GeForce 8800 v testech na internetu
Kapitoly článků
Než se ale na tradiční přehled testů renomovaných i méně známých zahraničních serverů podíváme blíže, nesmíme zapomenout na jedno smutné konstatování. GeForce 8800 jsou kartami, které zvládají Shader Model 4.0. A všechny dnešní hry, bez ohledu na jejich vizuální stránku či datum uvedení na trh, jsou tak akorát schopny provětrat Shader Model 2.0 případně 3.0. Trochu jinou kapitolou je sice syntetický benchmark 3D Mark 06, ale zdaleka ani ten není schopen nové karty kompletně prověřit. Jsou zkrátka moc nové a moc „revoluční“, na odpovídající testovací nástroje si ještě nějakou dobu počkáme. Proto dnes prezentované výsledky berte spíše jako náhled na potenciál karet, jejich příslib do budoucna, nikoli jako srovnání SM4.0 novinky se stávající SM3.0 generací. Byť to samozřejmě nic nemění na faktu, že obě GeForce 8800, zejména model GTX, jsou kartami, které přinášejí hodně znatelný nárůst výkonu již dnes.
3D Mark 05, 06
A začněme tradičně 3D Marky v podání serveru tbreak.com. V případě DirectX 10 generace již skutečně nemá cenu rozjímat nad výsledky ze zoufale zastaralé verze 2003, ona ani verze 05 již nemá valnou vypovídací hodnotu, protože prostě prověřuje jen zlomek schopností GPU G80. Sami můžete vidět, že GeForce 8800 válcují předchozí generace karet (ať již z domácí stáje nebo konkurenční) s velkým přehledem. SLI pak na výkonu také přidává. Byť by se mohlo zdát, že ne moc, vězte, že GeForce 8800 GTX je karta tak pekelně výkonná, že jí nestačí dostatečně rychle sekundovat ani procesory řady Core 2 (tedy to nejlepší co nyní na trhu je), natož pak dvěma kartám v SLI. Na vině jistě jsou i ranné ovladače, které samozřejmě budou v nadcházejících měsících procházet optimalizacemi.
Battlefield 2142, Oblivion, Prey
Trojice populárních her v podání testů serveru AnandTech pokračuje stejným stylem. GeForce 8800 GTX si skutečně vede minimálně stejně dobře jako dvě 7900 GTX v SLI. Dvě 8800 GTX v SLI pak všem odskakují nekompromisním způsobem.
Call of Duty 2, Quake 4
Quake 4 v podání serveru Gamepyre je pro nové GeForce víceméně „rutinní záležitostí“. Zcela plynulé hraní v 1600×1200 nabízí při 16×Q AA a 16×AF i pomalejší model GTS.
Call of Duty 2 je v 1920×1200 samozřejmě o něco náročnější, ale i tak to při 16×Q AA a 16×AF není pro GeForce 8800 GTX žádným problémem. Při méně precizním AA režimu pak stačí i GeForce 8800 GTS.
BattleField 2142, WOW
Server [H]ardOCP nabídl své skvělé časové průběhy fps. Z nich jako první vybíráme Battlefield 2142. Obě GeForce 8800 si ve výsledku vedou lépe než konkurenční top-model X1950 XTX, zejména pak s ohledem na minimální fps.
World of Warcraft bežící na poměrně jednoduchém engine je pak hluboko pod schopnostmi nových karet i v 1920×1200 (všimněte si, že graf začíná od 20 fps). Ale tato hra se koneckonců dá celkem obstojně hrát ve 1280×960/1024 i na kartách řady GeForce 4 Ti a s výkonovým stropem toho o schopnostech GeForce 8800 moc nevypovídá.
Far Cry, NFS Most Wanted, Chaos Theory
Z testů francouzského Clubicu vybíráme jako první Far Cry ve verzi 1.4 s HDR. S GeForce 8800 GTS i GTX vás nemusí trápit framerate ani ve 2560×1600 (máte vůbec někdo doma na stole 30palcové LCD?), s přehledem zde jedna 8800 GTX poráží i dva Radeony X1950 v CrossFire.
Need for Speed Most Wanted taktéž novým kartám nečiní problémy ani v extrémních rozlišeních, i odstup jedné 8800 GTX od dvou 7900 GTX v SLI je velmi slušný.
Chaos Theory dá stále kartám slušně zabrat, nastává u něj i méně obvyklá situace, kdy vítězí dvě 7900 GTX v SLI. Výstřelek GeForce 8800 GTX v 1600×1200 ignorujte, něco se francouzským kolegům „nepovedlo“.