Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

FSR 3.1 zvyšuje kvalitu obrazu a umí použít Frame Generation s jiným upscalingem

Zdroj: Shutterstock

AMD ohlásila FSR 3.1, který bude vývojářům her dostupný v následujícím čtvrtletí. Nová verze je zaměřená na kvalitu obrazu v pohybu a umožňuje použití Frame Generation nezávisle na FSR…

AMD upozornila na zrychlující se tempo nasazení FSR 3 do nových her. Třetí generace FSR vydaná před necelým půlrokem (začátkem října 2023) má již v seznamu 40 podporovaných nebo ohlášených her (oproti 152 u druhé generace a 139 u první to v absolutních číslech není mnoho, na druhou stranu ty jsou na světě mnohonásobně delší dobu). Z toho 19 bylo vydáno do 20. března, 21 se chystá na nadcházející měsíce.

Vydané (výše) a po 20. březnu chystané (níže) hry s podporou FSR 3.x

Aktuálně ohlášené FSR 3.1 přinese dvě celkem zásadní novinky. První se týká kvality obrazu v pohybu. Omezí shimmering, tedy chvění, které bylo při mírném pohybu patrné zvlášť v detailních scénách, dále omezí ghosting (duchy) a zachová vyšší úroveň detailu u pohybujících se objektů.

Druhá změna spočívá v oddělení Frame Generation (generování snímků) od základního FSR, takže bude možné Frame Generation použít i v kombinaci s jinými metodami pro upscaling. V kontextu s touto změnou se objevují různé spekulace - je však třeba mít na paměti, že AMD neohlásila změnu technických požadavků na Frame Generation, takže i kombinace s jinou metodou upscalingu bude použitelná pouze v konfiguraci, která podporuje Frame Generation (ne tedy univerzálně a kdekoli).

Další novinky se týkají primárně vývojářů, ale na FSR budou mít pozitivní dopad také. AMD připravila tzv. FidelityFX API, které usnadňuje vývoj, zejména debugging a zajištění kompatibility s nadcházejícími verzemi FSR. Pokud tedy AMD třeba za rok připraví FSR 3.2, bude díky FidelityFX API jeho implementace do hry podporující FSR 3.1 podstatně jednodušší (rychlejší).

FSR 3.1 krom PC a DirectX podporuje také herní konzole Xbox (Xbox Game Development Kit) a API Vulkan.

Vývojáři budou mít FSR 3.1 k dispozici na GPU Open ve druhém kvartálu (tzn. během jara) a následně v letošním roce máme očekávat vydání kompatibilních her. Jako první bude dostupné v Ratchet & Clank: Rift Apart.

Zdroje: 

Diskuse ke článku FSR 3.1 zvyšuje kvalitu obrazu a umí použít Frame Generation s jiným upscalingem

Pondělí, 1 Duben 2024 - 10:21 | mittar | A co ti brání jet na 4k monitoru na fullHD? Máš...
Úterý, 26 Březen 2024 - 10:20 | melkor | K čemu optimalizace? Jednoduše se naperou do...
Úterý, 26 Březen 2024 - 08:59 | Majklos | No vidíte, že se shodneme. FSR 3.1 tedy vylepšuje...
Úterý, 26 Březen 2024 - 08:10 | Tom Buri | upscaling co smaze 3d efekty ktery staly vykon je...
Pondělí, 25 Březen 2024 - 21:23 | simik | A pravděpodobně také na výraz "nekvalitní...
Pondělí, 25 Březen 2024 - 20:30 | uni | No, to jsi vzal jen jeden segment z téma...
Pondělí, 25 Březen 2024 - 19:40 | JirkaK | A víš co znamená optimalizace? Ořezání požadavků...
Pondělí, 25 Březen 2024 - 19:37 | Zubik1000CZ | "Zvyšovali rozlišení rychleji než zvládnou...
Pondělí, 25 Březen 2024 - 19:15 | Suchý čert | Tak neoficiálně se dá použít FSR 3 Frame...
Pondělí, 25 Březen 2024 - 16:55 | Majklos | I to je zajímavý pohled na věc

Zobrazit diskusi