Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Co přináší AVG 8?

No teda čekal bych tuhle recenzi tak před měsícem já už ho všude nainstaloval je to úspora 50MB RAM oproti 7.5

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak teda AVG 8 mam a musim rict ze oproti marketingovym materialum se nekona zadne zrychleni pri testu disku. Coz je dle meho asi to co mi nejvic na AVG vadi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já bych to viděl na nějakého toho NODíka

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

az vyprsi licence na 7.5 tak jdu do toho nechce se mi ted davat prachy za to kdyz jeste vyuzivam sluzbu stare verze. jinak dobry clanek dik.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Onizuka...
Kdyz uz si neco koupis, precti si licencni ujednani... Pak bys vedel, ze mas prechod 7.x na 8.x zdarma v ramci platne licence...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nepochopil jsem proc si lidi instaluji avg.. jakakoliv verze je naprosto smesna a kdyz uz by musela byt tak jedine zadarmo, za takovy bastl bych teda nedal ani kacku... jediny opravdu pouzitelny all in one pack je Eset Smart Security...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sputnikone: Neviem ako je na tom samotný NOD ale Smart Security (ktorého nod je súčasťou) za posledný mesiac tak spomalil systém že na starších konfiguráciach je prakticky nepoužitelný :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No 45MB je dost. Kdyz to srovnam a Avirou, ktera zabira v pameti cca 10MB (se vsema procesama) a je podstatne rychlejsi a hlavne co se tyce viru podstatne ucinnejsi...tak nevidim duvod proc AVG pouzivat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Článek ujde, ale obrázky (screenshoty) se dělají v PNG a nikdy ne v JPG!

Rychlost je o něco málo větší než u AVG 7, když se nastaví skenovat jen infikovatelné objekty.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hm.... nic proti chcíp edition, ale každého jeden a půl měsíce to muset prodlužovat speciální utilitou.... To už bych si to radši koupil.... Teda kdybych neměl licenci vod NODa. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mě stačí Avira a vlastní úsudek k tomu, abych měl čisto. Někdy přemýšlím i o tom, že ho nepotřebuji vůbec, protože nachází jenom nevhodné skripty v webové keši. AVG ve mě důvěru nevzbuzuje, ale bezpečnost hlavně závisí na uživateli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AVG nasazuji na firemní stanice (120+ počítačů) a osmička se opravdu povedla. Konečně zjednodušená vzdálená správa a hlavně výrazně nižší zatížení klientských počítačů, což byl u sedmičky narůstající problém. Rozhodně bych upřednostnil AVG před těžkopádným NODem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Co říkáte na Kaspersky Internet Security?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Profesionál AV nepotřebuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uz par let si rikam k cemu to AVG vlastne je, zatim sem prisel na to, ze to jsou jen nejake zbytecne bezici procesy na pozadi bez zjevne funkce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

takze kazdy uzivatel linuxu je v podstate profesional :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S AVG 7 jsem neměl moc dobré zkušenosti. Nasadil jsem je na 35 prac. počítačů a dalo by se říci, že počítače až moc brzdil, nemluvím ani o aktualizacích, proto jsem přešel na NODa a většina problému se vyřešila sama :) . Ovšem AVG 8 bude velmi zajímavý. Každopádně si jej otestuji :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jura: co ze je tak tezkopadneho na NOD32 ? nevim jak je to s novejsima AVG ale do verz 6 to byla hruza a des.

Ja osobne vyzkousel celou radu antiviru a dle meho nazoru NOD je jeden z tech nejkvalitnejsich a jeste z nich zere asi nejmin CPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jura: coze ? nod32 je momentalne najrychlejsi antivirak s najmensou memory spotrebou ... proste nema konkurenciu momentalne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lze pomocí firewallu AVG zablokovat přístup do určité domény, nebo na urč. IP adresu? Konkrétně mi jde o travian.cz.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mno u nas pouzivame Symantec Antivirus (neplest s Norton AV) a naprosta spokojenost. Realtime scan v pozadi zabira jen 6MB RAM. Infikovane soubory to nedovoli na disku ani vytvorit (na rozdil od jinych pochybnych antiviru, ktere vas nechaji na disk rozbalit klidne zoo a az pri spusteni "vali voci" ze to jsou viry :). AVG (ne v8) stejne jako ESET (Smart Security 3) letely z testovaci masiny pryc, nepouzitelne.

Pro odvazne tu mam testovaci archiv s 3732 viry (pekna zoo :) ). JEN NA VLASTNI NEBEZPECI !!!

http://depositfiles.com/en/files/4272593

Schvalne jsem to nedal jako klikatelny odkaz, aby na to netukal kdejaky tunta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosim piste kolik viru tam nasel vas antivir a jeho verzi. Udelame si tu takovy minitest.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejně nejlepší AntiVir byli "TriPsi". :-)
Kde jsou ty časy, kdy největším strašákem byl OneHalf. :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim, me to ESS odmitl po stazeni ulozit s tim, ze se v nem nachazi vice infiltraci.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

takže po menších problémech se stáhnutím a nemožností soubor vůbec uložit mi AVG 8.093 s aktualizací ze dneška (18.04.2008) našla 3638 infekcí. Tak jsem zvědavý jak dopadnou zbylé AV systémy

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

avast home edition 4.8 se vcerejsi virovou databazi (17.4.2008) nasel 3684 viru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Provedl jsem ještě test na PC s Eset Smart security 3.0.650.0 s virovou databází 3037(dnes aktualizováno) a výsledek nalezeno 3617 virů

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Danny: Doporučuju používat jiný filehosting, čekat minutu na uběhnutí čekací doby a pak ještě stahovat 25 kB/s je k uzoufání.
ESET Smart Security 3.0.621.0 v trial verzi se včerejší virovou databází našel 3617 virů během 8 sekund (ale musel jsem zablokovat virovou kontrolu, abych vůbec mohl ten soubor stáhnout... nevím, jaké "pochybné" antiviry jste zkoušel, ale z diskuze vyplývá, že to byly buď šmejdy anebo se se Symantecem zbytečně kasáte, jelikož soubor nedovolí stáhnout žádný pořádný AV :-))

Harry: Screenshoty programů doporučuju dělat v PNG, na rozdíl od JPG to vypadá pěkně a kolikrát je to dokonce menší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Avira, dnes stažená, 3702 detekcí

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Me zkusenosti s AVG nejsou dobre. Resil jsem problemy s virama na zakaznickych PC.
Ty kompy byly tak zadelany, ze tam pomalu ani neslo pohnout kurzorem. Drtiva vetsina
mela naistalovany AVG 6-7.0. Jediny zpusob leceni byl NOD32
a nejaky ten AD Aware Spybot za pouziti safemodu, CMD atd, je fakt ze u 10% pocitacu byla nutna
nova instalace Woken (hold straveny cas s odstranovani a heldani pricin by byl delsi, nez nova instalce
s veskerym nastavenim a zalohou.. Zakaznikum ktere jsem mel ve sprave
jsem implementoval pouze NOD32. Za me pritomnosti, kde jsem pusobyl 4 roky jako admin v ruznych
firmach se temer zadny problem neobjevil. Momentalne mam na svem PC Kasperski Inter. Sec.
Ale me se asi preci jenom libil NOD32. Tak uvidim zase za rok, no. Je ale fakt, ze antivirus moc ne-
vyuzivam, proste, no! :-)
PS:Rekordni pocet nebezpecnyho *weru co jsem videl na jednom PC bylo kolem 1000. Coz je fakt
mazec

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AVG 7.5.523  virova databaze 269.23.1/1384 ze 17.4.08
nalezeno 3633 infekci

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mcmlok: Jak rekl vcera vtipne Petr Odehnal na konferenci: vzhledem k tomu, ze se jednou vyskytla chyba v GDI a lze tedy skodlivy kod propasovat do obrazku a zaroven je freneticka potreba ziskat 100% ve VB testu, skenuji se defaultne i obrazky. V dobe, kdy se jich kazdemu vali na disku gigabyt to rychlosti neprida. Jeho doporuceni zni: nastavit davkovy sken bez obrazku.
Peppa1: Mas pravdu, omlouvam se, pospichal jsem.
Bobrnautus: Od prodavane verze se Chip verze v podstate nelisi, napsal jsem to jen, aby byly presne vymezeny podminky instalace, kterou jsem zkousel. Prece si nebudu kupovat ostrou verzi jen na recenzi ;)
Damel: dobry napad, dik za sbirku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kluci tak to bych si radeji do sveho kompu netahal. Takova ZOO!!!:-) Raci bych to testnul u kamose na kompu :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

avg do verze 7 ne! protoze kdyz mate kompa 1Ghz tak se nedockate prace se systemem az po neuveritelnych 15 minut a to ma 512ram ,dale klidne rozbli vir a pak hodi hlasku , avast ned okamzite vse ok start 2 minutky system skoro nezere , a pridam k nemu nortona oba jsou cool norton nerozbaluje viry tak ze okamzite hlasi, u avast hlasi , prerusi spojeni jen ze obcas rozbaluje nevim jak je to s novou databaze

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přidání webovýho štítu je určitě krok vpřed, ale nesměl by být tak neskutečně pomalej, na starším počítači (žádnej rychlík, ale P4 s 512MB RAM na XP není zase žádná extra lemra) se zapnutým webovým štítem jsem po rozbalení 10ti záložek moh jít na kafe a to doslova, několik minut 100% zatížení procesoru, s vypnutám webovým štítem v pohodě načteno všechno během 15ti vteřin.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Damel: take jsem pro presun na jiny server, DepositFile je opruz.
Mne zarval pri ukladani dokonce sam velky Windows Defender, pricemz nasel trojany:
Win32/Rob.A, Win32/Rob.B, NagzoeenTrojan, Format_0D, SentineTrojan, Commfixtrojan, ClaesTrojan, tj. celych 7 kousku ;)
Ale vsichni vime, ze to neni antivir "na fulltime" ;)

Pokud bude zajem ze strany ctenaru a cdr.cz, pokud se sejde vic vysledku, muzu udelat tabulku s vysledky testu vasich antiviru (pak by to ale chtelo znat jeho presnou verzi, zda je v defaultnim nastaveni a operacni system).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Pánové, Já to stahoval v Linuxu a žádnej antivir mě nic nezařval..."

Ne, ale teď vážně. Chvíli jsem (ještě) v Grisoftu dělal, a ti chlapi opravdu vědí co dělají a rozhodně nechrápou se založenýma rukama. Ono spousta takových těch radílků a megamistrů, co se objevují na diskusích s naprosto profesionálním názorem na určitej produkt, je v podstatě rádo, že má vlastní pc a umí spustit Windows a nějakou tu hru/aplikaci navíc, natož aby zkusili napsat něco vlastníma rukama.
Jinak s tabulkou nalezených virů je to výborný nápad, rád se na to podívám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No vzhledem k tomu že jsem hodně dlouho používal AVG 7.5 plus firewall a AVG antispyware z chip edition, tak právě tenhle nový produk poskytovaný díky chipu mě totálně nadchnul. Při staré verzi hodně brzdil antispywarový residentní štít, te je to už zanedbatelné, navíc hromada funkcí navíc. Prostě to považuji za dobrý produkt, který díky českým kořenům není ani tak drahý.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hodim sem zatim publikovane vysledky

3702 Avira (Libb)
3686 Symantec Antivirus 10.1.4.4000 x86 (Damel)
3684 Avast Home Edition 4.8 (giri)
3638 AVG 8.093 (Joeyk)
3633 AVG 7.5.523 (petyx)
3617 Eset Smart security 3.0.650.0 (Joeyk, Black_Fox)
7 Windows Defende (Harry)

Odvaznym dekuji, testujte dalsi antiviry, hlavne zde stale chybi opevovany NOD. Take je vhodne aby jeden stejny antivir testlo vice uzivatelu.

Jeste jednou link at nemusite hledat:

Pro odvazne tu mam testovaci archiv s 3732 viry (pekna zoo :) ). JEN NA VLASTNI NEBEZPECI !!!

http://depositfiles.com/en/files/4272593

Schvalne jsem to nedal jako klikatelny odkaz, aby na to netukal kdejaky tunta.

PS: Take to nema slouzit k odstreleni Ladika (tlumeny chichot)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak AVG Antivirus (tehdy verzi 6.0) jsem měl jako první antivirus a byl jsem s ním celkem spokojen, to jsem ale nevěděl, jakej je to ve skutečnosti šit. Tehdy se mi do PC cosi dostalo a nemohl jsem to ničím detekovat, tak jsem zkusil Avast Anti-Virus a ten mi toho oproti AVG našel kotel. Časem jsem pak přešel na McAfee Internet Security Suite 2006 a ten se mi v té době osvědčil asi nejvíc. Momentálně využívám NOD32 ale upřímně řečeno: je sice dobrý na viry ale trojáky skoro vůbec nezachytí. Tím samozřejmě nechci pomlouvat firmu ESET ale je to bohužel tak. Na ochranu před Spyware a trojskými koni je bezkonkurenčně nejlepší AVG Anti-Spyware (dříve Ewido Anti-Spyware koupeno společností Grisoft) a Spyware Terminator.
Jinak co jsem naposledy testoval nově AVG Antivirus, myslel jsem, že se od té doby trochu polepšili ale bohužel. Je to opravdu ten nejhorší Antivirus, co jsem kdy viděl.
Nejenom že vám označí kde jaký keygen či patch nebo trainer do hry jako virus ale s těmito soubory zachází fakt nemilosrdně a hned je maže (defaultní nastavení programu).
Jasně, teď se ozve kopa lidí, že nemám používat ilegální exe soubory a tahat do pc cracky, ale jde tady hlavně o princip, že vám váš antivirus nemůže přece označit něco jako virus, když v tom vůbec nic není a hrozba je prakticky nulová.
Pozn: keygeny a patchy jsem čistě použil jen z testovacích důvodů, nemám v pc žádný takový materiál, krom trainerů do hry.
Z testování tohoto antiviru jsem měl veliký dojem, že této firmě někdo platí za to, aby byly soubory typu crack a patch pro konkurenční programy a hry označovány jako trojáky nebo viry.
V závěru bych řekl, že jediným opravdu vynikajícím produktem na odhalování trojáků je AVG Anti-Spyware, který jak jsem výše napsal, patřil dříve společnosti Ewido.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm ted mne napadl jeste lepsi test, ale toho by se musela ujmout nejaka autorita, treba Harry:

Poslat tuto ZOO vsem zde zminenym AV firmam a udelat stejny test za mesic. Pokud nebudou mit 100% fragu, tak je neco spatne a bye bye

Harry co na to rikas? Z toho by byl dalsi zajimavy clanek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za "absenci" NODa se omlouvam, on je vlastne pritomen v Eset Smart security pokud se nepletu. Holt mne zmatlo posledni misto

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Panove, nechci tvrdit, ze to co tady provadite je tvrda lamerina, ale ruku na srdce, tyhle Vase vysledky jsou irelevantni. Ten vzorek, co tu mate jeste neznamena, ze vsechny ty soubory jsou viry. Cast z nich muze byt pouze jejich mrtvymi fragmenty a nektere antiviry tyto soubory proste ignoruri....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tim Nodem (Eset Smart) jste to delali pomoci standard scan nebo heuristikou? To je dost podstatny rozdil. Za druhe, to ze nejaky AV ma vice zasahu neznamena, ze nejsou falesne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Znacna cast vzorku jsou nesmysly pro DOS, ktere v dobe Windows nemohou fungovat. To bylo sbirano nekdy pred 10ti lety? Chtelo by to nejakou novejsi sbirku.
Smysluplnejsi testy antiviraku dela napriklad Virus Bulletin (www.virusbtn.com) nebo podobne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No než se pustíš do takové soutěže tak by bylo dobré znát přesný počet virů v tvé zoosbírce. Řek bych že jsi to nasbíral během posledních několika let a né všechno můžou být viry! Na číslo 3732 jsi přišel jak? ;-)
Pošli svůj vzorek do nějaké virové laboratoře kde ti řeknou co viry jsou a co viry nejsou. Až budeš znát přesný počet tak můžeš dělat takovéto testy. Je tam hafo starých sr... a čísla které tu hlásí čtenáři můžou být ovlivněny false alarmy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

taky neco do mlyna :-) : McAfee security - VirusScan Enterprise 8.0.0, Virus Definitions 5276, databaze 17.4.2008, Scan engine 5200 - nalezeno 3677 viru :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Mira-7: Dost si mě pobavil s tim jak nepoužíváš žádnej kradenej soft :-D Ze si ty keygeny jen zkusil nebo co :-D

AVG dělá jenom problémy, měl jsem ho v práci na jednom PC, naštestí vypršela licenze a přešli jsem na ESET a od ty doby žádný problémy, PC nabíhá o poznání lépe, reaguje okamžite bez žádných nepochopitelných prodlev a antivir mě nijak neobtěžuje, když je potřeba tak mě upozorní, ale to se stává zřídka kdy, snad proto že neklikam na každej pochybnej odkaz :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mira-7: A nenapadlo tě že KeyGeny a podobné věci jsou nejjednoduším způsobem jak ti dostat do pc trojské koně a viry? Spousta lidí je opatrných na viry ale pak si tam natáhnou viry maskované za keygeny které plně fungují ale ve skutečnosti ten keygen je jen maskování a ideální zpúsob jak se dostat někomu do počítače... AVG to naštěstí dost často odhalí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: kluzo1. To musis umet hledat na serioznich mistech a poku zajdes neam jinam nevadi, ESET si
stim poradi. Tezce pochybuju o AVASTu a AVG. Ale mozna je to jen muj zaujaty nazor.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jestli jste to postřehli, ale téma je "Co přináší AVG 8?"
Nechápu potom názory typu : moje zkušenosti s AVG 6.0, 7.0 ..., licence nám expirovala, máme...
Od tý doby uplynulo spousty vody 6.0, 7.0, 7.1, 7.5, 8.0.
I Windows98 byl úplně jiný operační systém než Windows Vista! 
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Volba zoo-vzorku pro antivirove testy je vzdy problem, o tom mohou vyrobci antiviru hodne povidat (zejmena Grisoft se vzdy cilil). Poslat tento (nebo libovolny jiny) balik do laboratore a to nechat jako etalon neni uplne dobry napad, protoze pak prave tento antivir bude nejlepsi.
Nezkoumal jsem, jak archaicke ty vzorky jsou, ale false-positive asi hlaseni nebudou, pokud vsichni davate skenovat jen vybranou slozku, ne?
Nejsem si jisty, zda je dobry napad to posilat antivirovym firmam, prave proto, ze neznam puvod toho vzorku, zda to neni moc stare, navic ja nejsem pro ne zadna autorita;)
Myslel jsem, ze testy uzivatelu nam prinesou nejake relevantni vysledky, ale obavam se, ze testovaci podminky jsou ruzne. Necham si to jeste projit hlavou, piste dal sve nazory, diky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To Mira: A vis ze mas pravdu? :-) Trosicku se to zvrhlo co. Ale kdyz jsem cetl ten clanek, hnedka mi bylo jasny o cem ta diskuze
bude. Co...kdyz jsem ho cetl, uz kdyz jsem videl nazev clanku:-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To: MirosPikos
He, když to chceš tak vědět tak jsem to testoval na bráchově PC, já mám u sebe jen trainery do hry, které se třeba chovají jako keyloggery a v tom je ten problém, že to AVG hned smázne, na místo aby se zajímalo o to, zda to není mylná detekce.

To: kluzo1
Tak o tom nevím, ale pokud by tam bylo něco ve stylu backdoor, tak by to určitě AVG-Anti Spyware (Ewido Anti-Spyware) nebo jiný software odhalil, protože jsem tyto soubory testoval snad 10 produkty.
U AVG Antiviru jde z mého hlediska čistě o plané poplachy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak! málokdo si dá tu práci že se někam nabouří, udělá crack, keygeen aniž by z toho něco měl. většinou tam nějakej ten malware je! Ať už za účelem reklamního nebo průnikového. To že ti to antivir nechá natahat do počítače a nezahodí, je spíš nezodpovědnost, než že dy společnosti někdo z konkurence nezaplatil!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja mozem povedat resp. konštatovat : Pouzivam platené AVG (vzdy OEM verzia)zopar rokov. Zachytil mnozstvo virov a nikdy som nemal problem s virom. Som spokojny a AVG.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Lakomec: problem u "blbeho" antiviru je ten, ze pokud mas vir, tak to nejen nevis, ale ani to nikdy nemusis zjistit. Jen maly zlomek viru otravuje vyskakujicimi pornostrankami.

"Míra2: přesně tak! málokdo si dá tu práci že se někam nabouří, udělá crack, keygeen aniž by z toho něco měl. většinou tam nějakej ten malware je!"

Ty toho o fungovani warez sceny moc nevis co. Zadna z vetsich skupin si nedovoli vydat neco s virem, protoze jde o cest a ta by byla v panu. To ze nekdo zneuzije nejaky keygen prave popularniho SW je vec jina.

AV firmy (ne vsechny) maji jako jeden z produktu "crack free certifikaty". Funguje to tak, ze pan Frantisek z AntivirusInternational posle firme Adobiii mail, kde ji nabizi ze za malou uplatu budou veskere nalezene keygeny k jeho novemu produktu zahrnuty mezi riziky a automaticky eliminovany (ac ve skutecnosti zadnym bezpecnostnim rizikem nejsou).

Ostrazitost je na miste, ale paranoiu by to chtela trosku ubrat... To uz se muzete bat kupovat krabicova Windows a Office, protoze co kdyz nekdo vylisoval a autenticky zabalil zavirovanou verzi... Ten kdo ma Windows nebo Office CD poprve v ruce rozdil nepozna. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Damel:
Napsal ---> AV firmy (ne vsechny) maji jako jeden z produktu "crack free certifikaty". Funguje to tak, ze pan Frantisek z AntivirusInternational posle firme Adobiii mail, kde ji nabizi ze za malou uplatu budou veskere nalezene keygeny k jeho novemu produktu zahrnuty mezi riziky a automaticky eliminovany (ac ve skutecnosti zadnym bezpecnostnim rizikem nejsou).

Přesně tak, souhlasím, u AVG je to víc jak průhledné!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jeste jsem testnul
panda antivirus 2008 3.01.00  -  3646
comodo antivirus      -  2490       kdyz pominu vysledek ,tak je to i co se tyka pouzivani asi nevetsi zversvto :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ESS - 3.0.650 (v.b. 3037) - 3617

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Symantec AntiVirus 8.0.9374, aktualni virova baze - 3685 kousku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Symantec Antivirus 10.1.5.5000
3868 kousku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přidám výsledek antiviru clamav:

----------- SCAN SUMMARY -----------
Known viruses: 259750
Engine version: 0.92.1
Scanned directories: 1
Scanned files: 3732
Infected files: 3691
Data scanned: 3.22 MB
Time: 4.466 sec (0 m 4 s)

Osobně mě výsledek velice potěšil (hlavně proto, že konfigurace clamd+clamav-milteru+sendmail za tu trošku námahy stála)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

heh, koukam ted do podrobneho reportu - zrejme SAV nahlasil jeden virus vicekrat...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Avast 4.8 Professional: 3669

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Avg Internet Security 7.5 a aktuální virová databáze ( 269.23.1/1385 ) : 3752 "kousků"

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Koukám, že jsem byl už předběhnut, ale:
Known viruses: 261353
Engine version: 0.92.1
Scanned directories: 0
Scanned files: 3732
Infected files: 3690
Data scanned: 3.53 MB
Time: 12.609 sec (0 m 12 s)

daily.cvd ver. 6827 (dnes)
main.cvd ver. 46

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vysledek z BitDefender Online Scanner:
- Infected files: 3688
- Identified viruses: 2263

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky všem za příspěvky. Je možné, že to příští týden dám dohromady jako článek.
Pokud již přispíváte svými výsledky, nebylo by špatné psát verzi antiviru (ms třeba napsal verzi, ale jen domýšlím čeho;) i verzi OS. Použili jste defaultní nastavení nebo nějak upravenou?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To se omlouvám, ClamAV (verze níže), ale už se mi aktualizoval na verzi 0.93, Linux, což v tomto případě není až tak důležité, verze pro MSW je stejná co se týče detekce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MS
 
promiň ale ClamAV není antivirus. je to především AV na kontrolu pošty. nemá ani rezidentní štít (i když je jinak fajn že je zadarmo).
 

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

zobecm: Poněkud nechápu, co si pod slovem "antivirus" vlastně představujete?! Že nemá rezidentní štít?
Navíc ve svém souvětí si poněkud sám odporujete.
ClamAV NENÍ freeware, ale open source s licencí GPL! Což je velmi podstatné pro uživatele. Je opravdu určen hlavně pro ochranu a kontrolu na poštovních serverech, ovšem s modulem Dazuko nejen to. Navíc umožňuje to nejdůležitější, je ve speciálních Live distrech (třeba INSERT), které umožňují kontrolu souborových systémů, aniž by byl spuštěn operační systém i s případným malwarem. Existují i obdobné komerční systémy, ale cena je už někde jinde.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to borowitz:
Opravdu? A jak potom profesional rozezna pozmeneny/infikovany soubor od zdraveho, kdyz napr. resi problemy klientskeho PC? Profesionala dela profesionalem, pokud nejsem idiot, prave prace s klienty obecne. Aby clovek mohl byt profesionalem, MUSI mit logicky klienty. Ve vsech ostatnich pripadech je amater... Ty jsi macho vid?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mohu potvrdit výsledek programu Avira Antivir, virová databáze 7.00.03.188: 3702 detekcí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

KIS 7, databaze z 19.4. nasel v zoo 3680 kousku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Me se nejlepe osvedcila kombinace KIS a NOD32. Z KIS mam aktivni pouze firewall a update, z NOD32 pouze update (pro tuto necinnost neni NOD32 pripraven, zatim trpi nevyzadovanymi hlasenimi - zdokumentovana chyba, bude opraveno v nejblizsi verzi). Oba AV programy pouzivam pouze na rucni sken a na odvirovavaci stanici na sken klientskych disku. Rezidentne v pameti nema u zkuseneho uzivatele jakykoliv AV co delat. Zkuseny uzivatel vi, jak se chovat a setri systemovymi prostredky na svou praci a neplytva je na nepotrebne aktivity v pozadi...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak uz tu zaznelo, cisla, co tu prezentujete, jsou uplne nepodstatna, dokud neni jiste, kolik kousku skutecneho nebezpeci je v tom baliku.

S tou zdanlivou silou AVG 8 a slabotou NOD32 je to totiz s pravdepodobnosti hranicici s jistotou uplne opacne - sila NOD32 je mimo jine i v tom, ze ma mizive procento planych poplachu, kdezto prave AVG melo vzdy s planymi poplachy velke potize. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AVG nikdy nemělo s falešnými poplachy "velké potíže."
NOD na tom je asi lépe a Avast hůře, ale velké potíže bych to rozhodně nenazýval. V práci spravuji 80PC a 5serverů na AVG (už od počátku verze 6.0).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl jsem si před pár dny AVG+FW koupit na 3 počítače. Přitom jsem ale zjistil, že grisoft to prodává na svém webu pro celý svět za 97 USD, pro Čechy za 3.142,- Kč. Takže tak akorát nas*at!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Avast 4.8 Home databáze z 19.4.2008
3685 virů

Některé soubory mají datum změny z roku 1979 :D Otázkou je, zda je to pravdivý údaj nebo editovaný, ale asi bych tomu věříl :o)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Rovano: Některé soubory mají datum změny z roku 1979 :D Otázkou je, zda je to pravdivý údaj nebo editovaný, ale asi bych tomu věříl :o)"

Vskutku? Ja tam mam nejstarsi datum 1.1.1980. Samozrejme ta data neberte vazne, nejsou relevantni, vznikla jinak. A nebo mi verte ze umim cestovat casem a privezl jsem vam to z roku 2023 (viz soubor MITH-496.COM) ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ani NOD není samospasitelný, s trojany typu downloader dalšího malware dopadá často takto:
http://www.virustotal.com/cs/analisis/71fa52693ebf674506dfa17fd553e15f

http://www.virustotal.com/cs/analisis/d8885d145dd24002fa756aeda689f36d

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ty různé časy lze vysvětlit i tak že byl na Pc špatný čas.

AVG je stále lepší než nic, v dnešní době plné neustálých hrozeb mít pc bez antiviru = totální sebedestrukce dat.

Pokud jde o automatické mazání planých hrozeb je to uřčitě způsobeno nastavením v avg sceneru.
Ať už je to planý nebo pravý poplach určitě bych ten keyloger nebo crack odstranil nakonec sám, než bych riskoval nějakou virovou infekci.
Ale to by udělal každý normální uživatel.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem se nad diskuzí pěkně pobavil. Samozřejmě nejlepší jsou šiřitelé NOD-evangelia (nejlépe s keygenem s ukrytým "trojákem", čímž je asi myšlen trojan horse), pak zbytek pomatenců s naprosto nesmyslnými názory na výkonnost antivirů měřitelnou podle toho, kolik toho najdou v nějakém pochybném souboru virových her či kolik toho najdou jedny antiviry po druhých. Jo, a ten odborník co tvrdil že dřiv byly "jen" One-halfy (odvirováni O-H předpokládalo dekódování dat na pevném disku a obnovu alokovaného volného prostoru) zato dneska tu jsou "super nebezpečné" viry napsané ve VisualC++ dostává mou osobní cenu za nejstupidnější výrok.
 
Rovněž musím vyseknout poklonu čestným výjimkám s rozumem v hrsti (zejm. Harry).
 
Můj osobní názor na "security bundles" je takový, že ani jedno dnes na trhu dostupné řešení není kvalitní. Prakticky všechny trpí na přílišnou paměťovou a procesorovou náročnost, přitom dnešní viry a trojské koně jsou velmi triviální, prakticky se (s výjimkou několika málo rootkitů) nemaskují a pro člověka znalého (a zde asi bude pes zakopán) je není problém detekovat a odstranit ze systémů ručně i bez antiviru. Speciálně AVG8 bundle je zatím vhodné pro nasazení domů, ale rozhodně ne do firmy. Pro samotné AVG8 to platí v o něco menší míře rovněž, opět se opakuje známá bolístka s naprosto fatálně navrhnutou vzdálenou správou (ten kdo to navrhoval musel počítat se sítí o max. 50 PC, o sítích, kde je třeba několik desítek tisíc PC asi neslyšeli), a jejími chybami, známou z AVG7 (to se u Grisftu vždy ladí na uživatelích :-) ). Nicméně ve srovnání třeba s NODem nebo McAffee nevidím velký rozdíl.
Co se samotných detekčních možností AVG týká, je to naprostý standard, nejsou s tím žádné problémy. Rychlost skenování je sice relativně pomalá, ale znám ještě řádově (!!!) horší případy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Žádný antivir neochrání blbce od virů pro ně je jen jedna pomoc ustřihnout ten káblík od modemu k počítači:-))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Clovek vam sem da z dobre vule hracku a rekne hrajte si a vy radsi brblate. Kdyby jste misto toho radeji predlozili jinou ZOO, ale to ne. Nikde jsem nerekl ze to je nejreprezentativnejsi vzorek viru a ze vysledek na veky veku rozhodne ktery antivir je nejlepsi a ktery nejhorsi. Jen to proste ukaze jak by jste dopadli, pokud by jste se setkali s jednim z techto konkretnich 3732 viru.

Nastesti si spousta udrzela nadhled a hravost a zatim jsou vysledky takoveto:

3702 Avira Antivir Libb, ukulele
3691 ClamAV honzaf
3690 ClamAV ms (zajimave, méně nalezených virů při větší DB )
3688 BitDefender Online Scanner Ňuf
3686 Symantec Antivirus 10.1.4.4000 x86 Damel
3685 Symantec AntiVirus 8.0.9374 CZBagr
3685 Avast 4.8 Home Rovano
3684 Avast Home Edition 4.8 giri
3680 Kaspersky Internet Security 7 Fireballcz
3677 McAfee security - VirusScan Enterprise 8.0.0 ztrnka
3669 Avast 4.8 Professional macikm
3646 Panda Antivirus 2008 3.01.00 petyx
3638 AVG 8.093 Joeyk
3633 AVG 7.5.523 petyx
3617 Eset Smart Security 3.0.650.0 Joeyk, Black_Fox, LiveBomb
2490 Comodo Antivirus petyx
7 Windows Defender Harry

Podivne vysledky: chtelo by to zkontrolovat nastaveni a opakovat scan, nejde totiz nalezt vic infekci nez kolik jich tam je :)
xm1 Symantec Antivirus 10.1.5.5000 3868
Kimik777 AVG Internet Security 7.5 3752

Vsem dekuji a testujte dal: http://depositfiles.com/en/files/4272593

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tayger> Prosím Tě a coje to vlastně ten antivirus? Já dělám na PC už asi 15 let cca minimálně 12 hodin denně, ale nic takového jako antivirus jsem nikdy nepoužíval. Lezu si na jaké webové stránky chci, čtu si z pošty co chci, nijak se neomezuji. Ale pořád nevím co je to ten antivirus.

Nikdy jsem neměl problém s počítačem, nevím co je to virus, spyware, a nejvíce zoufalý jsem, když za mnou přijde někdo abych mu odviroval počítač. Ale já s viry nemám žádné zkušenosti! Nesetkávám se s nimi.

Jediný problém, který jsem s počítačem kdy měl byl případ, kdy Microsoft vyhodnotil má Windows po pár letech jako pirátská (tehdy jsem poprvé zjistil, že české zastoupení Microsoftu prodává pirátská Windows, hajzlové!).

A s NODem mám problémy, ačkoli ho nepoužívám. Napsal jsem knížku o programování v PHP a k ní jsem naprogramoval celý webový server s podporou PHP s jednoduchou instalací, abych nenutil čtenáře své knihy složitě se vrtat v konfiguracích a mohli rychle dělat co chtějí. A před několika dny jsem od spousty lidí, že můj program je podle NODu nakažen adwarem, a co mají dělat. Pak se zjistilo, že podle NODu je tak 50% všech programů nakaženo naprosto stejným adwarem, a že NOD prostě vyvolává falešný poplach obrovského rozsahu - jde o selhání NODa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

McAfee Scan (command line verze) engine 5.2.0 a aktulání dat soubor 5277 našel taktéž 3677 virů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Miloslav Ponkrác

No co tady píšeš mi připadá úplně nemožné, přeci když surfuji po internetu nechráněn ani antivirovým rezidenčním štítem je Na 99% jisté, že schytám minimálnětrojáky, který si pak k sobě začíná stahovat další malware. Dnes by v bezpečnostním softwaru nebylo tolik peněz, kdyby to co tady píšeš byla pravda.
Už jsem o různých hrozbách přečetl opravdu hodně a vždy lituji ty co to schytají naplno, jen proto že se nevěnovali základním zabezpečovacím otázkám na svém PC.
Jinak s tím odstřihem od modemu bych v některých případech docela souhlasil :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tayger> To Vás ale opravdu lituji, když pouhým prohlížením datového formátu (jakým jsou třeba webové stránky) nutně musíte dostat trojana. Zajímavé, že mě se to nikdy nestalo.

Ano, to že si něco přečtete ještě neznamená, že je to realita. A navíc já určitě věnuji velkou pozornost bezpečnostním opatřením. A proto jsem vyhodnotil jako antivirus pro mě jako naprosto zbytečný článek, a zatím jsem se přesvědčil, že jsem uvažoval dobře.

Tím neříkám, že bych to doporučoval každému, pro běžného uživatele je antivirus ok, ale pro zkušené uživatele už může být antivirus naprosto zbytečný kousek sw. Počet peněz v určitém segmentu není nutně otázka totho, zda je to potřeba, ale také otázka toho, že iluze se strašně dobře prodávají. A iluze bezpečnosti jako obchodní artikl? Proč ne?

Jinak je strašně hezké, že používáte antivirus a schytáváte trojany stajující další malware a pod.. Já nepoužívám žádný antivirus (opravdu nikdy na mém počítači nebyl), browsím si kde chci a jak chci naprosto bez omezení a mám pokoj. Asi jsem úspěšnější a mám lepší strategii. Ale on by taky chudák virus (kdyby tedy vůbec měl šanci se ke mě dostat) narazil a prozradil se na mém počítači hned několikrát.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To Miloslav Ponkrác:

Ta vaše iluze bezpečnosti je fatální kec, nepamatuji, že by byl někde někdy nějaký PC i s antivirem v naprostém bezpečí. Je zajímavé, že jako autor php knížky jste nevzal v potas např. nebezpečí javascriptu na stránkách. Dnes je absence antiviru na pc kritická věc, když tam není vůbec nic, co by kontrolovalo soubory před hrozbami je to o hubu.
Už jsem narazil na hodně případů, kdy např. avast byl schopen hlásit přtomnost trojských koní na PC a také je i odstranit. Každý trošku lépe informovaný člověk přeci ví, že právě trojský kůň slouží jako pozvánka hackera pro vstup do PC.
A ještě jena věc, není pravidlo, že jde o hrozby jen ze zahraničí, už se mi stalo, že se na jeden PC dostal hacker někde z česka a ještě se majiteli vysmíval, že mu zlikviduje všechna datana PC. Tak teďmi řekněte jak je reálná hrozba napadení PC! Antivirus alespoň oznámí, že se něco na PC děje nekalého.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Miloslav Ponkrác: Jdi prostě borec, kam se na tebe všichni hrabeme.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

K tomu PC s Woknama bez rezidentního antiviru na netu... já taky takhle funguju už několik let bez problémů. Používám pouze skript na proskenování stažených soborů pomocí McAfee Scanu, který běží v příkazové řádce. Jednou za 3 měsíce pak nastartuju BartPE z CD a projedu Scanem celý disk, jen abych se ujistil, že tam opravdu nic není.
Ale chce to dodržovat několik pravidel:

1.) PC je za HW firewalem s NATem.
2.) pravidelné stahování aktualizací
3.) na browsení v žádném případě IE (osobně používám FF)
4.) nespouštět jak trotl všechno co přijde mailem nebo co mi nabídne prozhlížeč - i když to je asi ten nejdůležitější bod!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

více méněs tebou souhlasím, ale pro většinu uživatelů na win platformě je něco takového nereálné, však víš o čem mluvím,;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nobody> Konečně rozumný člověk.

Je potřeba si uvědomit, že dnešní viry jsou v podstatě hloupé a neškodné oproti tomu, co existovala kdysi dávno v DOSu.

Pro bezpečnost je třeba nepoužívat k prohlížení webových stránek nic, co je založena na jádře IE, a pokud ano, tak s drakonickými bezpečnostním nastavením. Velmi se Vám také zvýší bezpečnost počítače, pokud vykopete ze svého disku cokoli co má název MS Outlook, nebo MS Outlook Express.

Spouštět cizí programy lze, ale v sandboxu, nebo ve virtuálním stroji.

Dále dnes platí ještě další pravidla:

1) Dejte si bacha na orginální média a programy! Jejich ochrany jsou často horší, než to kdybyste měli v počítači tisíc virů.

2) Nepoužívejte nic, čeho se dotkla firmy Sony. Jejich ochrany a zavrtávání do systémů všeho od této firmy je dost důkladné. Totéž bude platit v budoucnu pro BluRay.

3) Použivejte kvalitní firewall (ne ten od MS, ten se dá dokonce programově vypnout!!! sám virus si může v klidu vypnout MS firewall a pak dělat co chce). Bez kvalitně a důkladně nastaveného firewallu na net vůbec nelezte!!! To je to co musíte nainstalovat dříve, než zapíchnete síťový kabel do kompu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Miloslav Ponkrác Ale konečně se rozsvítilo? Hele právě pro ty případy, kdy se podaří nějakým způsoben ten firewall vypnout, je antivirus poslední překážkou v průniku do pc, už jen pro ten residenční štít. Ty třeba víš kam lozit co používat aby jsi nic neschytal, ale mnoho uživatelů ne a právě antivirus bývá to jediné co člověk na jejich PC najde. Alespoň částečná ochrana, když hledají nějaké ty cracky. Navíc jak to uděláš když ti to někdo donese na své klíčence, ale tohle tu už také bylo. Jak se asi ten virus zachová? Jak zjistíš že ti tam něco takového zrovna likviduje drahoená data. A je to tu zase, právě díky rozšiřování virů po disketách mělo za následek vzniku antivirů jako poslední záchrany našich dat. Není to ironie?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Miloslav Ponkrác: mno.. všechno pěkné, jen jedna věc chybí. A totiž nepracovat pod privilegovaným účtem, ale pouze pod standardním, pak funguje korektně i ten MS firewall a žádný malware jej nevypne. Ostatně vypnout lze podobným způsobem jakýkoliv firewall (když má malware dostatečně elevované privilegia), nejen ten od MS. V tomto ohledu je to jen typický příklad security by obscurity.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tayger: tvé názory jsou směšné, stejným způsobem jsem schopen shodit i tvůj antivir. Pokud si napíšu vlastní deaktivační mechanismus, pak na něj nebude reagovat prakticky žádný antivir. Jde jen o to, ošetřit vypnutí alespoň 70% (co se penetrace týká) antivirů, které lze na počítačích najít. V ČR by to např. byly NOD, AVG, Avast a pak nějaká ta Avira, Panda a Mcafee.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tayger> Možná je Vám to proti srsti, ale lezu naprosto všude. Neobávám se vůbec ničeho, používám vše co potřebuji, a přesto nemám žádný antivirus, natož pak rezidentní štít. Například dneska jsem se rozhodl projet asi třicet pornostránek, a systém nijak neutrpěl. Pořád nechápu proč bych se ksakru měl něčeho bát?

Antivirus mě přijde asi jako když mi gestapo naskáče do domu, tak mi antivirus ohlásí "Máš tu gestapo, a míří na Tebe pět hlavní". To vím i bez antiviru, já daleko raději metody, které za a) vůbec nedovolí proniknout až ke mě, za b) pokud k průniku dojde, tak se to na 100% dozvím. Ani jedno z toho antivirus nesplňuje, například mnohé viry prošly právě díky falešnému pocitu bezpečí uživatelů používající antivirus - který neznal nové viry, a virus se tak určitou dobu šíří zcela nekontrolovatelně.

Základ není antivirus, základ je nelézt z programy typu cedník na net, nevěřit nikomu a ničemu, a uvědomit si, že to, že mi virus ničí data je sice možné, ale stejně tak mi data může ničit hw chyba disku, chyba ovladače filesystému, jakýkoli program, který používám třeba vinou chyby programu, či moje blbě znáčknutá klávesa Delete v nějakém správci souborů když nejsem ve střehu. Kdo nezálohuje důležitá data je pitomec, a virus je to poslední co by za to mohlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

miloslav ponkrac: s vasimi nazory vetsinou souhlasim, ale muzete mi vysvetlit, jake pouzivate metody pro:
"a) vůbec nedovolí proniknout až ke mě" a " "b) pokud k průniku dojde, tak se to na 100% dozvím" - jak viru, nebo nejakemu malware nedovolite, aby se dostal az qam? a jaxe to dozvite, to by me opravdu zajimalo?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Miloslav Ponkrác: pises o firewalu od MS. Lenze ten prave pouzivam a PC je aspon cez vikendy zapnuty furt (torrenty a tak...) NOD 32 v.3 a v pripade potreby Ad Aware, alebo http://www.pctools.com/spyware-doctor/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

TyNyT á tady se ozval zase nějaký chytrák, mě je úplně jedno, jestli mi to ten antivirus shodí, alespoň vím že se něco děje, já antivirus beru jako poslední možnost it počítače virů, před tím než nějaký ten hacker nad ním získá kontrolu, pokud jde o shazování tak shodit se dá vše i vy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Miloslav Ponkrác no to vše samozřejmě chápu, ale ptal jste se co je antivirus nač je a já Vám to vysvětlil. Faktem zůstává že antivirus je stále pro obyčejného člověka který se pohybuje sotva po internetu nejlepší řešení. Až budou všichni na takové úrovni počítačové gramotnosti tak jako Vy nebo já pak už bude antivirus opravdu přežitek.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji všem za příspěvky k diskuzi. Slíbený článek je připraven, vyjde snad začátkem příštího týdne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tato diskuze je nyní společná i pro článek Jak porovnávat antivirové programy?.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tato diskuze byla založena k článku Co přináší AVG 8?.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dekuju Harry, jsem moc rad ze se mi podarilo iniciovat takovyto clanek. ZOO jsem nikdy nenazyval reprezentativnim vzorkem, jen jsem vam dal hracku ke hrani a tento ucel splnila :) BTW v zaveru zminena myslenka, ze AV produkty by se nemely porovnavat jen dle schopnosti odhalit nakazy, ale i dle schopnosti je lecit je pravdiva a snad si ji tvurci AV programu vezmou k srdci.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tayger: a tím chtěl básník říci co?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ironie osudu je, ze i AV comparatives bylo a je takova sbirka nahodne haveti nebot autor neni take zadny 'skutecny' specialista na malware ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenze to neni nikdo (kdo to dela).
Ono i u VirusBulletinu testu se taky uz parkrat udaly veci, ze si clovek rikal, kdo to tam probuh testuje...

Mimochodem, zrovna zitra se v Amsterdamu budou panove Marx a Clementi hadat (asi ani ne tak spolu, jako spise se zbytkem sveta), jak ze se vlastne to testovani ma delat :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, ze av-comparatives utvoril "alianci" s Antimalware test lab, neni pravda - resp. utvoril, ale z blize neurcenych duvodu zase o par dni pozdeji odvolal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konecne objektivne napsany clanek, ktery nevyzdvihuje jeden AV nad druhym, bravo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K tem testum - zkousel jste tohle: www.zonerantivirus.com? Nebo jsem to prehledl? Zajimalo by mne, jak si to stoji (vzhledem k tomu, ze je to zadarmo), ale zatim jsem k tomu nic obsahlejsiho nenasel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mariane: IMHO ZAV Antivirus zatím moc vidět není, asi proto, že verze pro běžné uživatele zatím vůbec nevyšla, existuje pouze serverová verze pro linuxové mailservery, které jsou nasazeny na hostingových řešeních od Zoneru.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chcete u nějakého jednoho souboru co nejjistěji zjistit co je to zač, zkuste tento online malware scanner, skenuje předhozený soubor ve 20ti antivirech (bývá často přetížený):

http://virusscan.jotti.org/

Ideální by bylo předhodit zde testované ZOO tomuto skeneru a vytvořit detailní tabulku výsledků a stanovit relevantnost dosažených výsledků zdejšího porovnávání antivirů. Vysoké číslo nalezených infekcí pro mě není směrodatný výsledek vyjadřující "kvalitu" AV. Jak již bylo řečeno, ZOO obsahuje špatně vyléčené soubory a jiné nešvary, které nejsou podchyceny.

Kdysi jsem se testování AV okrajově zabýval, za několik měsíců vznikla sbírka tehdy aktuálních hrozeb různého typu, i velmi zákeřných kousků a při pročítání zdejších příspevků vidím, že by stálo za to tu sbírku oprášit a případně vypracovat nezávislý a propracovaný test AV. :) Je otázkou, jak si AV poradí s aktivním malware, který se důmyslně maskuje a zakrývá svou existenci v souborovém systému i v paměti... Tohle často vůbec testováno nebývá.

Je rozdíl lozit po poušti a u poházených mrtvých těl zvířátek/virů říct - "tohle je vir"/"tohle ne", nebo procházet amazonskou džunglí, koukat na vzrostlé stromy a prodírat se houštím a pokoušet se unikající havěť odhalit a "odprásknout". ;)

Také je smutným faktem, že se u AV často nesleduje možnost a úspěšnost léčby. Kdysi v tomto vynikal Panda Antivirus.

Osobně mám rád NOD32 řady 2.x, ale od té doby, co mi zlikvidoval naprosto korektní a legitimní systémovou utilitu "Process.exe"
http://beyondlogic.org/solutions/processutil/processutil.htm
tak mám k němu despekt, zklamal mě... Mimochodem, ve zmíněném online malware scanneru jej jako malware označí 3 produkty - Dr.Web, NOD32, Panda Antivirus.

Jak zde bylo zmíněno, že si SW firmy platí u některých AV společností "pseudoochranu" svých produktů, tohle je jasný signál pro uživatele - nedůvěřovat jim!
Je někde přehled AV firem, které toto praktikují, kdo se toho ze SW firem účastní a třeba i nějaký test, jak se chovají různé AV produkty na sbírce keygenů, patchů a cracků? Tohle je opomíjené tabu a přesto to má svůj význam, dokáže to skrytě promluvit o zákulisních snahách daných společností...

Mám nyní po přečtení v hlavě propracovaný systém testování AV a budu se snažit to dokopat do konce. :) Má někdo zájem o článek? ;)

Miroslav Ponkrác: Velmi by mě zajímala SW konfigurace Vašeho počítače, v čem serfujete, jaký FW používáte, jak máte nastaveny bezpečnostní pravidla a čím tak dokonale detekujete výskyt záškodnického kódu ve Vašem PC? Je hezké, že Vám to perfektně funguje a velmi sebevědomě zde o tom hovoříte, ale my ostatní bychom chtěli také dosáhnout takovéto úrovně bezpečnosti. :) Podělte se prosím! :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Brepta: Zajem by asi byl ;)
Bud ho napis sam a nabidni cdr.cz nebo ho muzeme dat dohromady spolu, zalezi jakou mas predstavu o testovani a co by z toho melo vypadnout.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

>> Osobně mám rád NOD32 řady 2.x, ale od té doby, co mi zlikvidoval naprosto korektní a legitimní systémovou utilitu "Process.exe"

Tomuto nerozumiem, process.exe sluzi aj na killovanie beziacich procesov a moze tak byt zneuzitelny malwarom. NOD32 tuto utilitku NEDETEKUJE ako malware, ale ako potencialne nebezpecnu aplikaciu, ktorej detekciu musi pouzivatel manualne zapnut! Nechapem, ako moze AV sklamat tym, ze si plni svoju ulohu a hlavne po tom, co ho nastavil, aby detekoval podobne utilitky a aplikacie :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No teda nevím s tím AVG 8 - používal jsem dlouho verzi 7.5, která si myslím jela celkem obstojně, nyní jsem se jal vyzkoušet novou verzi a zatím bohužel nesdílím nadšení ostatních...

Spuštění obyčejného div-x filmu o velikosti 700MB trvá asi půl minuty, což mi nepříjde, že by to nezatěžovalo PC - když vypnu rezidentní štít, film naskočí ihned po doubleclicku(na AVG 7.5 se filmy spouštěly stejně rychle se zapnutým štítem)-zkoušel jsem měnit nastavení štítu, ale marně, tak nevím, co to páni z Grisoftu vyplodili... (jen pro informaci film spouštím na NB s procesorem Intel P4 2.5Ghz a 780 MB RAM)
Zatím to vypadá, že budu muset šáhnout po konkurenci resp. najít to, co bude menší zlo.
Vypadá to, že jádro nového AVG 8 není tak dobré, jako jeho vzhled :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud používáte sdílení aplikací a vzdálenou pomoc, bez vypnutí ochrany komunikace online to asi nepůjde. Alespoň mně ne. Na ohlášení problému reagovali, ale pak už se neozvali.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Další dobrý online scanner: http://www.virustotal.com/cs/

Harry: Rád se budu na něčem takovém podílet. Kontaktuj DuckDaffyho. :) Právě jsem strávil nemálo hodin léčením zasaženého počítače a zaboha jsem nemohl přijít na to, který proces spouští stahování trojanu z internetu a eliminovat ho... Nakonec zřejmě zabral AVG 8 a rootkit scanner. :) Ale v tom množství zkoušených programů a variant si tím už nejsem úplně jistý. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj, nevíte někdo, jak nastavit v AVG 8 sdílení připojení k inernetu? V 7.5 to šlo v pohodě, tady se mi to nedaří. Dík

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.