Deus Ex přišel s multi-GPU škálováním dosahujícím až 100% efektivity
Patch pro Deus Ex: Mankind Divided přinesl podporu DirectX 12 včetně asynchronních shaderů a prvotní podporu vícečipových grafických systémů. Tentokrát nejde o rozdělení zátěže mezi jednotlivé grafické čipy po objektech nebo stylem rendering / post-processing. Hra zůstává u klasického AFR, kdy se čipy či karty ve vykreslování střídají po snímku. Jen je tato metoda implementována tak nějak lépe.
K příležitosti vydání patche se AMD pochlubila, že při vysokých detailech a rozlišení 2560×1440 dochází na jejím hardwaru z generace Polaris k prakticky přesně zdvojnásobení výkonu při použití CrossFire:
Neopomněla upozornit ani na nedávno rozšířenou podporu technologie Frame Pacing pro DirectX 12, díky níž je právě při AFR režimu lépe synchronizována činnost obou grafických karet, takže je distribuce snímků pravidelnější:
V tu chvíli se nabízely dvě otázky: Jednak zda půjdou tyto krásné, nicméně „papírové“ výsledky zopakovat i v nezávislém testu a jednak, jak si vede hardware od Nvidie. To evidentně napadlo i redakci webu PCPerspective, která měla daný hardware po ruce a obratem ho otestovala.
V rozlišení 1920×1080 dochází na Radeonu RX 480 při použití CrossFire k 59% nárůstu výkonu, v rozlišení 2560×1440, které prezentovala AMD, je skutečně nárůst výkonu dvojnásobný, tedy o 100 %.
Čím níže položená křivka, tím lépe (tím vyšší FPS); čím plynulejší průběh, tím lépe (tím plynulejší obraz)
Výsledkům AMD odpovídá i synchronizace - plynulost distribuce jednotlivých snímků není horší, než u renderingu jednou kartou, takže framerate není dvojnásobný jen na papíře, ale bude mu odpovídat i vizuální stránka. V případě hardwaru Nvidie SLI zatím nefunguje, lze očekávat, že podpora bude doplněna v některé z nadcházejících verzí ovladačů.