Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k DDR5 se stávají nedostupnými, chybí PMIC čipy

dalsi fake kartel na zvacsenie cien, klasika, zvykli sme si

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nesouhlasím. Nemá smysl zvyšovat cenu u něčeho co nejde prodat. Navíc doteď byly 2x tak drahé a další zdražení jim na atraktivitě nepřidá.
Mrzet to může pouze Intel a výrobce desek pro 1700.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Řada DDR5 výsledků v review jde na vrub v testovacích kitech zaslaných a prakticky nedostupných DDR5 6000MHz. Volba zda AL DDR4 či DDR5 se tak ještě více komplikuje. Tipnul bych si, že 5950X s V-cache bude na trhu dřív, než se situace s dostupností DDR5 zlepší (včetně dostupnosti 32GB modulů s vyššími rychlostmi/lepším časováním).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nechci malovat čerta na zeď, ale o Ryzen s V-cache stále nejsou žádné úniky, takže na mě nepůsobí jako produkt, který by se v dohledné době mohl objevit na trhu. Můj osobní subjektivní pocit je, že se na trhu v lednu neobjeví - nanejvýš koncem, ale spíš v únoru a nepřekvapil by mě ani začátek března. Krom toho si myslím, že se od něj nedá čekat dotažení Alder Lake, spíš tak zmenšení náskoku Alder Lake na polovinu v průměru (lépe ve hrách, hůř v aplikačních testech).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si myslím, že náskok AL ve hrách je dost zveličován, kolik vlastníků 5950X/12900K hraje ve 1080p (osobně ten 1FPS navíc ve 4K klidně obětuji)? Zajímá mne vliv V-cache při práci s multimédii a MT úlohách, kde se pracuje celkově s větším živým contextem/datasety a zvýšené cache-hit-ratio by mohlo mít v určitých use-case pozitivní vliv. I kdyby Robertovo "Early 2022" znamenalo konec Q1, stále se dá předpokládat aspoň prezentace na CESu. Ať již z případně tam zmíněného či nevyrčeného si již lze obrázek udělat.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

> lépe ve hrách, hůř v aplikačních testech

... no podle tech testu s Milan-X, tak ten prinos by mel byt mnohem vetsi u productivity softwaru (+20-50%) nez u her (+10-15%). Me osobne prave zajima to 16ti jadro + V-cache + prace, hry jsou mi ukradeny, v tech me nelimituje ani muj soucasny starecek 1700X. Krom toho IMO to bude limitovane vydani, kdovi jestli AMD vubec vyda 8 jadrove modely s V-cache, osobne tipuju ze jenom 12 a 16 jadra, a osmijadra s V-cache budou az od Zen 4.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel, při startu byly akorát Kingston Fury a i ty už skoro zmizely. Co je horší že ani tuto oblíbenou značku Asus nevede v compatibility listu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jo, vydani alder lake je fakt ucebnicovej priklad planovaciho a organizacniho failu..

novej produkt postavenej na pcie5, ddr5 a big.LITTLE.. do pcie5 neni co strcit, do ddr5 slotu neni co strcit a Intel bug.LITTLE mluvi samo za sebe, funguje na heslo a blokuje to hry.. hlavne ze jsou prvni v geebench.. (:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nic ve zlem, ale zrovna, ze do pci-e 5 neni co strcit, to neni zadny fail. Slot je kompatiblni s pci-e 1-5, takze strkat se to toho daji stovky ci tisice ruzneho HW uz dnes.
Nekdo musi novy standard podporovat, aby vyrobci zase mohli vyrabet HW do toho.

DDR5 to je samo jina kava.

Ono vubec je cely trh s polovodici dost v pytli, chybi analogove integrovane obvody, specialnejsi kondenzatory ... chybi toho hrozne moc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

precti si co pisu.. fail je delat z podpory pcie5 vyhodu, kdyz to vyhoda neni.. jakej mam duvod si priplacet tisice na podporu pcie5, kdyz neni pcie5 hardware? ze se do toho da straci pcie1-4 karta neni zadna vyhoda, tu strcim i do desitek levnejsich pcie4 desek..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Hry neblokuje, jen pochybné ochrany, to je důležitý rozdíl.
Ten výkon v ST je nejvíc znát ve starších aplikacích a rozhodně nejde jen o čísla v benchmarku i když jsou fakt luxusní. Přes 800b v ST v CPU-Z jsem předtím neviděl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CPU-Z je
- dostupný
- rozšířený
- malý
- krátce trvající
a dost na houby právě kvůli krátkosti těch jednotlivých testů. Většina z nich (pokud ne celá sada) se vešla do 28s/56s doby boostu Intel CPU. I u Ryzenu je znát rozdíl score studeného a zahrátého CPU, i když ne v takové míře.

Je sice hezké, když systém má lepší odzvu na uživatelovo zběsilé klikání, ale (nevím jak ostatní) já když už potřubuji výkon CPU, tak ho potřebuji na poněkud delší dobu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

proto má Asus funkci u napájení "remove all limits" takže 12700K jede pořád naplno a i kvalitní vzduchový chladič to dává. Samozřejmě ještě nastavena obdoba PBO.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je divne, ze vy ludia cakate, ze vyrobcovia HW budu hasit to, co je rozbite v SW a bud pre to odlozia vydanie HW, alebo sa budu doprosovat u vyrobcu SW, aby si to fixol, alebo nebodaj to budu fixovat zanho.

Tak naivne...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pic kozu do vazu! :-D
Intel se tak snažil, a teď tohle!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

DDR5 ma min. 1r do vetsiho rozsireni a 4-5 do mainsreamu...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ryzen s V- cache toho asi moc nevyřeší, dle různých článku a simulaci i to navýšení výkonu cca 2 až 15% není ve hrách konzistentní, dokonce byly zaznamenány i propady. Je to ale jpp. Moc o tom AMD nemluví. Ticho po pěšině

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

''dokonce byly zaznamenány i propady''

jo? kym a kde kdyz jiny vysledky nez ty od amd neexistujou? (:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V testech latence L3 cache.

Ovšem takové Windos 11 umí v tomhle směru nadělat mnohem větší paseku ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som zase čital, že to vylepšenie AMD CPU 3D cache, zdvihlo vykon na tolko ako nova architektura. Treba ešte vydržať 46 dni a bude jasno :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> navýšení výkonu cca 2 až 15% není ve hrách konzistentní

Videls nekdy architekturu, ktera byla vuci predchozi konsistentne o X procent lepsi ? protoze ja ani jednou. Je celkem kurva logicke, ze kdyz mas milion ruzneho softwaru a kazdy je trochu jinak limitovan, zlepseni v % bude u kazdeho softwaru jine. BTW AMD jasne rikalo v prezentaci 15% FASTER ON AVERAGE. Jinak receno to muze byt klidne 0-30%.

Jo a postni nejake ty clanky a "simulace", kde to lide testovali. Zatim jsem videl jenom tu prezentaci s nekolika hrami, a testy Milan-X.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi na use case. Pokud si predstavime situaci kdy v ramci velkeho datasetu se zpracovavana data nevejdou do L3 cache (opakovane se vzdy ctou z pameti) a naopak kdy jsou cela v L3 cache. Zrychleni se pak muze vyznamne odvijet od miry cekani a podilu latenci.

Pred par lety jsem v ramci bioinformatiky narazil na chovani, kdy ubirani threadu zvysovalo celkovy MT vykon aplikace (ktery jak se ukazalo byl vyznamne odvozen od velikosti cache/thread). Pri velkem poctu threadu se nevesel datovy context do cache a vykon tak trpel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na téma počtu CPU threadů a SW threadů jsem viděl dokument někdy z doby uvedení Power 9 serverů, bylo zajímavé sledovat vliv na celkový výkon. Sice to video bylo primárně natočeno tak, aby uživatelé ten opravdu drahý HW uměli optimálně využít a neběžely jim servery vytížené jen na 20 %. Ale zajímavé to bylo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na cestě mám 16c Milana 7343 se 128MB L3 cache (8MB/core) a 512GB RAM, tak zvědav.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pěkné železo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když se daří, tak se daří.... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.