Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k CryENGINE chystá podporu API DirectX 12 i Vulkan

Tak portfolio velké, tak co dáme se dohromady a uděláme taky nějakou vlastní českou střílečku, prodáme to amíkům na konzole i na pc s linuxem a o vydělaný prachy se šábneme, co jdem na to?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jaroslave tvoje příspěvky jsou čím dál punkovější, začínám mít pocit, že na něčem frčíš :D Ale nevadí mi to.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ale holky říkaly, že punk je jinde. No, to snad není možný... :o)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

a nebo je jen blbej :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Hele vedle píšou že prej ta Vaše červenomodrá Vega bude mít 24TFLOPS, podle mě to je kravina, protože by překonala dva TitanyX v SLI, redakce, co je na tom pravdy? Pokud to je pravda tak by cena byla někde min. 50.000Kč...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

tak puvodni "papirovy" nastrel VEGY byl nekde 3-3,5 nasobku RX 480 treba je NV donutila to cele zmenit a vyladit (zvednou frekvence i spotrebu ;) ) ci vyuzit prekopane cipy ktere byli puvodne urcene do profi segmentu ...ale to zase jen spekuluji jeste maji dost casu a treba se jim podarilo i vyladit lepe vyrobni proces a provest drobe zmeny v navrhu .....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to jsou jen předběžné informace, jejichž pravdivost ti nikdo nezaručí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale zase někdo by mohl třeba udělat kvalitní remake původního Flashpointu nad novým enginem...to by mi osobně ani trošku nevadilo. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, že i kdyby to releasnuli dneska, tak se to ve hrách začne používat až za několik let! Vývoj dobrých her trvá roky. Dejme tomu, že dnes začnete vyvíjet hru která potřebuje 3 roky. Vezmete si nejnovější aktuální cryengine, který ještě nemá podporu Vulkanu/DX12. Super, za rok sice vyjde nový cryengine který podporu mít bude, ale přeportovat celý projekt na vyšší verzi STEJNÉHO enginu není automatické jak si někteří myslí. Mohou to být tisíce člověkohodin! Takže ve většině případu se hra dodělá na stejné verzi enginu, na kterém se začala psát. V praxi najdeme spoustu příkladů. Btw to byl důvod proč třeba world of tanks podporovalo vícejádrové procesory o více než půl roku později než world of warships. Jiná hra od stejného studia, stejný engine, ale lodě jsou novější, byly napsány rovnou na novější verzi enginu, který se musel posléze do wot implementovat a vsadím boty že to nebyla prča. No a pak tu máme třeba mechwarriora online, který používá přímo cryengine. Hra byla vydaná v době kdy už vyšel mantle. Někteří by tak logicky od nové hry očekávali podporu. Skutečnost však je taková, že v době kdy se začalo vyvíjet, tak aktuální byla verze cryengine s první podporou DX11! Tedy ze začátku finální hra podporovala pouze DX9 a až po čase byla dodělána podpora DX11, která je však stále taková nemastná/neslaná, nepřináší oproti DX9 zrychlení, ale spíše zpomalení za cenu pár vizuálních zlepšovátek a lepšího antialiasingu. Sranda je, že kdyby zvolili o verzi starší cryengine, tak DX11 by nebylo možné implementovat nejspíš vůbec
Tímto příspěvkem jsem tedy chtěl upřesnit jak funguje vývoj RL a že si na skutečné přínosy low level API ještě sakra počkáme, bohužel :-(

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Řekl bych, že to co popisuješ není problém, ale prostě normální stav... se smiř. :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi aku hru robis. RL prinos novych api zas tak velky neni. Ano pozirme Dooma kde radeonky maju fajne +% ale dobre hratelne to bolo aj bez toho.
A vsetky postaru-cryengine hry budu dobre hratelne bez toho.
Jedina hra ktora to nutne potrebuje k zivotu je star citizen, ktory svojou skalou je tak masivny ze bez novych api to nebude mat sancu aby to vobec nejak niekomu fungovalo. Ak to vobec vydaju niekedy co pochybujem.
A pokial nebude nova generacia zen/vega based konzol tak to je uplne jedno lebo vsetko bude limitovane natom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No právě, zatím to nepředvedli v žádné složitější hře. Doom má nulovou herní logiku, Age of Singularity a Warhammer Total War těží z instancování stejných 3d objektů, navíc AoS má velmi chudou scénu.

U komplikovaných věcí jako Star Citizen nebo Kingdom Come záleží na optimalizaci právě té herní logiky (fyzika, AI, běh RPG světa atd.). Jsem zvědavej jestli tomu novinky v CryEngine pomohou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nemáte víc info o tom stars citizen, každej o tom mluví, ale nikde jsem to nějak zvlášť nezaznamenal. Nemá to byt ten další provar co byl no man sky?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle čech mluví o SC dost obsáhle:
https://www.youtube.com/watch?v=fhQBVxSRMN8
https://www.youtube.com/watch?v=zKG2SPR1eJc

Provar asi ne, ale určitě to nebude hra určená pro každého na rozdíl od většiny současné zdegenerované AAA produkce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky, prostě zabíjačka času, ke které když se po několika měsících vrátíš tak to bude úplně jiná hra.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Doom je jen demo, pro kupce id Tech... řekl bych. :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Az na to ze iD Soft od Doom3 teda iDTech 4 svoje enginy uz nepredava/nelicencuje. Sam Carmack sa vyjadril, v tom case ked este pracoval v iDSofte, ze sa im to neoplati koli tomu ze by museli zamestnat kopec ludi na support, pridavanie veci podla potrieb zakaznikov, robit skolenia a podobne a na to proste nemali kapacity a nebol to ani ich ciel. Dnes ked patri iDSoft Bethesde, tak pouzivaju iDTech len pre ich studia ktore vlastnia.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nevím co je na tom enginu tak úžasného...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A jejda... On je fakt už kdysi sežral ZeniMax. Hm, ten čas ale letí... :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vo vseobecnosti pri vyvoji SW sa vecsinou v rozbehnutom projekte uz neprechadza na novsiu verziu ktora sice obsahuje nove api/funkcie, len koli tomu. Ak sa prejde, tak skor koli tomu ze fixuje nejaky zasadny problem. Vzdy je riziko pri prechode na novsiu verziu ze vzniknu regresie a to co fungovalo sa rozbije a uz nefunguje, aj ked bude dodavatel 100x tvrdit ze je podporovana aj starsia verzia kodu/dat atd. Tak isto sa vecsinou ani nemenia nastroje.
Ostatne vyvojari v Unity by napriklad o tom vedeli hovorit - co nova verzia Unity to nieco rozbite a znovu nefungujuce. V Unity sa dobre prototypuje ale dost zle vyvyja finalna hra. Unreal je sice super ale je tak prebujnely a clovek musi dokupovat niektore kniznice ktore vyuziva alebo si to potom pisat sam nanovo co je vo viacerych pripadoch nerealne.
Cryengine doplatil tak trochu na chaoticky vyvoj firmy, Cryteku. Chvilu nevedeli ci preziju, kazdu chvilu menili zameranie, rychla expanzia potom zasa pad. Kupovat technologiu za tazke prachy od takej firmy je docela riziko, aspon pre niektorych. A zvlast ked dokumentacia je slaba a celkova rozsirenost nic moc.

Dnes docela chyba nejaky "stredne velky" engine. Nieco v com sa daju spravit slusne hry a nemusia mat hned produkciu na AAA urovni, vdaka comu by mohol byt lahko pouzitelny a stabilny. A hlavne aby tam nebola furt ambicia to rozsirovat a nabalovat kvantum nepotrebnych funkcii.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Od marca (brezna) tohto roku je CryEngine 5 tiez zadarmo, ziadne mesacne poplatky ako predtym, ziadne dalsie poplatky zalozene na trzbach z predaja hier. Veci dostupne vramci "trznice" v cryengine mozu byt platene.

Amazon zobral nejaku starsiu verziu CryEngine (tusim 3 alebo 4) a spravili z toho vlastny engine Lumberyard. Ten ma zase priamu podporu Amazonich oblacikovych veci. Autodesk ma najnovsie tiez svoj engine Stingray.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Autodesk Stingray je byvaly Bitsquid ...
jinak CryTek to udelal velmi chytre (coz jim zachranilo kuzi pred bankrotem)
prodali stary engine CryEngine 3/4 firme Amazon (Lumberyard)
a za ty velke penize udelali CryEngine 5, ktery je dostupny uz pul roku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvědavý, zda se bude opět opakovat scénář při nástupu teselace (AvP), kdy některé weby prorokovaly raketový a masivní nástup teselace ve hrách během několika málo měsíců a neopomněly patřičně vyzdvihnout, že jsou pouze grafiky jen jedné firmy, které to zvládnou. Jak to hype dopadlo, asi ví všichni, než se teselace rozšířila opravdu masivně, tak tuto technologii zvládl odladit konkurenční výrobce grafik takovým způsobem, že ten původní měl z chvostu co dohánět. Tím vůbec nechci shazovat technologický pokrok, naopak, ale leze mi krkem, jak některé weby nafouknou bublinu často nesplnitelnými očekáváními a potom se všichni diví, když bublina splaskne. :-/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.