Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Computex 2008: Cell versus Core 2 Quad v 1080p H.264

Cell procesor
Tak trochu stranou hlavního dění na Computexu předváděla firma Corel ve spolupráci s Toshibou v hotelu Grand Hyatt výkon karty SpursEngine 1000 při kompresi videa do H.264…

Připomeňme, že tato karta nese procesor Cell BE disponující čtyřmi SPE jednotkami, které v součtu dávají výkon 48 GFLOPs. I přestože je počet výpočetních jednotek oproti Playstation 3 značně osekán (nejen o SPE, Cell BE zde běží na 1,5 GHz, v Playstation 3 na 3,2 GHz), výsledky jsou velmi slušné. Corel předváděl SE1000 na speciální pro něj optimalizované verzi aplikace DVD MovieFactory, která měla za úkol převod 1080p H.264 videa do rozlišení 480p. Jednalo se samozřejmě o testovací verzi samotné karty i aplikace DVD MovieFactory.

Corel a Toshiba: SpursEngine, Cell BE demonstrace Corel a Toshiba: SpursEngine, Cell BE demonstrace

Kromě Cellu BE nese karta i 128 MB XDR RAM (Playstation 3 má dvojnásobek). SpursEngine 1000 si s převodem videa poradila přibližně za polovinu času oproti procesoru Core 2 Quad běžícímu na 3 GHz, přičemž si za běhu vezme pouze 10 až 20 W. Potud tedy výsledky vskutku výborné a každý „domácí zálohovač“ Blu-ray disků by po kartě skočil. Nutno však mít na paměti, že Core 2 Quad je oproti SpursEngine výrazně univerzálnější řešení, toto srovnání jejich výkonu nelze v žádném případě považovat za obecně platné (stejně jako u GPU, které jsou řádově rychlejší, ale pouze ve specializovaných úlohách, kterým nevadí jejich omezení přesnosti výpočtů atd.).

Každopádně Cell BE a na něm založené karty jsou pro danou specifickou skupinu lidí velmi zajímavou záležitostí, jen zatím nikdo neví, kdy přijde na trh v podobě reálných produktů. Sony se v únoru nechala slyšet, že Cell BE pomalu přejde na 45nm výrobu, která dále srazí spotřebu (o 40 %), zahřívání a zmenší rozměry čipu o 34 % (což zlevní výrobu a zvýší výtěžnost). Cell BE však na poli komprese H.264 videa bude jistě v budoucnu svádět souboj i s dalšími řešeními jako třeba GPGPU nástroji v rámci nVidia CUDA nebo AMD Close to Metal.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Computex 2008: Cell versus Core 2 Quad v 1080p H.264

Úterý, 10 Červen 2008 - 19:44 | Anonym | Heleme: autokrosovy special je drahsi ako rodinne...
Úterý, 10 Červen 2008 - 19:29 | Anonym | Mali to porovnať z nejakou profesionálnou...
Úterý, 10 Červen 2008 - 17:29 | AchiliX | 2 heleme: a s čím by to měli porovnávat? prostě...
Úterý, 10 Červen 2008 - 16:47 | Anonym | Porovnávat specializovaný HW a k tomu...
Úterý, 10 Červen 2008 - 11:52 | AchiliX | Toshiba by se mohla dohodnout s nVidii na...
Úterý, 10 Červen 2008 - 11:44 | Milan Bačík | Tak s tím omezení GPGPU ohledně přesnosti výpočtů...
Úterý, 10 Červen 2008 - 11:40 | Mad MaxII | Prihodit k tomu TV prijmac, firewire, AV In/Out...

Zobrazit diskusi