GeForce 8800 přinesou 128bitové HDR a 16 AA
O grafických kartách řady GeForce 8800 poslední dobou slýcháme celkem často. Dnes si přidáme do skládačky pár dalších dílů. GPU G80 by totiž mělo oproti svým předchůdcům přinést 128bitové HDR renderování a 16násobný antialiasing. Nové HDR renderování bude používat formát OpenEXR vyvinutý v dílnách géniů z Industrial Light & Magic. To by mělo zajistit co nejširší kompatibilitu a co nejsnazší implementaci do aplikací (v tomto případě asi hlavně her). Zpracování pixelů pak bude moci být 16 i 32bitové float, resp. 32bit integer. 16bit float bude kompatibilní se stávajícím systémem, který nVidia používá u stávajících karet.
Nové budou i bezeztrátové obrazové kompresní algoritmy. Uživatelsky pak půjde přidávat vlastní kompresní algoritmy a formáty obrázků psané pomocí C++ tříd v OpenEXR. 16×AA režim bude možné provozovat i s jedinou kartou, doposud to šlo pouze v SLI, s jednou kartou jen 8×AA. Všechny tyto vlastnosti pak mají být zahrnuty pod dalším speciálním engine, který se ponese v duchu PureVideo a Quantum Effects.