dizz: Ma to mit efekt asi jako snizeni frekvence o 100-200MHz, 30% to sice nehodi, ale i 5-10% bude videt.
Jinak bych si dovolil odcitovat, aby byla videt zavaznost chyby:
The Translation Lookaside Buffer (TLB) errata is an L3 protocol issue causing a system hang when running certain client workload applications independent of platform. AMD is immediately introducing an updated BIOS which will correct the TLB errata".
This problem was found during speed-binning the B2 revision processors, and this was the cause for the Phenom FX 3.0 GHz delay. It turns out that some CPUs running at 2.4 GHz or above in some benchmarking combinations, while all four cores are running at 100% load, can cause a system freeze.
3. 12. 2007 - 08:19https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusedizz: Ma to mit efekt asi jako snizeni frekvence o 100-200MHz, 30% to sice nehodi, ale i 5-10% bude videt.
Jinak bych si dovolil odcitovat, aby byla videt zavaznost chyby:
The Translation Lookaside Buffer (TLB) errata is an L3 protocol issue causing a system hang when running certain client workload applications independent of platform. AMD is immediately introducing an updated BIOS which will correct the TLB errata".
This problem was found during speed-binning the B2 revision processors, and this was the cause for the Phenom FX 3.0 GHz delay. It turns out that some CPUs running at 2.4 GHz or above in some benchmarking combinations, while all four cores are running at 100% load, can cause a system freeze.
[Zdroj: http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/11/18/amd-delays-phenom-ghz-due-tlb]https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372936
+
V poslednej dobe sa stale viac vydavaju nedorobky:
Stalker, Vista, Phenom.
Kam az zajdu vyrobcovia s kvalitou, len aby mali produkty na trhu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nox https://diit.cz/profil/nox
3. 12. 2007 - 08:34https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseV poslednej dobe sa stale viac vydavaju nedorobky:
Stalker, Vista, Phenom.
Kam az zajdu vyrobcovia s kvalitou, len aby mali produkty na trhu?https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372937
+
NOX: jen tak daleko jak dlouho to budou lidi ochotní kupovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nib (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 08:36https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseNOX: jen tak daleko jak dlouho to budou lidi ochotní kupovat.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372938
+
nib :
ja by som povedal ze dovtedy, kym sa budu chyby prezentovat ako features a opravy chyb ako zvysenie vykonu :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ztr (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 08:45https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusenib :
ja by som povedal ze dovtedy, kym sa budu chyby prezentovat ako features a opravy chyb ako zvysenie vykonu :-)https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372939
+
NOX: Najdi si errata ke starsim procesorum (pripadne aktualnim Intelim) a uvidis jak to s tou posledni dobou vypada doopravdy.
Jinak porad me prijde vic v poho Phenom, co mozna spadne, kdyz se komplet nazhavi na 100%, nez Pentium, co neumelo delit;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Shinigami (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 08:50https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseNOX: Najdi si errata ke starsim procesorum (pripadne aktualnim Intelim) a uvidis jak to s tou posledni dobou vypada doopravdy.
Jinak porad me prijde vic v poho Phenom, co mozna spadne, kdyz se komplet nazhavi na 100%, nez Pentium, co neumelo delit;)https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372941
+
Shinigami >> mas pravdu, errata k C2D som cital tak 4 mesiace dozadu na popud Eagla, tiez je to pekny balast, jedna chyba sa velmi podobala na FDIV bug zo stareho Pentia. Revizia G sa ale zda byt uz celkom OK.
Naopak o novych ATInach (3850 a 3870) sa pisalo, ze sa podarila hned prva revizia cipu, nuz mali kua stastie.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nox https://diit.cz/profil/nox
3. 12. 2007 - 09:04https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseShinigami >> mas pravdu, errata k C2D som cital tak 4 mesiace dozadu na popud Eagla, tiez je to pekny balast, jedna chyba sa velmi podobala na FDIV bug zo stareho Pentia. Revizia G sa ale zda byt uz celkom OK.
Naopak o novych ATInach (3850 a 3870) sa pisalo, ze sa podarila hned prva revizia cipu, nuz mali kua stastie.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372942
+
Nemá niekto predstavu, ako sa ten mikrokód nahrá do CPU? Veď CPU predsa neobsahuje žiadnu pamäť, ktorá po vypnutí napájania dokáže udržať dáta. Alebo sa dá takto CPU preprogramovať prakticky natrvalo len softwarovo? To by ho potom bolo veľmi jednoduché znižiť nejakým vírusom.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sneh (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 09:22https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseNemá niekto predstavu, ako sa ten mikrokód nahrá do CPU? Veď CPU predsa neobsahuje žiadnu pamäť, ktorá po vypnutí napájania dokáže udržať dáta. Alebo sa dá takto CPU preprogramovať prakticky natrvalo len softwarovo? To by ho potom bolo veľmi jednoduché znižiť nejakým vírusom.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372946
+
3. 12. 2007 - 09:23https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse...sorry, myslel som zničiť, nie znižiť CPU https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372947
+
sneh: A proto ho tam, jak jsme se dočetli, nahraje vždy při startu OS ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
splite (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 09:41https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusesneh: A proto ho tam, jak jsme se dočetli, nahraje vždy při startu OS ;-)https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372948
+
sneh: Nahraje to tam BIOS nebo OS při každém startu. Po resetu v CPU nic nezůstane.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 09:45https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusesneh: Nahraje to tam BIOS nebo OS při každém startu. Po resetu v CPU nic nezůstane.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372950
+
Jenomže k čemu by takový útok byl? Vůbec celá logika malware je podle mě lehce... divná. Jak se bude reprodukovat když a) se okamžitě odhalí snížením (zrušením) výkonu (i podprůměrné sekretářce pak dojde že je něco špatně...) b) Když už, tak flashnout BIOS ;-)
Ale vůbec, proč malware používat? Vždyť je to jen otrava systémáka který ho víceméně snadno odstraní (a to si pište že taky hned zkoukne zda tam není nějaký... bonus...) a užitek z toho žádný.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
splite (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 09:50https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseA s tím virem, to není špatnej nápad :-)
Jenomže k čemu by takový útok byl? Vůbec celá logika malware je podle mě lehce... divná. Jak se bude reprodukovat když a) se okamžitě odhalí snížením (zrušením) výkonu (i podprůměrné sekretářce pak dojde že je něco špatně...) b) Když už, tak flashnout BIOS ;-)
Ale vůbec, proč malware používat? Vždyť je to jen otrava systémáka který ho víceméně snadno odstraní (a to si pište že taky hned zkoukne zda tam není nějaký... bonus...) a užitek z toho žádný.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372952
+
sneh: virusu to moc nepomoze, lebo ked tam nahra blbosti, "umrie" aj virus a dalej sa nic neudeje... nejake info napr. tu http://www.urbanmyth.org/microcode/
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tttt (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 09:59https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusesneh: virusu to moc nepomoze, lebo ked tam nahra blbosti, "umrie" aj virus a dalej sa nic neudeje... nejake info napr. tu http://www.urbanmyth.org/microcode/https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372953
+
Zdravim,
tocim Phenom 9500 2,2G na 2,53G tedy 230*11 bez zvyseni napeni a 45C pro zatezi vsech jader a jeste se by me AMD zvysilo vykon ? to bude fakt delo
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
janekx https://diit.cz/profil/janekx
3. 12. 2007 - 10:02https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseZdravim,
tocim Phenom 9500 2,2G na 2,53G tedy 230*11 bez zvyseni napeni a 45C pro zatezi vsech jader a jeste se by me AMD zvysilo vykon ? to bude fakt delo https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372954
+
janekx >> vacsie delo je IMO Intel C2D E6550 (2,33GHz) ktore pretocis bez zvysenej voltaze na 3,2GHz vpoho.
Sice dvojadro, ale 3DS a podobne nepouzivam.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nox https://diit.cz/profil/nox
3. 12. 2007 - 10:14https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusejanekx >> vacsie delo je IMO Intel C2D E6550 (2,33GHz) ktore pretocis bez zvysenej voltaze na 3,2GHz vpoho.
Sice dvojadro, ale 3DS a podobne nepouzivam.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372957
+
>Nemá niekto predstavu, ako sa ten mikrokód nahrá do CPU? Veď CPU predsa
>neobsahuje žiadnu pamäť, ktorá po vypnutí napájania dokáže udržať dáta.
>Alebo sa dá takto CPU preprogramovať prakticky natrvalo len softwarovo?
>To by ho potom bolo veľmi jednoduché znižiť nejakým vírusom.
Mikroprogram riadi rozne casti CPU. Pamat v ktorej je ulozeny sa nazvyva pamat mikroprogramu (control store).
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
3. 12. 2007 - 11:17https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusesneh>
>Nemá niekto predstavu, ako sa ten mikrokód nahrá do CPU? Veď CPU predsa
>neobsahuje žiadnu pamäť, ktorá po vypnutí napájania dokáže udržať dáta.
>Alebo sa dá takto CPU preprogramovať prakticky natrvalo len softwarovo?
>To by ho potom bolo veľmi jednoduché znižiť nejakým vírusom.
Mikroprogram riadi rozne casti CPU. Pamat v ktorej je ulozeny sa nazvyva pamat mikroprogramu (control store).
Kazda jedna instrukcia procesora je navrhnuta ako mikroprogram, cela skupina mikroinstrukcii a na nu je prekladana v dekoderi napr. x86 instrukcii
http://en.wikipedia.org/wiki/Microcode
http://referaty.atlas.sk/ostatne/informatika/33143/hardware-a--software
upade mikrokodu u AMD je mozne vzdy ak je vypnuta cache
http://packetstormsecurity.nl/0407-exploits/OpteronMicrocode.txt
asi bude treba google cache na prehliadanie toho dokumentu
https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372970
+
2Nox:
A co takový Intel E2160, který dáš z 1,80GHz na 3,00GHz :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Adamantium (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 13:36https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse2Nox:
A co takový Intel E2160, který dáš z 1,80GHz na 3,00GHz :o)https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372988
+
NOX: 3DS take nepouzivam ale zase mi bezi docela casto vice aplikaci zaraz a dvoujadro vytizene na 100% neni vubec problem. 4jadro v tomto pripade umozni mohem rychlejsi odezvu systemu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xrodney https://diit.cz/profil/rodney
3. 12. 2007 - 13:37https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseNOX: 3DS take nepouzivam ale zase mi bezi docela casto vice aplikaci zaraz a dvoujadro vytizene na 100% neni vubec problem. 4jadro v tomto pripade umozni mohem rychlejsi odezvu systemu.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-372989
+
fotoba: joo az se vyrobci rozhoupou a poradne to uvolni, aby se daly dodelavat vlastni instrukce dle potreby, to bude vec;) kdyz se vezme, jaky narust vykonu se da vyrazit pouzitim progamovatelnych poli...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Shinigami (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 15:14https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusefotoba: joo az se vyrobci rozhoupou a poradne to uvolni, aby se daly dodelavat vlastni instrukce dle potreby, to bude vec;) kdyz se vezme, jaky narust vykonu se da vyrazit pouzitim progamovatelnych poli...https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373021
+
Zdar Lidi, no tak to je Liga, sice, na jednu, stranu, je to trochu hrůza, ale na jednu, stranu, by nové procesory AMD Phenom, mohli, mít, už tak, na konci Ledna, příštího roku, asi tak o 20% vyšší výkon, na stejné Frekvenci, protože, v současné Revizi B2, procesorů AMD Phenom, je chyba, s paměťovým řadičem, která snižuje výkon, asi o 10%, a ten, by měla, dokonce, revize B3, v procesorech AMD Phenom opravit, no tak více viz. tady: http://www.ddworld.cz/procesory-cpu/amd-opravuje-procesory-phenom-vyssi-..., a ještě, k tomu, je chyba, v samotné poměrně rychlé vyrovnávací paměti L3 Cache, a to i na procesorech AMD Phenom s revizí B2, který ale, Firma AMD, opraví, novou verzí, BIOSu, na základních deskách, a tak, výkon, půjde o 10%, nahoru, a to mi dohromady, dělá 20%, jestli se nepletu, a jestli se nepletu, tak by to, byla, opravdu, docela Bomba, takový procesor AMD Phenom X4, s revizí B3, na konci Ledna, na stejném Taktu, třeba, na taktu 2,4 GHz, třeba, rychlejší než třeba, ten procesor Intel Core Q6600, na skutečné Frekvenci 2,4 GHz, asi tak, průměrně o 10%, to by nebylo, pro Firmu AMD, vůbec špatné, tak uvidíme, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 45 (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 15:39https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseZdar Lidi, no tak to je Liga, sice, na jednu, stranu, je to trochu hrůza, ale na jednu, stranu, by nové procesory AMD Phenom, mohli, mít, už tak, na konci Ledna, příštího roku, asi tak o 20% vyšší výkon, na stejné Frekvenci, protože, v současné Revizi B2, procesorů AMD Phenom, je chyba, s paměťovým řadičem, která snižuje výkon, asi o 10%, a ten, by měla, dokonce, revize B3, v procesorech AMD Phenom opravit, no tak více viz. tady: http://www.ddworld.cz/procesory-cpu/amd-opravuje-procesory-phenom-vyssi-vykon.html , a ještě, k tomu, je chyba, v samotné poměrně rychlé vyrovnávací paměti L3 Cache, a to i na procesorech AMD Phenom s revizí B2, který ale, Firma AMD, opraví, novou verzí, BIOSu, na základních deskách, a tak, výkon, půjde o 10%, nahoru, a to mi dohromady, dělá 20%, jestli se nepletu, a jestli se nepletu, tak by to, byla, opravdu, docela Bomba, takový procesor AMD Phenom X4, s revizí B3, na konci Ledna, na stejném Taktu, třeba, na taktu 2,4 GHz, třeba, rychlejší než třeba, ten procesor Intel Core Q6600, na skutečné Frekvenci 2,4 GHz, asi tak, průměrně o 10%, to by nebylo, pro Firmu AMD, vůbec špatné, tak uvidíme, prostě no!https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373036
+
Fotoba: "Kazda jedna instrukcia procesora je navrhnuta ako mikroprogram"
Tak to ani omylem. Většina instrukcí je překládána HW dekodérem. Pouze tzv. komplexní instrukce jsou překládány jako program. U jednotlivých CPU se liší, které instrukce jsou komplexní a které jednoduché.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Milan Bačík https://diit.cz/profil/mildaiv
3. 12. 2007 - 17:15https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseFotoba: "Kazda jedna instrukcia procesora je navrhnuta ako mikroprogram"
Tak to ani omylem. Většina instrukcí je překládána HW dekodérem. Pouze tzv. komplexní instrukce jsou překládány jako program. U jednotlivých CPU se liší, které instrukce jsou komplexní a které jednoduché.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373058
+
> Ladik 45 : Tak to vidíš Ládíku. Jen jedno slovo tam máš rozumné a i v něm uděláš chybu ;-) To klíčové slovo je "mohly". :-)))
... hezké sny
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
-pao- (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 17:39https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse> Ladik 45 : Tak to vidíš Ládíku. Jen jedno slovo tam máš rozumné a i v něm uděláš chybu ;-) To klíčové slovo je "mohly". :-)))
... hezké snyhttps://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373062
+
MildaIV: Měl jsem ten pocit, že každá instrukce je zpracována dekodérem - řadičem. Potom se na základě jeho konfigurace (v případě programově řízeného řadiče) rozhodne, jestli jedna instrukce je zároveň i jednou mikroinstrukcí, nebo jestli jedna instrukce je více mikroinstrukcí. Ale možná je to u dnešních procesorů jinak, rád se poučím.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
atom https://diit.cz/profil/atom
3. 12. 2007 - 17:52https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseMildaIV: Měl jsem ten pocit, že každá instrukce je zpracována dekodérem - řadičem. Potom se na základě jeho konfigurace (v případě programově řízeného řadiče) rozhodne, jestli jedna instrukce je zároveň i jednou mikroinstrukcí, nebo jestli jedna instrukce je více mikroinstrukcí. Ale možná je to u dnešních procesorů jinak, rád se poučím.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373064
+
Kecy prdy bedary. Aneb tonouci se stebla chyta a snim i par mistnich blaznu. To zname. :oDDDD Tipuji minimalne 3 revize toho opravneho mikrokodu nez tu za rok konecne bude ta spravna, ktera to mozna i nekdy vyresi. :oD AMD a jejich sliby...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
blecha (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 19:22https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseKecy prdy bedary. Aneb tonouci se stebla chyta a snim i par mistnich blaznu. To zname. :oDDDD Tipuji minimalne 3 revize toho opravneho mikrokodu nez tu za rok konecne bude ta spravna, ktera to mozna i nekdy vyresi. :oD AMD a jejich sliby...https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373068
+
blecha: nemej obavu, pristi revize svabu vyresi problemy nadobro a desktopovy CPUcka uz budou OK :). Jak se AMD darilo vydavat K8ky bez chyb tak se jim K10 vazne nedari. Nejspis se na vyvojare tlaci a ti pak obcas neco neodzkousej jak by bylo potreba.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
JoHnY3 (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 20:59https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseblecha: nemej obavu, pristi revize svabu vyresi problemy nadobro a desktopovy CPUcka uz budou OK :). Jak se AMD darilo vydavat K8ky bez chyb tak se jim K10 vazne nedari. Nejspis se na vyvojare tlaci a ti pak obcas neco neodzkousej jak by bylo potreba.https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373075
+
Blud ??? Kteří výrobci desek?
Kteří výrobci desek již mají BIOS pro Phenomy a ne jenom pro Athlon 64 X2? Které BIOSy podporují AM2+, dvoukanálový řadič pamětí (ne dualní) a HT3.0???
3. 12. 2007 - 22:14https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseBlud ??? Kteří výrobci desek?
Kteří výrobci desek již mají BIOS pro Phenomy a ne jenom pro Athlon 64 X2? Které BIOSy podporují AM2+, dvoukanálový řadič pamětí (ne dualní) a HT3.0???
https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373081
+
Microsoft samozřejmě opravu AMD do update nepřidá, anóbrž peče s Intelem. Odtud Wintel ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kozomrd (neověřeno) https://diit.cz
4. 12. 2007 - 09:20https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuseMicrosoft samozřejmě opravu AMD do update nepřidá, anóbrž peče s Intelem. Odtud Wintel ...https://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskuse#comment-373128
+
Diskuse k Chyba v K10 způsobuje nižší výkon Phenomůhttps://diit.cz/clanek/chyba-v-k10-zpusobuje-nizsi-vykon-phenomu/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
jj a ten patch prinese 30% narust vykonu stejne jako 8.42.3 drivery pro GNU/Linux :D
dizz: Ma to mit efekt asi jako snizeni frekvence o 100-200MHz, 30% to sice nehodi, ale i 5-10% bude videt.
Jinak bych si dovolil odcitovat, aby byla videt zavaznost chyby:
The Translation Lookaside Buffer (TLB) errata is an L3 protocol issue causing a system hang when running certain client workload applications independent of platform. AMD is immediately introducing an updated BIOS which will correct the TLB errata".
This problem was found during speed-binning the B2 revision processors, and this was the cause for the Phenom FX 3.0 GHz delay. It turns out that some CPUs running at 2.4 GHz or above in some benchmarking combinations, while all four cores are running at 100% load, can cause a system freeze.
[Zdroj: http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/11/18/amd-delays-phenom...
V poslednej dobe sa stale viac vydavaju nedorobky:
Stalker, Vista, Phenom.
Kam az zajdu vyrobcovia s kvalitou, len aby mali produkty na trhu?
NOX: jen tak daleko jak dlouho to budou lidi ochotní kupovat.
nib :
ja by som povedal ze dovtedy, kym sa budu chyby prezentovat ako features a opravy chyb ako zvysenie vykonu :-)
NOX: Najdi si errata ke starsim procesorum (pripadne aktualnim Intelim) a uvidis jak to s tou posledni dobou vypada doopravdy.
Jinak porad me prijde vic v poho Phenom, co mozna spadne, kdyz se komplet nazhavi na 100%, nez Pentium, co neumelo delit;)
Shinigami >> mas pravdu, errata k C2D som cital tak 4 mesiace dozadu na popud Eagla, tiez je to pekny balast, jedna chyba sa velmi podobala na FDIV bug zo stareho Pentia. Revizia G sa ale zda byt uz celkom OK.
Naopak o novych ATInach (3850 a 3870) sa pisalo, ze sa podarila hned prva revizia cipu, nuz mali kua stastie.
Nemá niekto predstavu, ako sa ten mikrokód nahrá do CPU? Veď CPU predsa neobsahuje žiadnu pamäť, ktorá po vypnutí napájania dokáže udržať dáta. Alebo sa dá takto CPU preprogramovať prakticky natrvalo len softwarovo? To by ho potom bolo veľmi jednoduché znižiť nejakým vírusom.
...sorry, myslel som zničiť, nie znižiť CPU
sneh: A proto ho tam, jak jsme se dočetli, nahraje vždy při startu OS ;-)
sneh: Nahraje to tam BIOS nebo OS při každém startu. Po resetu v CPU nic nezůstane.
A s tím virem, to není špatnej nápad :-)
Jenomže k čemu by takový útok byl? Vůbec celá logika malware je podle mě lehce... divná. Jak se bude reprodukovat když a) se okamžitě odhalí snížením (zrušením) výkonu (i podprůměrné sekretářce pak dojde že je něco špatně...) b) Když už, tak flashnout BIOS ;-)
Ale vůbec, proč malware používat? Vždyť je to jen otrava systémáka který ho víceméně snadno odstraní (a to si pište že taky hned zkoukne zda tam není nějaký... bonus...) a užitek z toho žádný.
sneh: virusu to moc nepomoze, lebo ked tam nahra blbosti, "umrie" aj virus a dalej sa nic neudeje... nejake info napr. tu http://www.urbanmyth.org/microcode/
Zdravim,
tocim Phenom 9500 2,2G na 2,53G tedy 230*11 bez zvyseni napeni a 45C pro zatezi vsech jader a jeste se by me AMD zvysilo vykon ? to bude fakt delo
janekx >> vacsie delo je IMO Intel C2D E6550 (2,33GHz) ktore pretocis bez zvysenej voltaze na 3,2GHz vpoho.
Sice dvojadro, ale 3DS a podobne nepouzivam.
sneh>
>Nemá niekto predstavu, ako sa ten mikrokód nahrá do CPU? Veď CPU predsa
>neobsahuje žiadnu pamäť, ktorá po vypnutí napájania dokáže udržať dáta.
>Alebo sa dá takto CPU preprogramovať prakticky natrvalo len softwarovo?
>To by ho potom bolo veľmi jednoduché znižiť nejakým vírusom.
Mikroprogram riadi rozne casti CPU. Pamat v ktorej je ulozeny sa nazvyva pamat mikroprogramu (control store).
Kazda jedna instrukcia procesora je navrhnuta ako mikroprogram, cela skupina mikroinstrukcii a na nu je prekladana v dekoderi napr. x86 instrukcii
http://en.wikipedia.org/wiki/Microcode
http://referaty.atlas.sk/ostatne/informatika/33143/hardware-a--software
upade mikrokodu u AMD je mozne vzdy ak je vypnuta cache
http://packetstormsecurity.nl/0407-exploits/OpteronMicrocode.txt
asi bude treba google cache na prehliadanie toho dokumentu
2Nox:
A co takový Intel E2160, který dáš z 1,80GHz na 3,00GHz :o)
NOX: 3DS take nepouzivam ale zase mi bezi docela casto vice aplikaci zaraz a dvoujadro vytizene na 100% neni vubec problem. 4jadro v tomto pripade umozni mohem rychlejsi odezvu systemu.
fotoba: joo az se vyrobci rozhoupou a poradne to uvolni, aby se daly dodelavat vlastni instrukce dle potreby, to bude vec;) kdyz se vezme, jaky narust vykonu se da vyrazit pouzitim progamovatelnych poli...
Zdar Lidi, no tak to je Liga, sice, na jednu, stranu, je to trochu hrůza, ale na jednu, stranu, by nové procesory AMD Phenom, mohli, mít, už tak, na konci Ledna, příštího roku, asi tak o 20% vyšší výkon, na stejné Frekvenci, protože, v současné Revizi B2, procesorů AMD Phenom, je chyba, s paměťovým řadičem, která snižuje výkon, asi o 10%, a ten, by měla, dokonce, revize B3, v procesorech AMD Phenom opravit, no tak více viz. tady: http://www.ddworld.cz/procesory-cpu/amd-opravuje-procesory-phenom-vyssi-..., a ještě, k tomu, je chyba, v samotné poměrně rychlé vyrovnávací paměti L3 Cache, a to i na procesorech AMD Phenom s revizí B2, který ale, Firma AMD, opraví, novou verzí, BIOSu, na základních deskách, a tak, výkon, půjde o 10%, nahoru, a to mi dohromady, dělá 20%, jestli se nepletu, a jestli se nepletu, tak by to, byla, opravdu, docela Bomba, takový procesor AMD Phenom X4, s revizí B3, na konci Ledna, na stejném Taktu, třeba, na taktu 2,4 GHz, třeba, rychlejší než třeba, ten procesor Intel Core Q6600, na skutečné Frekvenci 2,4 GHz, asi tak, průměrně o 10%, to by nebylo, pro Firmu AMD, vůbec špatné, tak uvidíme, prostě no!
Fotoba: "Kazda jedna instrukcia procesora je navrhnuta ako mikroprogram"
Tak to ani omylem. Většina instrukcí je překládána HW dekodérem. Pouze tzv. komplexní instrukce jsou překládány jako program. U jednotlivých CPU se liší, které instrukce jsou komplexní a které jednoduché.
> Ladik 45 : Tak to vidíš Ládíku. Jen jedno slovo tam máš rozumné a i v něm uděláš chybu ;-) To klíčové slovo je "mohly". :-)))
... hezké sny
MildaIV: Měl jsem ten pocit, že každá instrukce je zpracována dekodérem - řadičem. Potom se na základě jeho konfigurace (v případě programově řízeného řadiče) rozhodne, jestli jedna instrukce je zároveň i jednou mikroinstrukcí, nebo jestli jedna instrukce je více mikroinstrukcí. Ale možná je to u dnešních procesorů jinak, rád se poučím.
Kecy prdy bedary. Aneb tonouci se stebla chyta a snim i par mistnich blaznu. To zname. :oDDDD Tipuji minimalne 3 revize toho opravneho mikrokodu nez tu za rok konecne bude ta spravna, ktera to mozna i nekdy vyresi. :oD AMD a jejich sliby...
blecha: nemej obavu, pristi revize svabu vyresi problemy nadobro a desktopovy CPUcka uz budou OK :). Jak se AMD darilo vydavat K8ky bez chyb tak se jim K10 vazne nedari. Nejspis se na vyvojare tlaci a ti pak obcas neco neodzkousej jak by bylo potreba.
Blud ??? Kteří výrobci desek?
Kteří výrobci desek již mají BIOS pro Phenomy a ne jenom pro Athlon 64 X2? Které BIOSy podporují AM2+, dvoukanálový řadič pamětí (ne dualní) a HT3.0???
Microsoft samozřejmě opravu AMD do update nepřidá, anóbrž peče s Intelem. Odtud Wintel ...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.