Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Creative X-Fi urychluje 3D hry (?)

uz kedysi davno sa testom prislo na urychlovanie hier zv. kartami od Creative - menej zatazovali procesor ako lacne integrovane -. Vyssia kvalita zvuku + vyssi framerate, len to neskor zapadlo prachom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je skoro ako reklama na praci prasok. Bielizen vyprana nasim pracim praskom je 5 x bielejsia ako bielizen vyprana beznym pracim praskom.

Creative ma uz nedostane.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IMHO X-Fi rozhodne nic neurychluje ... jde spise o to ze emulace EAX2 je proste SW a docela zatezuje procesor (a lze predpokladat ze cela HD Audio od intelu je tez dost SW (stejne jako jejich RAID radice)).
Smysluplny test by byl pouze pokud by srovnavali x-Fi s kartou ktera EAX2 umi HW (napr audigy).
Nebo srovnavali s integrovanou ale pouze tim co umi HW, tedy v pripade intelu bez virtulaniho 3D.
To ovsem Creative nikdy neudala, proto ze by se prislo na to ze EAX zpomaluje hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Ivan:
proto je take v nazvu newsky otaznik, proto take clanek zacina slovy "Podle nekterych zdroju..." a koneckonci proto take konci vetou "Nicméně společnost dodává, že výsledky provedených testů bude ještě potřeba řádně ověřit."
Ja osobne se take domnivam, ze adevatni by bylo srovnani s nejakou "obdobnou kartou" z predchozi generace coz Intel HD zrovna neni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cize to bude cosi podobne, ako reklama firmy Energizer, kde zrovnavaju ich alkalicke baterie so zinkovo-uhlikovymi od inych vyrobcov, a este sa z toho vytesuju, aki su dobri? ;o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podobne clanky ma vzdy totalne "fascinuju".. clovek sa vlastne nic nedozvie, avsak zanecha to v nom zvlastny pocit, ktory sa da prirovnat k niecomu takemuto "mam sa smiat, alebo si zacat trieskat hlavu o stenu co za clanky dnes na internete vznikaju??"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

David, jiste, ja si nestezuji na clanek, jen dodavam svuj nazor ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby se výkon navíc nakonec nepotvrdil (a Creative s tím předem počítal), není to neúspěch, protože vypuštěním informace tohoto druhu Creative upozorní na svůj nový produkt (ať je jaký je), a protože se to jako senzace ("až o 20% vyšší framerate...") dostane do všech newsů, je o reklamu postaráno a nestojí to ani dolar ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ať je to rychlý jak chce, do počítače to po mých příšerných zážitcích s Creative hardwarem nedám (z grafiky mi upadl chladič, zvukovka dva týdny po záruce odešla do věčných lovišť, v reprácích začalo hučet, technická podpora Creativu mlží a pak vás pošle do háje).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Creative neco urychlovalo ? Oni meli od zacatku Soundblasteru v nazvu chipu DSP, i kdyz to DSP nebyl a podobne. Teprve na SB16 a AWE32 se objevil chip CSP, kterej urychloval prvni komprese zvuku hlavne pod windows (myslim uLAW 4:1 a ADPCM, coz nejak komprimovalo 16biz zvuk do 8 bitu ci co), ale to melo jen opravdu malo a hodne starych podverzi, takze v praxi se s tim malokdo setkal. A jestli se nepletu, tak bezne noname shity s codecem Crystal to umely taky.
Karta ktera tenkrat opravdu urychlovala byl GUS - Gravis Ultrasound (1992-1997,technologie Forte z roku 1991), kterej mel 32 kanalu a hardwarovej mixing, zatimco naprosta vetsina ISA karet mela kanaly 2. A to bylo v dobach 386 a starsich 486 sakra znat, proto se z toho stala kultovni karta pro demoscenu a graficka/hudebni intra a jeji majitele se mohli soundblasterum smat. Jenze to uz je davno pryc a nekdy v roce 1997 s prichodem PCI karet a Directsoundu pod win95 se vse zmenilo a 32 a vic HW kanalu, HW mixing a HW wavetable melo spousta karet. Pak se od toho ustoupilo a preslo zpet k levnejsimu SW reseni, kdyz se vynechaji drazsi samostatne karty.
GUSu mam dnes asi patnact rucnych verzi, protoze v zacatcich jsem mel SB16 (a to jeste starsi, opravdovou SB16 a ne pozdejsi laciny nahrazky) a kdyz jsem tenkrat mel moznost mit doma GUS chvili pujenej, bylo to nebe a dudy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono jde hlavne o to, ze od SB 5.1 dochazi uz k velm minimalnim zmenam (z pohledu uzivatele). Rozdil mezi 5.1 a Audigy/2 je minimalni (8 kanalu, samlplovani do 96kHz ...). Stejne si drtiva vetsina pak koupi nejake repraky, na ktere jim staci i integrovana zvukovka (ktera velmi casto umi, narozdil od minulosti, totez). Takze je treba nejak lidi zblbnout a dokopat je k nakupu noveho uzasneho HW, ktery umi totez co ten predchozi, jen za 10x takovou cenu.
Je to ztejne jako s widlema nebo uvladacema grafaren, kazde jsou uplne nejlepsi, vse pobezi minimalne o 50% rychleji (na 100x rychlejsim HW) ... .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten otaznik v nazvu mel byt vetsi!
Nejrychleji beha hra bez zvuku (coz ale neni to ono :-)), ale kdyz zvazujeme racionalne, vzdy je treba porovnavat odpovidajici:
stereozvuk vs stereozvuk, ruzne 3D proti stejnym tridam ...
Je zrejme, ze EAX dobyl herni zvukovy svet a tim padem jedine smysluplne porovnani je v ramci rodinu Creative - Audigy vs X-Fi.
Nynejsi clanky cerpaji predevsim z prospektu Creative a tim padem z nich "zavani" reklama ... - praxe ukaze, jak je tento chip dobry. Predem ale musim vyjadrit vse velike zklamani nad tim, ze nejbeznejsi hudebni zvuk 44,1 kHz (CDDA, mp3) je opet resamplovany. Je to pokles kvality, at s tim Creative caruje jakkoli ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejrychleji beha hra bez zvuku /// A nebo taky bez obrazu :-))))
V tom pripade prohlasuji, ze moje nova graficka karta vyrezana z kousku preklizky vam zrychli FPS mnohonasobne.
Srovnavejte srovnatelne a kdyz clanek rika, ze vam X-Fi zvysi framerate o 20%, chapejte to v porovnani se SW zpracovanim zvuku odpovidajici kvality, coz taky bylo mineno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

J: Mezi Live 5.1 a Audigy 2 je velkej rozdil. Mozna, ze to nepoznas na repracich za 200 Kc, ale na tech za 1000 a vyse uz to znat je a to docela dost.
Co se tyce zateze CPU tak po internetu koluji testy, takze je videt ze oproti jinym zvukovkam (samozrejme neintegrovanym) zatezuje Audigy 2 procesor opravdu podstatne mene. Totez se da ocekavat i od jeho nastupce.
Pokud jde o kvalitu zvuku - Creative nedela zvukovky pro profesionaly ani poloamatery. A je to videt jak na provedeni karet tak i na cene. Prece nelze chtit, aby karta za 2000 Kc byla srovnatelna s 3x vetsi specializovanou krabici za 10.000 Kc a vyse. To je totez jako srovavat Audigy 2 s Intel Audio HD ;-) .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nedelak: Hej, hej, GUS bola kultova zalezitost a prelomova vec. Aj tie dalsie verzie s Interwave chipom boli super.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych spíš změnil titulek z urychluje na nezpomaluje a bylo by. Prostě X-Fi podporuje maximum funkcí a efektů hardwarově a tudíž se o to nemusí starat procesor a má čas na jiné, důležitější věci. U integrovaných a "ne-herních" zvukovek se CPU musí starat i zpracování 3D zvuku a tudíž výsledný framerate je pochopitelně nižší. Tečka.
Akorát by mě zajímalo, o kolik % to bude lepší než třeba Audigy / Audigy 2. Tj. jestli to pro současné majitele SoundBlasterů herní třídy bude mít nějaký smysl a ne nějaká 2 - 3 %. To se ale samozřejmě může změnit s příchodem další verze EAX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

XYZ:
Jasne ze jo, skoda ze AMD, Kensington (kdyz koupil Gravis) a Microsoft (nepodporou ve win95) zabili jedny z nejlepsich technologii. Pruser AMD Interwave bylo, ze k nemu nevysly poradny drivery a ze malokdo ocenil kvalitu nad kvantitoui levnych FM Vivbra16, ESS a OPTi.
Mimochodem konecne jsem maknul na webu o GUSech (offline na HDD ho mam od roku 1999) a snad to konecne dam do nejakeho stavu, kdy se to da publikovat.
Mezitim jsem sezbiral doslova stovky uz jinak nesehnalenych dokumentu a clanku, ktere uz na webu nejsou stejne jako drivery zaniklych vyrobcu (jako Core Dynamics, STB, Reveal, ExpertColor, Mediavision). Kdo si je pamatuje ? Pridejte Aureal, Adlib, Ensoniq, Turtle Beach (ten jeste je) a par dalsich, to byly ve zvuku skutecne pojmy. 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

GUS.. to boli casy, vecne flame AWE32 kontra GUS.. faktom je, ze (aspon prve exemplare) gravisu vyzerali, ako keby boli zletovane na kolene a studenych spojov (najma okolo pamati) bolo tam pozehnane.. a pokial sa pamatam, tak AMD interwave nebol 100% kompatibilny s originalnym GUSom.. poriadne kvalitne demo nebezalo na nicom inom, iba GUSe..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jediny problem Interwave bolo, ze nemal ram a mal iba 1 MB ROM na sample.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Bespi: Postavme to tak, ze pokud mas repro 5.1 a SB 5.1 neziskas vymenou za Audigy temer nic.
Co se tejce drahych krabic, mam nejaky zkusenosti s drahejma krabicema. Velmi casto je v nich naprosto totez co v levnych krabicich, jen je to dodano v lepsim obalu a za nekolikanasobek ceny ;0). To samozrejme neplati v celem cenovem rozsahu, kupovat uplnej lowend nema smysl, jelikoz do toho se dava odpad (casto doslova).

Jinak bych rek, ze tech 20% by odpovidalo SW emulaci EAX. Pokud ma nekdo Audigy, rozdil bude IMO pod hranici chyby mereni => rozhodne menit nema smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Interwave mel problem v tom, ze nejlevnejsi karty MED3201, STB SoundRage (a OEMy referencnich karet jako treba Philips) nemely moznost pridat RAM a mit tak "Ultrasound compatible". A pokud mely, tak casto jen 512kB a to nekdy nestacilo. Ani nejrozsirenejsi GUS PnP mimo Pro verzi nemel v zakladu RAM a ten potrebny 1MB 30pin SIMM stal navic par stovek. A spousta lidi si "neco navic" nekoupilo jako zbytecnost nemluve o tech, kdo dali dalsich 5-8 tisic za 8MB RAM.
Jenze to same bylo u AWE32, kde puvodni AWE32 mela 0,5MB RAM a vetsinou prazdne SIMM sloty, rozsirenejsi a levnejsi AWE32 Value sice nemela SIMMy, ale stale mela onboard 512kB RAM a nejrozsirenejsi pozdejsi karty serie CT3600, kterym lidi dodnes rikaji AWE32 ve skutecnosti nejsou AWE32, ale SoundBlaster 32 PnP. SB32 byl proti AWE32 ocesany a nemel v zakladu RAM, ale mel SIMMy a v te dobe uz nebyl problem levne kratke 30pin SIMMy levne sehnat.
U AWE64 (coz byl jen chytry marketingovy tah) to bylo zase naopak a podobne jako u stare AWE32 Value chybely SIMMy, ale byl pulmega onboard RAM. A AWE64Gold (vlastne nastupce "prave AWE32" mel v zakladu 4MB, ale pridani pameti se resilo pres drahe karticky aby na tom Creative vydelali. Sam teda nevim jestli byla lepsi karta AWE64Gold CT4390, nebo plny AWE32 CT3990.
Jenze jde hlavne o to, ze zatimco SB32 bez RAM se pro bezneho hrace od AWE32 nelisila, Interwave GUS PnP nemel kompatibilitu s GF1 GUSem a to uz bylo hodne neprijemne. Navic se pridaly dalsi problemy jako lupane u prvnich GUS PnP Pro s vadnou onboard RAM, problemy nekompatibility s Plug and Play na nekterejch deskach a nedotazeny drivery.
Ted jsem nasel, ze Gravis prohral nejaky soud za poruseni licence 3D systemu Focal Point, pak ho koupili ACCO/Kensington a mozna ze to byl ten hodne drahy hrebicek do rakve skvele technlologie. 3D HMD virtualni helma VFX1 od Forte se taky nejak moc neuchytila a posledni karta GUS Extreme byl oem Synergy Vipermax, kdy opet stary dobry GF1 pouzivali jen na wavetable a pro ostatni tu byl FM SB kompatibilni ESS Audiodrive. Jenze Extreme v nazvu znacilo ne kvalitu, ale spotrebu spousty prostredku (IO,IRQ a DMA) kdy karta navic zaostale nebyla Plug and Play a tak to byl horor vubec rozchodit.
A na AMD Interwave chip (neboli GFA1 DDSP) se vykaslalo AMD, ktere v te dobe na tom nebylo zdaleka tak dobre jako dnes. Byla to doba prelomu celkem uspesnych Am486DX4-120, X5 (5x86-PR75) a ne zrovna povedenych K5.
Nakonec posledni Interwave prodavali STB (to je stejna firma co pozdeji koupila a ztratila 3Dfx), nejdele asi Compaq v sestavach Presario (OEM karta STB navic se SIMM kterou par let marne shanim) a uz zanikla firma Core Dynamics, ktera delala 4kanalove(!!!) ISA 3d zvukovky Dynasonix a dokonce mela i verzi s Radiem. Jenze o tech uz se dnes neda zjistit naprosto nic, i Google narazi jen obcas na nekoho v japonsku. Ono se vlastne blizi smutne vyroci 10let od umirani GUSu a jaky to byl fenomen.
Mimochodem za zachovale kusy se na eBay plati i pres 40 USD. RIP.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

J: Stejny PC se stejnymi repro, jediny rozdil zvukovka a rozdil mezi SB 5.1 a Audigy 2 znat je. A nejsem sam, kdo byl z rozdilu celkem nadsen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Medzi sb live a audigy rozdiel bude (v hrach i v zvuku).
Mezzi audigy 1, audigy 2, audigy 2 ZS bude rozdiel iba v zvuku - v hrach nie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

J: Mimochodem, kdyz uz tu "kritizujes" Creative, tak prosim kritizuj opravdu podstatne chyby a nedostatky, kterych je vic nez dost a temer "virtualni" nedostatky.

Zkus si napriklad prehrat treba MP3 pomoci PowerDVD a pak pomoci jineho prehravace (PowerDVD ma vlastni ovladac, ale musi se umet nastavit a taky se musi vypnout efekty v ovladacich od Creative). To je rozdil !! Co mi take vadi je, ze napriklad HW cisteni od sumu funguje jen SW od Creative, proc to proboha neni pristupne jako volba Mixeru pro vsechny programy ? A je toho podstatne vic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

oprava - ... kterych je vic nez dost a NE temer "virtualni" nedostatky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdravim Vas vsetkych.Suhlasim s uz spomenutym,ze sa neda porovnavat HD Audio od Intelu(kodek Azalia 8xx) a X-Fi,pretoze Azalia je z velkej casti SW kodek(staci System Summary v 3Dmarku2005,kde je vypis HW bufferov a pod).Tam zistite,ako je to vlastne s Azaliou.Takisto podpora EAX je u Azalie riesena zo 70% softwarovo a len do verzie EAX 2.0,s cim mali inak problemy aj Creative SB Live! 5.1,pri zapnutom EAX 2.0(pravdepodobne nebol akcelerovany uplne hardwarovo) dochadzalo k poklesu vykonu od 5-15%.Takze treba test v EAX 2.0 napr. Audigy2 vs X-Fi a zistime to co som popisal vyssie.
Majte sa pekne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.