Tak portfolio velké, tak co dáme se dohromady a uděláme taky nějakou vlastní českou střílečku, prodáme to amíkům na konzole i na pc s linuxem a o vydělaný prachy se šábneme, co jdem na to?
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Tak portfolio velké, tak co
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
20. 9. 2016 - 16:18https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseTak portfolio velké, tak co dáme se dohromady a uděláme taky nějakou vlastní českou střílečku, prodáme to amíkům na konzole i na pc s linuxem a o vydělaný prachy se šábneme, co jdem na to? https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931531
+
Jaroslave tvoje příspěvky jsou čím dál punkovější, začínám mít pocit, že na něčem frčíš :D Ale nevadí mi to.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Jaroslave tvoje příspěvky
Legality https://diit.cz/profil/legality
20. 9. 2016 - 17:04https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseJaroslave tvoje příspěvky jsou čím dál punkovější, začínám mít pocit, že na něčem frčíš :D Ale nevadí mi to.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931537
+
Ale holky říkaly, že punk je jinde. No, to snad není možný... :o)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Ale holky říkaly, že punk je
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
20. 9. 2016 - 17:14https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseAle holky říkaly, že punk je jinde. No, to snad není možný... :o)https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931539
+
20. 9. 2016 - 18:00https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskusea nebo je jen blbej :)https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931553
+
Hele vedle píšou že prej ta Vaše červenomodrá Vega bude mít 24TFLOPS, podle mě to je kravina, protože by překonala dva TitanyX v SLI, redakce, co je na tom pravdy? Pokud to je pravda tak by cena byla někde min. 50.000Kč...
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Hele vedle píšou že prej ta
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
20. 9. 2016 - 20:07https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseHele vedle píšou že prej ta Vaše červenomodrá Vega bude mít 24TFLOPS, podle mě to je kravina, protože by překonala dva TitanyX v SLI, redakce, co je na tom pravdy? Pokud to je pravda tak by cena byla někde min. 50.000Kč...https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931576
+
tak puvodni "papirovy" nastrel VEGY byl nekde 3-3,5 nasobku RX 480 treba je NV donutila to cele zmenit a vyladit (zvednou frekvence i spotrebu ;) ) ci vyuzit prekopane cipy ktere byli puvodne urcene do profi segmentu ...ale to zase jen spekuluji jeste maji dost casu a treba se jim podarilo i vyladit lepe vyrobni proces a provest drobe zmeny v navrhu .....
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
tak puvodni "papirovy"
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
20. 9. 2016 - 20:29https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskusetak puvodni "papirovy" nastrel VEGY byl nekde 3-3,5 nasobku RX 480 treba je NV donutila to cele zmenit a vyladit (zvednou frekvence i spotrebu ;) ) ci vyuzit prekopane cipy ktere byli puvodne urcene do profi segmentu ...ale to zase jen spekuluji jeste maji dost casu a treba se jim podarilo i vyladit lepe vyrobni proces a provest drobe zmeny v navrhu .....https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931585
+
to jsou jen předběžné informace, jejichž pravdivost ti nikdo nezaručí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
to jsou jen předběžné
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
21. 9. 2016 - 07:05https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseto jsou jen předběžné informace, jejichž pravdivost ti nikdo nezaručí.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931630
+
Ale zase někdo by mohl třeba udělat kvalitní remake původního Flashpointu nad novým enginem...to by mi osobně ani trošku nevadilo. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale zase někdo by mohl třeba
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
21. 9. 2016 - 20:26https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseAle zase někdo by mohl třeba udělat kvalitní remake původního Flashpointu nad novým enginem...to by mi osobně ani trošku nevadilo. :)https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931915
+
Problém je, že i kdyby to releasnuli dneska, tak se to ve hrách začne používat až za několik let! Vývoj dobrých her trvá roky. Dejme tomu, že dnes začnete vyvíjet hru která potřebuje 3 roky. Vezmete si nejnovější aktuální cryengine, který ještě nemá podporu Vulkanu/DX12. Super, za rok sice vyjde nový cryengine který podporu mít bude, ale přeportovat celý projekt na vyšší verzi STEJNÉHO enginu není automatické jak si někteří myslí. Mohou to být tisíce člověkohodin! Takže ve většině případu se hra dodělá na stejné verzi enginu, na kterém se začala psát. V praxi najdeme spoustu příkladů. Btw to byl důvod proč třeba world of tanks podporovalo vícejádrové procesory o více než půl roku později než world of warships. Jiná hra od stejného studia, stejný engine, ale lodě jsou novější, byly napsány rovnou na novější verzi enginu, který se musel posléze do wot implementovat a vsadím boty že to nebyla prča. No a pak tu máme třeba mechwarriora online, který používá přímo cryengine. Hra byla vydaná v době kdy už vyšel mantle. Někteří by tak logicky od nové hry očekávali podporu. Skutečnost však je taková, že v době kdy se začalo vyvíjet, tak aktuální byla verze cryengine s první podporou DX11! Tedy ze začátku finální hra podporovala pouze DX9 a až po čase byla dodělána podpora DX11, která je však stále taková nemastná/neslaná, nepřináší oproti DX9 zrychlení, ale spíše zpomalení za cenu pár vizuálních zlepšovátek a lepšího antialiasingu. Sranda je, že kdyby zvolili o verzi starší cryengine, tak DX11 by nebylo možné implementovat nejspíš vůbec
Tímto příspěvkem jsem tedy chtěl upřesnit jak funguje vývoj RL a že si na skutečné přínosy low level API ještě sakra počkáme, bohužel :-(
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Problém je, že i kdyby to
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
20. 9. 2016 - 17:26https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseProblém je, že i kdyby to releasnuli dneska, tak se to ve hrách začne používat až za několik let! Vývoj dobrých her trvá roky. Dejme tomu, že dnes začnete vyvíjet hru která potřebuje 3 roky. Vezmete si nejnovější aktuální cryengine, který ještě nemá podporu Vulkanu/DX12. Super, za rok sice vyjde nový cryengine který podporu mít bude, ale přeportovat celý projekt na vyšší verzi STEJNÉHO enginu není automatické jak si někteří myslí. Mohou to být tisíce člověkohodin! Takže ve většině případu se hra dodělá na stejné verzi enginu, na kterém se začala psát. V praxi najdeme spoustu příkladů. Btw to byl důvod proč třeba world of tanks podporovalo vícejádrové procesory o více než půl roku později než world of warships. Jiná hra od stejného studia, stejný engine, ale lodě jsou novější, byly napsány rovnou na novější verzi enginu, který se musel posléze do wot implementovat a vsadím boty že to nebyla prča. No a pak tu máme třeba mechwarriora online, který používá přímo cryengine. Hra byla vydaná v době kdy už vyšel mantle. Někteří by tak logicky od nové hry očekávali podporu. Skutečnost však je taková, že v době kdy se začalo vyvíjet, tak aktuální byla verze cryengine s první podporou DX11! Tedy ze začátku finální hra podporovala pouze DX9 a až po čase byla dodělána podpora DX11, která je však stále taková nemastná/neslaná, nepřináší oproti DX9 zrychlení, ale spíše zpomalení za cenu pár vizuálních zlepšovátek a lepšího antialiasingu. Sranda je, že kdyby zvolili o verzi starší cryengine, tak DX11 by nebylo možné implementovat nejspíš vůbec
Tímto příspěvkem jsem tedy chtěl upřesnit jak funguje vývoj RL a že si na skutečné přínosy low level API ještě sakra počkáme, bohužel :-(https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931541
+
Řekl bych, že to co popisuješ není problém, ale prostě normální stav... se smiř. :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Řekl bych, že to co popisuješ
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
20. 9. 2016 - 17:52https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseŘekl bych, že to co popisuješ není problém, ale prostě normální stav... se smiř. :o)https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931549
+
Zalezi aku hru robis. RL prinos novych api zas tak velky neni. Ano pozirme Dooma kde radeonky maju fajne +% ale dobre hratelne to bolo aj bez toho.
A vsetky postaru-cryengine hry budu dobre hratelne bez toho.
Jedina hra ktora to nutne potrebuje k zivotu je star citizen, ktory svojou skalou je tak masivny ze bez novych api to nebude mat sancu aby to vobec nejak niekomu fungovalo. Ak to vobec vydaju niekedy co pochybujem.
A pokial nebude nova generacia zen/vega based konzol tak to je uplne jedno lebo vsetko bude limitovane natom.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zalezi aku hru robis. RL
bager https://diit.cz/profil/bager
20. 9. 2016 - 17:59https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseZalezi aku hru robis. RL prinos novych api zas tak velky neni. Ano pozirme Dooma kde radeonky maju fajne +% ale dobre hratelne to bolo aj bez toho.
A vsetky postaru-cryengine hry budu dobre hratelne bez toho.
Jedina hra ktora to nutne potrebuje k zivotu je star citizen, ktory svojou skalou je tak masivny ze bez novych api to nebude mat sancu aby to vobec nejak niekomu fungovalo. Ak to vobec vydaju niekedy co pochybujem.
A pokial nebude nova generacia zen/vega based konzol tak to je uplne jedno lebo vsetko bude limitovane natom.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931551
+
No právě, zatím to nepředvedli v žádné složitější hře. Doom má nulovou herní logiku, Age of Singularity a Warhammer Total War těží z instancování stejných 3d objektů, navíc AoS má velmi chudou scénu.
U komplikovaných věcí jako Star Citizen nebo Kingdom Come záleží na optimalizaci právě té herní logiky (fyzika, AI, běh RPG světa atd.). Jsem zvědavej jestli tomu novinky v CryEngine pomohou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No právě, zatím to
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
20. 9. 2016 - 19:55https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseNo právě, zatím to nepředvedli v žádné složitější hře. Doom má nulovou herní logiku, Age of Singularity a Warhammer Total War těží z instancování stejných 3d objektů, navíc AoS má velmi chudou scénu.
U komplikovaných věcí jako Star Citizen nebo Kingdom Come záleží na optimalizaci právě té herní logiky (fyzika, AI, běh RPG světa atd.). Jsem zvědavej jestli tomu novinky v CryEngine pomohou.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931567
+
nemáte víc info o tom stars citizen, každej o tom mluví, ale nikde jsem to nějak zvlášť nezaznamenal. Nemá to byt ten další provar co byl no man sky?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
nemáte víc info o tom stars
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
20. 9. 2016 - 20:11https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskusenemáte víc info o tom stars citizen, každej o tom mluví, ale nikde jsem to nějak zvlášť nezaznamenal. Nemá to byt ten další provar co byl no man sky? https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931579
+
Provar asi ne, ale určitě to nebude hra určená pro každého na rozdíl od většiny současné zdegenerované AAA produkce.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tenhle čech mluví o SC dost
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
20. 9. 2016 - 20:43https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseTenhle čech mluví o SC dost obsáhle:
https://www.youtube.com/watch?v=fhQBVxSRMN8
https://www.youtube.com/watch?v=zKG2SPR1eJc
Provar asi ne, ale určitě to nebude hra určená pro každého na rozdíl od většiny současné zdegenerované AAA produkce.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931594
+
Díky, prostě zabíjačka času, ke které když se po několika měsících vrátíš tak to bude úplně jiná hra.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Díky, prostě zabíjačka času,
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
21. 9. 2016 - 10:29https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseDíky, prostě zabíjačka času, ke které když se po několika měsících vrátíš tak to bude úplně jiná hra. https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931666
+
Doom je jen demo, pro kupce id Tech... řekl bych. :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Doom je jen demo, pro kupce
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
20. 9. 2016 - 21:02https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseDoom je jen demo, pro kupce id Tech... řekl bych. :o)https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931600
+
Az na to ze iD Soft od Doom3 teda iDTech 4 svoje enginy uz nepredava/nelicencuje. Sam Carmack sa vyjadril, v tom case ked este pracoval v iDSofte, ze sa im to neoplati koli tomu ze by museli zamestnat kopec ludi na support, pridavanie veci podla potrieb zakaznikov, robit skolenia a podobne a na to proste nemali kapacity a nebol to ani ich ciel. Dnes ked patri iDSoft Bethesde, tak pouzivaju iDTech len pre ich studia ktore vlastnia.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Az na to ze iD Soft od Doom3
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
21. 9. 2016 - 03:02https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseAz na to ze iD Soft od Doom3 teda iDTech 4 svoje enginy uz nepredava/nelicencuje. Sam Carmack sa vyjadril, v tom case ked este pracoval v iDSofte, ze sa im to neoplati koli tomu ze by museli zamestnat kopec ludi na support, pridavanie veci podla potrieb zakaznikov, robit skolenia a podobne a na to proste nemali kapacity a nebol to ani ich ciel. Dnes ked patri iDSoft Bethesde, tak pouzivaju iDTech len pre ich studia ktore vlastnia.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931618
+
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
21. 9. 2016 - 10:28https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskusenevím co je na tom enginu tak úžasného... https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931663
+
A jejda... On je fakt už kdysi sežral ZeniMax. Hm, ten čas ale letí... :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A jejda... On je fakt už
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
21. 9. 2016 - 13:28https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseA jejda... On je fakt už kdysi sežral ZeniMax. Hm, ten čas ale letí... :o)https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931774
+
Vo vseobecnosti pri vyvoji SW sa vecsinou v rozbehnutom projekte uz neprechadza na novsiu verziu ktora sice obsahuje nove api/funkcie, len koli tomu. Ak sa prejde, tak skor koli tomu ze fixuje nejaky zasadny problem. Vzdy je riziko pri prechode na novsiu verziu ze vzniknu regresie a to co fungovalo sa rozbije a uz nefunguje, aj ked bude dodavatel 100x tvrdit ze je podporovana aj starsia verzia kodu/dat atd. Tak isto sa vecsinou ani nemenia nastroje.
Ostatne vyvojari v Unity by napriklad o tom vedeli hovorit - co nova verzia Unity to nieco rozbite a znovu nefungujuce. V Unity sa dobre prototypuje ale dost zle vyvyja finalna hra. Unreal je sice super ale je tak prebujnely a clovek musi dokupovat niektore kniznice ktore vyuziva alebo si to potom pisat sam nanovo co je vo viacerych pripadoch nerealne.
Cryengine doplatil tak trochu na chaoticky vyvoj firmy, Cryteku. Chvilu nevedeli ci preziju, kazdu chvilu menili zameranie, rychla expanzia potom zasa pad. Kupovat technologiu za tazke prachy od takej firmy je docela riziko, aspon pre niektorych. A zvlast ked dokumentacia je slaba a celkova rozsirenost nic moc.
Dnes docela chyba nejaky "stredne velky" engine. Nieco v com sa daju spravit slusne hry a nemusia mat hned produkciu na AAA urovni, vdaka comu by mohol byt lahko pouzitelny a stabilny. A hlavne aby tam nebola furt ambicia to rozsirovat a nabalovat kvantum nepotrebnych funkcii.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Vo vseobecnosti pri vyvoji SW
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
21. 9. 2016 - 03:12https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseVo vseobecnosti pri vyvoji SW sa vecsinou v rozbehnutom projekte uz neprechadza na novsiu verziu ktora sice obsahuje nove api/funkcie, len koli tomu. Ak sa prejde, tak skor koli tomu ze fixuje nejaky zasadny problem. Vzdy je riziko pri prechode na novsiu verziu ze vzniknu regresie a to co fungovalo sa rozbije a uz nefunguje, aj ked bude dodavatel 100x tvrdit ze je podporovana aj starsia verzia kodu/dat atd. Tak isto sa vecsinou ani nemenia nastroje.
Ostatne vyvojari v Unity by napriklad o tom vedeli hovorit - co nova verzia Unity to nieco rozbite a znovu nefungujuce. V Unity sa dobre prototypuje ale dost zle vyvyja finalna hra. Unreal je sice super ale je tak prebujnely a clovek musi dokupovat niektore kniznice ktore vyuziva alebo si to potom pisat sam nanovo co je vo viacerych pripadoch nerealne.
Cryengine doplatil tak trochu na chaoticky vyvoj firmy, Cryteku. Chvilu nevedeli ci preziju, kazdu chvilu menili zameranie, rychla expanzia potom zasa pad. Kupovat technologiu za tazke prachy od takej firmy je docela riziko, aspon pre niektorych. A zvlast ked dokumentacia je slaba a celkova rozsirenost nic moc.
Dnes docela chyba nejaky "stredne velky" engine. Nieco v com sa daju spravit slusne hry a nemusia mat hned produkciu na AAA urovni, vdaka comu by mohol byt lahko pouzitelny a stabilny. A hlavne aby tam nebola furt ambicia to rozsirovat a nabalovat kvantum nepotrebnych funkcii.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931621
+
Od marca (brezna) tohto roku je CryEngine 5 tiez zadarmo, ziadne mesacne poplatky ako predtym, ziadne dalsie poplatky zalozene na trzbach z predaja hier. Veci dostupne vramci "trznice" v cryengine mozu byt platene.
Amazon zobral nejaku starsiu verziu CryEngine (tusim 3 alebo 4) a spravili z toho vlastny engine Lumberyard. Ten ma zase priamu podporu Amazonich oblacikovych veci. Autodesk ma najnovsie tiez svoj engine Stingray.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Od marca (brezna) tohto roku
asta https://diit.cz/profil/alexandra-stanovska1
21. 9. 2016 - 18:48https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseOd marca (brezna) tohto roku je CryEngine 5 tiez zadarmo, ziadne mesacne poplatky ako predtym, ziadne dalsie poplatky zalozene na trzbach z predaja hier. Veci dostupne vramci "trznice" v cryengine mozu byt platene.
Amazon zobral nejaku starsiu verziu CryEngine (tusim 3 alebo 4) a spravili z toho vlastny engine Lumberyard. Ten ma zase priamu podporu Amazonich oblacikovych veci. Autodesk ma najnovsie tiez svoj engine Stingray.https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931885
+
Autodesk Stingray je byvaly Bitsquid ...
jinak CryTek to udelal velmi chytre (coz jim zachranilo kuzi pred bankrotem)
prodali stary engine CryEngine 3/4 firme Amazon (Lumberyard)
a za ty velke penize udelali CryEngine 5, ktery je dostupny uz pul roku
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stingray je byvaly Bitsquid .
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
22. 9. 2016 - 09:38https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseAutodesk Stingray je byvaly Bitsquid ...
jinak CryTek to udelal velmi chytre (coz jim zachranilo kuzi pred bankrotem)
prodali stary engine CryEngine 3/4 firme Amazon (Lumberyard)
a za ty velke penize udelali CryEngine 5, ktery je dostupny uz pul roku
https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-932053
+
Jsem zvědavý, zda se bude opět opakovat scénář při nástupu teselace (AvP), kdy některé weby prorokovaly raketový a masivní nástup teselace ve hrách během několika málo měsíců a neopomněly patřičně vyzdvihnout, že jsou pouze grafiky jen jedné firmy, které to zvládnou. Jak to hype dopadlo, asi ví všichni, než se teselace rozšířila opravdu masivně, tak tuto technologii zvládl odladit konkurenční výrobce grafik takovým způsobem, že ten původní měl z chvostu co dohánět. Tím vůbec nechci shazovat technologický pokrok, naopak, ale leze mi krkem, jak některé weby nafouknou bublinu často nesplnitelnými očekáváními a potom se všichni diví, když bublina splaskne. :-/
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jsem zvědavý, zda se bude
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
21. 9. 2016 - 06:58https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuseJsem zvědavý, zda se bude opět opakovat scénář při nástupu teselace (AvP), kdy některé weby prorokovaly raketový a masivní nástup teselace ve hrách během několika málo měsíců a neopomněly patřičně vyzdvihnout, že jsou pouze grafiky jen jedné firmy, které to zvládnou. Jak to hype dopadlo, asi ví všichni, než se teselace rozšířila opravdu masivně, tak tuto technologii zvládl odladit konkurenční výrobce grafik takovým způsobem, že ten původní měl z chvostu co dohánět. Tím vůbec nechci shazovat technologický pokrok, naopak, ale leze mi krkem, jak některé weby nafouknou bublinu často nesplnitelnými očekáváními a potom se všichni diví, když bublina splaskne. :-/https://diit.cz/clanek/cryengine-chysta-podporu-api-directx-12-i-vulkan/diskuse#comment-931627
+
Tak portfolio velké, tak co dáme se dohromady a uděláme taky nějakou vlastní českou střílečku, prodáme to amíkům na konzole i na pc s linuxem a o vydělaný prachy se šábneme, co jdem na to?
Jaroslave tvoje příspěvky jsou čím dál punkovější, začínám mít pocit, že na něčem frčíš :D Ale nevadí mi to.
Ale holky říkaly, že punk je jinde. No, to snad není možný... :o)
a nebo je jen blbej :)
Hele vedle píšou že prej ta Vaše červenomodrá Vega bude mít 24TFLOPS, podle mě to je kravina, protože by překonala dva TitanyX v SLI, redakce, co je na tom pravdy? Pokud to je pravda tak by cena byla někde min. 50.000Kč...
tak puvodni "papirovy" nastrel VEGY byl nekde 3-3,5 nasobku RX 480 treba je NV donutila to cele zmenit a vyladit (zvednou frekvence i spotrebu ;) ) ci vyuzit prekopane cipy ktere byli puvodne urcene do profi segmentu ...ale to zase jen spekuluji jeste maji dost casu a treba se jim podarilo i vyladit lepe vyrobni proces a provest drobe zmeny v navrhu .....
to jsou jen předběžné informace, jejichž pravdivost ti nikdo nezaručí.
Ale zase někdo by mohl třeba udělat kvalitní remake původního Flashpointu nad novým enginem...to by mi osobně ani trošku nevadilo. :)
Problém je, že i kdyby to releasnuli dneska, tak se to ve hrách začne používat až za několik let! Vývoj dobrých her trvá roky. Dejme tomu, že dnes začnete vyvíjet hru která potřebuje 3 roky. Vezmete si nejnovější aktuální cryengine, který ještě nemá podporu Vulkanu/DX12. Super, za rok sice vyjde nový cryengine který podporu mít bude, ale přeportovat celý projekt na vyšší verzi STEJNÉHO enginu není automatické jak si někteří myslí. Mohou to být tisíce člověkohodin! Takže ve většině případu se hra dodělá na stejné verzi enginu, na kterém se začala psát. V praxi najdeme spoustu příkladů. Btw to byl důvod proč třeba world of tanks podporovalo vícejádrové procesory o více než půl roku později než world of warships. Jiná hra od stejného studia, stejný engine, ale lodě jsou novější, byly napsány rovnou na novější verzi enginu, který se musel posléze do wot implementovat a vsadím boty že to nebyla prča. No a pak tu máme třeba mechwarriora online, který používá přímo cryengine. Hra byla vydaná v době kdy už vyšel mantle. Někteří by tak logicky od nové hry očekávali podporu. Skutečnost však je taková, že v době kdy se začalo vyvíjet, tak aktuální byla verze cryengine s první podporou DX11! Tedy ze začátku finální hra podporovala pouze DX9 a až po čase byla dodělána podpora DX11, která je však stále taková nemastná/neslaná, nepřináší oproti DX9 zrychlení, ale spíše zpomalení za cenu pár vizuálních zlepšovátek a lepšího antialiasingu. Sranda je, že kdyby zvolili o verzi starší cryengine, tak DX11 by nebylo možné implementovat nejspíš vůbec
Tímto příspěvkem jsem tedy chtěl upřesnit jak funguje vývoj RL a že si na skutečné přínosy low level API ještě sakra počkáme, bohužel :-(
Řekl bych, že to co popisuješ není problém, ale prostě normální stav... se smiř. :o)
Zalezi aku hru robis. RL prinos novych api zas tak velky neni. Ano pozirme Dooma kde radeonky maju fajne +% ale dobre hratelne to bolo aj bez toho.
A vsetky postaru-cryengine hry budu dobre hratelne bez toho.
Jedina hra ktora to nutne potrebuje k zivotu je star citizen, ktory svojou skalou je tak masivny ze bez novych api to nebude mat sancu aby to vobec nejak niekomu fungovalo. Ak to vobec vydaju niekedy co pochybujem.
A pokial nebude nova generacia zen/vega based konzol tak to je uplne jedno lebo vsetko bude limitovane natom.
No právě, zatím to nepředvedli v žádné složitější hře. Doom má nulovou herní logiku, Age of Singularity a Warhammer Total War těží z instancování stejných 3d objektů, navíc AoS má velmi chudou scénu.
U komplikovaných věcí jako Star Citizen nebo Kingdom Come záleží na optimalizaci právě té herní logiky (fyzika, AI, běh RPG světa atd.). Jsem zvědavej jestli tomu novinky v CryEngine pomohou.
nemáte víc info o tom stars citizen, každej o tom mluví, ale nikde jsem to nějak zvlášť nezaznamenal. Nemá to byt ten další provar co byl no man sky?
Tenhle čech mluví o SC dost obsáhle:
https://www.youtube.com/watch?v=fhQBVxSRMN8
https://www.youtube.com/watch?v=zKG2SPR1eJc
Provar asi ne, ale určitě to nebude hra určená pro každého na rozdíl od většiny současné zdegenerované AAA produkce.
Díky, prostě zabíjačka času, ke které když se po několika měsících vrátíš tak to bude úplně jiná hra.
Doom je jen demo, pro kupce id Tech... řekl bych. :o)
Az na to ze iD Soft od Doom3 teda iDTech 4 svoje enginy uz nepredava/nelicencuje. Sam Carmack sa vyjadril, v tom case ked este pracoval v iDSofte, ze sa im to neoplati koli tomu ze by museli zamestnat kopec ludi na support, pridavanie veci podla potrieb zakaznikov, robit skolenia a podobne a na to proste nemali kapacity a nebol to ani ich ciel. Dnes ked patri iDSoft Bethesde, tak pouzivaju iDTech len pre ich studia ktore vlastnia.
nevím co je na tom enginu tak úžasného...
A jejda... On je fakt už kdysi sežral ZeniMax. Hm, ten čas ale letí... :o)
Vo vseobecnosti pri vyvoji SW sa vecsinou v rozbehnutom projekte uz neprechadza na novsiu verziu ktora sice obsahuje nove api/funkcie, len koli tomu. Ak sa prejde, tak skor koli tomu ze fixuje nejaky zasadny problem. Vzdy je riziko pri prechode na novsiu verziu ze vzniknu regresie a to co fungovalo sa rozbije a uz nefunguje, aj ked bude dodavatel 100x tvrdit ze je podporovana aj starsia verzia kodu/dat atd. Tak isto sa vecsinou ani nemenia nastroje.
Ostatne vyvojari v Unity by napriklad o tom vedeli hovorit - co nova verzia Unity to nieco rozbite a znovu nefungujuce. V Unity sa dobre prototypuje ale dost zle vyvyja finalna hra. Unreal je sice super ale je tak prebujnely a clovek musi dokupovat niektore kniznice ktore vyuziva alebo si to potom pisat sam nanovo co je vo viacerych pripadoch nerealne.
Cryengine doplatil tak trochu na chaoticky vyvoj firmy, Cryteku. Chvilu nevedeli ci preziju, kazdu chvilu menili zameranie, rychla expanzia potom zasa pad. Kupovat technologiu za tazke prachy od takej firmy je docela riziko, aspon pre niektorych. A zvlast ked dokumentacia je slaba a celkova rozsirenost nic moc.
Dnes docela chyba nejaky "stredne velky" engine. Nieco v com sa daju spravit slusne hry a nemusia mat hned produkciu na AAA urovni, vdaka comu by mohol byt lahko pouzitelny a stabilny. A hlavne aby tam nebola furt ambicia to rozsirovat a nabalovat kvantum nepotrebnych funkcii.
Od marca (brezna) tohto roku je CryEngine 5 tiez zadarmo, ziadne mesacne poplatky ako predtym, ziadne dalsie poplatky zalozene na trzbach z predaja hier. Veci dostupne vramci "trznice" v cryengine mozu byt platene.
Amazon zobral nejaku starsiu verziu CryEngine (tusim 3 alebo 4) a spravili z toho vlastny engine Lumberyard. Ten ma zase priamu podporu Amazonich oblacikovych veci. Autodesk ma najnovsie tiez svoj engine Stingray.
Autodesk Stingray je byvaly Bitsquid ...
jinak CryTek to udelal velmi chytre (coz jim zachranilo kuzi pred bankrotem)
prodali stary engine CryEngine 3/4 firme Amazon (Lumberyard)
a za ty velke penize udelali CryEngine 5, ktery je dostupny uz pul roku
Jsem zvědavý, zda se bude opět opakovat scénář při nástupu teselace (AvP), kdy některé weby prorokovaly raketový a masivní nástup teselace ve hrách během několika málo měsíců a neopomněly patřičně vyzdvihnout, že jsou pouze grafiky jen jedné firmy, které to zvládnou. Jak to hype dopadlo, asi ví všichni, než se teselace rozšířila opravdu masivně, tak tuto technologii zvládl odladit konkurenční výrobce grafik takovým způsobem, že ten původní měl z chvostu co dohánět. Tím vůbec nechci shazovat technologický pokrok, naopak, ale leze mi krkem, jak některé weby nafouknou bublinu často nesplnitelnými očekáváními a potom se všichni diví, když bublina splaskne. :-/
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.