Nechápem jednu vec. Je problém vyrábať všetky grafiky aspoň 256 bitové? Je to nejako technologicky náročné alebo to je zase nejaký marketingový ťah na rozlišovanie úrovní a modelov grafík?
Keď som kupoval GF5900Xt, tak preto, že bola vtedy jediná 256 bitová.
Myslel som, že príchodom 6-tkovej rady už bude bežná vlastnosť 256 bitov, potom som svoje dúpfanie presunul na 7-čkovú radu. A vidím, že aj s nástupom 8-čkovej rady je to stále "prepych" mať aspoň 256 bitovú VGA.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Trasliak (neověřeno) https://diit.cz
4. 6. 2007 - 17:04https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuseNechápem jednu vec. Je problém vyrábať všetky grafiky aspoň 256 bitové? Je to nejako technologicky náročné alebo to je zase nejaký marketingový ťah na rozlišovanie úrovní a modelov grafík?
Keď som kupoval GF5900Xt, tak preto, že bola vtedy jediná 256 bitová.
Myslel som, že príchodom 6-tkovej rady už bude bežná vlastnosť 256 bitov, potom som svoje dúpfanie presunul na 7-čkovú radu. A vidím, že aj s nástupom 8-čkovej rady je to stále "prepych" mať aspoň 256 bitovú VGA.https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-337795
+
No, myslím si, že částečně je to marketing, ale hlavně v tom bude výtěžnost. Prostě kousky s ne zcela povedenou sběrnicí se prodají jako nižší sběrnice. Když si porovnáš obecně ceny polovodičů s růstem nákladů obecně, tak i přes lepší technologie si žádný výrobce nemůže dovolit vyhodit něco, co může aspoň za nějakou cenu prodat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
heleme (neověřeno) https://diit.cz
4. 6. 2007 - 17:40https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuseNo, myslím si, že částečně je to marketing, ale hlavně v tom bude výtěžnost. Prostě kousky s ne zcela povedenou sběrnicí se prodají jako nižší sběrnice. Když si porovnáš obecně ceny polovodičů s růstem nákladů obecně, tak i přes lepší technologie si žádný výrobce nemůže dovolit vyhodit něco, co může aspoň za nějakou cenu prodat.https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-337797
+
2heleme:
Nie je to celkom tak, pretože to by museli dosť presne naplanovať aj výťažnosť výroby zmetkov :-) a to dosť dobre nejde...
Rozdiel v cene medzi 64bit a 256 bit je hlavne v náročnosti výroby PCB (plošných spojov). Je rozdiel fyzicky viesť medzi čipmi zbernicu z 64 drátov a z 256 drátov, to sa musia používať viacvrstvové dosky, 4 aj viac vrstiev nie je výnimkou. Každá ďalšia vrstva naviac je potom navyše cca 2-4$ a to je cenovo "neprijateľné" pre low-cost grafiky, takže sa šetrí, kde sa dá.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xox (neověřeno) https://diit.cz
4. 6. 2007 - 18:40https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse2heleme:
Nie je to celkom tak, pretože to by museli dosť presne naplanovať aj výťažnosť výroby zmetkov :-) a to dosť dobre nejde...
Rozdiel v cene medzi 64bit a 256 bit je hlavne v náročnosti výroby PCB (plošných spojov). Je rozdiel fyzicky viesť medzi čipmi zbernicu z 64 drátov a z 256 drátov, to sa musia používať viacvrstvové dosky, 4 aj viac vrstiev nie je výnimkou. Každá ďalšia vrstva naviac je potom navyše cca 2-4$ a to je cenovo "neprijateľné" pre low-cost grafiky, takže sa šetrí, kde sa dá.https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-337802
+
Krom toho je potřeba nějakým způsobem vyvést ty další vodiče z die do package a následně do PCB. Navíc neplatí 1bit = 1vodič, ale je to složitější. Třeba taková G80 má s 384bit sběrnicí cca 1550 pinů (počet padů bude zhruba obdobný) a 512bit R600 pak 2140 - tj. rozdíl cca 600 vodičů na 128bitů...
Pro efektivní 256bit sběrnici je třeba minimálně čip o ploše 200mm2 (spíš víc, jinak to z die nevyvedeš, protože ti plocha nebude stačit na dostatečný počet pads), přičemž tyhle low-endy nemají ani polovinu :-) Navíc by jim 256bit sběrnice byla k ničemu. Ona byla k ničemu i GeForce FX (ta architektura na to nebyla stavěná a byl to spíš marketingový krok kvůli papírovému dorovnání R3xx - žádný čip se čtyřmi pixel pipeline nepotřebuje víc, než 128bit sběrnici...)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
4. 6. 2007 - 19:08https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuseKrom toho je potřeba nějakým způsobem vyvést ty další vodiče z die do package a následně do PCB. Navíc neplatí 1bit = 1vodič, ale je to složitější. Třeba taková G80 má s 384bit sběrnicí cca 1550 pinů (počet padů bude zhruba obdobný) a 512bit R600 pak 2140 - tj. rozdíl cca 600 vodičů na 128bitů...
Pro efektivní 256bit sběrnici je třeba minimálně čip o ploše 200mm2 (spíš víc, jinak to z die nevyvedeš, protože ti plocha nebude stačit na dostatečný počet pads), přičemž tyhle low-endy nemají ani polovinu :-) Navíc by jim 256bit sběrnice byla k ničemu. Ona byla k ničemu i GeForce FX (ta architektura na to nebyla stavěná a byl to spíš marketingový krok kvůli papírovému dorovnání R3xx - žádný čip se čtyřmi pixel pipeline nepotřebuje víc, než 128bit sběrnici...)https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-337805
+
Kromě toho při větší šířce sběrnice musí být víc paměťových čipů (a víc paměťových čipů znamená větší PCB atd ...) - GDDR (2,3,4) se dneska dělají se šířkou sběrnice 16 nebo 32bit na jeden čip (a obávám se, že při velikosti toho švábu tam už toho moc víc nenacpou)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TOW (neověřeno) https://diit.cz
5. 6. 2007 - 08:03https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuseKromě toho při větší šířce sběrnice musí být víc paměťových čipů (a víc paměťových čipů znamená větší PCB atd ...) - GDDR (2,3,4) se dneska dělají se šířkou sběrnice 16 nebo 32bit na jeden čip (a obávám se, že při velikosti toho švábu tam už toho moc víc nenacpou)https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-337818
+
Husty, low-end a aktivne chlazenej, potes koste, to ma takovou spotrebu, ze to neuchladi pasiv?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
paja6666 (neověřeno) https://diit.cz
5. 6. 2007 - 15:58https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuseHusty, low-end a aktivne chlazenej, potes koste, to ma takovou spotrebu, ze to neuchladi pasiv?https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-337855
+
nebyla tu nahodou zprava, ze nvidia u zadneho low-endu nepujde pod 128bitovou pametovou sbernici?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
5. 6. 2007 - 18:16https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskusenebyla tu nahodou zprava, ze nvidia u zadneho low-endu nepujde pod 128bitovou pametovou sbernici?https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-337876
+
S tou PCB je to určitě pravda, ale myslím si, že jejich výrobu už mají zmáknutou dobře. Ale původ šířky sběrnice musí být již v polovodiči. A plánování zmetků - statisticky to podle mne mají za ty roky podchycené více než dobře.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
heleme (neověřeno) https://diit.cz
8. 6. 2007 - 15:18https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuseS tou PCB je to určitě pravda, ale myslím si, že jejich výrobu už mají zmáknutou dobře. Ale původ šířky sběrnice musí být již v polovodiči. A plánování zmetků - statisticky to podle mne mají za ty roky podchycené více než dobře.https://diit.cz/clanek/geforce-8400-gs-za-dva-tydny/diskuse#comment-338355
+
Nechápem jednu vec. Je problém vyrábať všetky grafiky aspoň 256 bitové? Je to nejako technologicky náročné alebo to je zase nejaký marketingový ťah na rozlišovanie úrovní a modelov grafík?
Keď som kupoval GF5900Xt, tak preto, že bola vtedy jediná 256 bitová.
Myslel som, že príchodom 6-tkovej rady už bude bežná vlastnosť 256 bitov, potom som svoje dúpfanie presunul na 7-čkovú radu. A vidím, že aj s nástupom 8-čkovej rady je to stále "prepych" mať aspoň 256 bitovú VGA.
No, myslím si, že částečně je to marketing, ale hlavně v tom bude výtěžnost. Prostě kousky s ne zcela povedenou sběrnicí se prodají jako nižší sběrnice. Když si porovnáš obecně ceny polovodičů s růstem nákladů obecně, tak i přes lepší technologie si žádný výrobce nemůže dovolit vyhodit něco, co může aspoň za nějakou cenu prodat.
2heleme:
Nie je to celkom tak, pretože to by museli dosť presne naplanovať aj výťažnosť výroby zmetkov :-) a to dosť dobre nejde...
Rozdiel v cene medzi 64bit a 256 bit je hlavne v náročnosti výroby PCB (plošných spojov). Je rozdiel fyzicky viesť medzi čipmi zbernicu z 64 drátov a z 256 drátov, to sa musia používať viacvrstvové dosky, 4 aj viac vrstiev nie je výnimkou. Každá ďalšia vrstva naviac je potom navyše cca 2-4$ a to je cenovo "neprijateľné" pre low-cost grafiky, takže sa šetrí, kde sa dá.
Krom toho je potřeba nějakým způsobem vyvést ty další vodiče z die do package a následně do PCB. Navíc neplatí 1bit = 1vodič, ale je to složitější. Třeba taková G80 má s 384bit sběrnicí cca 1550 pinů (počet padů bude zhruba obdobný) a 512bit R600 pak 2140 - tj. rozdíl cca 600 vodičů na 128bitů...
Pro efektivní 256bit sběrnici je třeba minimálně čip o ploše 200mm2 (spíš víc, jinak to z die nevyvedeš, protože ti plocha nebude stačit na dostatečný počet pads), přičemž tyhle low-endy nemají ani polovinu :-) Navíc by jim 256bit sběrnice byla k ničemu. Ona byla k ničemu i GeForce FX (ta architektura na to nebyla stavěná a byl to spíš marketingový krok kvůli papírovému dorovnání R3xx - žádný čip se čtyřmi pixel pipeline nepotřebuje víc, než 128bit sběrnici...)
Kromě toho při větší šířce sběrnice musí být víc paměťových čipů (a víc paměťových čipů znamená větší PCB atd ...) - GDDR (2,3,4) se dneska dělají se šířkou sběrnice 16 nebo 32bit na jeden čip (a obávám se, že při velikosti toho švábu tam už toho moc víc nenacpou)
Husty, low-end a aktivne chlazenej, potes koste, to ma takovou spotrebu, ze to neuchladi pasiv?
nebyla tu nahodou zprava, ze nvidia u zadneho low-endu nepujde pod 128bitovou pametovou sbernici?
S tou PCB je to určitě pravda, ale myslím si, že jejich výrobu už mají zmáknutou dobře. Ale původ šířky sběrnice musí být již v polovodiči. A plánování zmetků - statisticky to podle mne mají za ty roky podchycené více než dobře.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.