Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

15. února 2018 začne Chrome blokovat reklamy

V souladu se zásadami skupiny Coalition for Better Ads začne Google prostřednictvím prohlížeče Chrome prosazovat civilizovanější formu reklamy. Tím, že agresivní reklamy odblokuje…

Uskupení Coalition for Better Ads definuje, která forma reklamy je přes čáru, obtěžující nebo zhoršující přístupnost obsahu a právě tu nové verze Chromu budou automaticky blokovat. V první řadě půjde o vyskakující reklamy, které se objevují přes obsah okna prohlížeče. Dále budou zneškodněny videoreklamy se zvukem, které jsou automaticky spouštěny bez vyžádání uživatelem.

Jako třetí budou odstraněny reklamy s odpočtem. Jako neznatel marketingové terminologie jsem zkusil požádat Chrome-Google překladač o návrh překladu termínu „prestitial ads“, výsledek byl následující:

Přestože by se blokace podobného obsahu mohla v našich končinách na následující týdny hodit, zavádí bohužel Google blokaci až v půlce února, což je s křížkem po funusu. Teď ale vážně: Google jednou překládá „prestitial ads“ jako „prezidentské reklamy“, podruhé „prezentační reklamy“, potřetí „prestimní reklamy“ a jindy zase jako „prestižní reklamy“. Skoro to vypadá, že to s nasazením umělé inteligence zašlo až příliš daleko, někam na úroveň prvňáka, který ve snaze o rychlost čte jen první slabiku slov a zbytek si domýšlí. Zkrátka „prestitime ads“ berte jako „předobsahové reklamy“, velkoplošné reklamy přes obrazovku, které vás nutí po nějakou dobu sledovat jejich obsah než vás připustí k obsahu žádanému. Minulostí budou i reklamy v pruhu přilepeném na stabilní místo na stránce, které na něm zůstanou i při scrollování obsahu.

Na ultramobilních zařízeních (smartphony, phablety, tablety) budou navíc blokovány i reklamy zakrývající více než 30 % obsahu, dále blikající animované reklamy (proč ne i na PC?), dále reklamy s odpočtem blokující přechod na další obsah po kliknutí na odkaz a nakonec i reklamy zakrývající celou stránku.

Autorům webových stránek Google nabízí nástroj Ad Experience Report, různé návody, diskuse a další obsah a rozhraní, která jim mohou pomoci s řešením případných problémů.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku 15. února 2018 začne Chrome blokovat reklamy

Středa, 27 Prosinec 2017 - 11:23 | Dagon | Nadpis a anotace V nadpisu je: 15. února 2018...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 22:37 | RedMaX | "Skoro to vypadá, že to s nasazením umělé...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 21:07 | spixy | aha, o tom som nevedel, ja sem chodim cez RSS (...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 20:48 | Ti Bi | Proč to děláte tak složitě? Přihlásím se nahoře...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 20:37 | Czenda | Taky jsem to marně hledal. Asi to nikomu z...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 17:51 | spixy | problem je, ze aby som sa prihlasil, musim najit...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 17:40 | Gaunter | Prihlás sa a potom klikni na "Diskuse ke...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 16:21 | spixy | neviete ako napisem komentar, ked v diskusii este...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 16:15 | Vojtech Nekvapil | Pujdete prikladem a odstranite to upozorneni na...
Pátek, 22 Prosinec 2017 - 15:58 | JirkaH76 | Blokovani reklamy s odpoctem? A plati taky pro...

Zobrazit diskusi