GeForce 8800 GTS 320 MB v testech na internetu
Kapitoly článků
3D Mark 03, 05, 06
Tři poslední 3D Marky testovali kolegové z The Inquireru na standardně taktované kartě (bohužel popisek testovací sestavy neuvádějí). GeForce 8800 GTS 320MB si vede dle očekávání, pro zvážení upgrade je skóre z těchto syntetických testů dobrým odrazovým můstkem. Jen musíme podotknout, že přeci jen výpovědní hodnota verzí 03 a 05 je víceméně zanedbatelná, ono testovat Shader Model 4.0 karty pomocí testů, které z drtivé většiny využívají s bídou Shader Model 2.0, se tak trochu míjí účinkem, ale pro přímé porovnání s předchozími generacemi je dobré je zmínit. Co a jak konkrétně testuje poslední 3D Mark 06 jsme shrnuli v článku u příležitosti jeho uvedení.
Oblivion, Rainbow Six: Vegas
|
Oblivion v testech serveru AnandTech předvádí mírný, v podstatě „zanedbatelný“ pokles výkonu 320MB verze oproti 640MB. Rozhodně se sluší i tuto „osekanou“ verzi pochválit za schopnost při rozumném nastavení rozchodit tuto náročnou hru plynule i v 1920×1200, u ATI si přeci jen budeme muset počkat na R600 generaci, tedy alespoň co se běhu na jedné samotné kartě týče.
Rainbow Six: Vegas je pro mne osobně jeden z těch důležitých herních titulů běžících na Unreal Engine 3.0. Bohužel, přestože 320MB karta předvádí shodný výkon s velkou sestřičkou, nezbývá náročným hráčům než oplakat nízký výkon v rozlišení 1920×1200. Samozřejmě se bavíme o hraní na 24palcových LCD, která doma moc lidí nemá, ale Rainbow Six můžeme brát jako malou předzvěst toho, jak poběží tolik toužebně očekávaný BioShock z dílen studia Irrational Games (např. legendární System Shock 2), který právě Unreal Engine 3.0 taktéž využívá.
F.E.A.R.
|
Testeři serveru Björn3D sáhli po solidně přetaktovaném modelu XFX GeForce 8800 GTS 320MB XXX, takže výsledky ve hře F.E.A.R. berme vůči kartám s referenčním taktováním jako lehce nadhodnocené. Lze však říci, že i tak ztrácí 320MB GTS model celkem hodně, přesto však je se zaťatými zuby tato hra v 1600×1200 hratelná.
Need for Speed: Carbon, Flight Simulator X, World of Warcraft
|
Mírně potaktovaný model od BFG zvolili kolegové z [H]ard|OCP. A jejich grafy fps s časovým průběhem, to je vždy na pochvalu před nastoupenou rotou. Dnes z nich vybíráme jako první poslední NFS. Dá se říci, že oproti 640MB verzi její menší sestřička nijak zvlášť nezaostává, přeci jen engine této hry nepatří mezi ty vysloveně nejnáročnější, které by právě dvojnásobek paměti dokázaly využít.
Ve Flight Simulatoru X je situace obdobná, na plynulou hratelnost v testovacím nastavení to však již tentokrát není. Každopádně bude stačit ubrat na anisotropním filtrování či antialiasingu, 320MB verze odvede stejně dobrou práci jako dražší kolegyně.
V současnosti asi nejznámější MMORPG používá poměrně jednoduchý engine, pročež ani rozlišení 23 až 26palcových LCD není pro žádnou z karet problémem i s maximálními filtracemi obrazu.
BattleField 2142, Quake 4
|
V BattleField 2142 si dle serveru FiringSquad vede 320MB verze na standardních taktech o něco hůře, slušně přetaktovaná karta od EVGA pak situaci značně mění. 640MB varianta by po přetaktování šla samozřejmě také výkonem nahoru, takže konstatujme, že menší množství paměti se na této hře částečně podepíše. Ale vzhledem k dosahovanému fps v 1920×1440 při solidních filtracích obrazu nám jistě dáte za pravdu, že i 320MB karta je pro BattleField 2142 více než dostatečná.
V Quake 4 je dosahovaný výsledek obou modelů v podstatě shodný, rychlost opět vysoko nad hranicí plynulosti. Přeci jen Quake 4 engine už je tak trochu „postaršího data“ takže se netřeba obávat, že by na něj nové karty nestačily. I z toho důvodu již nezařazujeme výsledky v Doomu 3, se současnými hi-end modely není problém se u této téměř 3 roky staré hry pohybovat v rozmezí 100 až 200 fps v závislosti na rozlišení.