CryENGINE chystá podporu API DirectX 12 i Vulkan
CryENGINE si už svoje místo v herně-vývojářské historii vydobyl. Ač od vydání vlajkové lodi a řekněme jakési referenční implementace, tedy hry Crysis (v poslední verzi 3), uběhlo již 3 a půl roku a čtyřka zatím v nedohlednu, vývoj enginu stále běží. Je tomu zhruba dva a půl roku od chvíle, kdy byla oznámena linuxová verze a ve stjené době se začalo hovořit o tom, že CryENGINE přinese podporu nového API, tehdy ještě označovaného jako AMD Mantle.
No a ostatně na bázi CryENGINE vyvíjí čeští Warhorse Studios svou veleúspěšnou crowdfundovku Kingdom Come: Deliverance.
Když to vezmeme od těch menších věcí, tak verze 5.3 enginu CryENGINE přinese mimo jiné podporu PhysX. Vulkan zde bude včetně podpory mobilních GPU a také proběhne čistka kódu enginu. Tato verze enginu by měla být vydána někdy kolem poloviny listopadu. Verze 5.4, která se dle plánu objeví příští rok v únoru v souvislosti s akcí GDC, přinese další novinky.
Plánována je podpora DirectX 12 Multi-GPU a další vylepšení v renderovací části. Ve verzích následných se mohou herní vývojáři těšit třeba na CryDesigner Sculpting Tool, VR Editor, nový editor materiálů, editor a debugger pro fyziku, vylepšení ve fyzice pro softbody (šaty, stromy atd.) + přesun pár věcí na GPU, několik novinek ve 3D, včetně třeba podpory enginu SpeedTree a zejména větší paralelizaci kódu, která umožní běh ve 120 fps. A další věci.
Konkurence zejména v podobě Unreal Engine ale samozřejmě nespí.