Leccos se objevilo, ale z většiny to má pochybný původ. Něco připravím na ráno.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Leccos se objevilo, ale z
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 5. 2016 - 13:16https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseLeccos se objevilo, ale z většiny to má pochybný původ. Něco připravím na ráno.https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887261
+
to by mohlo znamenat Polaris 10 120W 2560 shaderů, 160 TMU a 64 nebo dokonce 80 ROP, to nevypadá vůbec zle... ale GDDR5X? Ale hlavně takty takty takty ...jestli je toto desktop a pojede to na 1GHz jak píšou, tak je v....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
to by mohlo znamenat Polaris
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
16. 5. 2016 - 13:43https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseto by mohlo znamenat Polaris 10 120W 2560 shaderů, 160 TMU a 64 nebo dokonce 80 ROP, to nevypadá vůbec zle... ale GDDR5X? Ale hlavně takty takty takty ...jestli je toto desktop a pojede to na 1GHz jak píšou, tak je v....https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887281
+
Ma AMD neco v ekvivalentu k GTX1070? Cili podobny vykon, cenu, spotrebu (v idlu i v zatezi), nove revize HDMI a DP atd .... maji moznost vynutit usporny rezim karty i kdyz si nejaka aplikace zada zbytecne vic (typicky treba firefox), neco ve stylu nvidia inspectoru?
Osobne vnimam ATI jako outsidera (mel jsem par jejich karet, ktere jsem vracel diky nefunkcnim ovladacum), ale je fakt, ze to sleduju jen v CPU segmentu, kde nemaji moc co, krom lowendu, nabidnout, tak se jen ujistuju, ze v GPU segmentu je to stale same jak pred lety a kopirujou CPU segment .... cili mi nemaji co nabidnout;)
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
Ma AMD neco v ekvivalentu k
BTJ https://diit.cz/profil/btj
16. 5. 2016 - 16:21https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseMa AMD neco v ekvivalentu k GTX1070? Cili podobny vykon, cenu, spotrebu (v idlu i v zatezi), nove revize HDMI a DP atd .... maji moznost vynutit usporny rezim karty i kdyz si nejaka aplikace zada zbytecne vic (typicky treba firefox), neco ve stylu nvidia inspectoru?
Osobne vnimam ATI jako outsidera (mel jsem par jejich karet, ktere jsem vracel diky nefunkcnim ovladacum), ale je fakt, ze to sleduju jen v CPU segmentu, kde nemaji moc co, krom lowendu, nabidnout, tak se jen ujistuju, ze v GPU segmentu je to stale same jak pred lety a kopirujou CPU segment .... cili mi nemaji co nabidnout;)https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887349
+
17. 5. 2016 - 00:30https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseSamozrejme r9 380 a 380x. Jeji TDP je postaveny relativne vysoko. Jelikoz ma v prumeru o neco vyssi vykon nez 960, da se s tim pohrat a dostat se na podobnou spotrebu jako 60 pri zachovani jejiho vykonu.
http://www.svethardware.cz/recenze-sapphire-nitro-r9-380x-4g-vlk-v-rouse-beranka/41606https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887463
+
Uz jsou nejake testy a nejake ATI R9 nano (nevim vubec wocogo, asi nejaky hiend) za stejnou cenu ma zhruba polovicni vykon oproti 1080 ..... takze ati zas nic .... dle ocekavani:o) Jeste mozna pockam na ty nove, jsem zvedav, jestli treba nejak budou konkurovat, ze by nvidia snizila ceny ....
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Uz jsou nejake testy a nejake
BTJ https://diit.cz/profil/btj
18. 5. 2016 - 14:43https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseUz jsou nejake testy a nejake ATI R9 nano (nevim vubec wocogo, asi nejaky hiend) za stejnou cenu ma zhruba polovicni vykon oproti 1080 ..... takze ati zas nic .... dle ocekavani:o) Jeste mozna pockam na ty nove, jsem zvedav, jestli treba nejak budou konkurovat, ze by nvidia snizila ceny ....https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-888475
+
16. 5. 2016 - 13:01https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseK AS len využijem komentár z prechádzajúcej diskusie:
http://www.eteknix.com/pascal-gtx-1080-async-compute-explored/https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887245
+
Se ti to nějak pomíchalo ne? Ať se dívám jak se dívám, GP104 ma 160 SMs, si protiřečíš ve dvou odstavcích nebo tam mělo být 1070?
"GP104 (GeForce GTX 1080) zůstává u stejné konfigurace - 128. Konfigurace SM bloků GP104 je tedy totožná jako u Maxwellu a nezměněna zůstala i kapacita registrů."
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Se ti to nějak pomíchalo ne?
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
16. 5. 2016 - 13:08https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseSe ti to nějak pomíchalo ne? Ať se dívám jak se dívám, GP104 ma 160 SMs, si protiřečíš ve dvou odstavcích nebo tam mělo být 1070?
"GP104 (GeForce GTX 1080) zůstává u stejné konfigurace - 128. Konfigurace SM bloků GP104 je tedy totožná jako u Maxwellu a nezměněna zůstala i kapacita registrů."https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887251
+
Ne, je to v pořádku. Možná zaměňuješ SM a SP. Konfigurace SM zůstala stejná, stejně jako u Maxwellu obsahuje SM 128 SP.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ne, je to v pořádku. Možná
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 5. 2016 - 13:12https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseNe, je to v pořádku. Možná zaměňuješ SM a SP. Konfigurace SM zůstala stejná, stejně jako u Maxwellu obsahuje SM 128 SP.https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887255
+
já jich tam vidím 64 shaderů na jeden SM, no radši řekní k těm termínům barvy z toho obrázku, v tom abyse bezvěrec vyznal
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
já jich tam vidím 64 shaderů
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
16. 5. 2016 - 13:15https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskusejá jich tam vidím 64 shaderů na jeden SM, no radši řekní k těm termínům barvy z toho obrázku, v tom abyse bezvěrec vyznalhttps://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887259
+
16. 5. 2016 - 13:20https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseSM je část, která má nadepsáno SM :-) Pro názornost jsem to orámování červeně zdůraznil - to celé červeně zvýrazněné je SM a ten obsahuje 128 SP:
http://diit.cz/sites/default/files/nvidia_gp104_sm_detail.pnghttps://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887265
+
to nejsou 2 SM? ))) začíná být veselo ))) 40SM po 4TMU ne?
no mi je to buřt co to je, spíš jestli ten jejich novej load balancing to bude rozhazovat po 40ti, 128mi nebo 160ti...
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
to nejsou 2 SM? ))) začíná
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
16. 5. 2016 - 13:29https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseto nejsou 2 SM? ))) začíná být veselo ))) 40SM po 4TMU ne?
no mi je to buřt co to je, spíš jestli ten jejich novej load balancing to bude rozhazovat po 40ti, 128mi nebo 160ti...https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887267
+
Prohlídni si pečlivě to originální orámování. Ono už od Maxwellu to vypadalo, jako by se Nvidia připravovala na rozdělení SM o 128 SP ne dvě SM o 64 SP, ale to realizovala jen u GP100. GP104 zůstává na 128, i když už je tomu rozdělení možná o další krůček blíž.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Prohlídni si pečlivě to
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 5. 2016 - 13:29https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseProhlídni si pečlivě to originální orámování. Ono už od Maxwellu to vypadalo, jako by se Nvidia připravovala na rozdělení SM o 128 SP ne dvě SM o 64 SP, ale to realizovala jen u GP100. GP104 zůstává na 128, i když už je tomu rozdělení možná o další krůček blíž.https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887273
+
typicky hype vlacek
- unikle slajdy ala historie se opakuje po cele ty roky ....je to pokazde takova nahoda ze uniknou kuse informace drive nez maji byt oficialne predstaveny :) vyborny psychologicky tah vyvolavajici dojem vyjimecnosti a o to lepe se to vryje do pameti a zvysi touhu po koupi "veci" za premiovou cenu :) (navic mnoha lidem se to vryje natolik do pameti ze pak budou rozporovat i nezavisle testy z praxe)
jedno se NV uprit neda zatimco AMD prezentuje vylepseni zobrazovanych informaci velmi suse tak NV to melo vzdycky zvladnute o 1000% lepe nez AMD :)
jeden z mnoha prikladu prezentace novinek AMD vs NV....
AMD: mame uz predeslou generaci 10bit a diky tomu lepsi HDR v nove to bude jeste lepsi diky HDMI 2.0 a DP 1.3
Nvidia: nejvetsi pokrok v kvalite zobrazeni za 20 let atd. atd.
tak a ktera prezentace ovlivni masu kupujicich lepe ? :)
===> a v podstate oba "papirove" pokryvaji 100% rec2020 coz je/bude standard az prijdou i monitory ktere to zvladnou do te doby je to jen hezka ficurka :) (sice se uz nekteri blizi k 100% ale za jakou cenu :D vsak plno monitoru nezvladne ani AdobeRGB )
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
typicky hype vlacek
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
16. 5. 2016 - 13:13https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskusetypicky hype vlacek
- unikle slajdy ala historie se opakuje po cele ty roky ....je to pokazde takova nahoda ze uniknou kuse informace drive nez maji byt oficialne predstaveny :) vyborny psychologicky tah vyvolavajici dojem vyjimecnosti a o to lepe se to vryje do pameti a zvysi touhu po koupi "veci" za premiovou cenu :) (navic mnoha lidem se to vryje natolik do pameti ze pak budou rozporovat i nezavisle testy z praxe)
jedno se NV uprit neda zatimco AMD prezentuje vylepseni zobrazovanych informaci velmi suse tak NV to melo vzdycky zvladnute o 1000% lepe nez AMD :)
jeden z mnoha prikladu prezentace novinek AMD vs NV....
AMD: mame uz predeslou generaci 10bit a diky tomu lepsi HDR v nove to bude jeste lepsi diky HDMI 2.0 a DP 1.3
Nvidia: nejvetsi pokrok v kvalite zobrazeni za 20 let atd. atd.
tak a ktera prezentace ovlivni masu kupujicich lepe ? :)
===> a v podstate oba "papirove" pokryvaji 100% rec2020 coz je/bude standard az prijdou i monitory ktere to zvladnou do te doby je to jen hezka ficurka :) (sice se uz nekteri blizi k 100% ale za jakou cenu :D vsak plno monitoru nezvladne ani AdobeRGB )
https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887257
+
Povedal by som, že náhodné úniky na 99.9% neexistujú. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Povedal by som, že náhodné
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
16. 5. 2016 - 13:18https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskusePovedal by som, že náhodné úniky na 99.9% neexistujú. :-)https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887263
+
Ale jo. Slajdy má každá redakce, která dostala kartu. Stačí, když si příslušný redaktor anonymně založí leakerský web, tam hází info s předstihem - čtenost má zaručenou a může si tím vydělat víc než samotným časově náročnějším zpravodajstvím a recenzováním. Případně je může někomu prodávat, to se dělo taky. Tím netvrdím, že nemůžou existovat i řízené úniky informací - k vysvětlení mnoha případů ale není třeba konspiračních teorií :-)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ale jo. Slajdy má každá
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 5. 2016 - 13:25https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseAle jo. Slajdy má každá redakce, která dostala kartu. Stačí, když si příslušný redaktor anonymně založí leakerský web, tam hází info s předstihem - čtenost má zaručenou a může si tím vydělat víc než samotným časově náročnějším zpravodajstvím a recenzováním. Případně je může někomu prodávat, to se dělo taky. Tím netvrdím, že nemůžou existovat i řízené úniky informací - k vysvětlení mnoha případů ale není třeba konspiračních teorií :-)https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887271
+
Neriskuje tým daný redaktor stratu dôveryhodnosti zo strany firiem, ktorých informácie takto púšťa von ešte pred vypršaním NDA? Aj takýto anonymný únik sa dá zistiť (ešte k tomu ak to robí niekto pravidelne) a už v budúcnosti nemusí dostať nič. Z tohto pohľadu som to bral tak, že väčšina tzv. únikov je proste riadených, pretože si to málokto dovolí.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Neriskuje tým daný redaktor
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
16. 5. 2016 - 13:47https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseNeriskuje tým daný redaktor stratu dôveryhodnosti zo strany firiem, ktorých informácie takto púšťa von ešte pred vypršaním NDA? Aj takýto anonymný únik sa dá zistiť (ešte k tomu ak to robí niekto pravidelne) a už v budúcnosti nemusí dostať nič. Z tohto pohľadu som to bral tak, že väčšina tzv. únikov je proste riadených, pretože si to málokto dovolí.https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887285
+
myslíš že průmysl zajímá nějaká grafická karta pro hráče? :D
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
myslíš že průmysl zajímá
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha
16. 5. 2016 - 14:32https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskusemyslíš že průmysl zajímá nějaká grafická karta pro hráče? :Dhttps://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887309
+
Priemysel nie. Ale z pohľadu NVIDIe a AMD je dobré vedieť komu môžu so zverovaním informácií dôverovať a komu nie. Ak by im to bolo jedno, načo by zavádzali NDA k informáciám o hráčskych GPU?
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Priemysel nie. Ale z pohľadu
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
16. 5. 2016 - 14:57https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskusePriemysel nie. Ale z pohľadu NVIDIe a AMD je dobré vedieť komu môžu so zverovaním informácií dôverovať a komu nie. Ak by im to bolo jedno, načo by zavádzali NDA k informáciám o hráčskych GPU?https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887321
+
To se zas az tak dit zjevne nebude ..... vem si, ze treba hololens se neprovalily a to byl trosku jiny kalibr nez obycejna karta, kterych vychazi kazdy rok kybl a navic se daji ty parametry jednoduse odhadnout a klidne se i trefit .... a kdyz se netrefi, tak se nic nedeje.
Holens se neprovalily a to ani v naznaku a to mely pristup i ceske lamaweby, takze skoro vsichni:) .... nemel NDA na hololens nahodou i cdr?:)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
To se zas az tak dit zjevne
BTJ https://diit.cz/profil/btj
16. 5. 2016 - 16:30https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseTo se zas az tak dit zjevne nebude ..... vem si, ze treba hololens se neprovalily a to byl trosku jiny kalibr nez obycejna karta, kterych vychazi kazdy rok kybl a navic se daji ty parametry jednoduse odhadnout a klidne se i trefit .... a kdyz se netrefi, tak se nic nedeje.
Holens se neprovalily a to ani v naznaku a to mely pristup i ceske lamaweby, takze skoro vsichni:) .... nemel NDA na hololens nahodou i cdr?:)https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887363
+
hololens? to je ta parodia na krizenca google glass a VR?
myslim ze o nu ani nik zaujem nemal. i ked to MicroSoft propaguje ako terno.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
hololens? to je ta parodia na
RedHawk https://diit.cz/profil/max-marx
17. 5. 2016 - 15:08https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskusehololens? to je ta parodia na krizenca google glass a VR?
myslim ze o nu ani nik zaujem nemal. i ked to MicroSoft propaguje ako terno.
https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887813
+
Je nekde vysvetlene, co znamena u grafik HDR? To znamena neco jineho nez u fotografie? Chapu dobre, ze se jedna pouze a jenom o nejake SW zvyrazneni a nic jako HDR monitor neexistuje?
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Je nekde vysvetlene, co
BTJ https://diit.cz/profil/btj
16. 5. 2016 - 16:24https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseJe nekde vysvetlene, co znamena u grafik HDR? To znamena neco jineho nez u fotografie? Chapu dobre, ze se jedna pouze a jenom o nejake SW zvyrazneni a nic jako HDR monitor neexistuje?https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887353
+
Jestli jsem to spravne pochopil, tak jde konecne o zavedeni spravy barev v celem retezci od hry az po monitor. Je to vlastne uplne to same jako HDR u 4K videa. U hry je navic vyhoda v tom, ze se muze renderovat vazne jen to co zlvadne monitor.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jestli jsem to spravne
JoHnY3 https://diit.cz/profil/johny3
16. 5. 2016 - 17:21https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseJestli jsem to spravne pochopil, tak jde konecne o zavedeni spravy barev v celem retezci od hry az po monitor. Je to vlastne uplne to same jako HDR u 4K videa. U hry je navic vyhoda v tom, ze se muze renderovat vazne jen to co zlvadne monitor.https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887377
+
Aha, takze jen SW zalezitost ..... a jestli tomu dobre rozumim, tak to jakoze umi nastavit kontrast automaticky misto nejakym posuvnikem ..... to je teda "bomba", skoro to ma smysl i uvadet ve specifikacich:o)))
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Aha, takze jen SW zalezitost
BTJ https://diit.cz/profil/btj
16. 5. 2016 - 22:32https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseAha, takze jen SW zalezitost ..... a jestli tomu dobre rozumim, tak to jakoze umi nastavit kontrast automaticky misto nejakym posuvnikem ..... to je teda "bomba", skoro to ma smysl i uvadet ve specifikacich:o)))https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887451
+
ono je to trochu komplikovanejsi nez posun kontrastu a ruzne pseudo HDR prepaly ano do ted to tak mohlo pusobit protoze nebyl dostupny HW ktery by to zvladal :) ale s nastupem noveho HW se HDR dostava do uplne jinych rozmeru samozrejme s 6bit monitorem ktery ma omezeny gamut toho moc nevymyslime bez toho pseudo HDR :) sam uznas ze je rozdil mit 64 odstinu na barvu a nebo 1024
prechodem na 10bit a HW ktery to dokaze reprodukovat dostaneme vernejsi podani uz jen diky jemnejsim barevnym prechodum :) samozrejme je to i narocnejsi na HW takze v te nizsi cenove hladine se vetsinou neprijmne zvysi input lag a ani nedokazi poradne pokryt cely barevny prostor ale i tak je tam zretelny posun k lepsimu a zivejsimu podani fotek/filmu i her :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
ono je to trochu
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
16. 5. 2016 - 23:34https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseono je to trochu komplikovanejsi nez posun kontrastu a ruzne pseudo HDR prepaly ano do ted to tak mohlo pusobit protoze nebyl dostupny HW ktery by to zvladal :) ale s nastupem noveho HW se HDR dostava do uplne jinych rozmeru samozrejme s 6bit monitorem ktery ma omezeny gamut toho moc nevymyslime bez toho pseudo HDR :) sam uznas ze je rozdil mit 64 odstinu na barvu a nebo 1024
prechodem na 10bit a HW ktery to dokaze reprodukovat dostaneme vernejsi podani uz jen diky jemnejsim barevnym prechodum :) samozrejme je to i narocnejsi na HW takze v te nizsi cenove hladine se vetsinou neprijmne zvysi input lag a ani nedokazi poradne pokryt cely barevny prostor ale i tak je tam zretelny posun k lepsimu a zivejsimu podani fotek/filmu i her :) https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887457
+
Uprimne to porad nejak nechapu. Jestli je 6 nebo 10bitu na kanal nema s HDR nic spolecneho. A uz vubec nerozumim, proc by to melo mit vyssi naroky na HW nebo dokonce zvysit nejaky inputlag, to uz je podle me termin uplne mimo.
Co ma pamet saha, tak jsou ve windows barevne profily pro monitory .... samozrejme pri danem nastaveni toho monitoru. Pripadne jsou monitory, co dokazi pres USB dostat tu informaci do systemu automaticky. Cili mas naprosto presnou informaci o tom, co a jak ten monitor zobrazi. Nejaka implementace na strane HW GPU je taky nesmysl, tam je vse digitalne.
Hadam, ze v direct3d jsou profily monitoru podporovany uz davno, vlastne ani nevim, jak by to mohlo souviset. Tak jedine, co me napada, ze nektere hry lepe pracuji se svetlem nebo proste jen respektujou vlastnosti daneho monitoru ..... ale opet se dostavame k tomu, ze je to ryze SW zalezitost.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Uprimne to porad nejak
BTJ https://diit.cz/profil/btj
17. 5. 2016 - 11:57https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseUprimne to porad nejak nechapu. Jestli je 6 nebo 10bitu na kanal nema s HDR nic spolecneho. A uz vubec nerozumim, proc by to melo mit vyssi naroky na HW nebo dokonce zvysit nejaky inputlag, to uz je podle me termin uplne mimo.
Co ma pamet saha, tak jsou ve windows barevne profily pro monitory .... samozrejme pri danem nastaveni toho monitoru. Pripadne jsou monitory, co dokazi pres USB dostat tu informaci do systemu automaticky. Cili mas naprosto presnou informaci o tom, co a jak ten monitor zobrazi. Nejaka implementace na strane HW GPU je taky nesmysl, tam je vse digitalne.
Hadam, ze v direct3d jsou profily monitoru podporovany uz davno, vlastne ani nevim, jak by to mohlo souviset. Tak jedine, co me napada, ze nektere hry lepe pracuji se svetlem nebo proste jen respektujou vlastnosti daneho monitoru ..... ale opet se dostavame k tomu, ze je to ryze SW zalezitost.https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887643
+
Tak jsem tu prolezl par clanku o HDR ...... a treba http://diit.cz/clanek/hdr-ve-hrach-v-roce-2017
Typicky zastupce clanku o nicem ..... pise se jen HDR bez sebemensiho vysvetleni toho pojmu. Nove hry budou podporovat nove HDR? CO TO KUWA JE???!?!?!
Tak bude se brat nejaky kalibracni profil monitoru, ktery je samozrejme zavisly na nastavenem jasu atd? Nebo ne?
Nebo se veme hra jako doposud .... zpracuje se jako doposud (cili nastavi se na konci zdroje svetla) ..... bude vypadat jako doposud, jen se da nalepka HDR? Nebo dojde k tomu, ze se z rozsahu vypusti spodnich a hornich 10 procent, ktere se budou pak do nuly (cerne) nebo maxima (bile) pocitat treba logaritmicky, aby se na presvetlenem nebo nedosvetlenem monitoru takova scena jevila cela?
Treba ja rozumim HDR ve fotaku .... proste diky omezene rozlisovaci schopnosti cipu (nevim kolik bitu) se proste veme nekolik snimku s ruznou expozici a pak se to SW slozi dohromady.
Ale u hry, kde je presne znam zdroj? Tak se proste tmave casti zesvetli a svetle ztmavi? To je cela ta "mantra" tohoto HDR? OMG! To prece hry delaji uz desitky let ne??? A i to ten clanek zminuje. Tak o co teda jde?
Zajimalo by me, jak z hotoveho filmu udelaji HDR, to by me fakt zajimalo:o) Nebo treba jak se delaji HDR graficke karty ...... nebo jeste vetsi sranda, jak se delaji HDR monitory? Zobrazovaci schopnosti jsou samozrejme dane technologii, takze to neni o tom, ze by desitky led byly monitory delany zamerne s nizsim rozsahem a ted si rekli "kurnik, chlapi, dame tam proste vyssi rozsah co?" .... vec o kterou se odjakziva snazi KAZDY vyrobce co nejvic:o) Jestli to teda dobre chapu a dedukuju, tak neni nejaka nova OLED nebo LCD technologie nahrazujici TN, IPS, MVA atd ...... ale bude tam jen nejake SW HDR kurvitko obrazu .....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak jsem tu prolezl par
BTJ https://diit.cz/profil/btj
17. 5. 2016 - 12:36https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseTak jsem tu prolezl par clanku o HDR ...... a treba http://diit.cz/clanek/hdr-ve-hrach-v-roce-2017
Typicky zastupce clanku o nicem ..... pise se jen HDR bez sebemensiho vysvetleni toho pojmu. Nove hry budou podporovat nove HDR? CO TO KUWA JE???!?!?!
Tak bude se brat nejaky kalibracni profil monitoru, ktery je samozrejme zavisly na nastavenem jasu atd? Nebo ne?
Nebo se veme hra jako doposud .... zpracuje se jako doposud (cili nastavi se na konci zdroje svetla) ..... bude vypadat jako doposud, jen se da nalepka HDR? Nebo dojde k tomu, ze se z rozsahu vypusti spodnich a hornich 10 procent, ktere se budou pak do nuly (cerne) nebo maxima (bile) pocitat treba logaritmicky, aby se na presvetlenem nebo nedosvetlenem monitoru takova scena jevila cela?
Treba ja rozumim HDR ve fotaku .... proste diky omezene rozlisovaci schopnosti cipu (nevim kolik bitu) se proste veme nekolik snimku s ruznou expozici a pak se to SW slozi dohromady.
Ale u hry, kde je presne znam zdroj? Tak se proste tmave casti zesvetli a svetle ztmavi? To je cela ta "mantra" tohoto HDR? OMG! To prece hry delaji uz desitky let ne??? A i to ten clanek zminuje. Tak o co teda jde?
Zajimalo by me, jak z hotoveho filmu udelaji HDR, to by me fakt zajimalo:o) Nebo treba jak se delaji HDR graficke karty ...... nebo jeste vetsi sranda, jak se delaji HDR monitory? Zobrazovaci schopnosti jsou samozrejme dane technologii, takze to neni o tom, ze by desitky led byly monitory delany zamerne s nizsim rozsahem a ted si rekli "kurnik, chlapi, dame tam proste vyssi rozsah co?" .... vec o kterou se odjakziva snazi KAZDY vyrobce co nejvic:o) Jestli to teda dobre chapu a dedukuju, tak neni nejaka nova OLED nebo LCD technologie nahrazujici TN, IPS, MVA atd ...... ale bude tam jen nejake SW HDR kurvitko obrazu .....https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887677
+
prave ze HDR ma mnoho spolecneho
a) filmy se uz davno nataceji ve vysoke kvalite jen ty zobrazovadla v domacnostech nejsou uplne TOP
b) u her je to pomerne jasne v pripade ze budeme mit i pomerne kvalitni monitor lepe pokryjeme pro oko viditelne spektrum s lepsi tonalitou barev dnes je nejrozsirenejsi 6bit + FRC to jest 64 odstninu na barevny kanal ktery je "odrbem" ( FRC) navysen az na 256 a co je lepsi mit 64/256 odstinu nebo rovnou 1024 bez FRC nebo jeste dalsi navyseni s FRC :) samozrejme ze neznam zatim monitor ktery by dokazal pokryt plne REC2020 ale monitoru 8bit/10bit ktere dokazou pokryt sRBG a Adobe RGB je uz pomerne dost :)
uplne ve zkratce 10bit na vstupu i na vystupu zajisti prirozenejsi a vernejsi zobrazeni s jemnejsimi prechody :)
ohledne tech monitoru nejen ze to musi zvladnou elektronika monitoru ale zaroven to musi zvladnout monitor fyzicky zobrazit co nejverneji ..... nektere low cost zobrazovadla jsou na tom dost bidne ....ale mnoha lidem to vubec nevadi protoze nemaji s cim porovnavat :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
prave ze HDR ma mnoho
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
17. 5. 2016 - 13:29https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseprave ze HDR ma mnoho spolecneho
a) filmy se uz davno nataceji ve vysoke kvalite jen ty zobrazovadla v domacnostech nejsou uplne TOP
b) u her je to pomerne jasne v pripade ze budeme mit i pomerne kvalitni monitor lepe pokryjeme pro oko viditelne spektrum s lepsi tonalitou barev dnes je nejrozsirenejsi 6bit + FRC to jest 64 odstninu na barevny kanal ktery je "odrbem" ( FRC) navysen az na 256 a co je lepsi mit 64/256 odstinu nebo rovnou 1024 bez FRC nebo jeste dalsi navyseni s FRC :) samozrejme ze neznam zatim monitor ktery by dokazal pokryt plne REC2020 ale monitoru 8bit/10bit ktere dokazou pokryt sRBG a Adobe RGB je uz pomerne dost :)
uplne ve zkratce 10bit na vstupu i na vystupu zajisti prirozenejsi a vernejsi zobrazeni s jemnejsimi prechody :)
ohledne tech monitoru nejen ze to musi zvladnou elektronika monitoru ale zaroven to musi zvladnout monitor fyzicky zobrazit co nejverneji ..... nektere low cost zobrazovadla jsou na tom dost bidne ....ale mnoha lidem to vubec nevadi protoze nemaji s cim porovnavat :)https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887739
+
16. 5. 2016 - 14:34https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseA alespoň 3DMark je venku taky nějaký ten den
http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2016/05/13042047333l.jpghttps://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887313
+
Tak 3D mark je peechovina nejvetsi ..... kazdopadne neco s lidstejsi 1070 by nebylo?:)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tak 3D mark je peechovina
BTJ https://diit.cz/profil/btj
16. 5. 2016 - 16:26https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuseTak 3D mark je peechovina nejvetsi ..... kazdopadne neco s lidstejsi 1070 by nebylo?:)https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887357
+
dává to přehled o relativní pozici. On už někdo rozdával 1070?
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
dává to přehled o relativní
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
16. 5. 2016 - 16:53https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskusedává to přehled o relativní pozici. On už někdo rozdával 1070?https://diit.cz/clanek/geforce-gtx-1080-unikle-specifikace/diskuse#comment-887367
+
O Polarisu je u AMD ticho?
Leccos se objevilo, ale z většiny to má pochybný původ. Něco připravím na ráno.
no-X dík
treba tady... :) .. ale nechci lezt no_x moc do zeli :)
http://www.pcgameshardware.de/AMD-Polaris-Hardware-261587/News/Radeon-R9...
to by mohlo znamenat Polaris 10 120W 2560 shaderů, 160 TMU a 64 nebo dokonce 80 ROP, to nevypadá vůbec zle... ale GDDR5X? Ale hlavně takty takty takty ...jestli je toto desktop a pojede to na 1GHz jak píšou, tak je v....
Ma AMD neco v ekvivalentu k GTX1070? Cili podobny vykon, cenu, spotrebu (v idlu i v zatezi), nove revize HDMI a DP atd .... maji moznost vynutit usporny rezim karty i kdyz si nejaka aplikace zada zbytecne vic (typicky treba firefox), neco ve stylu nvidia inspectoru?
Osobne vnimam ATI jako outsidera (mel jsem par jejich karet, ktere jsem vracel diky nefunkcnim ovladacum), ale je fakt, ze to sleduju jen v CPU segmentu, kde nemaji moc co, krom lowendu, nabidnout, tak se jen ujistuju, ze v GPU segmentu je to stale same jak pred lety a kopirujou CPU segment .... cili mi nemaji co nabidnout;)
ty uz vies aky ma 1070 vykon? z akych testov cerpas?
marketingove dristy NV nic viac
Dobre, tak GTX960?
Samozrejme r9 380 a 380x. Jeji TDP je postaveny relativne vysoko. Jelikoz ma v prumeru o neco vyssi vykon nez 960, da se s tim pohrat a dostat se na podobnou spotrebu jako 60 pri zachovani jejiho vykonu.
http://www.svethardware.cz/recenze-sapphire-nitro-r9-380x-4g-vlk-v-rouse...
Uz jsou nejake testy a nejake ATI R9 nano (nevim vubec wocogo, asi nejaky hiend) za stejnou cenu ma zhruba polovicni vykon oproti 1080 ..... takze ati zas nic .... dle ocekavani:o) Jeste mozna pockam na ty nove, jsem zvedav, jestli treba nejak budou konkurovat, ze by nvidia snizila ceny ....
K AS len využijem komentár z prechádzajúcej diskusie:
http://www.eteknix.com/pascal-gtx-1080-async-compute-explored/
Se ti to nějak pomíchalo ne? Ať se dívám jak se dívám, GP104 ma 160 SMs, si protiřečíš ve dvou odstavcích nebo tam mělo být 1070?
"GP104 (GeForce GTX 1080) zůstává u stejné konfigurace - 128. Konfigurace SM bloků GP104 je tedy totožná jako u Maxwellu a nezměněna zůstala i kapacita registrů."
Ne, je to v pořádku. Možná zaměňuješ SM a SP. Konfigurace SM zůstala stejná, stejně jako u Maxwellu obsahuje SM 128 SP.
já jich tam vidím 64 shaderů na jeden SM, no radši řekní k těm termínům barvy z toho obrázku, v tom abyse bezvěrec vyznal
SM je část, která má nadepsáno SM :-) Pro názornost jsem to orámování červeně zdůraznil - to celé červeně zvýrazněné je SM a ten obsahuje 128 SP:
http://diit.cz/sites/default/files/nvidia_gp104_sm_detail.png
to nejsou 2 SM? ))) začíná být veselo ))) 40SM po 4TMU ne?
no mi je to buřt co to je, spíš jestli ten jejich novej load balancing to bude rozhazovat po 40ti, 128mi nebo 160ti...
Prohlídni si pečlivě to originální orámování. Ono už od Maxwellu to vypadalo, jako by se Nvidia připravovala na rozdělení SM o 128 SP ne dvě SM o 64 SP, ale to realizovala jen u GP100. GP104 zůstává na 128, i když už je tomu rozdělení možná o další krůček blíž.
typicky hype vlacek
- unikle slajdy ala historie se opakuje po cele ty roky ....je to pokazde takova nahoda ze uniknou kuse informace drive nez maji byt oficialne predstaveny :) vyborny psychologicky tah vyvolavajici dojem vyjimecnosti a o to lepe se to vryje do pameti a zvysi touhu po koupi "veci" za premiovou cenu :) (navic mnoha lidem se to vryje natolik do pameti ze pak budou rozporovat i nezavisle testy z praxe)
jedno se NV uprit neda zatimco AMD prezentuje vylepseni zobrazovanych informaci velmi suse tak NV to melo vzdycky zvladnute o 1000% lepe nez AMD :)
jeden z mnoha prikladu prezentace novinek AMD vs NV....
AMD: mame uz predeslou generaci 10bit a diky tomu lepsi HDR v nove to bude jeste lepsi diky HDMI 2.0 a DP 1.3
Nvidia: nejvetsi pokrok v kvalite zobrazeni za 20 let atd. atd.
tak a ktera prezentace ovlivni masu kupujicich lepe ? :)
===> a v podstate oba "papirove" pokryvaji 100% rec2020 coz je/bude standard az prijdou i monitory ktere to zvladnou do te doby je to jen hezka ficurka :) (sice se uz nekteri blizi k 100% ale za jakou cenu :D vsak plno monitoru nezvladne ani AdobeRGB )
Povedal by som, že náhodné úniky na 99.9% neexistujú. :-)
Ale jo. Slajdy má každá redakce, která dostala kartu. Stačí, když si příslušný redaktor anonymně založí leakerský web, tam hází info s předstihem - čtenost má zaručenou a může si tím vydělat víc než samotným časově náročnějším zpravodajstvím a recenzováním. Případně je může někomu prodávat, to se dělo taky. Tím netvrdím, že nemůžou existovat i řízené úniky informací - k vysvětlení mnoha případů ale není třeba konspiračních teorií :-)
Neriskuje tým daný redaktor stratu dôveryhodnosti zo strany firiem, ktorých informácie takto púšťa von ešte pred vypršaním NDA? Aj takýto anonymný únik sa dá zistiť (ešte k tomu ak to robí niekto pravidelne) a už v budúcnosti nemusí dostať nič. Z tohto pohľadu som to bral tak, že väčšina tzv. únikov je proste riadených, pretože si to málokto dovolí.
myslíš že průmysl zajímá nějaká grafická karta pro hráče? :D
Priemysel nie. Ale z pohľadu NVIDIe a AMD je dobré vedieť komu môžu so zverovaním informácií dôverovať a komu nie. Ak by im to bolo jedno, načo by zavádzali NDA k informáciám o hráčskych GPU?
To se zas az tak dit zjevne nebude ..... vem si, ze treba hololens se neprovalily a to byl trosku jiny kalibr nez obycejna karta, kterych vychazi kazdy rok kybl a navic se daji ty parametry jednoduse odhadnout a klidne se i trefit .... a kdyz se netrefi, tak se nic nedeje.
Holens se neprovalily a to ani v naznaku a to mely pristup i ceske lamaweby, takze skoro vsichni:) .... nemel NDA na hololens nahodou i cdr?:)
hololens? to je ta parodia na krizenca google glass a VR?
myslim ze o nu ani nik zaujem nemal. i ked to MicroSoft propaguje ako terno.
Ale jo, pobavils:o)
Je nekde vysvetlene, co znamena u grafik HDR? To znamena neco jineho nez u fotografie? Chapu dobre, ze se jedna pouze a jenom o nejake SW zvyrazneni a nic jako HDR monitor neexistuje?
https://en.wikipedia.org/wiki/High-dynamic-range_rendering
Jestli jsem to spravne pochopil, tak jde konecne o zavedeni spravy barev v celem retezci od hry az po monitor. Je to vlastne uplne to same jako HDR u 4K videa. U hry je navic vyhoda v tom, ze se muze renderovat vazne jen to co zlvadne monitor.
Aha, takze jen SW zalezitost ..... a jestli tomu dobre rozumim, tak to jakoze umi nastavit kontrast automaticky misto nejakym posuvnikem ..... to je teda "bomba", skoro to ma smysl i uvadet ve specifikacich:o)))
ono je to trochu komplikovanejsi nez posun kontrastu a ruzne pseudo HDR prepaly ano do ted to tak mohlo pusobit protoze nebyl dostupny HW ktery by to zvladal :) ale s nastupem noveho HW se HDR dostava do uplne jinych rozmeru samozrejme s 6bit monitorem ktery ma omezeny gamut toho moc nevymyslime bez toho pseudo HDR :) sam uznas ze je rozdil mit 64 odstinu na barvu a nebo 1024
prechodem na 10bit a HW ktery to dokaze reprodukovat dostaneme vernejsi podani uz jen diky jemnejsim barevnym prechodum :) samozrejme je to i narocnejsi na HW takze v te nizsi cenove hladine se vetsinou neprijmne zvysi input lag a ani nedokazi poradne pokryt cely barevny prostor ale i tak je tam zretelny posun k lepsimu a zivejsimu podani fotek/filmu i her :)
Uprimne to porad nejak nechapu. Jestli je 6 nebo 10bitu na kanal nema s HDR nic spolecneho. A uz vubec nerozumim, proc by to melo mit vyssi naroky na HW nebo dokonce zvysit nejaky inputlag, to uz je podle me termin uplne mimo.
Co ma pamet saha, tak jsou ve windows barevne profily pro monitory .... samozrejme pri danem nastaveni toho monitoru. Pripadne jsou monitory, co dokazi pres USB dostat tu informaci do systemu automaticky. Cili mas naprosto presnou informaci o tom, co a jak ten monitor zobrazi. Nejaka implementace na strane HW GPU je taky nesmysl, tam je vse digitalne.
Hadam, ze v direct3d jsou profily monitoru podporovany uz davno, vlastne ani nevim, jak by to mohlo souviset. Tak jedine, co me napada, ze nektere hry lepe pracuji se svetlem nebo proste jen respektujou vlastnosti daneho monitoru ..... ale opet se dostavame k tomu, ze je to ryze SW zalezitost.
Tak jsem tu prolezl par clanku o HDR ...... a treba http://diit.cz/clanek/hdr-ve-hrach-v-roce-2017
Typicky zastupce clanku o nicem ..... pise se jen HDR bez sebemensiho vysvetleni toho pojmu. Nove hry budou podporovat nove HDR? CO TO KUWA JE???!?!?!
Tak bude se brat nejaky kalibracni profil monitoru, ktery je samozrejme zavisly na nastavenem jasu atd? Nebo ne?
Nebo se veme hra jako doposud .... zpracuje se jako doposud (cili nastavi se na konci zdroje svetla) ..... bude vypadat jako doposud, jen se da nalepka HDR? Nebo dojde k tomu, ze se z rozsahu vypusti spodnich a hornich 10 procent, ktere se budou pak do nuly (cerne) nebo maxima (bile) pocitat treba logaritmicky, aby se na presvetlenem nebo nedosvetlenem monitoru takova scena jevila cela?
Treba ja rozumim HDR ve fotaku .... proste diky omezene rozlisovaci schopnosti cipu (nevim kolik bitu) se proste veme nekolik snimku s ruznou expozici a pak se to SW slozi dohromady.
Ale u hry, kde je presne znam zdroj? Tak se proste tmave casti zesvetli a svetle ztmavi? To je cela ta "mantra" tohoto HDR? OMG! To prece hry delaji uz desitky let ne??? A i to ten clanek zminuje. Tak o co teda jde?
Zajimalo by me, jak z hotoveho filmu udelaji HDR, to by me fakt zajimalo:o) Nebo treba jak se delaji HDR graficke karty ...... nebo jeste vetsi sranda, jak se delaji HDR monitory? Zobrazovaci schopnosti jsou samozrejme dane technologii, takze to neni o tom, ze by desitky led byly monitory delany zamerne s nizsim rozsahem a ted si rekli "kurnik, chlapi, dame tam proste vyssi rozsah co?" .... vec o kterou se odjakziva snazi KAZDY vyrobce co nejvic:o) Jestli to teda dobre chapu a dedukuju, tak neni nejaka nova OLED nebo LCD technologie nahrazujici TN, IPS, MVA atd ...... ale bude tam jen nejake SW HDR kurvitko obrazu .....
prave ze HDR ma mnoho spolecneho
a) filmy se uz davno nataceji ve vysoke kvalite jen ty zobrazovadla v domacnostech nejsou uplne TOP
b) u her je to pomerne jasne v pripade ze budeme mit i pomerne kvalitni monitor lepe pokryjeme pro oko viditelne spektrum s lepsi tonalitou barev dnes je nejrozsirenejsi 6bit + FRC to jest 64 odstninu na barevny kanal ktery je "odrbem" ( FRC) navysen az na 256 a co je lepsi mit 64/256 odstinu nebo rovnou 1024 bez FRC nebo jeste dalsi navyseni s FRC :) samozrejme ze neznam zatim monitor ktery by dokazal pokryt plne REC2020 ale monitoru 8bit/10bit ktere dokazou pokryt sRBG a Adobe RGB je uz pomerne dost :)
uplne ve zkratce 10bit na vstupu i na vystupu zajisti prirozenejsi a vernejsi zobrazeni s jemnejsimi prechody :)
ohledne tech monitoru nejen ze to musi zvladnou elektronika monitoru ale zaroven to musi zvladnout monitor fyzicky zobrazit co nejverneji ..... nektere low cost zobrazovadla jsou na tom dost bidne ....ale mnoha lidem to vubec nevadi protoze nemaji s cim porovnavat :)
A alespoň 3DMark je venku taky nějaký ten den
http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2016/05/13042047333l.jpg
Tak 3D mark je peechovina nejvetsi ..... kazdopadne neco s lidstejsi 1070 by nebylo?:)
dává to přehled o relativní pozici. On už někdo rozdával 1070?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.