Xbox 360 a PS3 su postavene na DirectX 9, vacsina hier vychadza pre ne a zisky z konzol budu vyssie, ako z PC koli mensej miere piratstva, takze kym nepridu nove konzole, DirectX 11 nutne nebude
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
PHiLiPZ https://diit.cz/profil/philipz
20. 3. 2009 - 15:21https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseXbox 360 a PS3 su postavene na DirectX 9, vacsina hier vychadza pre ne a zisky z konzol budu vyssie, ako z PC koli mensej miere piratstva, takze kym nepridu nove konzole, DirectX 11 nutne nebudehttps://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477798
+
PHiLiPZ : "... DirectX 11 nutne nebude ..."
Obavam sa, ze marketingove oddelenie MS sa postara o to, aby bolo nutne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
wrt (neověřeno) https://diit.cz
20. 3. 2009 - 15:33https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusePHiLiPZ : "... DirectX 11 nutne nebude ..."
Obavam sa, ze marketingove oddelenie MS sa postara o to, aby bolo nutne.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477799
+
co stym maju konzole? ved pokial sa hra nespravi komplet na novo, tak je to len uboha konzolova prerabka/konverzia, kde je okrem ineho, nutne dodrzat aj 50 respektive 60Hz obnovovacku(zalezi od normy pre ktoru bola robena... pal, ntsc), presne tak ako na telkach. v opacnom pripade to bude deSync=zatrhavanie, rozmazanie atp..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
pclista (neověřeno) https://diit.cz
20. 3. 2009 - 15:44https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseco stym maju konzole? ved pokial sa hra nespravi komplet na novo, tak je to len uboha konzolova prerabka/konverzia, kde je okrem ineho, nutne dodrzat aj 50 respektive 60Hz obnovovacku(zalezi od normy pre ktoru bola robena... pal, ntsc), presne tak ako na telkach. v opacnom pripade to bude deSync=zatrhavanie, rozmazanie atp..https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477808
+
wrt: Podle me, to zas Microsoft o tolik nepopostrci. Posledni dobou se zacina rada uzivatelu ohlizet i na spotrebu a produkci tepla. Ne kazdej ma zajem provozovat vlastni elektrarnu. Krome toho zimy uz nejsou co byvaly, takze topit pocitacem prestava byt in. Nemluve o letnich mesicich.
Dalsi muj soukromy postreh je, ze se pomaloucku zacina prosazovat podpora Linuxu mezi vyvojari her. Zatim jen spise takove pokusy a mene nakladne projekty. Kazdopadne to znamena podporu spise OpenGL, nez DirectX.
A posledni postreh. Hodne ted frci mininotebooky, ktere nemaji zas az takovy mohutny vykon. Myslim, ze vetsina hracu si PC nefinancuje sama, ale za financni podpory rodicu. Ceny sly dost dolu a navic ta stale omilana financni krize. To rozhodne nepovede k masivnimu nastupu novych (a drahych) grafik.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
peca007 https://diit.cz/profil/peca007
20. 3. 2009 - 15:49https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusewrt: Podle me, to zas Microsoft o tolik nepopostrci. Posledni dobou se zacina rada uzivatelu ohlizet i na spotrebu a produkci tepla. Ne kazdej ma zajem provozovat vlastni elektrarnu. Krome toho zimy uz nejsou co byvaly, takze topit pocitacem prestava byt in. Nemluve o letnich mesicich.
Dalsi muj soukromy postreh je, ze se pomaloucku zacina prosazovat podpora Linuxu mezi vyvojari her. Zatim jen spise takove pokusy a mene nakladne projekty. Kazdopadne to znamena podporu spise OpenGL, nez DirectX.
A posledni postreh. Hodne ted frci mininotebooky, ktere nemaji zas az takovy mohutny vykon. Myslim, ze vetsina hracu si PC nefinancuje sama, ale za financni podpory rodicu. Ceny sly dost dolu a navic ta stale omilana financni krize. To rozhodne nepovede k masivnimu nastupu novych (a drahych) grafik.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477810
+
Měl jsem za to, že dva hlavní body DX11 jsou jednak konečně umožnit multithreading renderu a druhak zajistit možnost běhu DX11 her i na kartách které DX11 neumí plně akcelerovat, dopočítáváním v softwaru nebo jednoduše vypínáním vlastností.
Zpět k multithreaingu - pokud to bude fungovat dobře, otevře se ohromný prostor pro věší a složitější scény a zároveň grafické akcelerátory budou muset udělat velký skok aby zase dohnaly vícejádrové procesory.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dr4k3 https://diit.cz/profil/dr4k3
20. 3. 2009 - 16:17https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseMěl jsem za to, že dva hlavní body DX11 jsou jednak konečně umožnit multithreading renderu a druhak zajistit možnost běhu DX11 her i na kartách které DX11 neumí plně akcelerovat, dopočítáváním v softwaru nebo jednoduše vypínáním vlastností.
Zpět k multithreaingu - pokud to bude fungovat dobře, otevře se ohromný prostor pro věší a složitější scény a zároveň grafické akcelerátory budou muset udělat velký skok aby zase dohnaly vícejádrové procesory.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477838
+
Dr4k3: vícevláknová podpora by byla fajn, ale rozhodně od toho nic velkého nečekej - v žádném případě nějaké zrychlení :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Azazel (neověřeno) https://diit.cz
20. 3. 2009 - 17:21https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseDr4k3: vícevláknová podpora by byla fajn, ale rozhodně od toho nic velkého nečekej - v žádném případě nějaké zrychlení :)https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477851
+
"V Moscone Centeru, Californském San Francisco se bude od 23 do 27. března v 2009, pár dnů před oficiálním uvedením grafického procesoru RV 790, konat "Game Developers Conference", kde společnost AMD-ATI představí celému světu Tessallaci, jako základ technologii DX11."
"Je zarážející, že Nvidia Corp, největší konkurent společnosti AMD-ATI se v současnosti zaměřila na jiné technologie než DX11! "
20. 3. 2009 - 17:28https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseGDC 2009 DX11
http://www.federmann.cz/index.php/amd/38-ostatni/238-amd-directx-11-a-rv-790
"V Moscone Centeru, Californském San Francisco se bude od 23 do 27. března v 2009, pár dnů před oficiálním uvedením grafického procesoru RV 790, konat "Game Developers Conference", kde společnost AMD-ATI představí celému světu Tessallaci, jako základ technologii DX11."
"Je zarážející, že Nvidia Corp, největší konkurent společnosti AMD-ATI se v současnosti zaměřila na jiné technologie než DX11! "https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477853
+
Jinak souhlas, stejne jako Xbox brzdil vetsi nastupo DX10, tak bude brzdit nastup DX11.
DX11 ma 4 hlavni veci:
1. Multithreading
2. Tesselaci
3. Compute shaders
4. Lepsi format (komprese) textur, ktery nebude tolik trpet artefakty jako ty stavajici.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
20. 3. 2009 - 18:17https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusePS3 neni DX9 ani nahodou - je to OpenGL konzole!
Jinak souhlas, stejne jako Xbox brzdil vetsi nastupo DX10, tak bude brzdit nastup DX11.
DX11 ma 4 hlavni veci:
1. Multithreading
2. Tesselaci
3. Compute shaders
4. Lepsi format (komprese) textur, ktery nebude tolik trpet artefakty jako ty stavajici.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477867
+
Po téměř dvou letech existence DX10, je stále jen hrstka her s tímto rozšířením. U DX11 to bude dle mého názoru ještě horší. První hry přijdou za rok, v době kdy stálě 99 procent herní produkce bude DX9. Bohužel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
20. 3. 2009 - 18:36https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusePo téměř dvou letech existence DX10, je stále jen hrstka her s tímto rozšířením. U DX11 to bude dle mého názoru ještě horší. První hry přijdou za rok, v době kdy stálě 99 procent herní produkce bude DX9. Bohužel.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477884
+
Já si osobně myslím, že největší brzdou v rozvoji DX10 a především DX10-only her jsou Windows Vista ;). Chtěl jsem napsat Windows XP, ale není to vina Windows XP, je to vina toho, jak se "povedly" Windows Vista. Však si vemte, že ještě letos přijde nová verze Windows a stále valná většina uživatelů používá tu více než 7 let starou (i když bych asi správně měl říci "více než 4 roky starou - to kdybych přijal fakt, že po ne příliš úspěšném systému Windows XP byl uveden v říjnu 2004 "nový OS" Windows XP SP2 ;-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
20. 3. 2009 - 18:53https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseJá si osobně myslím, že největší brzdou v rozvoji DX10 a především DX10-only her jsou Windows Vista ;). Chtěl jsem napsat Windows XP, ale není to vina Windows XP, je to vina toho, jak se "povedly" Windows Vista. Však si vemte, že ještě letos přijde nová verze Windows a stále valná většina uživatelů používá tu více než 7 let starou (i když bych asi správně měl říci "více než 4 roky starou - to kdybych přijal fakt, že po ne příliš úspěšném systému Windows XP byl uveden v říjnu 2004 "nový OS" Windows XP SP2 ;-).https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477893
+
Léto 2011? Vy jste ale naivní, to nebude ještě stále adaptováno ani DirectX 10...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
20. 3. 2009 - 19:00https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseLéto 2011? Vy jste ale naivní, to nebude ještě stále adaptováno ani DirectX 10...https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477902
+
WIFT: IE7 je nepochybně kvalitnější prohlížeč než IE6, přesto jej používá v ČR jen o 13% více uživatelů - stejně tak Vista je krokem vpřed oproti archaickým a přežitým XP, ale podíl tomu neodpovídá - důvod? - nezájem majority obyvatelstva sledovat vývoj v oblasti IT a jejich pohodlnost, která jim diktuje používat to co funguje, co znají - vyvozovat z tohoto poměru kvalitu/nekvalitu systému je omezené vnímání skutečnosti, nepřiměřené člověku snažící se o objektivní zpravodajství
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Earl (neověřeno) https://diit.cz
20. 3. 2009 - 19:21https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseWIFT: IE7 je nepochybně kvalitnější prohlížeč než IE6, přesto jej používá v ČR jen o 13% více uživatelů - stejně tak Vista je krokem vpřed oproti archaickým a přežitým XP, ale podíl tomu neodpovídá - důvod? - nezájem majority obyvatelstva sledovat vývoj v oblasti IT a jejich pohodlnost, která jim diktuje používat to co funguje, co znají - vyvozovat z tohoto poměru kvalitu/nekvalitu systému je omezené vnímání skutečnosti, nepřiměřené člověku snažící se o objektivní zpravodajství https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477904
+
WIFT >> mohol by prosim zverejnit aktualne percento navstevnikov CDR s Vistou a s WXP, z celkovych 100%?
THX.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nox https://diit.cz/profil/nox
20. 3. 2009 - 19:45https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseWIFT >> mohol by prosim zverejnit aktualne percento navstevnikov CDR s Vistou a s WXP, z celkovych 100%?
THX.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477914
+
TO WIFT: Na Vistu sa vykašli radšej sem daj podiel W7 a XP
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lenz (neověřeno) https://diit.cz
20. 3. 2009 - 19:53https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseTO WIFT: Na Vistu sa vykašli radšej sem daj podiel W7 a XP https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477916
+
DX10 je IMHO mrtvý a většina her půjde rovnou na DX11. Všechny požadavky her na DX10 byly a jsou většinou dost umělé.
Na druhou stranu myslím, že Microsoftu se povedlo to co měl v úmyslu - tím že omezil DX10 na Vistu IMHO výrazně zvýšil penetraci Visty. Ale zároveň tím IMHO výrazně snížil rozšíření DX10 a uškodil AMD s jeho podporou 10.1.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dr4k3 https://diit.cz/profil/dr4k3
20. 3. 2009 - 20:08https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseDX10 je IMHO mrtvý a většina her půjde rovnou na DX11. Všechny požadavky her na DX10 byly a jsou většinou dost umělé.
Na druhou stranu myslím, že Microsoftu se povedlo to co měl v úmyslu - tím že omezil DX10 na Vistu IMHO výrazně zvýšil penetraci Visty. Ale zároveň tím IMHO výrazně snížil rozšíření DX10 a uškodil AMD s jeho podporou 10.1.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477933
+
Earl> neni korektni svalovat vinu soucasneho stavu techniky na "nezajem majority obyvatelstva sledovat vyvoj v oblasti IT". Majorita nemuze byt chapana z pohledu zasveceneho uzivatele ci primo odbornika v oboru s vetsinou. Lide jsou prirozene ruzni, ale nikoli idioti. A to ani v CR. Pokud jim nekdo trvale vymyva mozky svym WOV a v praxi se ukazuje neudrzitelnost teto proklamace (prilad za vsechny - notebooky str. tridy s Vistou), zcela prirozene sahnou po proverenem - at uz v cemkoliv.
"Archaicke a prezite" Windows XP stale pracuji se vsemi soft.aplikacemi spolehlive, coz se o Viste neda rici ani nahodou.
V situaci, kdy ma Microsoft zisk 80 centu z kazdeho USD prodanych OS by se jinak tezko dalo uverit tomu, ze Windows 7 jsou v masovem mnozstvi v beta verzi mezi lidmi (coz je bezprecedentni krok, ke kteremu se Velky Bratr nikdy neodhodlal).
Takze system jehoz vyvoj trval 5 let, dostane konecne robustni jadro 2008 serverovych aplikaci a do vinku slibovane vlastnosti, ktere mela mit uz Vista. A vypada to, ze znama "uderna desitka" resici vsechny problemy ve strategickem nasazeni u Microsoftu dela dnes vyhradne na akci Windows 7. Proc tak Microsoft specha, kdyz "moderni system Vista" je prece tak vynikajici. Zeptejte se jich...Oni vam to sice nereknou, ale vytusit se da mnohe. Zrejme "majorita obyvatelstva" ovsem na celem svete ma toho tak prave akorat a Visty se proste neprodavaji, jak se cekalo.
Navic neznam zadnou vyznamnou firmu, ktera by si dnes dovolila nevydat drivery pro WIN XP, ci aplikace s vyloucenim WIN XP.
Nemusi se vam to libit, jen si uvedomte, ze prirozenosti cloveka nejsou informacni technologie, a uz vubec ne tech lidi, kteri dnes ve firmach rozhoduji. Od toho maji IT odborniky, ale zase jen na nich zalezi, zda doporuceni prijmou nebo ne.
Jednoduse se to musi vyplatit, stejne jako v beznych domacnostech, ktere pokud vim neridi teens s IT schopnostmi, ani IT manageri.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
shapet https://diit.cz/profil/shapet
20. 3. 2009 - 20:20https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseEarl> neni korektni svalovat vinu soucasneho stavu techniky na "nezajem majority obyvatelstva sledovat vyvoj v oblasti IT". Majorita nemuze byt chapana z pohledu zasveceneho uzivatele ci primo odbornika v oboru s vetsinou. Lide jsou prirozene ruzni, ale nikoli idioti. A to ani v CR. Pokud jim nekdo trvale vymyva mozky svym WOV a v praxi se ukazuje neudrzitelnost teto proklamace (prilad za vsechny - notebooky str. tridy s Vistou), zcela prirozene sahnou po proverenem - at uz v cemkoliv.
"Archaicke a prezite" Windows XP stale pracuji se vsemi soft.aplikacemi spolehlive, coz se o Viste neda rici ani nahodou.
V situaci, kdy ma Microsoft zisk 80 centu z kazdeho USD prodanych OS by se jinak tezko dalo uverit tomu, ze Windows 7 jsou v masovem mnozstvi v beta verzi mezi lidmi (coz je bezprecedentni krok, ke kteremu se Velky Bratr nikdy neodhodlal).
Takze system jehoz vyvoj trval 5 let, dostane konecne robustni jadro 2008 serverovych aplikaci a do vinku slibovane vlastnosti, ktere mela mit uz Vista. A vypada to, ze znama "uderna desitka" resici vsechny problemy ve strategickem nasazeni u Microsoftu dela dnes vyhradne na akci Windows 7. Proc tak Microsoft specha, kdyz "moderni system Vista" je prece tak vynikajici. Zeptejte se jich...Oni vam to sice nereknou, ale vytusit se da mnohe. Zrejme "majorita obyvatelstva" ovsem na celem svete ma toho tak prave akorat a Visty se proste neprodavaji, jak se cekalo.
Navic neznam zadnou vyznamnou firmu, ktera by si dnes dovolila nevydat drivery pro WIN XP, ci aplikace s vyloucenim WIN XP.
Nemusi se vam to libit, jen si uvedomte, ze prirozenosti cloveka nejsou informacni technologie, a uz vubec ne tech lidi, kteri dnes ve firmach rozhoduji. Od toho maji IT odborniky, ale zase jen na nich zalezi, zda doporuceni prijmou nebo ne.
Jednoduse se to musi vyplatit, stejne jako v beznych domacnostech, ktere pokud vim neridi teens s IT schopnostmi, ani IT manageri.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477934
+
>> NOX:
Aktuálně XP vs. Vista 70,42 % vs. 24,26 %.
>> Lenz:
Google Analytics, zdá se, Windows 7 zatím nevede.
>> Earl:
Ještě tu o Červené Karkulce, prosím...
Ne, teď vážně. Neberu ti názor, že Vista je kvalitnější operační systém než archaické Windows XP. Neberu ti názor, že IE7 je kvalitnější prohlížeč než IE6. Ale zcela se neztotožňuji s tím, že je to dáno "nezájmem majority obyvatelstva sledovat vývoj v oblasti IT". Ještě by se dalo souhlasit s tou "pohodlností, která jim diktuje používat to co funguje, co znají". Windows Vista je po WinME nejhůře přijímaný operační systém od dob, co vyšly Windows 95. Je naprosto, ale opravdu naprosto jedno, co je důvodem. Podstatné je, že je to tak. A dokud bude většina uživatelů používat operační systém bez podpory DirectX 10, tak se prostě hry pro DirectX 10 a zejména DX10-only nemají důvod objevovat. Proto se dělá drtivá většina aplikací a hlavně her pro Windows, protože Linux má tak zanedbatelné procento uživatelů, že dělat pro něj komerční hru je pro výrobce ztrátou času, který se nezaplatí. To už je výhodnější udělat DX10-only hru, protože počet uživatelů už je dost velký na to, aby se to zaplatilo. Ale poběží-li hra i pod Windows XP (tedy nebude striktně DX10-only), bude z toho zákonitě "větší vejvar". A o tom to celé je. Je to o penězích.
Věřím tomu, že jestli bude systém Windows 7 přijímán lépe než Windows Vista - a já tomu dávám šanci, že se tak stane (já už po sedmičkách pokukuju nějaký ten pátek), pak se v krajním případě může stát, že dříve vyjde DX11-only hra. Ale tomu sám nevěřím, protože DX11 hardware bude mít málokdo, zatímco DX10 hardware už má zase drtivá většina uživatelů. A ten samozřejmě svých schopností využije i ve Win7.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
20. 3. 2009 - 22:00https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse>> NOX:
Aktuálně XP vs. Vista 70,42 % vs. 24,26 %.
>> Lenz:
Google Analytics, zdá se, Windows 7 zatím nevede.
>> Earl:
Ještě tu o Červené Karkulce, prosím...
Ne, teď vážně. Neberu ti názor, že Vista je kvalitnější operační systém než archaické Windows XP. Neberu ti názor, že IE7 je kvalitnější prohlížeč než IE6. Ale zcela se neztotožňuji s tím, že je to dáno "nezájmem majority obyvatelstva sledovat vývoj v oblasti IT". Ještě by se dalo souhlasit s tou "pohodlností, která jim diktuje používat to co funguje, co znají". Windows Vista je po WinME nejhůře přijímaný operační systém od dob, co vyšly Windows 95. Je naprosto, ale opravdu naprosto jedno, co je důvodem. Podstatné je, že je to tak. A dokud bude většina uživatelů používat operační systém bez podpory DirectX 10, tak se prostě hry pro DirectX 10 a zejména DX10-only nemají důvod objevovat. Proto se dělá drtivá většina aplikací a hlavně her pro Windows, protože Linux má tak zanedbatelné procento uživatelů, že dělat pro něj komerční hru je pro výrobce ztrátou času, který se nezaplatí. To už je výhodnější udělat DX10-only hru, protože počet uživatelů už je dost velký na to, aby se to zaplatilo. Ale poběží-li hra i pod Windows XP (tedy nebude striktně DX10-only), bude z toho zákonitě "větší vejvar". A o tom to celé je. Je to o penězích.
Věřím tomu, že jestli bude systém Windows 7 přijímán lépe než Windows Vista - a já tomu dávám šanci, že se tak stane (já už po sedmičkách pokukuju nějaký ten pátek), pak se v krajním případě může stát, že dříve vyjde DX11-only hra. Ale tomu sám nevěřím, protože DX11 hardware bude mít málokdo, zatímco DX10 hardware už má zase drtivá většina uživatelů. A ten samozřejmě svých schopností využije i ve Win7.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477953
+
No, ona většina lidí neupdatuje operačák, pokud vím. Dělaj to hlavně geekové/piráti. Ostatním se nechce, protože ta licence něco stojí:) Proto se myslím nové widle vždycky rozšiřují zejména s novými kompoty. Takže by blo bláhové očekávat nějaké větší procento, nedejbože většinu :)
Co se týče toho, jestli jsou konzole opengl nebo directx, tak samozřejmě je míněna HW architektura, která se podle verze DX klasifikuje (protože je to jasnější než u stagnujícího opengl). Konzole jsou v tomto ohledu directx9, s možnou vyjímkou wii, tam nevím. Ps3 má však gpu řady geforce7, xbox pak o něco má radeon r500 - to je unifikovaná architektura paralelní k r520, převážně však se schopnostmi directx9.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mandarinka (neověřeno) https://diit.cz
21. 3. 2009 - 02:36https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseNo, ona většina lidí neupdatuje operačák, pokud vím. Dělaj to hlavně geekové/piráti. Ostatním se nechce, protože ta licence něco stojí:) Proto se myslím nové widle vždycky rozšiřují zejména s novými kompoty. Takže by blo bláhové očekávat nějaké větší procento, nedejbože většinu :)
Co se týče toho, jestli jsou konzole opengl nebo directx, tak samozřejmě je míněna HW architektura, která se podle verze DX klasifikuje (protože je to jasnější než u stagnujícího opengl). Konzole jsou v tomto ohledu directx9, s možnou vyjímkou wii, tam nevím. Ps3 má však gpu řady geforce7, xbox pak o něco má radeon r500 - to je unifikovaná architektura paralelní k r520, převážně však se schopnostmi directx9.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477979
+
Earl: proč je XP archaický systém? Je stejně stabilní jako Vista, uživatele se nesnaží prudit ani zdaleka tolik jako Vista, aplikace v něm dokáží totéž co Vista a je i stejně bezpečný (s přidanými aplikacemi, opět jako Vista). DirectX10 toho nepřinášejí pro hráče tolik aby kvůli nim upgredovali, vyjma těch co tomu nerozumí a ty si zase klidně koupí notebook a pak se divý že tam nejde dost dobře vyměnit GPU (osobní zkušenost).
To bysme se stejně mohly divit, proč lidé používají ještě ty archaické spalovacímotory a nepřešly na novější elektromobily. Protože prostě spalovací motor je pořád výhodnější než elektromobil. Ono totiž každých pár set kilometrů zastavovat a několik desítek minut dolňovat palivo lidem vadí, spalovací motory dosáhnou vyšší rychlosti, uvezou palivo pro delší vzdálenost a doplňění palivat trvá řádově několik minut. V potaz přirozeně neberu vysoce výkoné elektromotory, které ale zase nedáš do auta.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jiří Hlíza https://diit.cz/profil/draimon
21. 3. 2009 - 08:28https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseEarl: proč je XP archaický systém? Je stejně stabilní jako Vista, uživatele se nesnaží prudit ani zdaleka tolik jako Vista, aplikace v něm dokáží totéž co Vista a je i stejně bezpečný (s přidanými aplikacemi, opět jako Vista). DirectX10 toho nepřinášejí pro hráče tolik aby kvůli nim upgredovali, vyjma těch co tomu nerozumí a ty si zase klidně koupí notebook a pak se divý že tam nejde dost dobře vyměnit GPU (osobní zkušenost).
To bysme se stejně mohly divit, proč lidé používají ještě ty archaické spalovacímotory a nepřešly na novější elektromobily. Protože prostě spalovací motor je pořád výhodnější než elektromobil. Ono totiž každých pár set kilometrů zastavovat a několik desítek minut dolňovat palivo lidem vadí, spalovací motory dosáhnou vyšší rychlosti, uvezou palivo pro delší vzdálenost a doplňění palivat trvá řádově několik minut. V potaz přirozeně neberu vysoce výkoné elektromotory, které ale zase nedáš do auta.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477982
+
x Vista: nevidim jediny duvod, proc si kupovat novy system, kdyz ten muj stavajici (XP) prevysuje me pozadavky. Hry na svem notesu nehraji (HW mi to ani nedovoli) a na ostatni nemam problem s temi "archaickymi a naftalinem zavanejicimi" XP. Muj spoluzak si koupil notes (mmj vyborny business prodavat notesy, na VŠ ma nejaky stroj uplne kazdy) a byly na nem Visty...pul roky mi nemohl prijit na jmeno, kdyz jsem mel neco proti Vistam a mohl se po... smichy, ze stale pouzivam neco tak zastaraleho jako je XP. No a jednoho dne mu prestal fungovat OS.. Jelikoz to neni zadny IT geek tak to donesl do prodejne, kde mu ho prodali (jedna velka - nebudu jmenovat) a tam mu notes po 14 dnech vratili, s XPckama, pac Vista na tom proste nechodily spolehlive...(vyrobce ASUS Vista Capable ;))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
khale https://diit.cz/profil/khale
21. 3. 2009 - 09:01https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusex Vista: nevidim jediny duvod, proc si kupovat novy system, kdyz ten muj stavajici (XP) prevysuje me pozadavky. Hry na svem notesu nehraji (HW mi to ani nedovoli) a na ostatni nemam problem s temi "archaickymi a naftalinem zavanejicimi" XP. Muj spoluzak si koupil notes (mmj vyborny business prodavat notesy, na VŠ ma nejaky stroj uplne kazdy) a byly na nem Visty...pul roky mi nemohl prijit na jmeno, kdyz jsem mel neco proti Vistam a mohl se po... smichy, ze stale pouzivam neco tak zastaraleho jako je XP. No a jednoho dne mu prestal fungovat OS.. Jelikoz to neni zadny IT geek tak to donesl do prodejne, kde mu ho prodali (jedna velka - nebudu jmenovat) a tam mu notes po 14 dnech vratili, s XPckama, pac Vista na tom proste nechodily spolehlive...(vyrobce ASUS Vista Capable ;))https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477983
+
Update moc nestojí(alespon studenty i po 26 letech).
MS Student Select se docela hodí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
John Doe https://diit.cz/profil/kernel
21. 3. 2009 - 09:15https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseUpdate moc nestojí(alespon studenty i po 26 letech).
MS Student Select se docela hodí.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477991
+
ono nejde ani tak o to jestli to stoji moc nebo malo, jde spis o to PROČ? navic, ja mam docela vic konicku nez clickat si v AERU...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
khale https://diit.cz/profil/khale
21. 3. 2009 - 09:45https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseono nejde ani tak o to jestli to stoji moc nebo malo, jde spis o to PROČ? navic, ja mam docela vic konicku nez clickat si v AERU...https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477992
+
khale: Jo, presne tak - kdyz mi neco staci k (uspokojive) praci, tak netreba to menit, platit za zmenu (at uz jakoukoliv sumu) a jeste pak treba prijit na to, ze mi to vyhovuje jeste min nez puvodni verze :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sumix https://diit.cz/profil/sumix
21. 3. 2009 - 12:03https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusekhale: Jo, presne tak - kdyz mi neco staci k (uspokojive) praci, tak netreba to menit, platit za zmenu (at uz jakoukoliv sumu) a jeste pak treba prijit na to, ze mi to vyhovuje jeste min nez puvodni verze :)https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477996
+
khale: Tak v takové prodejně bych si nekoupil ani obal na CD. Možná i proto, že sám v jedné prodejně pracuji a takhle bych si reklamaci nikdy nedovolil řešit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
21. 3. 2009 - 12:20https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusekhale: Tak v takové prodejně bych si nekoupil ani obal na CD. Možná i proto, že sám v jedné prodejně pracuji a takhle bych si reklamaci nikdy nedovolil řešit.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477997
+
ukulele:> Já taky ne.Tohle mi udělat a říct, tak jim to hodim na hlavu a chci vrátit peníze pro neodstranitelnou závadu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
r23 (neověřeno) https://diit.cz
21. 3. 2009 - 13:29https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseukulele:> Já taky ne.Tohle mi udělat a říct, tak jim to hodim na hlavu a chci vrátit peníze pro neodstranitelnou závadu.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-477998
+
MS by se měl věnovat vývoji myšáků,psacích potřeb a snad i joystiků ,ale operační systémy by měl přenechat někmu kdo tomu rozumí.Už způsob jak vznikly první wokna je poněkud bizardní.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
borowitz https://diit.cz/profil/borowitz
21. 3. 2009 - 14:56https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseMS by se měl věnovat vývoji myšáků,psacích potřeb a snad i joystiků ,ale operační systémy by měl přenechat někmu kdo tomu rozumí.Už způsob jak vznikly první wokna je poněkud bizardní.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478001
+
no ja bych si hlavne nekoupil notes s jehoVistama...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
khale https://diit.cz/profil/khale
21. 3. 2009 - 15:02https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseno ja bych si hlavne nekoupil notes s jehoVistama...https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478002
+
No, zas tak moc už hry nehraji. Takže mě osobně vydrží DX9c GF7900GT ještě několik let. A na práci v CADu je to stále dostačující.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
- (neověřeno) https://diit.cz
21. 3. 2009 - 15:08https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseNo, zas tak moc už hry nehraji. Takže mě osobně vydrží DX9c GF7900GT ještě několik let. A na práci v CADu je to stále dostačující.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478005
+
borowitz: Prober se. Kdyby MS nedělal ty svoje neumělé nesystémy, tak bys počítač nejspíš viděl leda v televizi. A kdyby se PC nerozšířily mezi obyčejné lidi jako microsoftí kšeft století, neexistovala by ani open source komunita, ani linuxy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petyy (neověřeno) https://diit.cz
21. 3. 2009 - 18:50https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseborowitz: Prober se. Kdyby MS nedělal ty svoje neumělé nesystémy, tak bys počítač nejspíš viděl leda v televizi. A kdyby se PC nerozšířily mezi obyčejné lidi jako microsoftí kšeft století, neexistovala by ani open source komunita, ani linuxy.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478010
+
Petyy: Nechápu co je to za představu, že MS nějak výrazně rozšířil počítače mezi lidi. Před MS jako nebyli domácí počítače? Co pamatuju, tak spousta lidí měla třeba Amigu dávno předtím, než slyšela o nějakém PC s MS OS. Myslím naopak, že kdyby MS neovládl trh, byli bychom dneska hodně, hodně dál.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Odo (neověřeno) https://diit.cz
22. 3. 2009 - 11:50https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusePetyy: Nechápu co je to za představu, že MS nějak výrazně rozšířil počítače mezi lidi. Před MS jako nebyli domácí počítače? Co pamatuju, tak spousta lidí měla třeba Amigu dávno předtím, než slyšela o nějakém PC s MS OS. Myslím naopak, že kdyby MS neovládl trh, byli bychom dneska hodně, hodně dál.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478015
+
Odo : myslím, že bychom dál nebyli. V té době (devadesátá léta) nebyl trh s počítači tak velký, aby se na něm dlouhodobě uživilo víc systémů, takže pokud by nedominoval MS, dominoval by někdo jiný. MS prostě udělal nejmíň chyb a základem bylo, že jel na velmi flexibilní a univerzální platformě. Amiga byla skvělá, ale bohužel příliš specializovaná a uzavřená mašinka, celá držená v rukou jedné firmy - a na to dojela. Takže ano, MS udělal pro vývoj hodně - dal lidem to, co bylo v té době potřebné a reálné - nedělal drahé neprodejné technicky dokonalé hračky, na které dojelo spousta dalších firem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pivec (neověřeno) https://diit.cz
22. 3. 2009 - 15:18https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseOdo : myslím, že bychom dál nebyli. V té době (devadesátá léta) nebyl trh s počítači tak velký, aby se na něm dlouhodobě uživilo víc systémů, takže pokud by nedominoval MS, dominoval by někdo jiný. MS prostě udělal nejmíň chyb a základem bylo, že jel na velmi flexibilní a univerzální platformě. Amiga byla skvělá, ale bohužel příliš specializovaná a uzavřená mašinka, celá držená v rukou jedné firmy - a na to dojela. Takže ano, MS udělal pro vývoj hodně - dal lidem to, co bylo v té době potřebné a reálné - nedělal drahé neprodejné technicky dokonalé hračky, na které dojelo spousta dalších firem.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478020
+
Petyy:Teď už ale open source existuje takže microsofte děkujeme odejděte.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
borowitz https://diit.cz/profil/borowitz
22. 3. 2009 - 15:41https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusePetyy:Teď už ale open source existuje takže microsofte děkujeme odejděte.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478021
+
Já osobně pujdu do nových grafik pár týdnů-měsíců po uvedení vzhledem k vysoké spotřebě ve 2d mojí současné karty a nic víc upgradovat nemusím možná w7 až bude dost ovladačů (nemyslím jenom grafiky,MB ale i třeba TV karty atd) a bude to proveřené vetším počtem lidí. Moje stařičké XPčka jsou sice dobré ale už je mám dlouho a do Vist nejdu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomkri (neověřeno) https://diit.cz
22. 3. 2009 - 18:09https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuseJá osobně pujdu do nových grafik pár týdnů-měsíců po uvedení vzhledem k vysoké spotřebě ve 2d mojí současné karty a nic víc upgradovat nemusím možná w7 až bude dost ovladačů (nemyslím jenom grafiky,MB ale i třeba TV karty atd) a bude to proveřené vetším počtem lidí. Moje stařičké XPčka jsou sice dobré ale už je mám dlouho a do Vist nejdu.https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478023
+
Pivec> "MS udělal pro vývoj hodně - dal lidem to, co bylo v té době potřebné a reálné - nedělal drahé neprodejné technicky dokonalé hračky, na které dojelo spousta dalších firem."
To je ale pekny nesmysl...
1. IBM pocitace byly casto radove drazi nez napriklad ona zminovana Amiga.
2. Technicky byl MS o pekny kus pozadu za systemem amigy, zvuk grafika a multitasking o tom se na platforme PC mohlo lidem jen zdat..
To co podle meho nazoru pomohlo MS byla vyroba klonu v asii a masove rozsireni do kancelari po celem svete + piratske kopirovani jejich systemu a jeho masove rozsireni. Jakmile ziskaly IBM klony vyraznou prevahu na celem svete, bylo vse zpeceteno. PC menily procesor snad kazdym rokem obevilo se velke mnozstvi vyrobcu periferii a to uz ostatni platformy proste nemohli nikdy dohnad.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DRK https://diit.cz/profil/drk22
23. 3. 2009 - 09:26https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusePivec> "MS udělal pro vývoj hodně - dal lidem to, co bylo v té době potřebné a reálné - nedělal drahé neprodejné technicky dokonalé hračky, na které dojelo spousta dalších firem."
To je ale pekny nesmysl...
1. IBM pocitace byly casto radove drazi nez napriklad ona zminovana Amiga.
2. Technicky byl MS o pekny kus pozadu za systemem amigy, zvuk grafika a multitasking o tom se na platforme PC mohlo lidem jen zdat..
To co podle meho nazoru pomohlo MS byla vyroba klonu v asii a masove rozsireni do kancelari po celem svete + piratske kopirovani jejich systemu a jeho masove rozsireni. Jakmile ziskaly IBM klony vyraznou prevahu na celem svete, bylo vse zpeceteno. PC menily procesor snad kazdym rokem obevilo se velke mnozstvi vyrobcu periferii a to uz ostatni platformy proste nemohli nikdy dohnad.
https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478058
+
Petyy: Kdyby zakazku na OS pro IBM PC nedostalo M$, tak by ji dostal nekdo jiny. A mozna by ji taky vyresil tim ze koupi ilegalni kopii CP/M jako M$ ... kdepak. Pokud hledas jednu firmu ktera "muze" za rozsireni pocitacu, tak IBM, ale ani to nebylo uplne nezastupitelne. Ono by ti asijsti vyrobci driv nebo pozdeji obslehli neco jineho ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hkmaly (neověřeno) https://diit.cz
25. 3. 2009 - 14:44https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusePetyy: Kdyby zakazku na OS pro IBM PC nedostalo M$, tak by ji dostal nekdo jiny. A mozna by ji taky vyresil tim ze koupi ilegalni kopii CP/M jako M$ ... kdepak. Pokud hledas jednu firmu ktera "muze" za rozsireni pocitacu, tak IBM, ale ani to nebylo uplne nezastupitelne. Ono by ti asijsti vyrobci driv nebo pozdeji obslehli neco jineho ...https://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskuse#comment-478442
+
Diskuse k DirectX 11 hardware v posledním kvartáluhttps://diit.cz/clanek/directx-11-hardware-v-poslednim-kvartalu/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Xbox 360 a PS3 su postavene na DirectX 9, vacsina hier vychadza pre ne a zisky z konzol budu vyssie, ako z PC koli mensej miere piratstva, takze kym nepridu nove konzole, DirectX 11 nutne nebude
PHiLiPZ : "... DirectX 11 nutne nebude ..."
Obavam sa, ze marketingove oddelenie MS sa postara o to, aby bolo nutne.
co stym maju konzole? ved pokial sa hra nespravi komplet na novo, tak je to len uboha konzolova prerabka/konverzia, kde je okrem ineho, nutne dodrzat aj 50 respektive 60Hz obnovovacku(zalezi od normy pre ktoru bola robena... pal, ntsc), presne tak ako na telkach. v opacnom pripade to bude deSync=zatrhavanie, rozmazanie atp..
wrt: Podle me, to zas Microsoft o tolik nepopostrci. Posledni dobou se zacina rada uzivatelu ohlizet i na spotrebu a produkci tepla. Ne kazdej ma zajem provozovat vlastni elektrarnu. Krome toho zimy uz nejsou co byvaly, takze topit pocitacem prestava byt in. Nemluve o letnich mesicich.
Dalsi muj soukromy postreh je, ze se pomaloucku zacina prosazovat podpora Linuxu mezi vyvojari her. Zatim jen spise takove pokusy a mene nakladne projekty. Kazdopadne to znamena podporu spise OpenGL, nez DirectX.
A posledni postreh. Hodne ted frci mininotebooky, ktere nemaji zas az takovy mohutny vykon. Myslim, ze vetsina hracu si PC nefinancuje sama, ale za financni podpory rodicu. Ceny sly dost dolu a navic ta stale omilana financni krize. To rozhodne nepovede k masivnimu nastupu novych (a drahych) grafik.
Měl jsem za to, že dva hlavní body DX11 jsou jednak konečně umožnit multithreading renderu a druhak zajistit možnost běhu DX11 her i na kartách které DX11 neumí plně akcelerovat, dopočítáváním v softwaru nebo jednoduše vypínáním vlastností.
Zpět k multithreaingu - pokud to bude fungovat dobře, otevře se ohromný prostor pro věší a složitější scény a zároveň grafické akcelerátory budou muset udělat velký skok aby zase dohnaly vícejádrové procesory.
Dr4k3: vícevláknová podpora by byla fajn, ale rozhodně od toho nic velkého nečekej - v žádném případě nějaké zrychlení :)
GDC 2009 DX11
http://www.federmann.cz/index.php/amd/38-ostatni/238-amd-directx-11-a-rv...
"V Moscone Centeru, Californském San Francisco se bude od 23 do 27. března v 2009, pár dnů před oficiálním uvedením grafického procesoru RV 790, konat "Game Developers Conference", kde společnost AMD-ATI představí celému světu Tessallaci, jako základ technologii DX11."
"Je zarážející, že Nvidia Corp, největší konkurent společnosti AMD-ATI se v současnosti zaměřila na jiné technologie než DX11! "
PS3 neni DX9 ani nahodou - je to OpenGL konzole!
Jinak souhlas, stejne jako Xbox brzdil vetsi nastupo DX10, tak bude brzdit nastup DX11.
DX11 ma 4 hlavni veci:
1. Multithreading
2. Tesselaci
3. Compute shaders
4. Lepsi format (komprese) textur, ktery nebude tolik trpet artefakty jako ty stavajici.
Po téměř dvou letech existence DX10, je stále jen hrstka her s tímto rozšířením. U DX11 to bude dle mého názoru ještě horší. První hry přijdou za rok, v době kdy stálě 99 procent herní produkce bude DX9. Bohužel.
Já si osobně myslím, že největší brzdou v rozvoji DX10 a především DX10-only her jsou Windows Vista ;). Chtěl jsem napsat Windows XP, ale není to vina Windows XP, je to vina toho, jak se "povedly" Windows Vista. Však si vemte, že ještě letos přijde nová verze Windows a stále valná většina uživatelů používá tu více než 7 let starou (i když bych asi správně měl říci "více než 4 roky starou - to kdybych přijal fakt, že po ne příliš úspěšném systému Windows XP byl uveden v říjnu 2004 "nový OS" Windows XP SP2 ;-).
Léto 2011? Vy jste ale naivní, to nebude ještě stále adaptováno ani DirectX 10...
WIFT: IE7 je nepochybně kvalitnější prohlížeč než IE6, přesto jej používá v ČR jen o 13% více uživatelů - stejně tak Vista je krokem vpřed oproti archaickým a přežitým XP, ale podíl tomu neodpovídá - důvod? - nezájem majority obyvatelstva sledovat vývoj v oblasti IT a jejich pohodlnost, která jim diktuje používat to co funguje, co znají - vyvozovat z tohoto poměru kvalitu/nekvalitu systému je omezené vnímání skutečnosti, nepřiměřené člověku snažící se o objektivní zpravodajství
WIFT >> mohol by prosim zverejnit aktualne percento navstevnikov CDR s Vistou a s WXP, z celkovych 100%?
THX.
TO WIFT: Na Vistu sa vykašli radšej sem daj podiel W7 a XP
DX10 je IMHO mrtvý a většina her půjde rovnou na DX11. Všechny požadavky her na DX10 byly a jsou většinou dost umělé.
Na druhou stranu myslím, že Microsoftu se povedlo to co měl v úmyslu - tím že omezil DX10 na Vistu IMHO výrazně zvýšil penetraci Visty. Ale zároveň tím IMHO výrazně snížil rozšíření DX10 a uškodil AMD s jeho podporou 10.1.
Earl> neni korektni svalovat vinu soucasneho stavu techniky na "nezajem majority obyvatelstva sledovat vyvoj v oblasti IT". Majorita nemuze byt chapana z pohledu zasveceneho uzivatele ci primo odbornika v oboru s vetsinou. Lide jsou prirozene ruzni, ale nikoli idioti. A to ani v CR. Pokud jim nekdo trvale vymyva mozky svym WOV a v praxi se ukazuje neudrzitelnost teto proklamace (prilad za vsechny - notebooky str. tridy s Vistou), zcela prirozene sahnou po proverenem - at uz v cemkoliv.
"Archaicke a prezite" Windows XP stale pracuji se vsemi soft.aplikacemi spolehlive, coz se o Viste neda rici ani nahodou.
V situaci, kdy ma Microsoft zisk 80 centu z kazdeho USD prodanych OS by se jinak tezko dalo uverit tomu, ze Windows 7 jsou v masovem mnozstvi v beta verzi mezi lidmi (coz je bezprecedentni krok, ke kteremu se Velky Bratr nikdy neodhodlal).
Takze system jehoz vyvoj trval 5 let, dostane konecne robustni jadro 2008 serverovych aplikaci a do vinku slibovane vlastnosti, ktere mela mit uz Vista. A vypada to, ze znama "uderna desitka" resici vsechny problemy ve strategickem nasazeni u Microsoftu dela dnes vyhradne na akci Windows 7. Proc tak Microsoft specha, kdyz "moderni system Vista" je prece tak vynikajici. Zeptejte se jich...Oni vam to sice nereknou, ale vytusit se da mnohe. Zrejme "majorita obyvatelstva" ovsem na celem svete ma toho tak prave akorat a Visty se proste neprodavaji, jak se cekalo.
Navic neznam zadnou vyznamnou firmu, ktera by si dnes dovolila nevydat drivery pro WIN XP, ci aplikace s vyloucenim WIN XP.
Nemusi se vam to libit, jen si uvedomte, ze prirozenosti cloveka nejsou informacni technologie, a uz vubec ne tech lidi, kteri dnes ve firmach rozhoduji. Od toho maji IT odborniky, ale zase jen na nich zalezi, zda doporuceni prijmou nebo ne.
Jednoduse se to musi vyplatit, stejne jako v beznych domacnostech, ktere pokud vim neridi teens s IT schopnostmi, ani IT manageri.
>> NOX:
Aktuálně XP vs. Vista 70,42 % vs. 24,26 %.
>> Lenz:
Google Analytics, zdá se, Windows 7 zatím nevede.
>> Earl:
Ještě tu o Červené Karkulce, prosím...
Ne, teď vážně. Neberu ti názor, že Vista je kvalitnější operační systém než archaické Windows XP. Neberu ti názor, že IE7 je kvalitnější prohlížeč než IE6. Ale zcela se neztotožňuji s tím, že je to dáno "nezájmem majority obyvatelstva sledovat vývoj v oblasti IT". Ještě by se dalo souhlasit s tou "pohodlností, která jim diktuje používat to co funguje, co znají". Windows Vista je po WinME nejhůře přijímaný operační systém od dob, co vyšly Windows 95. Je naprosto, ale opravdu naprosto jedno, co je důvodem. Podstatné je, že je to tak. A dokud bude většina uživatelů používat operační systém bez podpory DirectX 10, tak se prostě hry pro DirectX 10 a zejména DX10-only nemají důvod objevovat. Proto se dělá drtivá většina aplikací a hlavně her pro Windows, protože Linux má tak zanedbatelné procento uživatelů, že dělat pro něj komerční hru je pro výrobce ztrátou času, který se nezaplatí. To už je výhodnější udělat DX10-only hru, protože počet uživatelů už je dost velký na to, aby se to zaplatilo. Ale poběží-li hra i pod Windows XP (tedy nebude striktně DX10-only), bude z toho zákonitě "větší vejvar". A o tom to celé je. Je to o penězích.
Věřím tomu, že jestli bude systém Windows 7 přijímán lépe než Windows Vista - a já tomu dávám šanci, že se tak stane (já už po sedmičkách pokukuju nějaký ten pátek), pak se v krajním případě může stát, že dříve vyjde DX11-only hra. Ale tomu sám nevěřím, protože DX11 hardware bude mít málokdo, zatímco DX10 hardware už má zase drtivá většina uživatelů. A ten samozřejmě svých schopností využije i ve Win7.
No, ona většina lidí neupdatuje operačák, pokud vím. Dělaj to hlavně geekové/piráti. Ostatním se nechce, protože ta licence něco stojí:) Proto se myslím nové widle vždycky rozšiřují zejména s novými kompoty. Takže by blo bláhové očekávat nějaké větší procento, nedejbože většinu :)
Co se týče toho, jestli jsou konzole opengl nebo directx, tak samozřejmě je míněna HW architektura, která se podle verze DX klasifikuje (protože je to jasnější než u stagnujícího opengl). Konzole jsou v tomto ohledu directx9, s možnou vyjímkou wii, tam nevím. Ps3 má však gpu řady geforce7, xbox pak o něco má radeon r500 - to je unifikovaná architektura paralelní k r520, převážně však se schopnostmi directx9.
Earl: proč je XP archaický systém? Je stejně stabilní jako Vista, uživatele se nesnaží prudit ani zdaleka tolik jako Vista, aplikace v něm dokáží totéž co Vista a je i stejně bezpečný (s přidanými aplikacemi, opět jako Vista). DirectX10 toho nepřinášejí pro hráče tolik aby kvůli nim upgredovali, vyjma těch co tomu nerozumí a ty si zase klidně koupí notebook a pak se divý že tam nejde dost dobře vyměnit GPU (osobní zkušenost).
To bysme se stejně mohly divit, proč lidé používají ještě ty archaické spalovacímotory a nepřešly na novější elektromobily. Protože prostě spalovací motor je pořád výhodnější než elektromobil. Ono totiž každých pár set kilometrů zastavovat a několik desítek minut dolňovat palivo lidem vadí, spalovací motory dosáhnou vyšší rychlosti, uvezou palivo pro delší vzdálenost a doplňění palivat trvá řádově několik minut. V potaz přirozeně neberu vysoce výkoné elektromotory, které ale zase nedáš do auta.
x Vista: nevidim jediny duvod, proc si kupovat novy system, kdyz ten muj stavajici (XP) prevysuje me pozadavky. Hry na svem notesu nehraji (HW mi to ani nedovoli) a na ostatni nemam problem s temi "archaickymi a naftalinem zavanejicimi" XP. Muj spoluzak si koupil notes (mmj vyborny business prodavat notesy, na VŠ ma nejaky stroj uplne kazdy) a byly na nem Visty...pul roky mi nemohl prijit na jmeno, kdyz jsem mel neco proti Vistam a mohl se po... smichy, ze stale pouzivam neco tak zastaraleho jako je XP. No a jednoho dne mu prestal fungovat OS.. Jelikoz to neni zadny IT geek tak to donesl do prodejne, kde mu ho prodali (jedna velka - nebudu jmenovat) a tam mu notes po 14 dnech vratili, s XPckama, pac Vista na tom proste nechodily spolehlive...(vyrobce ASUS Vista Capable ;))
Update moc nestojí(alespon studenty i po 26 letech).
MS Student Select se docela hodí.
ono nejde ani tak o to jestli to stoji moc nebo malo, jde spis o to PROČ? navic, ja mam docela vic konicku nez clickat si v AERU...
khale: Jo, presne tak - kdyz mi neco staci k (uspokojive) praci, tak netreba to menit, platit za zmenu (at uz jakoukoliv sumu) a jeste pak treba prijit na to, ze mi to vyhovuje jeste min nez puvodni verze :)
khale: Tak v takové prodejně bych si nekoupil ani obal na CD. Možná i proto, že sám v jedné prodejně pracuji a takhle bych si reklamaci nikdy nedovolil řešit.
ukulele:> Já taky ne.Tohle mi udělat a říct, tak jim to hodim na hlavu a chci vrátit peníze pro neodstranitelnou závadu.
MS by se měl věnovat vývoji myšáků,psacích potřeb a snad i joystiků ,ale operační systémy by měl přenechat někmu kdo tomu rozumí.Už způsob jak vznikly první wokna je poněkud bizardní.
no ja bych si hlavne nekoupil notes s jehoVistama...
No, zas tak moc už hry nehraji. Takže mě osobně vydrží DX9c GF7900GT ještě několik let. A na práci v CADu je to stále dostačující.
borowitz: Prober se. Kdyby MS nedělal ty svoje neumělé nesystémy, tak bys počítač nejspíš viděl leda v televizi. A kdyby se PC nerozšířily mezi obyčejné lidi jako microsoftí kšeft století, neexistovala by ani open source komunita, ani linuxy.
Petyy: Nechápu co je to za představu, že MS nějak výrazně rozšířil počítače mezi lidi. Před MS jako nebyli domácí počítače? Co pamatuju, tak spousta lidí měla třeba Amigu dávno předtím, než slyšela o nějakém PC s MS OS. Myslím naopak, že kdyby MS neovládl trh, byli bychom dneska hodně, hodně dál.
Odo : myslím, že bychom dál nebyli. V té době (devadesátá léta) nebyl trh s počítači tak velký, aby se na něm dlouhodobě uživilo víc systémů, takže pokud by nedominoval MS, dominoval by někdo jiný. MS prostě udělal nejmíň chyb a základem bylo, že jel na velmi flexibilní a univerzální platformě. Amiga byla skvělá, ale bohužel příliš specializovaná a uzavřená mašinka, celá držená v rukou jedné firmy - a na to dojela. Takže ano, MS udělal pro vývoj hodně - dal lidem to, co bylo v té době potřebné a reálné - nedělal drahé neprodejné technicky dokonalé hračky, na které dojelo spousta dalších firem.
Petyy:Teď už ale open source existuje takže microsofte děkujeme odejděte.
Já osobně pujdu do nových grafik pár týdnů-měsíců po uvedení vzhledem k vysoké spotřebě ve 2d mojí současné karty a nic víc upgradovat nemusím možná w7 až bude dost ovladačů (nemyslím jenom grafiky,MB ale i třeba TV karty atd) a bude to proveřené vetším počtem lidí. Moje stařičké XPčka jsou sice dobré ale už je mám dlouho a do Vist nejdu.
Pivec> "MS udělal pro vývoj hodně - dal lidem to, co bylo v té době potřebné a reálné - nedělal drahé neprodejné technicky dokonalé hračky, na které dojelo spousta dalších firem."
To je ale pekny nesmysl...
1. IBM pocitace byly casto radove drazi nez napriklad ona zminovana Amiga.
2. Technicky byl MS o pekny kus pozadu za systemem amigy, zvuk grafika a multitasking o tom se na platforme PC mohlo lidem jen zdat..
To co podle meho nazoru pomohlo MS byla vyroba klonu v asii a masove rozsireni do kancelari po celem svete + piratske kopirovani jejich systemu a jeho masove rozsireni. Jakmile ziskaly IBM klony vyraznou prevahu na celem svete, bylo vse zpeceteno. PC menily procesor snad kazdym rokem obevilo se velke mnozstvi vyrobcu periferii a to uz ostatni platformy proste nemohli nikdy dohnad.
Petyy: Kdyby zakazku na OS pro IBM PC nedostalo M$, tak by ji dostal nekdo jiny. A mozna by ji taky vyresil tim ze koupi ilegalni kopii CP/M jako M$ ... kdepak. Pokud hledas jednu firmu ktera "muze" za rozsireni pocitacu, tak IBM, ale ani to nebylo uplne nezastupitelne. Ono by ti asijsti vyrobci driv nebo pozdeji obslehli neco jineho ...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.