1 a L2 a dohromady te pameti je par mega.

Zatimco AMD s timhle zkusenosti ze sveta CPU ma, tak nVidia ne, takze bude zajimave koukat, jestli kdy a jak se ji podari to udelat.

A ten "caveout" je zvlastni koncept. Ale podle me dost silene komplikovany. Ty titerne L1 kesky se jeste mohou orezat a ten vyriznuty blok sprahnout do virtualni sdilene pameti. Sice to pro programy je asi uzitecne, ale fyzicky, na urovni cipu je to bordel, protoze se ke kazdemu tomu bloku musi pristupovat individualne pres SM, kde ta pamet fyzicky je pripichnuta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzel, dnes jsem mel na pilno. Nemohl jsem si to precist a reagovat, tak az ted.

Nekolik lidi mi tu odpovida, ze prave Infinity cache je u tech novych highendovych grafik neco, cim AMD jde do vedeni. A ze to neni jen ta 256bit sbernice, ale prave Infinty cache je to grooo toho vseho.
Ja nerikam ani ano, ani ne, pockam si na nezavisle testy. Nicmene teda popirate komentar no-Xe, ktery preci v clanku tvrdi, ze je to hlavni zbran a vyhoda pro mobilni segment.
Uvidime teda, jestli ma pravdu no-X nebo jestli je Infinity cache tak dobra i v highendu hernich karet.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

„Uvidime teda, jestli ma pravdu no-X nebo jestli je Infinity cache tak dobra i v highendu hernich karet.“

Co je to za nesmysl? Nikde jsem nenapsal ani slovo o tom, že by Infinity Cache měla být na high-endu k ničemu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na těžení eterea to asi úplně nebude. Ale pro hash WPA stačí 256MB. No jestli AMD uvede kartu s 256MB cache, tak to bude mit WiFi docela problém s bezpečností. Už teď hesla kratší než 10 znaků jsou pro srandu. Představa že musím na mobilu zadat 12 znaků abych se dostal na WiFi. Horor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkoušels to už na ovladači televize? ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ako to myslis? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Softwarová klávesnice na TV, na ovladači směrovými tlačítky vybíráš písmena a tl. OK je zmáčkneš. A koukáš, zda se po OK objeví další hvězdička - jinak mačkáš OK znova.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jezisi ja som brzda.. Ja si uz predstavoval nejake lamanie hesiel cez TV ovladac. :D A ty myslis vydopkavanie hesla tym najnekomfortnejsim sposobom na svete. :D Zazil, bohuzial. A zaroven i nastastie, ze dnesne Smart TV uz maju tu virtualnu klavesnicu celkom sikovne vyriesenu. Aspon u Samsungu som schopny zlozit slovo celkom rychlo. Zaroven, take Wifi heslo zrejme nezadavas kazdy den, ani tyzden. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dyžtak mám Bluetooth klávesnici s integrovaným touchpadem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.