Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Duke Nukem 3D: Megaton Edition míří do Steamu pod Linuxem

Hrát to myší? Co se divím, i střílení pistolkou do pryč s tím, že to cíl stejně zasáhne ... :(

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hra ma autoaim - bez neho by povodna DOS verzia nebola bez mysi hratelna. pokial pouzivas mouselook, autoaim sa samozrejme da vypnut.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde vidět, že si nikdy nehrál střílečky z té doby. Wolfenstein 3D, Doom, Blood, Duke 3D, Shadow Warrior atd. Všechny měly auto aim zaplý. U všech se myš dala zapnout už v té době, ale tehdá se prostě střílečky na myši nehrály. U Wolfa se myší jen zatáčelo, nahoru byl pohyb dopředu a dolu pohyb dozadu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tehdy se strilecky na mysi sakra hraly!

Doomem to zacalo.

Kdo nehral s mysi, tak nemel v deathmachi po seriovem kabelu, nebo po IPX/SPX sanci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

My jsme hravali vzdycky na klavesnici. Nerikam ze se nenasli parani kteri hrali na mysi, ale ty hry byly delany primarne pro klavesnici.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Těmhle hrám před Quakem se říkalo všeobecně doomovky a hrálo se to na klávesnici. I Descent se hrál na klávesnici a ten už byl skutečně 3D. I když na ten se hodil spíš joystick než myš.

Můžu redakci půjčit helmy Cybermaxx a VFX1, Descent hraničil po totální ztrátě orientace se sebevraždou pádem ze židle a uškrcení na kabelech.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pls muzes mi napsat na mail r-man na seznamu? Docela rad bych si tohle vyzkousel, Descent byl hned po Lands of Lore moje druha nejoblibenejsi hra!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Doom jsem hrál na klávesnici, ale Duke jedině přes myš. Ale jak bylo uvedeno v článku, že to hrál ve 320×400 (proboha co je to za rozlišení?), tak já to hrál v 800x600 a v tom bylo to kouzlo, že to mělo "úchvatnou" grafiku proti doomu, který jel ve 320x240.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

EscomPC - Intel 386DX 40MHz, 4MB RAM, 256kB VGA, 14" Targa monitor, Double speed CD-ROM a 8bit Sound Blaster Pro zvukovka :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ja mel nejakou DX4@100MHz, pak nejake DX5 AMD na 133 ... kupoval jsem kvuli dukovi dalsi 4MB ram, protoze jen na 4ech nebezel. Taky jsem si pak jeste kupoval Bravo sound zvukovku (jeste mam zarucak, rovnych 1500:), taky kvuli dukovi:o)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jeste jsem zapomnel,120MB HDD :) pozdeji po rozsireni kapacity uloziste a kvuli prenosu dat s Mac VI a Mac Quadra jsem namontoval EZ Drive 120MB cartridge :) do dneska funkcni mechanika :)
Na 4MB to bezelo,sice blbe,ale bezelo :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hrál jsem to na 486 DX4-100 přetaktované na 160MHz, 16MB Ram, S3 1MB, měl jsem první "non blaster"zvukovku s wave table syntezou. Na této sestavě to v 800x600 zvládlo i nástupce Duka Shadow Warrior. Duke mne bavil více jak Doom. Doom mne totiž ani moc nezaujal. Shadow Warrior byl o něco lepší než Duke asi tím, že byl propracovanější a hlavně ve větším rozlišení tzv. Super Vega pokud se nemýlím :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja to hral na Cyrix 486DX2 66Mhz, 4MB RAM, nejaka ISA VGA Cirrus Logic 512kB 320x200, bohuzel bez zvukovky, jen na klavesnici. Na zvuk jsem musel chodit k sousedovi do vedlejsi vesnice:). Instalace z hromady disket, tusim ze napoprve 2 vadne. "Shake it baby" :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja hral doma na Intel Pentium 233MHz MMX, 64MB SD-RAM, 8MB VGA Intel 740, zvukovka ESS 1868, CD Teac 532E a k tomu Rockwell 56k modem :-) a to jsme z kamosem hrali pres modem :-D i kdyz nam to dalo zabrat kym jsme to nakonfigurovali spravne a docela oprus byl i chytnut tel.signal na hrozne analogove centrale, ktera dala maximum 26,5k :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

amd 486dv4-120, s3 trio64+, v poho svga, ale tehda jsem spis uchcaval z quaka, duka jsem nedohral ani sw verzi :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme dx4 :))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Už to bude v linuxu? No, zpoždění 18 let zhruba odpovídá... :-)))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Slaby trolling, pro windows to vyslo az v Breznu 2013, zpozdeni bude jen par mesicu ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To možná tak pro Steam jinak je release pro Windows datována na 1998 (podle Wiki).

PS: těch "jen pár měsíců" jsou ve skutečnosti páry čtyři ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pardon, teď zas lžu já - jsou to dva páry :D Mimochodem napadá vás proč je to i na jablíčka dříve než na linux?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Cca 20x vic uzivatelu? :-) V podstate cela Amerika.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, no je to pravda:) Jinak eduke je velmi dobre hratelny .... jeste by to chtelo ale poradny multiplayer, nevim, jestli uz ho tam dodelali. Navic s plasma packem a hires texturama to vypada urcite lip nez crysis .... a navic teda ta hratelnost je nesrovnatelna:)
Vtipne je, ze i stary 320x200 duke vypada lip nez "slavny" DNF:o)
Jinak za dve kila je to celkem lakave, pokud tam vali i multiplayer:) Osobne bych byl rad i za blooda, toho jsem si pred casem koupil a bohuzel je to jen stara verze, kde funguje blbe mys, takze rezky ripoff, ale co uz .... skoda, ze na blooda ztratili zdrojaky.
Osobne mam rozdelany vmware pro tyhle hry ..... vysledkem by melo byt jednoduche spusteni, samo aby se to sparovalo do site a dalo se na jeden klik hrat tyhle pecky kdekoliv:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A je neco z toho pouzitelneho? Zkousel jsem spoustu veci a nakonec skoncil u patchovani te mysi u stareho blooda .....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Blood TC mi fungoval na linuxu bez problemu, ZBlood jsem jeste nezkusil.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

TC jsem urcite zkousel a byl tusim naprosto strasny ..... uz fakt nevim, co tam bylo za hacek. Mozna to, ze neumel multiplayer?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No multiplayer urcite neumel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Duke Nukem 3D je na linuxu uz leta, stejne jako wolf 3d a doom.
Ted se to jen hodilo do novejsiho kabatu - OpenGL a na steam.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AMD 486 DX2 66 MHz, 16 MB RAM, Paradise Bali 32 512 kB VRAM do Vesa Local Bus (tá zbernica kde karty mali asi 40 cm), zvukovka tuším SoundBlaster 32 PnP, malo to WaveTable ale chýbali tomu iné veci do plnej AWE32. Neskôr 3COM sieťovka čo narobilo značný bordel, kedy celé "Plug'n'Pray" bolo len v začiatkoch a bez ručnej konfigurácie nefungovalo NIČ. Vrchol multiplayeru - s kamarátom sme to hrávali cez sériák aj coop aj deathmatch.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ja si na ten program celkom spominam, bolo to UniVBE :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na ten si pamatuji. Něco jako hardwarová akcelerace 2D grafiky. Jedna hra mi nestíhala - nějaká super střílečka s raketou. Ze začátku to stíhalo, ale pak v polovině hry tam bylo čím dál víc létajících nepřátelských objektů a začalo se to nesnesitelně sekat. Kamarád mi poradil Univbe ovladač, že by tomu mohl pomoct pokud mám grafiku, kterou to podporuje. Což jsem dle parametrů grafiky měl. Po nainstalování tohoto ovladače pak hra jela jak pomásle - pefektně plynule. Byl to super ovladač akorát byl omezený free licencí jen na několik dnů a chtělo to pak heslo. Ale šlo to celkem jednoduše obejít. Podíval jsem na ten exáč ve strojovém kódě a našel si tam podmínku kde očekává heslo a jaké. Napsal jej a Univbe pak jelo neomezeně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Málem jsem se nechal svést z cesty. Většinou tu uvádíte 486, ale já jsem ho pařil až v roce 1999 na AMD 586 K 133 (nepamatuji si přesně označení, to "k" tam mám z nějakého důvodu zafixované), 16MB RAM, CD-ROM NEC 4x (nebo už 8x? :)), HDD tuším 1,2GB Maxtor, SB AWE64 a samozřejmě 14" CRT. A pokud mne paměť neklame, pařil jsem jej už v OS2 WARP po velkém boji s ovladači ke zvukovce :).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zapomněl jsem na VGA... nevím přesně jestli jsem tam měl ještě S3 64UV+, ale předpokládám, že ano.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

K jako kryptonit...
(nejde o domnenku nebo muj vymysl ale drivejsi marketingovy kousek AMD ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To K máš vsugerované kvůli K5, nebo se taky psalo 5k86. Bylo to kvůli jasnému odlišené od předtím propagované 5x86 133MHz PR75. Jenže 5x86 byla jen 486 s větším násobičem (dodnes nevím, jestli je nějaký rozdíl mezi 5x86 133MHz a 486DX5 133MHz), která měla mít výkon na úrovní Pentia 75. Ve skutečnosti to bylo něco mezi P66 a P75.
No a tvoje K5 či 5k86 byl už opravdový pentiový procesor do patice socket 5/7, i když to nebyl přímo klon a tak byl o trošku pomalejší.
Běžné v roce 1996, ale v 1999 už to byla docela šunka, v tý době už letěly Celerony, 3D grafiky 3Dfx a Windows 98

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebyl tam kromě názvu žádný rozdíl. K5 byly až později pokud vím. Násobič DX5 v té době byl nesmysl nebo jen reklamní trik, protože to jelo jen na sběrnici max 33MHz což 33x4=>132 Mhž a ne 33x5=>165MHz. Jednalo se jen 486DX4 133Mhz. Mělo to výkon Pentia 75. Taky jsem měl ten procesor a přetaktoval jsem jej na 160Mhz a atakovalo to pak výkon Pentia 100. Což v té době nic lepšího nebylo.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Rozdily tam byly, napr. ve velikosti a typu cache, vykonostne jiste rychlejsi nez "klasicky" klonovany 486 design.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ale to už v té době už byly mnohem lepší hry jako byl Quake, Half-Life, Hexen atd a Duka už nikdo nehrál (možná jen ti co si pořídil PC později a neznali jej a hráli to zpětně ;-) ). Začala se totiž používat hardwarova akcelerace 3D (3Dfx). Což nové hry podporovaly (3Dfx) a bylo to nepředstavitelné když člověk přišel ke zdi a ona nebyla čtverečkovaná a nápisy na zdi byly čitelné i z blízka.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

486DX2/66
8MB RAM
1MB Cirrus Logic 5426 VLBus, dlouha jak krava - to bylo oproti Tridentu 512kB delo
Sound Blaster (8bit, mono)

Takovy komp stal nekdy v roce 95 cca 50tis tehdejsich Kc.

Nejak se tam resil ovladac UniVBE, ale vic si nepamatuju. Stejne kolem toho roku 95/96 to nikdo moc na 800x600 hratelne nerozjel.

800x600 jsme mastili az na vejsce v ucebnach na Pentiich, kde jsme za to dostavali hromadne BANy :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem komp za necelých 40 tisíc (cena bez OS). Měl jsem W95 načerno ikdyž nainstalované přes známého z ofiko média i hesla. 486DX4 133Mhz a v poho to stíhalo hry na 800x600, ale měl jsem to pak taktlé na 160Mhz, tak snad to nebylo tím :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Od doby Dukenukena mne žádná hra tak neuchvátila že bych ji prostě musel dohrát stůj co stůj. Většinou to už byly jen další střílečky - Duk měl neopakovatelnou atmosféru. Byl prostě první skutečně 3D. Oproti Wolfovi to byl skok o 3 generace. Vůbec mi nikdy nevadilo to hrát v 320 x 240 px. A vlastně mi to nevadí ani dneska. Občas si ho dám.

Zkuste zadat při hraní na klávesnici

dnstuff

nebo taky

dnkroz

dobrá hláška ze hry - What do you waiting for? Christmas? :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tuhle hlášku si vybavuju naprosto dokonale. Podle ní se totiž celá moje domácí „workgroupa“ už od dob prvních doma používaných Windows (v síti) jmenuje CHRISTMAS, a to až do dneška :).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Definovať workgroup už v prípade že máš nastavenú domácu skupinu (Homegroup) netreba, tie veci sa vylučujú :-)

Áno dnkroz dnstuff dncash pamätám.
Inak bolo to také kvázi 3D, trochu sme sa s kamarátom hrajkali v level editore. Napríklad sa nedali robiť poschodia priamo nad sebou - resp. dali keď sa nad seba nakreslili tie 2 časti mapy ale samozrejme boli to 2 nezávislé časti levelu a nedalo sa vidieť z jednej do druhej cez diery v podlahe. Výťah z jedného poschodia na druhé len hráča premiestnil do inej časti mapy, detto schody. Zrkadlá sa robili tak že sa v zornom poli nakreslil zrkadlový obraz tej časti ktorú malo byť vidieť, ála Alenka v krajine za Zrkadlom. A podobne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já měl úplně to samé jako je v článku, ale tu 486DX4 byla klon od Cyrixe a měla jen 100 MHz. Mám ji ještě doma, jednou za rok ji opráším, vysaji a zase uschovám. Nemám to srdce ten počítač vyhodit (vzhledem k jeho ceně).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm, jak vidím nedosahuje to ani kvality HRP packu, si to měli od těch nadšenců zdarma licencovat :-)
Dneska hrát v originální kvalitě je dobrý leda pro bolení hlavy z těch hromádek pixelů...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja na AMD 486DX4/100@120 s VLBUS S3 Trio32, tusim 8MB RAM (tehda platilo 1MB~1000Kc) a v par levelech se mi to sekalo i v 320x200, bylo to nekde v kosmu, pomerne rozlehly. Jinak pred par lety jsem zkousel eDuke s HD texture packem a 3D modelama, je to pekne...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Davide, měl jsem až podezřele podobnou sestavu. Bylo to AMD 486DX4/120 (přímo), 8MB RAM (dlouhé SIMMy za 8000Kč), grafika taky Trident 9440 1MB DRAM. Zvukovka ale přímo Creative SB16 mnohem později vyměněná za kombinaci AWE32 a kultovní Gravis Ultrasound. Pamatuju, že ESS 488 a 688 blbly s nekompatibilitou a lepší byly až 1868, ale všechno to muselo mít přímo podporu ve hrách, jinak to jelo jen 8bit jako SB Pro 2.0. Sound Blaster byla jediná jistota.
Ale myslím, že můj trident VESA podporu měl a dobře podporoval prohlížeč obrázků SEA asi 1.3 .
Ten prográmek byl jen pro nějaké speciální grafické režimy nebo na VESA 2.0
Mainboard měl myslím v názvu 55 a měl už PCI sloty. Disk byl WD Caviar 850MB, myslím třiplotňák. CD-ROM byl 4x Panasonic a už měl ATAPI/IDE.
V tý době byl dost slušný herní standard 486DX2/66 s VLBUS grafikou, 4MB RAM a 2x speed CD-ROM připojenou přes Sony/Pana/Mitsumi interface na zvukovce nebo spešl kart, takže to můje byl slučný nadprůměr a stálo to kolem 50 000 bez DPH. A mám pocit, že snad i bez monitoru a patnáctipalcový ADI 4GP bylo dalších 10-15 tisíc navíc . Ale ten už uměl 1024 v 75Hz a 1280 v 60Hz. Prokládaně možná zvládl i 1600x1200, ale to bylo nekoukatelné.

Hrozná nostalogie.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

čau, ta naše zvukovka byly vlastně dvě na jedné kartě: byl tam jak ESS688 čip, tak yamaha OPL3, takže cokoli jelo jako SBpro, nebo ESS688, a to bez nutnosti natahovat jakékoli drivery, nebo vůbec nastavovat SET BLASTER.

s VESA máš pravdu, byl to nějaký softík na VESA2.0 režimy. jinak disk jsme v tom měli 2,1GB seagate ... tehdy za lidových 6898Kč :-). monitor byl 15" KFC, dával v pohodě i 1280xněco, ale jeli jsme na něm samozřejmě 800x600 (pod W3.1 v 72Hz).

jó ta nostalgie, kdo z dnešních mladejch vůbec tuší, na co bylo na monitorech tlačítko degauss... :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jo a ještě doplním jednu klíčovou věc: CD-ROM jsme měli 1x (tj single-speed) - mitsumi FX-001 tuším - s vlastním ISA řadičem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě v té době bylo snem Pentium 75/90/100 a zvukovka s wavetablem AWE32 nebo Gravis, ale za Pentium by se dalo asi o dvacet tisíc víc a tenkrát nejvíc nejrychlejší P133 bylo snad za 150 tisíc.
No a někdy v roce 1996 už byly P133 běžné a 1GB harddisky taky.

Taky pamatuju, jak jsem obdivoval první 3D akcelerovanou hru. A nebyl to Quake na 3DFx Voodoo, ale rok předtím Terminal Velocity na půjčené 2MB kartě S3 Virge. 3D akcelerace byla jen o tom, že byly místo kostiček na zemi rozmazané textury a zarovnané byly i výstřely laserů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To navazovalo na předchozí příspěvek...
Teď čumím na Terminal velocity (ne 3D verzi) na youtube a v hluboké paměti zjišťuju, že to od 3D Realms koupil Microsoft a vydal upravený remake jako Fury3 na propagaci Windows95. Já Fury3 nikdy nehrál, v té době jsem byl dosař a neměl win95 rád. Nevíte, jestli už Fury3 mělo direct3d akceleraci a jestli běhá pod w7 aspoň v XPMode?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Fury3D myslím ještě D3D akceleraci nemělo, možná Hellbender. ale když se mi podaří vyhrabat originálku Fury3D (koupenou z druhé ruky za 50kč v roce 1999 :-), tak se můžu mrknout :-).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zvukovku jsme ještě v té 486DX4 upgradovali ... nějaké soundforge s FM tunerem tuším, PCI karta, mělo to na sobě obrovský čip ESS Maestro-1, který jsme museli obohatit ventilátorkem, protože se přehříval :-). ale ta 4MB sw wavetable syntéza byla jednoduše ultimátním skokem vpřed.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesnou konfiguraci HW si už nepamatuji - používal jsem PC i notebook, ale co vím jistě, provozoval jsem to na OS/2 Warp 3 s 32MB RAM, protože jiný OS až do roku 2000 jsem ani nepoužíval. Byla docela zábava donutit OS/2 aby DOS-ová hra používala ty správné grafické režimy. Ale pak to většinou běželo super - jestli si dobŕe pamatuji tak 640x480 až 1024x768 bylo úplně v pohodě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tss 3D...ale na cem jste parili http://www.bestoldgames.net/stare-hry/duke-nukem.php ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak podobny plosinovky se hrali i na 086 tedy predchudce 286 stroju, tusim PP06 se to jmenovalo. Samozrejme x86 kompatibilni jel na tom i win 3.1. 20MB 5.25" HDD a dve 360 kB 5.25" disketovky. Monitor 12" monochromatickej takovej ten zelenej.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.