Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

GeForce 8800 přinesou 128bitové HDR a 16 AA

NVIDIA logo

O grafických kartách řady GeForce 8800 poslední dobou slýcháme celkem často. Dnes si přidáme do skládačky pár dalších dílů. GPU G80 by totiž mělo oproti svým předchůdcům přinést 128bitové HDR renderování a 16násobný antialiasing. Nové HDR renderování bude používat formát OpenEXR vyvinutý v dílnách géniů z Industrial Light & Magic. To by mělo zajistit co nejširší kompatibilitu a co nejsnazší implementaci do aplikací (v tomto případě asi hlavně her). Zpracování pixelů pak bude moci být 16 i 32bitové float, resp. 32bit integer. 16bit float bude kompatibilní se stávajícím systémem, který nVidia používá u stávajících karet.

Nové budou i bezeztrátové obrazové kompresní algoritmy. Uživatelsky pak půjde přidávat vlastní kompresní algoritmy a formáty obrázků psané pomocí C++ tříd v OpenEXR. 16×AA režim bude možné provozovat i s jedinou kartou, doposud to šlo pouze v SLI, s jednou kartou jen 8×AA. Všechny tyto vlastnosti pak mají být zahrnuty pod dalším speciálním engine, který se ponese v duchu PureVideo a Quantum Effects.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku GeForce 8800 přinesou 128bitové HDR a 16 AA

Středa, 11 Říjen 2006 - 21:24 | Anonym | njn, ale ja sem to myslel jen jako srandu ;_)
Středa, 11 Říjen 2006 - 20:16 | Anonym | azazel: to neni pravda, nejde to dělat takhle,...
Pondělí, 9 Říjen 2006 - 17:20 | Anonym | Johnny: Pokusím se popsat princip jakým funguje...
Pondělí, 9 Říjen 2006 - 14:14 | Anonym | Johnny: a nebude to monitorem? :-p :-)
Pondělí, 9 Říjen 2006 - 13:13 | Anonym | no-X: ja se hlasim, me prijde neostra :p .. a...
Neděle, 8 Říjen 2006 - 22:34 | Anonym | PumliCZ: Jak jsi přišel na to, že AA snižuje...
Neděle, 8 Říjen 2006 - 20:12 | pumlicz | nez aa 64 ( z 64 bodu to musi uz vypadat spis...
Neděle, 8 Říjen 2006 - 19:10 | Anonym | devil007: AA 16x uměla už Parhelia nebo soudobé...
Neděle, 8 Říjen 2006 - 15:32 | Anonym | Az na to,ze 16xAA umi o neoficialne cela 6xxx a...
Sobota, 7 Říjen 2006 - 23:44 | Anonym | azazel: Ono záleží především na konkrétním...

Zobrazit diskusi