Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

GeForce 8800 GTS 320 MB v testech na internetu

"odstrojená" GeForce 8000 GTS 320MB
Od včerejška máme konečně (oficiálně) v prodeji 320MB variantu grafické karty GeForce 8800 GTS, která je svoji cenou pohybující se v našich končinách již kolem 8 500 Kč podstatně více dosažitelná širšímu počtu herních nadšenců, než tomu je v případě plnohodnotné 640MB GeForce 8800 GTS nebo nedejbože GeForce 8800 GTX. Všichni si ale kladou otázku, zdali „drastické“ omezení velikosti osazené paměti nemá neblahý dopad na současné herní tituly a jak na tom bude s těmi chystanými. Dnes se tedy spolu podívejme, jak si 320MB verze vede.

Kapitoly článků

1.  GeForce 8800 GTS 320 MB v testech na internetu

3D Mark 03, 05, 06

3D Mark 03,05,06

Tři poslední 3D Marky testovali kolegové z The Inquireru na standardně taktované kartě (bohužel popisek testovací sestavy neuvádějí). GeForce 8800 GTS 320MB si vede dle očekávání, pro zvážení upgrade je skóre z těchto syntetických testů dobrým odrazovým můstkem. Jen musíme podotknout, že přeci jen výpovědní hodnota verzí 03 a 05 je víceméně zanedbatelná, ono testovat Shader Model 4.0 karty pomocí testů, které z drtivé většiny využívají s bídou Shader Model 2.0, se tak trochu míjí účinkem, ale pro přímé porovnání s předchozími generacemi je dobré je zmínit. Co a jak konkrétně testuje poslední 3D Mark 06 jsme shrnuli v článku u příležitosti jeho uvedení.

Oblivion, Rainbow Six: Vegas

Testovací sestava:
nForce 680i SLI
Intel Core 2 Extreme X6800 (2,93 GHz/4 MB)
2 GB Corsair XMS2 DDR2-800 CL4-4-4-12



Oblivion

Oblivion v testech serveru AnandTech předvádí mírný, v podstatě „zanedbatelný“ pokles výkonu 320MB verze oproti 640MB. Rozhodně se sluší i tuto „osekanou“ verzi pochválit za schopnost při rozumném nastavení rozchodit tuto náročnou hru plynule i v 1920×1200, u ATI si přeci jen budeme muset počkat na R600 generaci, tedy alespoň co se běhu na jedné samotné kartě týče.

Rainbow Six Vegas

Rainbow Six: Vegas je pro mne osobně jeden z těch důležitých herních titulů běžících na Unreal Engine 3.0. Bohužel, přestože 320MB karta předvádí shodný výkon s velkou sestřičkou, nezbývá náročným hráčům než oplakat nízký výkon v rozlišení 1920×1200. Samozřejmě se bavíme o hraní na 24palcových LCD, která doma moc lidí nemá, ale Rainbow Six můžeme brát jako malou předzvěst toho, jak poběží tolik toužebně očekávaný BioShock z dílen studia Irrational Games (např. legendární System Shock 2), který právě Unreal Engine 3.0 taktéž využívá.

F.E.A.R.

Testovací sestava:
ABIT AB9 Pro (Intel P965)
Intel Core 2 Duo E6600 2,2 GHz přetaktováno na 3,0 GHz
2 GB Corsair CM2X1024-6400C4 DDR2 SDRAM běžící na 835 MHz
XFX GeForce 8800 GTS 320MB XXX - 580 MHz GPU, 1 800 MHz RAM (+16/+13 %)



FEAR

Testeři serveru Björn3D sáhli po solidně přetaktovaném modelu XFX GeForce 8800 GTS 320MB XXX, takže výsledky ve hře F.E.A.R. berme vůči kartám s referenčním taktováním jako lehce nadhodnocené. Lze však říci, že i tak ztrácí 320MB GTS model celkem hodně, přesto však je se zaťatými zuby tato hra v 1600×1200 hratelná.

Need for Speed: Carbon, Flight Simulator X, World of Warcraft

Testovací sestava:
nForce 680i
Intel Core 2 Extreme X6800 (2,93 GHz/4 MB)
2 GB Corsair Dominator
BFGTech GeForce 8800 GTS OC 320MB - 550 MHz GPU, 1 600 MHz RAM (+10/+0 %)



NFS Carbon

Mírně potaktovaný model od BFG zvolili kolegové z [H]ard|OCP. A jejich grafy fps s časovým průběhem, to je vždy na pochvalu před nastoupenou rotou. Dnes z nich vybíráme jako první poslední NFS. Dá se říci, že oproti 640MB verzi její menší sestřička nijak zvlášť nezaostává, přeci jen engine této hry nepatří mezi ty vysloveně nejnáročnější, které by právě dvojnásobek paměti dokázaly využít.

Flight Simulator X

Ve Flight Simulatoru X je situace obdobná, na plynulou hratelnost v testovacím nastavení to však již tentokrát není. Každopádně bude stačit ubrat na anisotropním filtrování či antialiasingu, 320MB verze odvede stejně dobrou práci jako dražší kolegyně.

World of Warcraft

V současnosti asi nejznámější MMORPG používá poměrně jednoduchý engine, pročež ani rozlišení 23 až 26palcových LCD není pro žádnou z karet problémem i s maximálními filtracemi obrazu.

BattleField 2142, Quake 4

Testovací sestava:
ASUS P5B Deluxe WiFi-AP (Intel P965)
Intel Core 2 Extreme X6800 (2,93 GHz/4 MB)
2 GB Corsair TWIN2X2048-6400C4
EVGA e-GeForce 8800 GTS Superclocked 320MB - 576 MHz GPU, 1 700 MHz RAM (+15/+6 %)



BattleField 2142

V BattleField 2142 si dle serveru FiringSquad vede 320MB verze na standardních taktech o něco hůře, slušně přetaktovaná karta od EVGA pak situaci značně mění. 640MB varianta by po přetaktování šla samozřejmě také výkonem nahoru, takže konstatujme, že menší množství paměti se na této hře částečně podepíše. Ale vzhledem k dosahovanému fps v 1920×1440 při solidních filtracích obrazu nám jistě dáte za pravdu, že i 320MB karta je pro BattleField 2142 více než dostatečná.

Quake 4

V Quake 4 je dosahovaný výsledek obou modelů v podstatě shodný, rychlost opět vysoko nad hranicí plynulosti. Přeci jen Quake 4 engine už je tak trochu „postaršího data“ takže se netřeba obávat, že by na něj nové karty nestačily. I z toho důvodu již nezařazujeme výsledky v Doomu 3, se současnými hi-end modely není problém se u této téměř 3 roky staré hry pohybovat v rozmezí 100 až 200 fps v závislosti na rozlišení.

Kapitoly článků
1.  GeForce 8800 GTS 320 MB v testech na internetu

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku GeForce 8800 GTS 320 MB v testech na internetu

Čtvrtek, 15 Únor 2007 - 02:25 | Ren1 | Co se propadu minimalniho fps u HL2 tyce, je to...
Středa, 14 Únor 2007 - 08:50 | Anonym | Pro herni top-maniaky asi bude posledni R600, pro...
Středa, 14 Únor 2007 - 03:59 | Anonym | TO Nalim: Já myslím že třeba u Oblivion,nejde ani...
Úterý, 13 Únor 2007 - 22:04 | Anonym | Nejpodstatnější je, jestli ty propady při AA v...
Úterý, 13 Únor 2007 - 17:45 | Anonym | Nalim: To je prave otazka. S 256(320) MB...
Úterý, 13 Únor 2007 - 14:28 | Nalim | IMHO 320MB je malo pameti. Na Ovlivion s texture...

Zobrazit diskusi