Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

„Úžasné“ OpenGL Next možná již na GDC!

OpenGL logo velké
API Mantle a Metal jsou již nějaký ten pátek uvedená, o DirectX 12 také už víme leccos, jen o novém OpenGL, které by optimalizovalo využití procesorových zdrojů, se moc nemluvilo…

S jedinou výjimkou -  a to když AMD loni začátkem srpna vzala tehdejší betu svého API Mantle a nabídla jej nově vzniklé iniciativě za next-gen OpenGL v rámci The Khronos Group jakožto možný nový základ nové generace tohoto API. Nekladla si žádné podmínky, nestanovila, jak velkou část stávajícího API musí nebo nesmí The Khronos Group použít a nesvázala jeho využití s žádnými licenčními poplatky.

Zatímco o DirectX 12 a Mantle přicházely stále nové informace, o nové verzi OpenGL jsme se za poslední půlrok nedozvěděli vlastně nic. Což je poměrně málo i pokud vezmeme v potaz, že má z této trojice API po stránce vývoje největší skluz.


Brat Wardell je vývojář, založil a vede softwarovou společnost Stardock a mimo to pracuje pro Microsoft. Jde tedy o člověka s technologickými znalostmi a přístupem k zákulisnímu dění. Ve svém článku o výhodách DirectX 12, kde dává najevo nadšení z efektivního využití vícejádrových procesorů pod novými API, dvakrát narazil i na téma budoucnosti OpenGL; jednou nepřímo, jednou přímo:

„Nepochybuji, že podpora pro Mantle, DirectX12 a „xxxx“ nastoupí rychle, protože jejich výhody jsou zjevné a lze je velmi snadno vysvětlit - i netechnicky orientovaným osobám. … První hra využívající [Nitrous 3D engine]  by měla být ohlášená ještě před GDC a teoreticky půjde o vůbec první nativní DirectX12 / Mantle / „xxxx“ titul (tedy napsaný od začátku pro tyto platformy).“

Závěrečnou poznámkou Wardell trochu nakousnul, co asi myslí oním „xxxx“:

„Sledujte velmi pozorně letošní GDC a to i když jste fanouškem OpenGL [pozn. aut.: celý předchozí Wardellův text byl o DirectX]. Nvidia, AMD, Microsoft, Intel a Sony mají společný cíl. Něco se stane. Něco úžasného.“

GDC neboli Game Developers Conference se chystá na 2. až 5. březen, a tak ještě šest týdnů zbývá. Vzhledem k narážce na OpenGL a faktu, že všichni jmenovaní výrobci jsou členy konsorcia The Khronos Group, to vypadá na oficiální ohlášení nové generace tohoto API, které přinese velké změny (svým způsobem možná větší než DirectX 12, protože jeho adopce napříč platformami a systémy je přecijen o dost širší).

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku „Úžasné“ OpenGL Next možná již na GDC!

Pondělí, 19 Leden 2015 - 10:36 | ne ne | Nevim, indicie ktere rikaji ze se bude jednat o...
Neděle, 18 Leden 2015 - 12:33 | Jan Havran | Tak pravda, 4.5 jsem docela přestřelil. Ale během...
Neděle, 18 Leden 2015 - 00:24 | Solitary | 4.5 asi ne, ale 4.2 je tou dobou docela realne.
Sobota, 17 Leden 2015 - 11:44 | Jan Havran | No už aby to bylo :-) Mezitím by se snad OGL 4.5...

Zobrazit diskusi