Detaily o ATI R580
Od grafického procesoru R580 od kanadské ATI toho v blízké budoucnosti budeme moci očekávat patrně celkem dost. Tento nástupce R520, alias současného Radeonu X1800 (který se sám o sobě zatím na českých pultech příliš neohřál), totiž přinese několik zajímavých prvků.
Takže, pokud střádáte do prasátka na X1800 XT, zvažte nyní, zda nebudete střádat o pár měsíců déle na R580. Dle zdrojů blízkých kanadské ATI se totiž blýská na lepší časy a R580 má nabídnout toto: 48 pixel (!) a 8 vertex shaderů, očekává se i 16 texturovacích jednotek (což je méně, než se předpokládalo). Netřeba připomínat podporu vychytávek jako 512bit prstencová sběrnice, GDDR4 paměti či Shader Model 3.0. Oněch 48 PS pak zní jak údaj z říše snů (nebo Xenosu), ale možná se v TSMC pochlapili a jsou konečně schopni pro ATI vyrábět její mnohasetmiliónové čipy s tolika shadery (48 + 8) s výtěžností přijatelnou pro sériovou výrobu.