Chris Hook odchází z AMD
Chris Hook se k AMD dostal s akvizicí ATi, kde pracoval od roku 2001. V různých obdobích figuroval na různých postech, které souvisely s PR, případně marketingem. V posledních letech měl na starosti řízení a globální marketing grafických a výpočetních produktů, nejvyšší marketingovou pozici pro tyto segmenty ve firmě. Pamatovat si ho můžete jako iniciátora marketingové kampaně před vydáním grafické architektury Polaris.
Přestože jde o osobu, kterou bylo poměrně často vidět, jeho konkrétní zásluhy nejsou veřejně příliš známé. Většině informací, na kterou lze online narazit, bych si ani s přimhouřenýma očima netroufal přiřadit více než statut drbu. Objektivní hodnocení ztráty pro společnost je tedy obtížné.
Marketing grafické divize si v online diskusích v posledních letech odnášel četnou kritiku; k nejpropíranějším tématům patřily akce odhalující architektury či nové produkty zhruba půl roku před jejich reálným uvedením. Takový postup rozporoval někdejší pravidlo, které zavedl ještě předminulý grafický šéfinženýr Eric Demers a které znělo zhruba „Neuvádět produkty, které nedokážu do měsíce dostat na trh.“
Další otevírané téma se týkalo změn v názvosloví, které od odchodu šéfa grafické divize Erica Demerse marketing měnil s každou či každou druhou generací. Připomenout můžeme názvoslovné schéma na tradičním retail trhu, kdy Radeonům HD 7000 nenásledovaly Radeon HD 8000, ale Radeony R9 200. High-endovým nástupcem řady R9 200 nebyl očekávatelný model z řady R9 300, ale produkt nazvaný Radeon R9 Fury. Další generace nebyla R9 400, ale RX 400. A jejím pozdějším high-end doplněním se nestal Radeon RX 490 nebo RX 590, ale Radeon RX Vega. S první generací Polaris avizovaná změna názvosloví, ve které bylo vysvětleno, že po Radeonu RX 480 bude následovat Radeon RX 485, rovněž nebyla dodržena a hned s Polaris-refresh došlo k další změně, kdy namísto RX 485 následoval RX 580.
Samozřejmě si můžeme položit otázku, zda tyto časté změny nebyly z marketingového hlediska přínosnější, protože budily větší mediální pozornost. Objektivně to ale hodnotit nelze, alespoň dokud nemáme k dispozici nástroje ke zkoumání alternativních časových linií. Můžeme pouze konstatovat, že k těmto událostem došlo a jejich hodnocení ponechat na subjektivním názoru každého čtenáře.
Bylo by nicméně korektní zdůraznit, že dosavadní průběh událostí nenasvědčuje tomu, že by Chris Hook byl z AMD odejit. Odchod oznámil v polovině dubna, přičemž zároveň doplnil, že koncem dubna už bude pod křídly nového zaměstnavatele. Toho prozatím nekonkretizoval. Diskusní spekulace o Intelu je proto třeba brát takové, jaké jsou, tedy jako spekulace. Alespoň dokud se nedozvíme víc.
Sasa Marinkovic
AMD Hookovi v krátkém veřejném vyjádření poděkovala za odvedenou práci a oznámila, že na jeho místo nastoupí Sasa Marinkovic. Ten u společnosti pracuje přes dvacet let a jeho dosavadní pozicí bylo řízení softwarového marketingu výpočetních a grafických řešení.
G3D aj.