15. února 2018 začne Chrome blokovat reklamy
Uskupení Coalition for Better Ads definuje, která forma reklamy je přes čáru, obtěžující nebo zhoršující přístupnost obsahu a právě tu nové verze Chromu budou automaticky blokovat. V první řadě půjde o vyskakující reklamy, které se objevují přes obsah okna prohlížeče. Dále budou zneškodněny videoreklamy se zvukem, které jsou automaticky spouštěny bez vyžádání uživatelem.
Jako třetí budou odstraněny reklamy s odpočtem. Jako neznatel marketingové terminologie jsem zkusil požádat Chrome-Google překladač o návrh překladu termínu „prestitial ads“, výsledek byl následující:
Přestože by se blokace podobného obsahu mohla v našich končinách na následující týdny hodit, zavádí bohužel Google blokaci až v půlce února, což je s křížkem po funusu. Teď ale vážně: Google jednou překládá „prestitial ads“ jako „prezidentské reklamy“, podruhé „prezentační reklamy“, potřetí „prestimní reklamy“ a jindy zase jako „prestižní reklamy“. Skoro to vypadá, že to s nasazením umělé inteligence zašlo až příliš daleko, někam na úroveň prvňáka, který ve snaze o rychlost čte jen první slabiku slov a zbytek si domýšlí. Zkrátka „prestitime ads“ berte jako „předobsahové reklamy“, velkoplošné reklamy přes obrazovku, které vás nutí po nějakou dobu sledovat jejich obsah než vás připustí k obsahu žádanému. Minulostí budou i reklamy v pruhu přilepeném na stabilní místo na stránce, které na něm zůstanou i při scrollování obsahu.
Na ultramobilních zařízeních (smartphony, phablety, tablety) budou navíc blokovány i reklamy zakrývající více než 30 % obsahu, dále blikající animované reklamy (proč ne i na PC?), dále reklamy s odpočtem blokující přechod na další obsah po kliknutí na odkaz a nakonec i reklamy zakrývající celou stránku.
Autorům webových stránek Google nabízí nástroj Ad Experience Report, různé návody, diskuse a další obsah a rozhraní, která jim mohou pomoci s řešením případných problémů.