Dosavadní průběh jednání o ADSL
Kapitoly článků
Co se týká technologie ADSL důrazně na všech jednáních trváme na tom, že tato služba výrazně odlehčí technologii Dial-up a odčerpá ty nejaktivnější uživatele Internetu. Představitelé ČTc však i nadále zastávají názor, že tato technologie v krátkodobém a střednědobém výhledu nijak neovlivní situaci na trhu s internetovým připojením. Jak je tomu ve skutečnosti v 48 zemích světa a jak tam tato technologie zamíchala trhem s internetovým připojením si můžete prohlédnout v následující tabulce (některé údaje jsme už na stránkách tohoto serveru publikovali, mnoho zemí jsme však shromáždili teprve nedávno).
K ADSL-ku se v závěru článku ještě vrátíme, pojďme se ještě jednou podívat na službu Dial-up. Problém u tohoto způsobu připojení není jen ve vysoké ceně, nekvalitním spojení a nemožnosti paušální platby, ale jsou zde i jiné zdánlivé maličkosti, které se snažíme na jednáních vyřešit. První velmi podstatnou maličkostí je prvních deset minut, které jsou při připojení výrazně dražší než minuty po uplynutí této doby. Na jedné straně ČTc nepřipouští možnost dlouhodobě visících zákazníků, na straně druhé diskriminuje krátká připojení. Tvrzení, že je toto opatření zavedeno z důvodu, že ČTc nerozpozná Internetové volání od hlasového při tak krátkém připojení, snad už ani nemusíme komentovat. Další maličkostí je zpoplatňovaní neuskutečněného spojení ze strany ČTc. Jistě se už mnohým z vás stalo, že se k Internetu připojili až na 3-4 pokus, ale za každé takovéto neuskutečněné spojení jste zaplatili 2.60Kč. Kolikrát se taková nehoda stane do měsíce?
Diskuse ke článku Dosavadní průběh jednání o ADSL