Čím dřív se prolomí, tím bouřlivější rozvoj tuto technologii čeká. A když se neprolomí... Já si myslím, že to dobře vědí, a že tomu někdo pomůže, jinak by byli sami proti sobě. Jak dopadly technologie, které kopírovat nejdou? SACD, DVD-Audio, minidisk... A jak ty, co kopírovat jdou - DVD-Video, CD?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mikrob1 https://diit.cz/profil/mikrob1
16. 1. 2006 - 17:06https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseČím dřív se prolomí, tím bouřlivější rozvoj tuto technologii čeká. A když se neprolomí... Já si myslím, že to dobře vědí, a že tomu někdo pomůže, jinak by byli sami proti sobě. Jak dopadly technologie, které kopírovat nejdou? SACD, DVD-Audio, minidisk... A jak ty, co kopírovat jdou - DVD-Video, CD?https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243640
+
16. 1. 2006 - 18:15https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskusektery z redaktoru je na fotce ? :)https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243681
+
Fotka neni ilustracni mrkni se na jeho blog...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Těpic (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2006 - 18:19https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseFotka neni ilustracni mrkni se na jeho blog... https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243695
+
Jestlipak ste se DVDJohna zeptali jestli můžete tu fotečku použít?
pod tou fotkou má totiž..
Picture is Copyright (C) 2004 Per Johan Johansen. All rights reserved.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Shteffi https://diit.cz/profil/shteffi
16. 1. 2006 - 19:16https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseJestlipak ste se DVDJohna zeptali jestli můžete tu fotečku použít?
pod tou fotkou má totiž..
Picture is Copyright (C) 2004 Per Johan Johansen. All rights reserved.https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243714
+
16. 1. 2006 - 19:26https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseshteffi: Samozřejmě, že nám to dovolil.https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243715
+
No jó - už podle tý fotky se pozná starej hacker - víko od kazeťáku pěkně odendaný, aby v případě potřeby dala kazeta přibrzdit či poštelovat kolmost hlavy ... :-)))))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
HEC https://diit.cz/profil/hec
16. 1. 2006 - 19:36https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseNo jó - už podle tý fotky se pozná starej hacker - víko od kazeťáku pěkně odendaný, aby v případě potřeby dala kazeta přibrzdit či poštelovat kolmost hlavy ... :-)))))https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243717
+
sa mi to zda alebo na tej fotke skutocne je stare dobre ZX SPECTRUM (Gumak) ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stubborn (neověřeno) https://diit.cz
16. 1. 2006 - 22:39https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskusesa mi to zda alebo na tej fotke skutocne je stare dobre ZX SPECTRUM (Gumak) ?https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243726
+
heh rypnem si do c64 a800 zx vojny :-)
budme radi ze mal spectrum co malo grafiku na prd :-) keby mal c64 mozno by zostal v zajati grafiky a nehrabal by sa v systeme :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
magara (neověřeno) https://diit.cz
17. 1. 2006 - 00:28https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseheh rypnem si do c64 a800 zx vojny :-)
budme radi ze mal spectrum co malo grafiku na prd :-) keby mal c64 mozno by zostal v zajati grafiky a nehrabal by sa v systeme :-)https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243738
+
@magara: Ty rikas tem velkym barevnym ctvereckum misto bodu "grafika"? Pokud si vzpominam, trochu solidnejsi rezim (na tu dobu) 320x200 zvladlo Atarko 800 jen monochromaticky, co uz me, jako majitele Sharpa MZ-821 (stejny CPU jako u ZX Spectra), ktery umel napr. 640x200 ve 4 barvach (co nedokazaly ani prvni Atarka ST!), jen soucitny usmev na rtech... :o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Skeptik (neověřeno) https://diit.cz
17. 1. 2006 - 11:50https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse@magara: Ty rikas tem velkym barevnym ctvereckum misto bodu "grafika"? Pokud si vzpominam, trochu solidnejsi rezim (na tu dobu) 320x200 zvladlo Atarko 800 jen monochromaticky, co uz me, jako majitele Sharpa MZ-821 (stejny CPU jako u ZX Spectra), ktery umel napr. 640x200 ve 4 barvach (co nedokazaly ani prvni Atarka ST!), jen soucitny usmev na rtech... :o)https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243795
+
Skeptik:
Na osembitoch islo hlavne o to, ako ten objem dat pre grafiku dostat do pamate a aby to vobec malo cele zmysel. Ono je fajn mat 640*200 a 4 farby, ale z pamate to zoberie cca 32KB a to je v pripade osembitov polovica RAMky (standardne boli osembity schopne adresovat 64KB). Takze sa prakticky pouzivali napr. pre hry mensie rozlisenia a rozlicne triky ako napr. jedna farba popredia a jedna farba pozadia pre skupinu bodov vo stvorci 8x8 pixelov na ZX Spectre, alebo miesanie farieb pomocou sachovnicoveho usporiadania bodov dvoch farieb, co na farebnom TV vytvaralo novy odtien. Osembity mali kadejake moznosti, ale prakticky sa toho vela nemohlo pouzit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
17. 1. 2006 - 12:55https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseSkeptik:
Na osembitoch islo hlavne o to, ako ten objem dat pre grafiku dostat do pamate a aby to vobec malo cele zmysel. Ono je fajn mat 640*200 a 4 farby, ale z pamate to zoberie cca 32KB a to je v pripade osembitov polovica RAMky (standardne boli osembity schopne adresovat 64KB). Takze sa prakticky pouzivali napr. pre hry mensie rozlisenia a rozlicne triky ako napr. jedna farba popredia a jedna farba pozadia pre skupinu bodov vo stvorci 8x8 pixelov na ZX Spectre, alebo miesanie farieb pomocou sachovnicoveho usporiadania bodov dvoch farieb, co na farebnom TV vytvaralo novy odtien. Osembity mali kadejake moznosti, ale prakticky sa toho vela nemohlo pouzit.https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243820
+
@rayrebel: Dobry pokus ;), ale Sharpik mel samozrejme VideoRAM zvlast (prave tech 32kB), dokonce se cast te VideoRAM (v zavislosti na pouzitem rozliseni a poctu barev) dala vyuzit jako ramdisk (at uz v Basicu, tak treba v kopiraku, do kteryho se veslo pres 80kB dat, ac standardne operacni pamet byla 64kB, jak pises). Jinak Sharp taky nemel zadny kosticky, ale skutecnou bodovu grafiku (kazdy bod mohl mit svou barvicku, HW scrolling i sprajty, dokazal efekty s borderem apod.)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Skeptik (neověřeno) https://diit.cz
17. 1. 2006 - 19:05https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse@rayrebel: Dobry pokus ;), ale Sharpik mel samozrejme VideoRAM zvlast (prave tech 32kB), dokonce se cast te VideoRAM (v zavislosti na pouzitem rozliseni a poctu barev) dala vyuzit jako ramdisk (at uz v Basicu, tak treba v kopiraku, do kteryho se veslo pres 80kB dat, ac standardne operacni pamet byla 64kB, jak pises). Jinak Sharp taky nemel zadny kosticky, ale skutecnou bodovu grafiku (kazdy bod mohl mit svou barvicku, HW scrolling i sprajty, dokazal efekty s borderem apod.)https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243909
+
No, hlavně tu dštěte síru a oheň na ZX Spectrum. Kdo ale prolomil CSS? Spectrista. A kde jste vy, šarpáci? No? ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jarda Spektrum (neověřeno) https://diit.cz
17. 1. 2006 - 21:11https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseNo, hlavně tu dštěte síru a oheň na ZX Spectrum. Kdo ale prolomil CSS? Spectrista. A kde jste vy, šarpáci? No? ...https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243924
+
Jarda Spektrum: No ještě tady po letech začněte flame... :D
Ale stejně jsem z toho obrázku nadšený. :)
Naštěstí mám podobnou fotku taky, s PMD-85. :D
BTW, to mělo grafiku 288*256 bodů, ČB s jednou šedou, popř. blikání.
Taky jsem se nevrhnul na grafiku ale na systém...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DuckDaffy (neověřeno) https://diit.cz
18. 1. 2006 - 00:53https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseJarda Spektrum: No ještě tady po letech začněte flame... :D
Ale stejně jsem z toho obrázku nadšený. :)
Naštěstí mám podobnou fotku taky, s PMD-85. :D
BTW, to mělo grafiku 288*256 bodů, ČB s jednou šedou, popř. blikání.
Taky jsem se nevrhnul na grafiku ale na systém...https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243943
+
Skeptik:
O grafike Sharpa viem, ze bola takto urobena. Podobne, ako boli rozsirene moznosti 128KB ZX Spectra, Commodora a co ja viem este coho. Ide o to, ze ako som pisal, standardna adresovatelna velkost bola 64KB. Objavovali sa ulety az do velkosti 512KB RAM, ale problem zostava - kolko detailnej grafiky (screenov - vtedy boli hry tvrdo bitmapove a spriteove, vektory minimalne) narves do takej pamate? Kolko casu, ta stoji tahanie z pasky (diskety boli pouzivane minimalne a to na konci ery osembitov len par majetnymi jedincami). Skratka osembity disponovali kadejakymi fintami ako v pripade grafiky obist nevyhodu malej pamate, prakticky vsak tieto moznosti boli vyuzivane minimalne.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
18. 1. 2006 - 09:44https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseSkeptik:
O grafike Sharpa viem, ze bola takto urobena. Podobne, ako boli rozsirene moznosti 128KB ZX Spectra, Commodora a co ja viem este coho. Ide o to, ze ako som pisal, standardna adresovatelna velkost bola 64KB. Objavovali sa ulety az do velkosti 512KB RAM, ale problem zostava - kolko detailnej grafiky (screenov - vtedy boli hry tvrdo bitmapove a spriteove, vektory minimalne) narves do takej pamate? Kolko casu, ta stoji tahanie z pasky (diskety boli pouzivane minimalne a to na konci ery osembitov len par majetnymi jedincami). Skratka osembity disponovali kadejakymi fintami ako v pripade grafiky obist nevyhodu malej pamate, prakticky vsak tieto moznosti boli vyuzivane minimalne.https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-243979
+
Nechci brat iluze a SHARPa MZ-811 mam porad jeste doma, ale HW sprajty opravdu nemel.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
lazywriter (neověřeno) https://diit.cz
21. 2. 2006 - 17:00https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuseNechci brat iluze a SHARPa MZ-811 mam porad jeste doma, ale HW sprajty opravdu nemel.https://diit.cz/clanek/domena-deaacs-registrovana/diskuse#comment-253123
+
Čím dřív se prolomí, tím bouřlivější rozvoj tuto technologii čeká. A když se neprolomí... Já si myslím, že to dobře vědí, a že tomu někdo pomůže, jinak by byli sami proti sobě. Jak dopadly technologie, které kopírovat nejdou? SACD, DVD-Audio, minidisk... A jak ty, co kopírovat jdou - DVD-Video, CD?
Hezké ilustrační foto :-D
ktery z redaktoru je na fotce ? :)
Fotka neni ilustracni mrkni se na jeho blog...
Jestlipak ste se DVDJohna zeptali jestli můžete tu fotečku použít?
pod tou fotkou má totiž..
Picture is Copyright (C) 2004 Per Johan Johansen. All rights reserved.
shteffi: Samozřejmě, že nám to dovolil.
No jó - už podle tý fotky se pozná starej hacker - víko od kazeťáku pěkně odendaný, aby v případě potřeby dala kazeta přibrzdit či poštelovat kolmost hlavy ... :-)))))
sa mi to zda alebo na tej fotke skutocne je stare dobre ZX SPECTRUM (Gumak) ?
stubborn: kazdy nejak zacinal... :)
heh rypnem si do c64 a800 zx vojny :-)
budme radi ze mal spectrum co malo grafiku na prd :-) keby mal c64 mozno by zostal v zajati grafiky a nehrabal by sa v systeme :-)
@magara: Ty rikas tem velkym barevnym ctvereckum misto bodu "grafika"? Pokud si vzpominam, trochu solidnejsi rezim (na tu dobu) 320x200 zvladlo Atarko 800 jen monochromaticky, co uz me, jako majitele Sharpa MZ-821 (stejny CPU jako u ZX Spectra), ktery umel napr. 640x200 ve 4 barvach (co nedokazaly ani prvni Atarka ST!), jen soucitny usmev na rtech... :o)
Skeptik:
Na osembitoch islo hlavne o to, ako ten objem dat pre grafiku dostat do pamate a aby to vobec malo cele zmysel. Ono je fajn mat 640*200 a 4 farby, ale z pamate to zoberie cca 32KB a to je v pripade osembitov polovica RAMky (standardne boli osembity schopne adresovat 64KB). Takze sa prakticky pouzivali napr. pre hry mensie rozlisenia a rozlicne triky ako napr. jedna farba popredia a jedna farba pozadia pre skupinu bodov vo stvorci 8x8 pixelov na ZX Spectre, alebo miesanie farieb pomocou sachovnicoveho usporiadania bodov dvoch farieb, co na farebnom TV vytvaralo novy odtien. Osembity mali kadejake moznosti, ale prakticky sa toho vela nemohlo pouzit.
@rayrebel: Dobry pokus ;), ale Sharpik mel samozrejme VideoRAM zvlast (prave tech 32kB), dokonce se cast te VideoRAM (v zavislosti na pouzitem rozliseni a poctu barev) dala vyuzit jako ramdisk (at uz v Basicu, tak treba v kopiraku, do kteryho se veslo pres 80kB dat, ac standardne operacni pamet byla 64kB, jak pises). Jinak Sharp taky nemel zadny kosticky, ale skutecnou bodovu grafiku (kazdy bod mohl mit svou barvicku, HW scrolling i sprajty, dokazal efekty s borderem apod.)
No, hlavně tu dštěte síru a oheň na ZX Spectrum. Kdo ale prolomil CSS? Spectrista. A kde jste vy, šarpáci? No? ...
Jarda Spektrum: No ještě tady po letech začněte flame... :D
Ale stejně jsem z toho obrázku nadšený. :)
Naštěstí mám podobnou fotku taky, s PMD-85. :D
BTW, to mělo grafiku 288*256 bodů, ČB s jednou šedou, popř. blikání.
Taky jsem se nevrhnul na grafiku ale na systém...
HEC: Tos vystihl! :D
Skeptik:
O grafike Sharpa viem, ze bola takto urobena. Podobne, ako boli rozsirene moznosti 128KB ZX Spectra, Commodora a co ja viem este coho. Ide o to, ze ako som pisal, standardna adresovatelna velkost bola 64KB. Objavovali sa ulety az do velkosti 512KB RAM, ale problem zostava - kolko detailnej grafiky (screenov - vtedy boli hry tvrdo bitmapove a spriteove, vektory minimalne) narves do takej pamate? Kolko casu, ta stoji tahanie z pasky (diskety boli pouzivane minimalne a to na konci ery osembitov len par majetnymi jedincami). Skratka osembity disponovali kadejakymi fintami ako v pripade grafiky obist nevyhodu malej pamate, prakticky vsak tieto moznosti boli vyuzivane minimalne.
Nechci brat iluze a SHARPa MZ-811 mam porad jeste doma, ale HW sprajty opravdu nemel.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.