Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Deus Ex přišel s multi-GPU škálováním dosahujícím až 100% efektivity

To jsou ty debilní ovladače nvidie. Pořád na něco čekat, modlit se aby další verze nezastavovala větrák apod. Měli by si uvědomit, že jejich HW je bez dobrých ovladačů k ničemu.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Bacha teď po tobě půjdou green lanternové ;)

Jestli si myslíš, že AMD je bez potíží, tak vůbec není... Ale je pravda, že nvidia dokáže předvést krásné kousky :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nevim. Nejzásadnější problém co mám s AMD ovladačema je, že si ne a né zapamatovat nastavení napájení (efektivního? teď si nevybavím jak se to přesně jmenuje). Musím to po každém restartu zapínat znova. Takže fakt hrůza. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakeho napajeni ? Myslis power limit ?

Nevim, s Crimson ovladaci sem zatim moc velke problemy nemel, krom toho bugu co byl v prvnim releasu (vetraky), ale to prakticky do tydne opravili, IIRC.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nějak...efektivní využití napájení nebo tak nějak. Je to celkem rozdíl ve spotřebě když člověk hraje graficky náročné ale i nenáročné tituly. Když mi grafika v Kerbal Space Program jede na 350-450Mhz a spotřeba je mezi 80-110W při plných detailech ve FullHD@60FPS, je to znát.
Jinak jsem to taky myslel tak že s nima vlastně problémy nemám...až na tohle. Což klidně mohlo způsobit přehazování grafik jak výrobců tak tipů a nejsem si jistý jestli jsem už dělal kompletní uninstall.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj AMD si s nVidii nemají co vyčítat s ovladači. Taky jsem před nedávnem řešil trouble s AMD a přišel jsem na to, že hotfixy nemusí obsahovat vše, co minulé plné vydání. Postupoval jsem tak:
1)stáhnout poslední plné ovladače 2) stáhnout poslední hotfix 3)odinstalace stávajících driverů v systému 4) použití cleaneru od AMD http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Clean-Uninstall-Utili... 5) instalace plné verze ovladačů 6)bez odinstalování plné verze updatovat hotfixem

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Když jsem četl release change tak jsem taky pojal jakési podezření že novější hotfix neobsahují některé funkce fullrelease, ale dál jsem to nezkoumal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

je treba si uvedomit ze HOTFIX driver je urcen na konkretni problem ... a v pripade ze jim nejste postizen tak se nama instalovat. Opravy ktere prinasi budou stejne zacleneny do dalsiho vydani ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bez problémů nejsou ani jedny drivery, ale já bych řekl že nyní je to spíše AMD, kdo tlačí novinky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Green lanternové by teď asi měli raději mlčet. Před chvílí jsem mluvil s kolegou který si stěžoval na, už by se dalo říct klasiku u nvidiie, že si nainstaloval nové 377.xx ovladače a že si v Battlefield 1 všiml (ještě že má stále zapnuté OSD z Afterburneru), že mu jdou dolu FPS i frekvence jádra až na 235Mhz a nakonec si všiml že se mu grafika vaří na 93°C. Hned to vypnul a zjistil že se mu opět netočí ventilátory na grafice...vůbec. VRM tý GTX1070 to nezávidim. :) Naninstaloval starší ovladače (tuším 373.xx) a vše v normálu. Co tam ti vývojáři v nVidii dělají?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Sice jsou to specifické podmínky (1 hra, 1 rozlišení) ale dvojnásobný framerate ? To je bombaaa a chtěl bych vědět jestli se to u nějaké běžně prodávané hry už povedlo. Toto jsou přesně ty výsledky co pomůžou DX12 a tím i Win10 nahoru.
Abych navázal na jednu z diskusí, někdo tedy bude čekat na DX13 a Newindows10 a jiný si vychutná lepší výkon, což se s každou další dobře optimalizovanou hrou potvrzuje. Osobně bych si přál zapojení integrované grafiky, byť i třeba na menší offload.
Taky by mě zajímalo, zda se dá odhadnout, kdy se podobné výkonostní boosty dostanou mimo opovrhovaný OS na nějaký jiný, pro chytřejší lidi OS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stejně jako jsou vítači a odpůrci uprchlíků, kteří si nedokáží porozumět, nemá cenu aby se o porozumění snažili přijímači a odmítači Windows 10. Každý má své podstatné důvody a důvody oponenta jsou pro něj méně podstatné. Ať si každý zváží sám co je pro něj nejlepší :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

webwalker testoval naposledy RX470 CF, a 100% skalovanie sa mu podarilo pri Far Cry 4 v 1440p.

http://www.gpureport.cz/recenze/65-radeon-rx-470-crossfirex/farcry-4.asp...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Akorát ta spotřeba bude vyšší než dvě GTX 1080, jinak fajn výsledek. Nás uživatele duálních Titan X karet toto nechává zcela chladnými. Je ale fajn, že se AMD snaží dohnat konkurenci i přestože jsou 5 let pozadu.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Rozumím. A co teprve 2x duální Titan !

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jistěže budou mít dvě AMD karty vyšší spotřebu - protože u nich CF funguje, kdežto u nVidie se v tomto případě jedna GTX fláká...;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Krutý názor odborníků, kteří neví že technologie Crossfire a SLI jsou naprosto jinak pracující režimy. Ale tak hlavně, že se koplo do nVidie...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Lenze technicka podstata fungovania bezneho uzivatela vobec zaujimat nemusi. Pokial jeden vyrobca skaluje 100% a druhy 0%, tak co si o tom ma clovek mysliet.

(Ano, trocha prechanam, ale ide o princip.)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

To myslíš vážně cos teď napsal? A kdyby to napřed naprogramovali pro SLI režim, tak by to byla špatná technická podstata fungování?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

samozřejmě. Ty stejné lidi přece taky nezajímá, že AMD má vyšší spotřebu kvůli odlišnému návrhu čipu. :-)

Prostě SLI nefunguje.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Testovali DX12, takže implementace mGPU je na vývojářích hry a ne na nVidiii nebo AMD (pokud jsem to pochopil správně). To je ta stinná stránka low-level API, že bude hodně záležet na schopnostech programátorů her, jak dokážou řešit věci, které v DX11 měly na starosti ovladače.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pod DX12 je to inak

„SLI“ Radeonu s GeForce pod DirectX 12? Použijte Radeon jako primární
27. 10. 2015 | no-X | Hardware, Novinky, Grafiky, Technologie
DirectX 12 umožňuje spojit sílu různých grafických karet, třeba i Radeonu s GeForce, pokud to hra podporuje. Podle prvních testů ale velmi záleží, která karta figuruje jako primární: použijte Radeon.

„SLI“ Radeonu s GeForce pod DirectX 12? Použijte Radeon jako primární
27. 10. 2015 | no-X | Hardware, Novinky, Grafiky, Technologie
DirectX 12 umožňuje spojit sílu různých grafických karet, třeba i Radeonu s GeForce, pokud to hra podporuje. Podle prvních testů ale velmi záleží, která karta figuruje jako primární: použijte Radeon.

O technologii zvané explicit multiadapter jsme si přímo či nepřímo povídali několikrát. Jde o způsob, jakým DirectX 12 může pracovat s více grafickými kartami (nebo čipy) a skládat jejich výkon. Podmínkou je, aby toto hra podporovala a pak už můžete kombinovat high-endovou grafickou kartu s APU, GeForce s Radeonem a podobně. Pokud tento režim podporují ovladače i hra, půjde výkon nahoru. Blíže se technologii věnovat nebudeme, to už jsme učinili v níže uvedeném článku, kam můžete pro osvěžení paměti nakouknout:

DirectX 12 multiadapter, aneb jak DX12 vylepší CrossFire a SLI

Nyní se zaměříme na otázku, zda to funguje. Odpověď přinesla redakce webu Anandtech: Ano. Samozřejmě se nějaké mouchy objevují, ale jde o novou technologii, hry i ovladače pro DirectX 12 jsou poměrně čerstvou záležitostí a tak lze čekat, že se situace ještě trochu zlepší. Přesto se ale v testované hře - alfě Ashes of the Singularity - výsledek dostavil:

Directx 12 Explicit Multiadapter Anandtech 01

Asi nejzajímavějším poznatkem celého testu je zjištění, že není úplně jedno, kterou ze dvou karet svěříte vedoucí úlohu, tedy která bude vyrenderované obrazy z obou GPU skládat ve výsledný obraz a posílat jej monitoru. Zkrátka a dobře: Pokud jako primární poslouží Radeon (Fury X), bude FPS skoro o 20 % vyšší než když tuto úlohu převezme GeForce (GTX 980 Ti) Dokonce je v takovém případě výsledek i lepší, než když přes DX12 explicit multiadapter spárujete dvojici GeForce (GTX 980 Ti a Titan X).

http://diit.cz/clanek/directx-12-explicit-multiadapter-prvni-testy

ono tu súvisí s týmto

An Early Port Of GCC To AMD's GCN Architecture
Written by Michael Larabel in Compiler on 22 September 2016
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=GCC-For-AMD-GCN-Early

resp. s citovanie prezentáciou
https://gcc.gnu.org/wiki/cauldron2016?action=AttachFile&do=view&target=P...

Porting GCC to AMD GCN microarchitecture
Honza Hubicka ˇ
SuSE CR s.r.o ˇ
Prague
Joint work with Martin Jambor
GNU Cauldron 2016

AMD Graphics Core Next
New and clean instruction set used by AMD GPUs
First specification released in 2011, Generation 3 in 2015
Primarily designed for graphic cards, but with parallel
computation in mind
GCN code generator is needed to complete HSA
infrastructure (currently we rely on a proprietary finalizer)

Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)

To znamená, že AMD ma rádovo lepšiu správu iných zariadení, lebo sa GCN podoba na CPU

a možno cez DX12 vie hra z toho vyťažiť maximum.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ano .. GCN je daleko blize univerzalnimu CPU nez cokoliv od nvidie

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu ze u AFR se pod direct x 12 se nepouziva ani SLI ani CF tak je to vicemene jedno.

Hold proste v ramci DX12 je Nvidia par generaci ve skluzu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prečo netestovali jednu GTX 1070 (cena, výkon a spotreba voči dvom RX480 v CrossFire)? potom až prípadne dve GTX 1070 v SLI, ale prečo testovali dve GTX 1060, ktoré SLI nepodporujú :-) je mi nozoaj záhada :-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ajo, oni vlastně GTX1060 SLI oficialně vůbec nepodporují, tak to pak není vlastně žádná záhada, že jsou 2 karty rychle jako jedna :D No prostě nesmyslný test, ale alespoň ověřili, že nVidie nekecá a opravdu to nejde, i když teda ty karty nemají ani konektory pro SLI mustky.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pod DX12 není podpora SLI od výrobce AFAIK nutná.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Viz TyNyT, pod DX12 si to řídí aplikace, nikoli ovladač, takže by to fungovat mělo. Tedy za předpokladu, že hardware a software splňuje specifikace DirectX 12 ;-)

Např.: http://media.gamersnexus.net/images/media/2016/gpu/gtx-1060/sli/sli-gtx-...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to mě také napadlo. Asi chtěli ukázat, že v porovnání přímých cenových konkurentů je lepší RX480. Teď je ale otázka, o kolik je 2x RX480 výkonnější než 1x GTX1070, protože 2 Radeony jsou dražší než GTX, o spotřebě raději nemluvě, ta bude jistě ještě výše než 1080. Spíše je smutné, že no-X si ani nedá práci se nad celou situací zamyslet a vyvodit nějaký závěr, namísto převzetí totálního PR. :-(

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

situace je trochu neporovnatelná, protože Nvdia stupidně nepovolila SLI na výkonově podobné GTX 1060. Ve vyšším segmentu zase ještě čeká AMD na Vegu. Každopádně 100% škálování je bomba, lepší už to být nemůže, myslím že tady Nvidia jednoznačně tahá za kratší konec. Mnohem zajímavější by však bylo postavit proti sobě 2xnejlevnější 4GB RX 470ky vs 1xGTX1070, to už porovnatelné je. Myslím že vím jak by to dopadlo :-D. V DX12 se prý paměť obou karet sčítá, takže kombo má dostačujících 8Gb

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Dvě RX480 jsou na stejné HW konfiguraci i nad Titanem X.
2,560 x 1,440, 'Very High':
MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8GB 43 FPS
Inno3D GeForce GTX 1080 iChill X3 8GB 56 FPS
Nvidia GeForce Titan X (Pascal) 12GB 68 FPS
2x RX480 Multi GPU 72,5 FPS

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

„je smutné, že no-X si ani nedá práci se nad celou situací zamyslet a vyvodit nějaký závěr, namísto převzetí totálního PR.“

Ještě jednou tedy zopakuju, že tohle je DX12, nikoli DX11. Ilustrace rozdílu v praxi:

http://media.gamersnexus.net/images/media/2016/gpu/gtx-1060/sli/sli-gtx-...

Je smutné, že si čtenář ani nedá tu práci ověřit si informace, na jejichž základě něco kritizuje ;-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ne, čtenář se jen diví, proč se no-X nepozastaví nad tím, že se porovnávají hrušky a jablka, a nerozvine téma do hloubky. Že něco pod DX12 škáluje na 100 %, to je super, tady je NV s ne-SLI modely nahraná, to je fakt. Ale že někdo vezme 2x CrossFire, což je řešení jednoho výrobce, karty a srovná je s kartami konkurence, které nepodporují ani její firemní řešení propojení GK, to by opravdu jeden neřekl, jak takové srovnání může dopadnout. A že se autor článku ani nad tím nepozastaví a nezamyslí, to je potom dle mého názoru jen obyčejný přepis PR. U webu "Deep in IT" bych minimálně očekával hrubý rozbor přepodkládaného výkonu / cenu / watt a srovnání s konkurencí. Samozřejmě, mohu si to najít, ale pro mě je to ztráta času, kdežto pro někoho je to živobytí popř. přivýdělek, tak bych očekával kvalitně odvedenou práci a ne prosté papouškování. :-)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Patrně stále nechápete, že z hlediska DirectX 12 nejsou žádné ne-SLI modely a SLI modely. GTX 1060 nepodporuje SLI pod DirectX 11 a staršími, kde nebyla podpora ze strany APU vyžadována. Pod DirectX 12 samozřejmě GeForce GTX 1060 SLI podporuje, což je vidět i z odkazu, který tu opakovaně předkládám. Pod DirectX 12 totiž nejde o záležitost výrobce GPU, ale o podporu ze strany aplikace. Pokud karta a ovladače korektně podporují DirectX 12, pak by vše mělo fungovat bez ohledu na to, jestli výrobce karty podporu SLI uvádí nebo ne.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Alebo sa to dá pochopiť tak že ak to funguje v jednej hre a nefunguje v druhej tak na prd to asi majú v tej druhej hre alebo sa mýlim?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Neřeším, ve které hře co funguje a nefunguje, řeším, že DirectX 12 umožňuje implementovat podporu pro více grafických karet bez ohledu na to, zda ji podporuje výrobce karty nebo ne.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak netvárme sa tu všetci fundamentálne, že nevieme o čo je reč a hráme sa na skrývačku.
Sú herné tituly raz jedného inokedy druhého GPU tábora, ktoré si rozumejú raz z jedným raz z druhým takpovediac lepšie čo do výkonu a podpory.

Netreba byť žiadny lumen a stačí si otvoriť https://www.deusex.com/ a pozrieť sa cca vľavo dole na tretiu ikonu zľava a hľa: https://www.deusex.com/images/logo_amd.png
A hľa k AMD FX procesorom: ZADARMO Hra pre PC Deus Ex: Mankind Divided (2016)

Takže zrejme to v tomto prípade tomu druhému táboru trvá resp. trvalo implementovať neskôr... :

• • • (4. listopadu) PC Patch notes for Deus Ex: Mankind Divided Patch build 616.0 • • •

DirectX 12 Multi GPU support for GeForce® users:
We are working directly with NVIDIA to finalize Multi GPU support for GeForce® users. Until then players on NVIDIA hardware that want to try the Multi-GPU Preview on DirectX 12 can switch to the dx12_mgpu_preview beta branch in Steam to enable it.

To switch to the dx12_mgpu_preview beta branch, you are required to do the following:

• Within your Steam Library, right-click on Deus Ex: Mankind Divided.
• Select ‘properties’ from the context menu and navigate to the Beta tab.
• From the dropdown menu, select dx12_mgpu_preview then close the window.

zdroj: http://steamcommunity.com/games/337000/announcements/detail/850446046800...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hele Tralalaku, to uz je takova Cesko-Slovenska nemoc, za vsim videt zamer. Jakoby nestacilo, ze je proste super videt 100% skalovani u GPU, coz snad nikdy pred tim nebylo. A ano je super i videt, ze se aspon nekde dari AMD. Asi pro nektere jedince tezko stravitelne. Smutne.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

důležité je být stále v opozici :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ale keby to bolo naopak tak tu kričíte, že ako NV prasí hru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koukam dalsi Cesko-Slovensky nemocny :))
Ps: ..nevidis jak ten tvuj komentar mimo? ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby to bylo naopak, tak by to bylo tak, že SLI by fungovalo a CF ne. S ohledem na to, že podporu v DX12 realizuje vývojářské studio a v tomto konkrétním případě se prakticky neprojevuje žádná "nestandardizovaná technologie" ani jednoho HW vendora GPU, nelze přece tvrdit, že za to "může" nvidia nebo AMD.

Nvidia má (nebo měla) jiné vroubky, kde záměrně parametry zobrazení hry (leckdy neviditelného) nastavovala tak, aby její grafiky těžily ze svých komparativních výhod. Podotýkám, že se historicky o něco podobného pokoušelo i AMD (ale naštěstí toho nechalo a šlo cestou standardizace, což se mi líbí), ale nikdy nedosáhlo v tomto oboru "mistrovství" Nvidie.

Bohužel, někteří si nejsou schopni přiznat ani tato zjevná fakta. :-(

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Keď je to tak transparentné ako je možné že v jednej hre AoS NV funguje SLI na 1060 a v druhej vôbec.
Nezdá sa ti to ani trochu divné? Obe hry sú DX12

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslím,že odpoveď nájdeš v diskusii vyššie...ako to tak čítam, tak pravda bude možno niekde uprostred medzi konkrétnou vetu,že multiGPU závisí od vývojárov v danej hre...a Tralalákovým komentárom, že nvidia tiež musí zrejme pre plné využitie multiGPU čosi spraviť. Ale z hry AoS je viditeľné, že aj napriek nepodpore SLI sa rozbehnúť dve GTX1060 dajú, aj napriek tomu,že to škálovanie nebolo úplne dokonalé ani v prípade Nvidie ani AMD, viď tam RX480 dosahuje v singleGPU 45,54 multiGPU 72,02 (58%) a GXT1060 single 46,98/48,03 vs. multi 75.91, (61,5% resp. 58%). Neviem, či som správne vyrátal škálovanie...skúste prerátať..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak super. A co potom znamena tato posledni veta v clanku?
"V případě hardwaru Nvidie SLI zatím nefunguje, lze očekávat, že podpora bude doplněna v některé z nadcházejících verzí ovladačů."

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Opět zopakuju: „Pokud karta a ovladače korektně podporují DirectX 12, pak by vše mělo fungovat…“

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Pokud karta a ovladače korektně podporují DirectX 12, pak by vše mělo fungovat"
Ale pak se asi nejedná o Nvidia SLI, ale o multiGPU(má vlastní název?) přes DirectX 12.

"pak by vše mělo fungovat"
Kdo to tvrdí? Nvidia? Microsoft? AMD?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdi to specifikacia DX12. Ak graficka karta na HW urovni a ovladacmi podporuje DX12 specifikaciu, tak staci, aby HRA podporovala DX12 a mala doimplementovanu podporu multi-GPU.

Vyrobca grafickej karty uz nemusi v ovladacoch "tunit" pre kazdu jednu hru podporu pre dve (a viac) graficke karty s nejakym 20-80% vykonom navrch a s velkymi vykyvmi vo vykone v case, artefaktami, padmi hry, zamrzanim hry a podobne. Z coho vyplyvalo, ze vyrobca grafickej karty zabijal cas nad optimalizovanim niecoho, co by mal robit vyrobca hry, ale ten od toho casto daval ruky prec, pokial to vyrobcovi hry niekto "nezaplatil" alebo bol dobrovolne ochotny.

To uz nebude platit, a cela zodpovednost za multi-gpu bude na tvorcovi hry ak dodrzi specifikacie DX 12 aj pre multi gpu. Kedze je to programatorsky cas naviac, tak to vyrobca nemusi implementovat a teda hra nebude mat viacnasobny vykon pri multi-gpu aj keby sa AMD a nVidia postavili na hlavu.

Pochopil?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Pochopil?"
Moc ne, protože jste v rozporu s tvrzením p. No-Xe. Jelikož v jeho tvrzení:
"Pokud karta a ovladače korektně podporují DirectX 12, pak by vše mělo fungovat…"
není ani slovo o podmínce podpory ze strany hry. Znamená to tedy, že se bude implementovat multiGPU obecně přes DX12 bez závislosti na výrobci GPU? Prostě hra bude volat funkce DX12 a nebude záležet na výrobci karty a podpoře konkrétní hry ze strany ovladačů?(jinými slovy buď to bude fungovat se všemi kartami s příslušným HW nebo vůbec)
Další věcí je otázka podpory ze strany Nvidie, která nepodporuje SLI na těchto kartách, což se dá vysvětlit i tak, že se zrovna s implementací této vlastnosti nepřetrhne...

Citát z článku:
"V případě hardwaru Nvidie SLI zatím nefunguje, lze očekávat, že podpora bude doplněna v některé z nadcházejících verzí ovladačů."
také úplně nesedí s Vaším tvrzením "Vyrobca grafickej karty uz nemusi v ovladacoch "tunit" pre kazdu jednu hru podporu pre dve (a viac) graficke karty s nejakym 20-80% vykonom navrch a s velkymi vykyvmi vo vykone v case, artefaktami, padmi hry, zamrzanim hry a podobne."
Ale to se dá vysvětlit jako, že tam ta funkce (zatím) není..

"Ak graficka karta na HW urovni a ovladacmi podporuje DX12 specifikaciu, tak staci, aby HRA podporovala DX12 a mala doimplementovanu podporu multi-GPU."
Vidím, že to máte načtené nemohl byste mi poslat odkaz přímo na tento bod specifikace, ať zbytečně nebloudím?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přečetl jsem si znovu vršek diskuze i s novými příspěvky a z nich vyplývá, že multiGPU pod DX12 na 1060 funguje. Takže mě napadají 2 možnosti:

a, ovladače se musí přizpůsobit pro každou hru a pak Vaše tvrzení neplatí nebo
b, v každé hře je třeba imlementovat řešení pro oba výrobce GPU a tvrzení p. No-Xe, že to musí chodit, když karta podporuje DX12 neplatí, pokud to nepotvrdí zároveň i vývojář hry A jsme opět u otázky "kdo tvrdí, že to má chodit". Tvrdí to autoři implementace multiGPU?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ještě jednou. Základní princip je ten, že v DirectX 11 je podpora multiGPU věcí výrobce hardwaru. Od výrobce softwaru pro základní funkčnost stačí, aby jeho produkt nevyužíval specifické techniky, které nabourají obecnou kompatibilitu. V DirectX 12 je podpora multiGPU věcí výrobce softwaru a od výrobce hardwaru je pro základní funkčnost vyžadováno jen to, aby jeho ovladače korektně podporovaly DirectX 12. V obou případech může výrobce hardwaru i výrobce softwaru jít druhé straně více naproti a dále optimalizovat, ale to není podmínka pro dosažení základní funkčnosti.

Pokud je podpora pro multiGPU implementována pod DirectX 12 ze strany výrobce softwaru a na nějakém hardwaru nefunguje, pak může jít buďto o bug softwaru (ovšem v tomto případě víme, že na hardwaru druhého výrobce to funguje) nebo bug či nekorektní/neúplná podpora pro DirectX 12 v ovladači hardwaru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OK. A ta podpora výrobce software pod DX12 musí být psána pro každý hardware zvlášť nebo po zprovoznění na AMD to má automaticky fungovat i na Nvidii a Intel?

Protože pokud pod jinou hrou funguje a pod touto ne, pak mě napadají 2 možnosti:
a, architektury AMD a Nvidie(jak je na tom Intel?) se liší natolik, že multiGPU bude muset být implementováno či doladěno pro každou zvlášť.
b, svět není tak jednoduchý a výrobce HW bude nucen ladit ovladače na každou hru jako dříve a "od výrobce hardwaru je pro základní funkčnost vyžadováno jen to, aby jeho ovladače korektně podporovaly DirectX 12." je velké zjednodušení nebo nějaký ideální stav který (zatím) nenastal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"ta podpora výrobce software pod DX12 musí být psána pro každý hardware zvlášť..."

NIE, staci, ak vyrobca software pouzije dane synchronizacne metody resp. techniky na zabezpecenie funkcnosti multi-gpu (resp. multi-threading pre CPU), tak uz bude fungovat na vsetkom HW, co podporuje DX12 v plnej miere.

Trochu iny pripad ale na vysvetlenie by mal stacit:
Ak programator napise jednoduchy ale casovo narocny cyklus pod .Net Framework 4.6.1, tak sa mu neurychli viacjadrovym procesorom, pricom mu to na takom procesore bude fungovat.
Ak ale programator pouzije paralelizaciu (prikazy), thready (vlakna) pripadne este synchronizacne eventy (udalosti) a svoj cyklus dostatocne upravi, tak mu na viacjadrovom CPU zbehne omnoho rychlejsie.

Cize .NET obsahoval specifikaciu pre paralelizaciu, ale programator ju musel dodatocne pouzit, aby vyuzil vyhody viacerych jadier CPU.

To iste s DX12. Moze byt napisana hra jednoduchym stylom a tej nepomoze ani 100 GPU. A moze byt napisana tak, ze vyuziva/podporuje funkcie/vlakna/udalosti nutne pre multi-gpu a bude vyuzivat vyhody viacerych grafik a viacjadrovych CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky.
Je mi divný, že už je to pár dní a zatím asi nikdo nepodal nějaké vyvětlení. Však ono se nakonec ukáže, kde je zakopanej pudl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uznání a plus nemůžeš čekat v diskuzi rudochů. :D

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Už tolik nepijte a něco si o tom přečtěte ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"V případě hardwaru Nvidie SLI zatím nefunguje, lze očekávat, že podpora bude doplněna v některé z nadcházejících verzí ovladačů" - prave cisty prd! Geforce rady GTX 1000 nepodporuji nativne/hw api DirectX 12!, tudiz si muzou o vysokem narastu ve vykonu v roli uziti Asynchronnich shaderu plus s tim doprovodnych technologii SH-I + Frame Pacing jenom zdát!

A ted jenom zacnou ronit velke slzy majitele provarenych Maxwellu na Pascal(GTX 900 > 1000), ja to tvrdil jiz davno, majitele 4,10 letych Radeonu HD 7970! jenom ovladace aktualizuji, majitele Geforce maji jiz GTX 680, 780 a 980 odlozene a cekaji na spaseni formou dnes nam jiz dobre znamych zprasenych Geforce ovladacu, jenze to prijde az s Voltou(GTX 1180), cili budou mit ctvrtou kartu(GTX 1080) jiz ve svem sufliku a muzou si s ni jedine tak vytret prdel.

Presne sem rikal, v 4Q/2016 zacnou vychazet nativni DX12 herni tituly jak pro Playstation 4 tak Xbox One + s tim PC, a hlavne nova generace konzoli bezi na CGN2/prvcich Polarisu, s tim ze postupne prejde na 4.5 generaci CGN(PS 4 Neo>Pro) tak uzije CGN5 v roli Vegy(Xbox One Scorpio), cili unifikovane CGN prostredi>nativni DX12>Vulkan 1.0 api, a o tohmle si bude muset NVIDIA jeste minimalne pul roku nechat zdat, a kdyz se ji Volta nevydari, muze jit NVIDIA rovnou do prdele, a doufam ze tam pujde i Intel kdyz se Zen AMD podari.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty musis mit ale opravdu smutny a nudny zivot. Takovy exot se jen tak nevidi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aby někdo trpěl samomluvou na webové diskuzi, to se jen tak nevidí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsem si toho vsiml hodne davno, pletes si CGN a GCN, just sayin'.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu, ale s tím rozdílem že než výjde nějaká Vega s GCN 5 architekturou a nějaký hry plně využívající podporu dx12 tak si uvědom že to bude skoro ROK co už dodává karty na trh nVidia a AMD nic. Uvědom si že ten "důvod" na který u nVidie poukazuješ a nadáváš, je ten stejný "důvod", který jim vytváří už skoro ROK brutální výdělky...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ani moc ne, spise se jim stale zmensuje trh ...

narozdil od Intelu a AMD nema nvidia NIC co by dokazalo nahradit prijmy z grafik .. A to je duvod proc nvidia tlaci do HighEnd GPU kde je marze nejvyssi a propad nejpomalejsi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, AMD toho má tolik, že je stále v mínusu ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aj clovek platiaci hypoteku, splatky na produkty, minat peniaze na tovar dennej spotreby a podobne, moze byt kazdy mesiac v minuse, aj ked ma na ucte hotovost napr. 2000 Eur, z ktorych mesacne minusy vykryva. Musel sice predat kus zahradky a svoju chatu, aby stabilizoval svoje prezitie. No vie, ze ak vydrzi rok, tak mu odpadne jedna velka splatka, a uz moze byt v pluse a moze sa od dna odrazit.

Takze ak AMD ma stale hotovost, ma hodnotu firmy, ma trzby, ktore mu pomahaju sa vyhnut nezvladatelnej strate, tak je to uplne bezny stav. Ano mala financne problemy, no neznamena to, ze ta firma je financne chora.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

100 %? To je ovšem jiné kafe, pak duální grafika dávala smysl. Ne ty trapné "někde 30 %, někde 5 %, někde 0 %, někde vám to rozbije hru", jak to je u DX11 SLI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problémem je, že je to zase "jen jedna hra". Nelze z toho usuzovat na obecnou vlastnost všech her pod DX12. Jde pouze o obecnou SCHOPNOST rozhraní DX12. Někdo to musí naprgat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, že 100 škálování dosahuje pouze ve specifických podmínkách (rozlišení, detaily). Zajímalo by mě tes tškálování přiipoužití 3 a více GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vím, tak u levných modelů Nvidia SLI neplánuje. Jen nejvyšší modely. ☺

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.