Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k G.Skill nabídl nejrychlejší DDR4-4266, připravuje se na nové procesory?

nic moc, malé moduly, zajímavější by byly 2x16.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzel normalni, 16GB moduly byvaji dual rank a vetsinou bezi na nizsi maximalni frekvenci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro hráče zbytečné. Těm stačí 16GB (2x8).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To uz za chvili nebude pravda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak staci a chvili stacit bude, ale rezerva se hodi. Clovek nekupuje komp na jeden rok...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som sa týžden hral a som dosiahol 3650 samsung B, 14-14-14-34-51-CR1 - 1.5v (flare X) r7 1700 3.92Ghz... mašina som spokojny, dal by som viac, ale volty už su vysoké, teploty ok, nemal som štastie na čip..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to maš fuk ne ?
Ryzen je dajme tomu multimedialne CPU , na gaming sa kupuje i7 8600K/8700K

4266 uz jedne putuju ku mne akurat ,
ale klasiky v hliniku, žiadne svietiace kinder kraviny

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tomu říkám odpověď vypatlance. Vůbec nic neříkal o gamingu, ale to nevadí, Bláhovi se to hodí, tak to tam přidám. A další věc, 99% lidí, co hrají vůbec nepozná rozdíl, jestli by hráli na Ryzenu R7 nebo i7 8700K, Ano, jsou výjimky, profi hráči, ti ať mají to nejlepší, ale dle Steam statistik má necelých 98% hráčů 4 jádro a míň, a hrát se na tom v pohodě dá.
Takže opět výkřik Zeleno-Modrého místního šaška, kterej si honí pindíka nad rozdílem jednotek FPS při celkových 200FPS

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Daj screen z Aida64. Zaujima ma latency a prenosovka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ešte to neni na 100%, snažím sa ešte znížiť latencie
http://www.imgup.cz/image/LPRs

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

velice pěkné.. přihodíš i obrázek na standardní JEDEC specifikaci (2133MT) pro srovnání?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pre porovnanie JEDEC 2133
http://www.imgup.cz/image/LPf1

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky. Vypadá to luxusně - hlavně to snížení latence. Kdybys dělal i nějaké aplikační/herní testy, tak bych rád viděl výsledky - možná by se z toho dal udělat i článek/blog tady na diit.cz

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

okolo 20 FPS pri 1080p, nerobím si srandu, Infinity F pri turbo ramkach robí zazraky :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jeden čas som to mal na 3733, ale nedalo sa to poriadne naštelovať, robilo to problémy, možno s novým biosom.. uvidíme

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1.45V DDR4? Hmm..

A chtěl bych poprosit o korektní popis parametrů.. Není to 4266MHz, ale 4266 MT. Frekvence je ve skutečnosti 2133MHz.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud bychom měli být korektní, museli bychom si předně definovat, o jaké frekvenci mluvíme. Frekvence efektivního přenosu dat je totiž 4266 MHz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže tomu se moc frekvence nedá říkat a rozhodně se neznačí v Hz - používá se na to T - Transfers. Takže je OK napsat 4266MT nebo 2133MHz.

Tedy alespoň ve standartu JEDEC :)

https://en.wikipedia.org/wiki/DDR4_SDRAM#JEDEC_standard_DDR4_module.5B58.5D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Frekvence (též kmitočet) je fyzikální veličina, která udává počet opakování periodického děje za daný časový úsek.“ -Wikipedia

Periodický děj je v tomto případě přenos bitu. Jednotka Hz pak daný časový úsek definuje na 1 s. 4266 milionů bitových přenosů za sekundu ~> 4266 MHz jako efektivní frekvence přenosu dat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teoreticky to samozřejmě jde - ale je to proti konvencím v IT. Když se mluví o frekvenci čipu (tedy i paměťového), tak se mluví o frekvenci hodin, ne o frekvenci něčeho jiného.

Nebo by vám přišlo správné kdybych namísto 22 TFLOPS u Vegy uváděl, že je to 22 THz, kde periodický děj je FP operace?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázkou je, zda u grafických čipů můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky otázka jestli můžeme o přenosech u DDR mluvit jako o periodickém ději, když nemají konstantní periodu - k přenosu často vůbec nedojde kvůli neefektivním přístupům :)

Proto se to běžně uvádí v MT, což je, podobně jako FLOPS, teoretické maximum transferů za sekundu..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To vysvětlení s ohledem na reálnou neefektivitu nedává smysl, protože jak MT tak MHz jsou teoretickým maximem, ne reálnou a vždy dosahovanou hodnotou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

frekvence hodin je vždy dosahovaná hodnota (s drobnou nepřesností danou naší technologií).. Pokud je frekvence 2133MHz, tak ten čip skutečně a vždy (snižování frekvencí u CPU/GPU za cílem snížení spotřeby nechme stranou) běží na dané frekvenci. jinými slovy k událostem nástupné/sestupné hrany dojde každých x ns dle periody a nestane se, že by se jeden takt vynechal.

Je to detail, ale stejně nechápu, proč používat MHz, když má data rate svou vlastní jednotku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně

Zahram si na devil's advocate: pamet - pokud vim - taky prenasi data paralelne (po 64bitech)... nebo ne ? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ale nic to nemění - je to 4266MT/s po 64b... Tj teoretická propustnost na jeden kanál je 4266 * 8 = 34128 MB/s :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tahle interpretace se jeví nekorektní ze stejného důvodu, z jakého se rozlišuje mezi bity za sekundu a baudy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

*standardu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na Inteloch je rozdiel minimalny, čo sa týka MHz vs výkon

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Od Kaby Lake to neplati. Celkovo je frekvencia RAM dost precenovana a v realnych aplikacnych testoch je vplyv v jednotkach percent, tu je to s Ryzenom: https://goo.gl/9f8Guv

Ak chces 3200 v kombinacii s Ryzenom tak uz musis spekulovat, vsetko vyssie je uz skor vynimkou, na Intel platforme zasunies, nacitas profil a ides 4000+ bez problemov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podla https://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i7_8700K_Coffee_Lake_Memo...

su 3200 CL14 rychlejsie ako 4000 CL19. A az tie 3200 pretaktujes na 3400 CL14, tak budu zrejme rychlejsie ako 4600 CL19. Takze ja by som nic ine ako 3200 CL14 nekupoval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Záleži co na tom děláš... Pro čtení souvislých bloků jako videa při editaci se vyšší frekvence = větší šířka pásma projeví znatelným nárůstem výkonu / zkrácení čekacích časů. Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence, nemá vyžší frekvence až tak výrazný vliv. Tak to aspoň chápu já...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence,

Spis nez latence tam hraje roli to, ze dnes mate pomerne velke L2/L3 cache do kterych se vejde slusne mnozstvi dat; staci ze 75% pristupu je obslouzeno z cache a jsou latence i rychlost pameti irelevantni... u cteni/zapisu souvislych velkych bloku ma cache nulovy az zaporny prinos, takze tam to je videt velmi jasne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.