Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

OpenGL

Dlouho očekávaná podpora API Vulkan pro Doom je konečně na světě. Delší čekání se vyplatilo, výsledek stojí za to. Přepnutí na nové API přináší posun výkonu srovnatelný s upgradem grafické karty…
Vulkan Logo 800 Px
Khronos Group potvrdila, že jí AMD nabídla Mantle jakožto podklad k vývoji API OpenGL-next, které ponese oficiální název Vulkan. Khronos Group této nabídky využila…
Prapodivnou zprávu o budoucnosti Mantle zveřejnila AMD. Její bližší vysvětlení slibuje na čtvrtek-GDC. Z indicií, které dosud prozradila, ale vychází jediná možnost: z Mantle se stane OpenGL-next.
OpenGL logo velké
V březnu proběhne GDC 2015 (Game Developers Conference) v San Franciscu, tradiční akce, na které vůbec poprvé uvidíme plány na příští generaci OpenGL, včetně ukázek běhu.
OpenGL logo velké
API Mantle a Metal jsou již nějaký ten pátek uvedená, o DirectX 12 také už víme leccos, jen o novém OpenGL, které by optimalizovalo využití procesorových zdrojů, se moc nemluvilo…
blog
Satya Nadella mění Microsoft k lepšímu. Mění jej do podoby společnosti, kterou Ballmer nechtěl a Gates možná ani netušil, že by mohla být reálnou. Přijde Mohamed k hoře, nebo hora k Mohamedovi?
Mir v roce 1998
Novým členem The Khronos Group je Canonical, společnost stojící za linuxovou distribucí Ubuntu. Jejím cílem je pomoci v rámci této organizace s vývoje ovladačů pro Wayland / Mir.
 
Když AMD tvrdila, že DirectX 12 neznamenají konec API Mantle, mohl jen málokdo tušit, kam až těmito slovy míří. Společnost nyní poskytla své API jako základ pro příští generaci OpenGL.
Zatímco se Microsoft léta letoucí snažil porazit OpenGL pomocí Direct3D, svět si do toho díky bohu nenechal Redmondem kecat. Internetu začíná vládnout webová odnož WebGL a Microsoftu tak nezbývá...
OpenGL logo velké
Nová verze grafického API OpenGL přináší několik novinek, které si teď hned mohou zkoušet majitelé grafik GeForce či Quadro. Formuje se také konsorcium za účelem vývoje OpenGL 5.
Apple Metal 04
K vytvoření Metalu vedly Apple stejné důvody jako AMD ke tvorbě Mantle: Příliš vysoký overhead průmyslových API DirectX a OpenGL (v tomto případě)…
Deklarovaná podpora dané verze OpenGL je věc jedna, ale skutečně zevrubný test jednotlivých prvků druhá. Vede jasně Nvidia, před Intelem i AMD.
Linux se již brzy dočká podpory aktuálních verzí obou významných otevřených rozhraní. AMD má novou RC verzi Catalystů 14.4, Nvidia se zatím s novinkou tají.
Až dosud si Valve nechával projekt ToGL sám pro sebe. Časy se mění, Linux je priorita a ještě důležitější je přitáhnout na SteamOS co nejvíc vývojářů. Proto je ToGL nyní k dispozici pod MIT licencí.
Pokud se tvůrcům DirectX a OpenGL podaří realizovat stávající sliby, můžeme se těšit, že příští generace těchto API přinese některé výhody Mantle. Jde především o snížení nároků na procesor…