Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Dialog autora hry pro iPhone s človekem, který ji cracknul

Whack 'em All!
Když James Bossert, autor hry „Whack 'em All“ pro přístroje iPhone a iPod Touch zjistil, že získal během dvou týdnů od počátku jejího prodeje 811 nových uživatelů, zaradoval se. Úsměv na tváři se mu však vytratil, když zjistil, že z tohoto počtu zaplatilo za hru jen 196 uživatelů. Hra se dá koupit na App Store za 99 centů (v přepočtu asi 20 Kč alias 0,75 €). Takto nějak začíná známý příběh o tom, že když uživatelé chtějí a vědí, jak na to, ani takto nízká cena je nepřinutí si hru koupit, zejména když je to tak snadné. Co však udělal autor hry, je trochu jiná pohádka. Obrátil se totiž na toho, kdo hru zpřístupnil zdarma veřejnosti (u nás jim jisté organizace rádi říkají „piráti“, aby navodili dojem, že jde o závažný trestný čin srovnatelný málem s vraždou), a slušně se ho zeptal, proč to vlastně udělal…

V blogu Jamese Bosserta je kompletní přepis e-mailové korespondence mezi ním a dotyčným „most_uniQue“, z něhož vybíráme pár zajímavostí:

James Bossert

… Zajímalo by mě, proč jsi to udělal? Pomohlo by, kdyby naše hra byla zdarma a s reklamními bannery?

most_uniQue

Jak mnozí uživatelé iPhone a iPod Touch zjistili, iTunes App Store má spoustu chyb, které jej činí pro běžného uživatele nepoužitelným. Apple se rozhodla jít cestou spousty absurdních, bezcenných a nevalně prezentovaných aplikací skrze svůj „přísný“ lustrační proces, kde jsou téměř všechny psány průměrnými programátory s vidinou rychlého zbohatnutí. Spousta z nich si zahrává se systémem vytváření recenzí, překrucují fakta o svých aplikacích v popisu a obecně se snaží poctivého kupujícího obelstít. Aplikace obecně nestojí mnoho, ale malé poplatky narůstají ve větší sumy. iPhone/iPod komunita už za tyto programy utratila tolik peněz, že lidé dospěli do stavu, kdy zkrátka přestali kupovat aplikace, jimiž si nejsou jisti a tudíž už nevyhazují peníze za zbytečné programy.

Apple by to mohla snadno vyřešit implementací nějaké zkušební doby pro každou aplikaci, jenže se tak nestalo a uživatel, pokud si chce nějakou aplikaci vyzkoušet, je vlastně nucen koupit zajíce v pytli. Nejmenovaný web je kolekcí odkazů na plné verze aplikací, které si uživatelé mohou vyzkoušet, než se rozhodnou za ně zaplatit.

Nemůžete mě obvinit za těch 40 lidí, protože žádný z nich by si tu hru stejně nekoupil. A jak jsem již řekl, já chci dát veřejnosti jen šanci si to vyzkoušet, než za to zaplatí. Také jsem nejprve necrackoval hry, ale poté, co jsem si koupil několik takových, jejichž popis neodpovídal realitě, věřte, že jsem jen chtěl pomoci ostatním, aby neutráceli peníze za něco, co pak ani nelze vrátit. Chcete-li tento problém vyřešit, můžete se obrátit na Apple s žádostí, aby bylo umožněno použití zkušební verze, nebo, jak jste sám řekl, vydat svou hru pomocí Cydia a s reklamou.

James Bossert

Vážím si tvé odpovědi. Líbí se mi publicita, kterou cracknutá verze mé hry vytváří. Doufám, že to přinese dostatek peněz, abych mohl vytvořit další hru. Pirátství je fakt dnešních dnů a chápu, že kdybys to neudělal ty, udělal by to někdo jiný.

Mohl bys mě odkázat na nějaké zdroje, abych pochopil, jak jsi tu hru cracknul? Rád bych o tom věděl víc.

most_uniQue

Když crackuji nějakou aplikaci, jakoukoli aplikaci, nedělám to proto, abych ublížil vývojářům. Bez vás bychom ostatně ani my neměli svou komunitu. Dělám to proto, aby se lidé sami rozhodli, zda stojí za to danou aplikaci koupit.

Používám Crackulous. Je to jednoduchý crackovací software „na jeden dotyk“ vyvinutý Hackulousem, ale dostupný jen beta testerům (ne, nemůžete se stát beta testerem ;-), ale můžete se mrknout na náš Tutorial „Cracking Apps With xCrack“. xCrack je v podstatě verze 0.1 Crackulouse, ten je už dnes ale ve verzi 0.9. Hodláme jej vydat pro veřejnost, jakmile bude verze 1.0, ale nechtějte ode mě žádné datum.

Zbytek si můžete přečíst přímo na webu autora v originále, což doporučuji už jen proto, že moje angličtina nemusela podchytit všechny jemné nuance, které v textu jsou.

Zdroje: 

WIFT "WIFT" WIFT

Bývalý dlouholetý redaktor internetového magazínu CDR-Server / Deep in IT, který se věnoval psaní článků o IT a souvisejících věcech téměř od založení CD-R serveru. Od roku 2014 už psaní článků fakticky pověsil na hřebík.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Dialog autora hry pro iPhone s človekem, který ji cracknul

Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 20:08 | Anonym | jojo2: PS3 je celkom zaujimavy a kvalitne...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 20:03 | Anonym | Balrog: No to je to a tych ktori vyzaduju dabing...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 13:03 | Anonym | No rofl, Crackulous a Hackulous, to zní jako...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 12:34 | Radek Liška | Mimochodem, TT, myslíš si, že si teď Crysis:...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 12:32 | Radek Liška | Tyger, TT: U AppleStore je to ale trochu problém...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 11:16 | Anonym | Uchylny je davat na hru za 20 nejakou ochranu!!!...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 10:44 | Anonym | To už je fakt úchylný crackovat aplikaci za 20ku...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 09:57 | Anonym | Sadko: su na PS3 nejake zaujimave hry? Cim je PS3...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 09:19 | DRK | Tak normalne se "piratu"...
Čtvrtek, 15 Leden 2009 - 08:58 | Jan Kovalský | Sadko_: jistě, to je pravda. Já umím anglicky a...

Zobrazit diskusi