Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

CryENGINE chystá podporu API DirectX 12 i Vulkan

Vydání CryEngine 5.3 se opozdí o 1 měsíc, přičemž důvodem je právě dokončení podpory API Vulkan. Následná verze 5.4 pak přidá i DirectX 12.

CryENGINE si už svoje místo v herně-vývojářské historii vydobyl. Ač od vydání vlajkové lodi a řekněme jakési referenční implementace, tedy hry Crysis (v poslední verzi 3), uběhlo již 3 a půl roku a čtyřka zatím v nedohlednu, vývoj enginu stále běží. Je tomu zhruba dva a půl roku od chvíle, kdy byla oznámena linuxová verze a ve stjené době se začalo hovořit o tom, že CryENGINE přinese podporu nového API, tehdy ještě označovaného jako AMD Mantle.

No a ostatně na bázi CryENGINE vyvíjí čeští Warhorse Studios svou veleúspěšnou crowdfundovku Kingdom Come: Deliverance.

Když to vezmeme od těch menších věcí, tak verze 5.3 enginu CryENGINE přinese mimo jiné podporu PhysX. Vulkan zde bude včetně podpory mobilních GPU a také proběhne čistka kódu enginu. Tato verze enginu by měla být vydána někdy kolem poloviny listopadu. Verze 5.4, která se dle plánu objeví příští rok v únoru v souvislosti s akcí GDC, přinese další novinky.

Plánována je podpora DirectX 12 Multi-GPU a další vylepšení v renderovací části. Ve verzích následných se mohou herní vývojáři těšit třeba na CryDesigner Sculpting Tool, VR Editor, nový editor materiálů, editor a debugger pro fyziku, vylepšení ve fyzice pro softbody (šaty, stromy atd.) + přesun pár věcí na GPU, několik novinek ve 3D, včetně třeba podpory enginu SpeedTree a zejména větší paralelizaci kódu, která umožní běh ve 120 fps. A další věci.

Konkurence zejména v podobě Unreal Engine ale samozřejmě nespí.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku CryENGINE chystá podporu API DirectX 12 i Vulkan

Čtvrtek, 22 Září 2016 - 09:38 | David Foltyn | Autodesk Stingray je byvaly Bitsquid ... jinak...
Středa, 21 Září 2016 - 20:26 | Gath G | Ale zase někdo by mohl třeba udělat kvalitní...
Středa, 21 Září 2016 - 18:48 | asta | Od marca (brezna) tohto roku je CryEngine 5 tiez...
Středa, 21 Září 2016 - 13:28 | hajčus | A jejda... On je fakt už kdysi sežral ZeniMax. Hm...
Středa, 21 Září 2016 - 10:29 | Jaroslav Crha | Díky, prostě zabíjačka času, ke které když se po...
Středa, 21 Září 2016 - 10:28 | Jaroslav Crha | nevím co je na tom enginu tak úžasného...
Středa, 21 Září 2016 - 07:05 | TyNyT | to jsou jen předběžné informace, jejichž...
Středa, 21 Září 2016 - 06:58 | Ludek Jelinek | Jsem zvědavý, zda se bude opět opakovat scénář...
Středa, 21 Září 2016 - 03:12 | aa bb | Vo vseobecnosti pri vyvoji SW sa vecsinou v...
Středa, 21 Září 2016 - 03:02 | aa bb | Az na to ze iD Soft od Doom3 teda iDTech 4 svoje...

Zobrazit diskusi