Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Falanx Microsystems mají také mobilní 3D čip

Mali200 FSAA

Včera jsme psali o 3D čipu pro mobilní telefony od Imagination a dnes tu máme další takový, tentokrát od norské společnosti Falanx Microsystems. Jedná se o čip Mali200, který je již třetí generací svého druhu od tohoto výrobce. Umí také Shader Model 3.0, OpenGL 2.0, DirectX 9 a další API, využívá Tile-based renderingu a jedné pipeline, stejně jako Imagination. Zvládá 4× a 16×FSAA, akceleruje hardwarově MPEG4, H.264 (VGA při 30 fps), WMA, 2D, JPEG a vektorovou grafiku, dále umí mimo jiné Dot3 Bump Mapping a 2bitovou FLXTC kompresi textur.

Rozměry čipu jsou 1,3 až 5 mm² při 90nm výrobním procesu. Výkon je pak obdobný jako u Imagination: 20 GFLOP/s, 300 miliónů pixelů/s a 10 miliónů polygonů/s. Architektura je škálovatelná od jednoho jádra pro mobilní telefony, přes 4 jádra například v herních konzolích, až po blíže neurčený počet jader pro plnohodnotné počítače. Vzorky čipu budou k dispozici v listopadu tohoto roku.

 

Tagy: 

Galerie ke článku

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Falanx Microsystems mají také mobilní 3D čip

Pátek, 5 Srpen 2005 - 18:37 | Anonym | :) Tak grafiku pro mobily bychom měli , ted mi...
Čtvrtek, 4 Srpen 2005 - 16:04 | Anonym | Uznavam, pri blizsim pruzkumu vidim v korunach...
Čtvrtek, 4 Srpen 2005 - 14:47 | Anonym | Arccos: jj. Ale bez zrtáty výkonu bude jen 4x (...
Čtvrtek, 4 Srpen 2005 - 14:26 | Anonym | Arrcos: Pozri si detaily koruny stromov... Al eto...
Čtvrtek, 4 Srpen 2005 - 14:07 | Anonym | Taky bych rekl. Jenomze ja treba na ukazkovych...
Čtvrtek, 4 Srpen 2005 - 13:57 | Anonym | Erkil1452: FSAA 4x je bez ztráty výkonu a zrovna...
Čtvrtek, 4 Srpen 2005 - 13:45 | Erkil Poirot | To si snad delaji legraci 16x FSAA na takhle...
Čtvrtek, 4 Srpen 2005 - 13:43 | Anders | DirectX 9 v Mobilu? Paneboze, doufam, ze se bude...

Zobrazit diskusi