Colorful dementuje: Iris Xe pro Intel nevyrábíme a vyrábět nebudeme
Intel v první polovině týdne uvedl samostatné desktopové grafické karty Iris Xe. Objevily se informace o dvou modelech, pasivně chlazeném od Asusu a aktivně chlazeném od Colorful. Ten je zachycený na úvodním snímku.
Jenže netrvalo dlouho a společnost Colorful publikovala prohlášení, že jsou tyto informace nepravdivé a nepodložené. Zkrátka výrobu Iris Xe dementovala.
Ještě nějakou dobu však na stránce Intelu zůstal původní název fotografie karty, který stále uváděl značku Colorful a který se podařilo zazálohovat jako důkaz, že spojení Iris Xe se společností Colorful není kachnou novinářskou, ale kachnou oficiálně orazítkovanou modrým oválem.
colorful-2-fan-dg1-angle-1-rwd.png.rendition.intel.web.720.405.png
Po mediálním upozornění na původní název souboru sice zmizelo jméno společnosti Colorful i z něj, ovšem jako důkaz původu informace posloužil.
Zůstává nevyřešenou otázkou, proč Intel danou kartu se společností Colorful spojoval, když ta s ní nechce mít nic společného. A přece zde nějaká vazba je. Redakce webu VideoCardz si všimla, že přesně tento dvouvětrákový ventilátor (jen v jiné barvě) používá Colorful na jiných grafických kartách, například GeForce RTX 2060 BattleAx:
Nějaká souvislost tedy zjevně existuje, byť nemusí být tak úzká, jak předkládal Intel. Jednou z možností je, aktivně chlazená Iris Xe i Colorful GeForce RTX 2060 pocházejí ze stejné továrny. Nemusí jít továrnu vlastněnou společností Colorful, ale továrnu, ve které (přinejmenším některé) grafické karty nechává vyrábět. Takže karta může pocházet ze stejných výrobních linek jako produkty společnosti Colorful, ale její logo jí nepatří. Jinou z možností je, že Intel skutečně jednal se společností Colorful, ale ta nakonec na výrobu Iris Xe nepřistoupila a informace se včas nedostala do marketingového / PR oddělení Intelu.
Ať už byly důvody omylu jakékoli - jedno je jisté. Logo s drakem aktivně chlazená Iris Xe neponese. Jak je možné, že k takové situaci u Intelu vůbec došlo? Patrně jednoduše. Pokud si necháte rozpadnout marketingový tým ještě před vydáním prvního produktu, nelze čekat, že vydání proběhne hladce a bez ztráty kytičky.