Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k FSR 3.1 zvyšuje kvalitu obrazu a umí použít Frame Generation s jiným upscalingem

Tak zatím se generují pouze některé snímky. V budoucnu všechny 😁

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jasne.. na zacatku hry si vyberes jestli chces vyhrat nebo prohrat, podle toho se vyrenderuje prvni a posledni snimek hry.. a ai pak vygeneruje vsechno mezi..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Je to tragický, co si budeme nalhávat, prostě soudruzi zase někde udělali chybu a zvyšovali rozlišení displejů rychleji než co zvládnou grafiky.
Potom nezbývá než to začít obchcávat, NVidia to pochopila okamžitě, AMD nakonec uznalo, že původní sny se konat nebudou a museli zamakat také. Výsledek v podobě DLSS nakonec není úplně špatný a i AMD se zdá, že FSR nezůstává pozadu.

Ale nejhorší máme teprve před sebou, tím myslím VR, já mám Pico 4 s rozlišení 2160x2160 na oko a jako blbý, RTX 3080 to na 90 FPS nedává a i statický obraz je dost na prd - celý je to rozostřený.
Myslim, že první skutečně použitelné VR ve smyslu, aby se to blížilo nějak trochu realitě, bude Pimax 12K, ale zajímalo by mě, která grafika to utáhne?
Možná tak farma několika RTX 5090? :-/

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Zvyšovali rozlišení rychleji než zvládnou grafiky "

Co je tohle kurva za sračku? Grafiky bezproblémově zvládající 4K tu máme od dob Pascalů (1080Tičko). Problém nejsou "soudruzi, co uspěchali 4K", ale herní vývojáři, kteří serou na optimalizaci díky tady panu dementovi v kožené bundě, který jim dal nástroj, který jim umožňuje na optimalizaci srát, přeci "Ta@k ZaPnI uPScAlYnG, BuDeŠ mýT VýC FPS"
Mimochodem. Zkoušel jsem svou 7900XTX a 4K v cyberpunku zvládá víc než dobře, bez jakéhokoliv presetu pro shitscaling. Ano, ten neoptimalizovaný odpad jménem "Path trading" to nedá, ale kurva, to ti nedá ani ta posraná 4090ka KEKW.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A víš co znamená optimalizace? Ořezání požadavků = horší kvalita modelů, textur, efektů. Prostě na scéně nebude 1000 dekorativních objektů ale jen 500, budou mít jednodušší model, nebudeme na ně aplikovat některé detaily. sice to bude vypadat naprosto jinak, ale bude to rychlejší...

Neplést si optimalizaci s níročností. Už dlouhou dobu kvalita detailů roste a s každou úrovní to nejde nahoru s požadavkem na výkon lineárně ale často kvadraticky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, to jsi vzal jen jeden segment z téma optimalizací...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

K čemu optimalizace?
Jednoduše se naperou do všeho 4k textury.
I kdyby se ve výsledku mělo jednat o 2x2 pixely.

Paměti na grafice je dost.
A kdyby ne, tak se to dotáhne přes PCIe.

Že se to škube?
Máme v nabídce grafiky s více VRAM a vyšším výkonem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co ti brání jet na 4k monitoru na fullHD? Máš to dělitelný a pixelart zdarma :D Navíc FSR/DLSS je pro 4k na nejlepší kvalitu už dost dobré. Jak jsem přešel ze 60hz na 144Hz 4k monitor ho mnohdy zapínám pro vyšší FPS a nejsem si moc jist jestli poznám rozdíl, i když už jsem s postupujícíma rokama už celkem slepej ale pořádně rozdíl nevidím ve statickým natož při pohybu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neměl být správně nadpis "AMD pracuje na FSR 3.1, které řeší nekvalitní upscaling při pohybu" ?

https://diit.cz/clanek/nvidia-pracuje-na-dlss-35-ktere-resi-nekvalitni-r...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

zas michas hrusky a jabka.. dlss3.5 resi mizeni efektu, ktery bez dlss normalne fungujou.. fsr3.1 resi shimmering na kterej trpi vsechny druhy upscalingu..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A co jsou na tom jablka a hrušky?

Oba řeší vylepšení grafiky při upscale. Dlss 3.5 konkrétně RT a další jiné defekty související s upscale

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale on reaguje na nadpis který se tváří že FSR3.1 už je a ne že se připravuje, takže nic nemíchá ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I to je zajímavý pohled na věc

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A pravděpodobně také na výraz "nekvalitní upscaling", který byl použit u konkurence, ale zde ne.

U názvu některých firem se negativní výrazy nepoužívají ;-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

upscaling co smaze 3d efekty ktery staly vykon je podle tebe co?? kvalitni?? (:

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No vidíte, že se shodneme. FSR 3.1 tedy vylepšuje nekvalitní upscaling.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak neoficiálně se dá použít FSR 3 Frame Generation s DLSS upscalingem už teď…

https://www.nexusmods.com/site/mods/738

Zkoušel jsem to v Cyberpunku a Zaklínači a funguje to celkem dobře.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.