Firefox si díky verzi 3.0 lehce zvýšil podíl
Firefox měl 19,17% zastoupení, zatímco v květnu to bylo ještě 18,41 %. To se na první pohled nemusí zdát jako nějaký zásadní nárůst, ale vzhledem k tomu, že podíly prohlížečů, tedy co se týče značek, se již nějaký ten pátek mění rok od roku spíše nepatrně, je toto docela zajímavý skok. Nejvíce ubylo pochopitelně dominantního Internet Exploreru, ale drobný propad zaznamenal i Safari od Apple. Aby to bylo korektní, je nutné dodat, že Opera v ukrajování Firefoxu také trošku pomohla, neboť uvedla krátce před Firefoxem 3 verzi prohlížeče Opera 9.5, takže si polepšila z 0,71 % na 0,75 %.
Tato čísla však mohou být jednak zkreslená, varuje Vince Vizzaccaro ze společnosti Net Applications, odkud tyto údaje pocházejí, neboť někteří uživatelé mohli být započítáni po aktualizaci dvakrát, ale také nemusejí být trvalého charakteru z jiného důvodu. Může jít třeba jen o dočasný skok, kdy si uživatelé prostě vyzkoušejí něco nového (když už si to stáhli) a pak se třeba vrátí zpět. Marketingová oddělení výrobců prohlížečů jistě spoléhají na skutečnost, že jakmile si někdo nový prohlížeč vyzkouší, tak se mu zalíbí a už u něj zůstane, což (a je to vidět i v diskuzích) nebývá zdaleka tak pravdou, jak by si to asi zmíněná oddělení přála.
Čistě pro zajímavost na závěr zmiňme, že týmu kolem Firefoxu byla privátně nahlášena bezpečnostní díra, kterou Firefox 3.0 (a také předchozí verze) trpí. Lidé z DVLabs si nechávají detaily pro sebe a předali je jen bezpečnostnímu týmu Mozilly, který již připravuje záplatu. Až po jejím vydání budou prý informace „odtajněny“. Nemusíte se tedy zatím moc děsit, dokud to ví jen DVLabs a Mozilla, prakticky o nic nejde. Takových děr, o kterých „nikdo“ neví, je v každém podobně složitém softwaru spousta.