28. 11. 2017 - 17:37https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskusenic moc, malé moduly, zajímavější by byly 2x16.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098775
+
29. 11. 2017 - 09:46https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseTo uz za chvili nebude pravda.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099039
+
Tak staci a chvili stacit bude, ale rezerva se hodi. Clovek nekupuje komp na jeden rok...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Poprvy mi windows s vypnutym
PPK https://diit.cz/profil/ppk
29. 11. 2017 - 12:10https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseTak staci a chvili stacit bude, ale rezerva se hodi. Clovek nekupuje komp na jeden rok...https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099171
+
Ja som sa týžden hral a som dosiahol 3650 samsung B, 14-14-14-34-51-CR1 - 1.5v (flare X) r7 1700 3.92Ghz... mašina som spokojny, dal by som viac, ale volty už su vysoké, teploty ok, nemal som štastie na čip..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja som sa týžden hral a som
QWERTY https://diit.cz/profil/slavo-fabian
28. 11. 2017 - 22:39https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseJa som sa týžden hral a som dosiahol 3650 samsung B, 14-14-14-34-51-CR1 - 1.5v (flare X) r7 1700 3.92Ghz... mašina som spokojny, dal by som viac, ale volty už su vysoké, teploty ok, nemal som štastie na čip.. https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098877
+
to maš fuk ne ?
Ryzen je dajme tomu multimedialne CPU , na gaming sa kupuje i7 8600K/8700K
4266 uz jedne putuju ku mne akurat ,
ale klasiky v hliniku, žiadne svietiace kinder kraviny
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
to maš fuk ne ?
blaho https://diit.cz/profil/dodo-blaho
28. 11. 2017 - 23:03https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseto maš fuk ne ?
Ryzen je dajme tomu multimedialne CPU , na gaming sa kupuje i7 8600K/8700K
4266 uz jedne putuju ku mne akurat ,
ale klasiky v hliniku, žiadne svietiace kinder kraviny https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098889
+
Tomu říkám odpověď vypatlance. Vůbec nic neříkal o gamingu, ale to nevadí, Bláhovi se to hodí, tak to tam přidám. A další věc, 99% lidí, co hrají vůbec nepozná rozdíl, jestli by hráli na Ryzenu R7 nebo i7 8700K, Ano, jsou výjimky, profi hráči, ti ať mají to nejlepší, ale dle Steam statistik má necelých 98% hráčů 4 jádro a míň, a hrát se na tom v pohodě dá.
Takže opět výkřik Zeleno-Modrého místního šaška, kterej si honí pindíka nad rozdílem jednotek FPS při celkových 200FPS
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Tomu říkám odpověď vypatlance
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
29. 11. 2017 - 07:13https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseTomu říkám odpověď vypatlance. Vůbec nic neříkal o gamingu, ale to nevadí, Bláhovi se to hodí, tak to tam přidám. A další věc, 99% lidí, co hrají vůbec nepozná rozdíl, jestli by hráli na Ryzenu R7 nebo i7 8700K, Ano, jsou výjimky, profi hráči, ti ať mají to nejlepší, ale dle Steam statistik má necelých 98% hráčů 4 jádro a míň, a hrát se na tom v pohodě dá.
Takže opět výkřik Zeleno-Modrého místního šaška, kterej si honí pindíka nad rozdílem jednotek FPS při celkových 200FPShttps://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098946
+
Daj screen z Aida64. Zaujima ma latency a prenosovka.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Daj screen z Aida64. Zaujima
Nox https://diit.cz/profil/nox
29. 11. 2017 - 10:04https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseDaj screen z Aida64. Zaujima ma latency a prenosovka.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099045
+
29. 11. 2017 - 10:51https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseEšte to neni na 100%, snažím sa ešte znížiť latencie
http://www.imgup.cz/image/LPRshttps://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099093
+
velice pěkné.. přihodíš i obrázek na standardní JEDEC specifikaci (2133MT) pro srovnání?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
velice pěkné.. přihodíš i
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
29. 11. 2017 - 11:02https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskusevelice pěkné.. přihodíš i obrázek na standardní JEDEC specifikaci (2133MT) pro srovnání?https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099111
+
Díky. Vypadá to luxusně - hlavně to snížení latence. Kdybys dělal i nějaké aplikační/herní testy, tak bych rád viděl výsledky - možná by se z toho dal udělat i článek/blog tady na diit.cz
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Díky. Vypadá to luxusně -
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
29. 11. 2017 - 11:22https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseDíky. Vypadá to luxusně - hlavně to snížení latence. Kdybys dělal i nějaké aplikační/herní testy, tak bych rád viděl výsledky - možná by se z toho dal udělat i článek/blog tady na diit.cz https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099129
+
okolo 20 FPS pri 1080p, nerobím si srandu, Infinity F pri turbo ramkach robí zazraky :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
okolo 20 FPS pri 1080p,
QWERTY https://diit.cz/profil/slavo-fabian
29. 11. 2017 - 11:26https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseokolo 20 FPS pri 1080p, nerobím si srandu, Infinity F pri turbo ramkach robí zazraky :)https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099135
+
jeden čas som to mal na 3733, ale nedalo sa to poriadne naštelovať, robilo to problémy, možno s novým biosom.. uvidíme
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jeden čas som to mal na 3733,
QWERTY https://diit.cz/profil/slavo-fabian
29. 11. 2017 - 11:33https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskusejeden čas som to mal na 3733, ale nedalo sa to poriadne naštelovať, robilo to problémy, možno s novým biosom.. uvidímehttps://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099141
+
A chtěl bych poprosit o korektní popis parametrů.. Není to 4266MHz, ale 4266 MT. Frekvence je ve skutečnosti 2133MHz.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
1.45V DDR4? Hmm..
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
28. 11. 2017 - 23:06https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse1.45V DDR4? Hmm..
A chtěl bych poprosit o korektní popis parametrů.. Není to 4266MHz, ale 4266 MT. Frekvence je ve skutečnosti 2133MHz.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098898
+
Pokud bychom měli být korektní, museli bychom si předně definovat, o jaké frekvenci mluvíme. Frekvence efektivního přenosu dat je totiž 4266 MHz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud bychom měli být
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 11. 2017 - 09:16https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskusePokud bychom měli být korektní, museli bychom si předně definovat, o jaké frekvenci mluvíme. Frekvence efektivního přenosu dat je totiž 4266 MHz.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099000
+
29. 11. 2017 - 09:56https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseJenže tomu se moc frekvence nedá říkat a rozhodně se neznačí v Hz - používá se na to T - Transfers. Takže je OK napsat 4266MT nebo 2133MHz.
Tedy alespoň ve standartu JEDEC :)
https://en.wikipedia.org/wiki/DDR4_SDRAM#JEDEC_standard_DDR4_module.5B58.5Dhttps://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099042
+
„Frekvence (též kmitočet) je fyzikální veličina, která udává počet opakování periodického děje za daný časový úsek.“ -Wikipedia
Periodický děj je v tomto případě přenos bitu. Jednotka Hz pak daný časový úsek definuje na 1 s. 4266 milionů bitových přenosů za sekundu ~> 4266 MHz jako efektivní frekvence přenosu dat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
„Frekvence (též kmitočet) je
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 11. 2017 - 10:53https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse„Frekvence (též kmitočet) je fyzikální veličina, která udává počet opakování periodického děje za daný časový úsek.“ -Wikipedia
Periodický děj je v tomto případě přenos bitu. Jednotka Hz pak daný časový úsek definuje na 1 s. 4266 milionů bitových přenosů za sekundu ~> 4266 MHz jako efektivní frekvence přenosu dat.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099099
+
Teoreticky to samozřejmě jde - ale je to proti konvencím v IT. Když se mluví o frekvenci čipu (tedy i paměťového), tak se mluví o frekvenci hodin, ne o frekvenci něčeho jiného.
Nebo by vám přišlo správné kdybych namísto 22 TFLOPS u Vegy uváděl, že je to 22 THz, kde periodický děj je FP operace?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Teoreticky to samozřejmě jde
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
29. 11. 2017 - 10:59https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseTeoreticky to samozřejmě jde - ale je to proti konvencím v IT. Když se mluví o frekvenci čipu (tedy i paměťového), tak se mluví o frekvenci hodin, ne o frekvenci něčeho jiného.
Nebo by vám přišlo správné kdybych namísto 22 TFLOPS u Vegy uváděl, že je to 22 THz, kde periodický děj je FP operace?https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099105
+
Otázkou je, zda u grafických čipů můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Otázkou je, zda u grafických
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 11. 2017 - 11:53https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseOtázkou je, zda u grafických čipů můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně ;-)https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099150
+
Taky otázka jestli můžeme o přenosech u DDR mluvit jako o periodickém ději, když nemají konstantní periodu - k přenosu často vůbec nedojde kvůli neefektivním přístupům :)
Proto se to běžně uvádí v MT, což je, podobně jako FLOPS, teoretické maximum transferů za sekundu..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Taky otázka jestli můžeme o
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
29. 11. 2017 - 11:57https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseTaky otázka jestli můžeme o přenosech u DDR mluvit jako o periodickém ději, když nemají konstantní periodu - k přenosu často vůbec nedojde kvůli neefektivním přístupům :)
Proto se to běžně uvádí v MT, což je, podobně jako FLOPS, teoretické maximum transferů za sekundu..https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099159
+
To vysvětlení s ohledem na reálnou neefektivitu nedává smysl, protože jak MT tak MHz jsou teoretickým maximem, ne reálnou a vždy dosahovanou hodnotou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To vysvětlení s ohledem na
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 11. 2017 - 13:16https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseTo vysvětlení s ohledem na reálnou neefektivitu nedává smysl, protože jak MT tak MHz jsou teoretickým maximem, ne reálnou a vždy dosahovanou hodnotou.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099258
+
frekvence hodin je vždy dosahovaná hodnota (s drobnou nepřesností danou naší technologií).. Pokud je frekvence 2133MHz, tak ten čip skutečně a vždy (snižování frekvencí u CPU/GPU za cílem snížení spotřeby nechme stranou) běží na dané frekvenci. jinými slovy k událostem nástupné/sestupné hrany dojde každých x ns dle periody a nestane se, že by se jeden takt vynechal.
Je to detail, ale stejně nechápu, proč používat MHz, když má data rate svou vlastní jednotku.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
frekvence hodin je vždy
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
29. 11. 2017 - 13:59https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskusefrekvence hodin je vždy dosahovaná hodnota (s drobnou nepřesností danou naší technologií).. Pokud je frekvence 2133MHz, tak ten čip skutečně a vždy (snižování frekvencí u CPU/GPU za cílem snížení spotřeby nechme stranou) běží na dané frekvenci. jinými slovy k událostem nástupné/sestupné hrany dojde každých x ns dle periody a nestane se, že by se jeden takt vynechal.
Je to detail, ale stejně nechápu, proč používat MHz, když má data rate svou vlastní jednotku.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099297
+
> můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně
Zahram si na devil's advocate: pamet - pokud vim - taky prenasi data paralelne (po 64bitech)... nebo ne ? :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
> můžeme o jednotlivých FP
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
29. 11. 2017 - 16:45https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse> můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně
Zahram si na devil's advocate: pamet - pokud vim - taky prenasi data paralelne (po 64bitech)... nebo ne ? :)https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099396
+
Ano, ale nic to nemění - je to 4266MT/s po 64b... Tj teoretická propustnost na jeden kanál je 4266 * 8 = 34128 MB/s :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano, ale nic to nemění - je
arakan94 https://diit.cz/profil/david-novak
29. 11. 2017 - 16:54https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseAno, ale nic to nemění - je to 4266MT/s po 64b... Tj teoretická propustnost na jeden kanál je 4266 * 8 = 34128 MB/s :)https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099405
+
Tahle interpretace se jeví nekorektní ze stejného důvodu, z jakého se rozlišuje mezi bity za sekundu a baudy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tahle interpretace se jeví
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
6. 2. 2018 - 10:18https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseTahle interpretace se jeví nekorektní ze stejného důvodu, z jakého se rozlišuje mezi bity za sekundu a baudy.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1121381
+
na Inteloch je rozdiel minimalny, čo sa týka MHz vs výkon
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
na Inteloch je rozdiel
QWERTY https://diit.cz/profil/slavo-fabian
28. 11. 2017 - 23:24https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskusena Inteloch je rozdiel minimalny, čo sa týka MHz vs výkonhttps://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098901
+
Od Kaby Lake to neplati. Celkovo je frekvencia RAM dost precenovana a v realnych aplikacnych testoch je vplyv v jednotkach percent, tu je to s Ryzenom: https://goo.gl/9f8Guv
Ak chces 3200 v kombinacii s Ryzenom tak uz musis spekulovat, vsetko vyssie je uz skor vynimkou, na Intel platforme zasunies, nacitas profil a ides 4000+ bez problemov.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Od Kaby Lake to neplati.
Rajnoha https://diit.cz/profil/rajnoha
28. 11. 2017 - 23:38https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseOd Kaby Lake to neplati. Celkovo je frekvencia RAM dost precenovana a v realnych aplikacnych testoch je vplyv v jednotkach percent, tu je to s Ryzenom: https://goo.gl/9f8Guv
Ak chces 3200 v kombinacii s Ryzenom tak uz musis spekulovat, vsetko vyssie je uz skor vynimkou, na Intel platforme zasunies, nacitas profil a ides 4000+ bez problemov.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098907
+
su 3200 CL14 rychlejsie ako 4000 CL19. A az tie 3200 pretaktujes na 3400 CL14, tak budu zrejme rychlejsie ako 4600 CL19. Takze ja by som nic ine ako 3200 CL14 nekupoval.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Podla https://www.techpowerup
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2017 - 17:11https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskusePodla https://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i7_8700K_Coffee_Lake_Memory_Performance_Benchmark_Analysis/10.html
su 3200 CL14 rychlejsie ako 4000 CL19. A az tie 3200 pretaktujes na 3400 CL14, tak budu zrejme rychlejsie ako 4600 CL19. Takze ja by som nic ine ako 3200 CL14 nekupoval.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099435
+
Záleži co na tom děláš... Pro čtení souvislých bloků jako videa při editaci se vyšší frekvence = větší šířka pásma projeví znatelným nárůstem výkonu / zkrácení čekacích časů. Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence, nemá vyžší frekvence až tak výrazný vliv. Tak to aspoň chápu já...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Záleži co na tom děláš... Pro
ados_cz (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2017 - 05:58https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuseZáleži co na tom děláš... Pro čtení souvislých bloků jako videa při editaci se vyšší frekvence = větší šířka pásma projeví znatelným nárůstem výkonu / zkrácení čekacích časů. Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence, nemá vyžší frekvence až tak výrazný vliv. Tak to aspoň chápu já...https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1098928
+
> Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence,
Spis nez latence tam hraje roli to, ze dnes mate pomerne velke L2/L3 cache do kterych se vejde slusne mnozstvi dat; staci ze 75% pristupu je obslouzeno z cache a jsou latence i rychlost pameti irelevantni... u cteni/zapisu souvislych velkych bloku ma cache nulovy az zaporny prinos, takze tam to je videt velmi jasne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
> Při random přístupu např. u
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
29. 11. 2017 - 16:55https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse> Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence,
Spis nez latence tam hraje roli to, ze dnes mate pomerne velke L2/L3 cache do kterych se vejde slusne mnozstvi dat; staci ze 75% pristupu je obslouzeno z cache a jsou latence i rychlost pameti irelevantni... u cteni/zapisu souvislych velkych bloku ma cache nulovy az zaporny prinos, takze tam to je videt velmi jasne.https://diit.cz/clanek/g-skill-ddr4-4266/diskuse#comment-1099408
+
nic moc, malé moduly, zajímavější by byly 2x16.
Bohuzel normalni, 16GB moduly byvaji dual rank a vetsinou bezi na nizsi maximalni frekvenci.
Pro hráče zbytečné. Těm stačí 16GB (2x8).
To uz za chvili nebude pravda.
Tak staci a chvili stacit bude, ale rezerva se hodi. Clovek nekupuje komp na jeden rok...
Ja som sa týžden hral a som dosiahol 3650 samsung B, 14-14-14-34-51-CR1 - 1.5v (flare X) r7 1700 3.92Ghz... mašina som spokojny, dal by som viac, ale volty už su vysoké, teploty ok, nemal som štastie na čip..
to maš fuk ne ?
Ryzen je dajme tomu multimedialne CPU , na gaming sa kupuje i7 8600K/8700K
4266 uz jedne putuju ku mne akurat ,
ale klasiky v hliniku, žiadne svietiace kinder kraviny
Tomu říkám odpověď vypatlance. Vůbec nic neříkal o gamingu, ale to nevadí, Bláhovi se to hodí, tak to tam přidám. A další věc, 99% lidí, co hrají vůbec nepozná rozdíl, jestli by hráli na Ryzenu R7 nebo i7 8700K, Ano, jsou výjimky, profi hráči, ti ať mají to nejlepší, ale dle Steam statistik má necelých 98% hráčů 4 jádro a míň, a hrát se na tom v pohodě dá.
Takže opět výkřik Zeleno-Modrého místního šaška, kterej si honí pindíka nad rozdílem jednotek FPS při celkových 200FPS
Daj screen z Aida64. Zaujima ma latency a prenosovka.
Ešte to neni na 100%, snažím sa ešte znížiť latencie
http://www.imgup.cz/image/LPRs
velice pěkné.. přihodíš i obrázek na standardní JEDEC specifikaci (2133MT) pro srovnání?
Pre porovnanie JEDEC 2133
http://www.imgup.cz/image/LPf1
Díky. Vypadá to luxusně - hlavně to snížení latence. Kdybys dělal i nějaké aplikační/herní testy, tak bych rád viděl výsledky - možná by se z toho dal udělat i článek/blog tady na diit.cz
okolo 20 FPS pri 1080p, nerobím si srandu, Infinity F pri turbo ramkach robí zazraky :)
jeden čas som to mal na 3733, ale nedalo sa to poriadne naštelovať, robilo to problémy, možno s novým biosom.. uvidíme
1.45V DDR4? Hmm..
A chtěl bych poprosit o korektní popis parametrů.. Není to 4266MHz, ale 4266 MT. Frekvence je ve skutečnosti 2133MHz.
Pokud bychom měli být korektní, museli bychom si předně definovat, o jaké frekvenci mluvíme. Frekvence efektivního přenosu dat je totiž 4266 MHz.
Jenže tomu se moc frekvence nedá říkat a rozhodně se neznačí v Hz - používá se na to T - Transfers. Takže je OK napsat 4266MT nebo 2133MHz.
Tedy alespoň ve standartu JEDEC :)
https://en.wikipedia.org/wiki/DDR4_SDRAM#JEDEC_standard_DDR4_module.5B58.5D
„Frekvence (též kmitočet) je fyzikální veličina, která udává počet opakování periodického děje za daný časový úsek.“ -Wikipedia
Periodický děj je v tomto případě přenos bitu. Jednotka Hz pak daný časový úsek definuje na 1 s. 4266 milionů bitových přenosů za sekundu ~> 4266 MHz jako efektivní frekvence přenosu dat.
Teoreticky to samozřejmě jde - ale je to proti konvencím v IT. Když se mluví o frekvenci čipu (tedy i paměťového), tak se mluví o frekvenci hodin, ne o frekvenci něčeho jiného.
Nebo by vám přišlo správné kdybych namísto 22 TFLOPS u Vegy uváděl, že je to 22 THz, kde periodický děj je FP operace?
Otázkou je, zda u grafických čipů můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně ;-)
Taky otázka jestli můžeme o přenosech u DDR mluvit jako o periodickém ději, když nemají konstantní periodu - k přenosu často vůbec nedojde kvůli neefektivním přístupům :)
Proto se to běžně uvádí v MT, což je, podobně jako FLOPS, teoretické maximum transferů za sekundu..
To vysvětlení s ohledem na reálnou neefektivitu nedává smysl, protože jak MT tak MHz jsou teoretickým maximem, ne reálnou a vždy dosahovanou hodnotou.
frekvence hodin je vždy dosahovaná hodnota (s drobnou nepřesností danou naší technologií).. Pokud je frekvence 2133MHz, tak ten čip skutečně a vždy (snižování frekvencí u CPU/GPU za cílem snížení spotřeby nechme stranou) běží na dané frekvenci. jinými slovy k událostem nástupné/sestupné hrany dojde každých x ns dle periody a nestane se, že by se jeden takt vynechal.
Je to detail, ale stejně nechápu, proč používat MHz, když má data rate svou vlastní jednotku.
> můžeme o jednotlivých FP operacích hovořit jako o periodickém ději, když nejsou realizované periodicky, ale zároveň, paralelně
Zahram si na devil's advocate: pamet - pokud vim - taky prenasi data paralelne (po 64bitech)... nebo ne ? :)
Ano, ale nic to nemění - je to 4266MT/s po 64b... Tj teoretická propustnost na jeden kanál je 4266 * 8 = 34128 MB/s :)
Tahle interpretace se jeví nekorektní ze stejného důvodu, z jakého se rozlišuje mezi bity za sekundu a baudy.
*standardu
na Inteloch je rozdiel minimalny, čo sa týka MHz vs výkon
Od Kaby Lake to neplati. Celkovo je frekvencia RAM dost precenovana a v realnych aplikacnych testoch je vplyv v jednotkach percent, tu je to s Ryzenom: https://goo.gl/9f8Guv
Ak chces 3200 v kombinacii s Ryzenom tak uz musis spekulovat, vsetko vyssie je uz skor vynimkou, na Intel platforme zasunies, nacitas profil a ides 4000+ bez problemov.
Podla https://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i7_8700K_Coffee_Lake_Memo...
su 3200 CL14 rychlejsie ako 4000 CL19. A az tie 3200 pretaktujes na 3400 CL14, tak budu zrejme rychlejsie ako 4600 CL19. Takze ja by som nic ine ako 3200 CL14 nekupoval.
Záleži co na tom děláš... Pro čtení souvislých bloků jako videa při editaci se vyšší frekvence = větší šířka pásma projeví znatelným nárůstem výkonu / zkrácení čekacích časů. Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence, nemá vyžší frekvence až tak výrazný vliv. Tak to aspoň chápu já...
> Při random přístupu např. u her, kde hraje hlavní roli latence,
Spis nez latence tam hraje roli to, ze dnes mate pomerne velke L2/L3 cache do kterych se vejde slusne mnozstvi dat; staci ze 75% pristupu je obslouzeno z cache a jsou latence i rychlost pameti irelevantni... u cteni/zapisu souvislych velkych bloku ma cache nulovy az zaporny prinos, takze tam to je videt velmi jasne.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.