Fortnite se svým Battle Royale už vydělal přes miliardu dolarů mikrotransakcemi
Podle statistik, které vydal SuperData Research zabývající se zpracováním herních dat a průzkumem trhu, jsou mikrotransakce v bezplatných hrách vskutku výnosnou lukrativním směrem. Populární herní titul Fortnite, který vyšel 25. července 2017 a o pár měsíců jej později doplnil herní režim Battle Royale na podobném principu jako konkurenční PUBG (PlayerUnknown's Battlegrounds), docílila k dnešnímu dni k více než miliardovém zisku jen a pouze za pomoci mikrotransakcí.
Při podrobnější analýze je vidět, že polovinu celkového zisku hra samotná získala za pouhé dva měsíce - duben a květen 2018. I když je jasné, že růstový potenciál u hry nebude nekonečný, je jasné, že EPIC vykročil se hrou správnou nohou a v popularitě masivně předčil konkurenční tituly v čele s PUBG, které je rovněž oseto mikrotransakcemi.
Momentálně Fortnite čeká na další růst v podobě hráčů na mobilní platformě. Klient pro iOS je momentálně v beta verzi, ale už tak je ze strany hráčů vidět obrovské nadšení. Po uvedení na platformu Android lze očekávat další rekordní zisky. Rostoucí čísla a první příčka sledovanosti na herním streamovacím portále Twitch.TV poukazuje na to, že popularita hry jen tak neklesne.