Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

GPU

AMD zveřejnila výkonnostní srovnání aktuální generace mobilních procesorů pro ultrathin platformy, které naměřila s technologiemi jako FSR, XeSS a frame-generation…
Zatímco procesorová část Lunar Lake nemá moc čím překvapit (výkonnostní úniky ji staví mezi 6-8jádrový Phoenix / Zen 4), docela málo se mluví o integrované grafice, která má nemalé ambice…
Společnost ARM v současné době disponuje grafickou architekturou, ta však vznikla a je nabízena spíš jako řadové integrované řešení než jako vysloveně herní produkt. To by se mělo změnit…
Testy energetické efektivity ukazují, že APU Strix Point oproti konkurenčnímu Meteor Lake dosahuje obzvlášť při nižších energetických limitech obrovský náskok v energetické efektivitě CPU i GPU části…
AMD zveřejnila několik informací k integrované grafice APU Strix Point a architektuře RDNA 3.5…
Na Computexu Intel promítal zástupcům médií různá technologická dema, na kterých se snažil přítomné přesvědčit významným posunem generace Lunar Lake oproti ani ne půl roku starému Meteor Lake…
Falcon Shores, nástupce aktuálně pohřbívané řady Ponte Vecchio, počítá s TDP 1500 wattů, což je ve světě HPC / AI akcelerátorů s přehledem rekordní hodnota…
 
Z amerických sankcí na Čínu největší měrou doléhají neradostné výhledy v segmentu výkonné AI akcelerace, který aktuálně stojí na grafických architekturách. Rozhodla se proto podpořit domácí výrobce…
Intel na letošek chystá procesory Arrow Lake s grafikou na úrovni Meteor Lake a dále Lunar Lake, jejichž GPU bude integrovanou premiérou nové architektury Battlemage…
Intel se v posledních letech snaží více prosadit v segmentu integrovaných grafik a dohnat náskok AMD. Méně známé je, že první procesor s integrovanou grafikou připravoval již v roce 2000…
Když AMD v loňském roce APU Phoenix vydávala, prezentovala jeho integrovanou grafiku jako rychlejší než GeForce GTX 1650. Většina recenzí takové srovnání opominula, nyní tu však máme test ve 12 hrách…
Zásadní výhodou je, že stačí současný hardware. Po bezmála třiceti letech hardwarově akcelerovaného renderingu, který však stále řídilo CPU, se podstatná část režie přesouvá na grafické jádro.
Ještě před několika lety se výpočetní GPU od svých herních protějšků nijak výrazně nelišily ani architekturou, ani spotřebou. Po odštěpení vývoje architektur však došlo i k rychlému růstu spotřeby…
Testy v Linuxu potvrzují výsledky z Windows: Integrované GPU přineslo podstatně zajímavější mezigenerační posun výkonu než procesorová jádra. Přesto to na překonání herního výkonu APU Phoenix nestačí…
Již 2,5 roku se trh s grafickými kartami potýká s nezájmem zákazníků. Zatímco za Covidu byli ochotni nakupovat i za násobně předražené ceny, v roce 2021 nastal setrvalý útlum. Konečně nastal zlom…