Na jaře avizované přepracování OpenGL ovladače nese ovoce. AMD zveřejnila první výsledky výkonnostních navýšení: V některých aplikacích posouvají výkon na úroveň o kategorii výkonnějších GPU…
Začátkem května se objevila zpráva, že po ovladači zvyšujícím výkon v DirectX 11 chystá AMD i ovladače zaměřené na OpenGL a OpenCL. První výsledek je na světě, nárůsty mohou dosahovat desítek procent.
Optimalizace ovladačů, které přinesly i desítky procent grafického výkonu pod DirectX11, jsou pouze začátek. Během několika měsíců podstoupí revitalizační kúru i ovladače OpenGL a OpenCL…
Dlouho očekávaná podpora API Vulkan pro Doom je konečně na světě. Delší čekání se vyplatilo, výsledek stojí za to. Přepnutí na nové API přináší posun výkonu srovnatelný s upgradem grafické karty…
Khronos Group potvrdila, že jí AMD nabídla Mantle jakožto podklad k vývoji API OpenGL-next, které ponese oficiální název Vulkan. Khronos Group této nabídky využila…
Prapodivnou zprávu o budoucnosti Mantle zveřejnila AMD. Její bližší vysvětlení slibuje na čtvrtek-GDC. Z indicií, které dosud prozradila, ale vychází jediná možnost: z Mantle se stane OpenGL-next.
V březnu proběhne GDC 2015 (Game Developers Conference) v San Franciscu, tradiční akce, na které vůbec poprvé uvidíme plány na příští generaci OpenGL, včetně ukázek běhu.
API Mantle a Metal jsou již nějaký ten pátek uvedená, o DirectX 12 také už víme leccos, jen o novém OpenGL, které by optimalizovalo využití procesorových zdrojů, se moc nemluvilo…
Satya Nadella mění Microsoft k lepšímu. Mění jej do podoby společnosti, kterou Ballmer nechtěl a Gates možná ani netušil, že by mohla být reálnou. Přijde Mohamed k hoře, nebo hora k Mohamedovi?
Novým členem The Khronos Group je Canonical, společnost stojící za linuxovou distribucí Ubuntu. Jejím cílem je pomoci v rámci této organizace s vývoje ovladačů pro Wayland / Mir.
Když AMD tvrdila, že DirectX 12 neznamenají konec API Mantle, mohl jen málokdo tušit, kam až těmito slovy míří. Společnost nyní poskytla své API jako základ pro příští generaci OpenGL.
Zatímco se Microsoft léta letoucí snažil porazit OpenGL pomocí Direct3D, svět si do toho díky bohu nenechal Redmondem kecat. Internetu začíná vládnout webová odnož WebGL a Microsoftu tak nezbývá...
Nová verze grafického API OpenGL přináší několik novinek, které si teď hned mohou zkoušet majitelé grafik GeForce či Quadro. Formuje se také konsorcium za účelem vývoje OpenGL 5.