FSR 3.1 zvyšuje kvalitu obrazu a umí použít Frame Generation s jiným upscalingem
AMD upozornila na zrychlující se tempo nasazení FSR 3 do nových her. Třetí generace FSR vydaná před necelým půlrokem (začátkem října 2023) má již v seznamu 40 podporovaných nebo ohlášených her (oproti 152 u druhé generace a 139 u první to v absolutních číslech není mnoho, na druhou stranu ty jsou na světě mnohonásobně delší dobu). Z toho 19 bylo vydáno do 20. března, 21 se chystá na nadcházející měsíce.
Vydané (výše) a po 20. březnu chystané (níže) hry s podporou FSR 3.x
Aktuálně ohlášené FSR 3.1 přinese dvě celkem zásadní novinky. První se týká kvality obrazu v pohybu. Omezí shimmering, tedy chvění, které bylo při mírném pohybu patrné zvlášť v detailních scénách, dále omezí ghosting (duchy) a zachová vyšší úroveň detailu u pohybujících se objektů.
Druhá změna spočívá v oddělení Frame Generation (generování snímků) od základního FSR, takže bude možné Frame Generation použít i v kombinaci s jinými metodami pro upscaling. V kontextu s touto změnou se objevují různé spekulace - je však třeba mít na paměti, že AMD neohlásila změnu technických požadavků na Frame Generation, takže i kombinace s jinou metodou upscalingu bude použitelná pouze v konfiguraci, která podporuje Frame Generation (ne tedy univerzálně a kdekoli).
Další novinky se týkají primárně vývojářů, ale na FSR budou mít pozitivní dopad také. AMD připravila tzv. FidelityFX API, které usnadňuje vývoj, zejména debugging a zajištění kompatibility s nadcházejícími verzemi FSR. Pokud tedy AMD třeba za rok připraví FSR 3.2, bude díky FidelityFX API jeho implementace do hry podporující FSR 3.1 podstatně jednodušší (rychlejší).
FSR 3.1 krom PC a DirectX podporuje také herní konzole Xbox (Xbox Game Development Kit) a API Vulkan.
Vývojáři budou mít FSR 3.1 k dispozici na GPU Open ve druhém kvartálu (tzn. během jara) a následně v letošním roce máme očekávat vydání kompatibilních her. Jako první bude dostupné v Ratchet & Clank: Rift Apart.