GeForce GTX 650 Ti ponese čip GK106
Údajných specifikací GeForce GTX 650 Ti koluje internetem hafo, nicméně jedno mají společné. Tím je použití čipu GK106 s částí deaktivovaných funkčních jednotek. Až sem jde o sázku na jistotu - jinou podobu může mít grafická karta postavená mezi GeForce GTX 650 a GTX 660 jen těžko (z čipu GK107, který používá pomalejší jmenovaná, totiž výrazně víc vyždímat nejde, takže je GK106 jedinou možnosti).
Podle arabského serveru PC World se vydání karty chystá na druhý říjnový týden, tedy za necelý měsíc. V případě produktu, který bude na trhu řádově v týdnech (a má k němu proto přístup už širší spektrum osob), můžeme předpokládat, že specifikace karty nejsou jen něčí fantazií. GeForce GTX 650 Ti se má podle těchto zpráv oproti GTX 660 lišit dvěma deaktivovanými SMX bloky, což znamená, že čipu zůstane 576 stream procesorů z celkových 960. Zúží se i paměťová sběrnice - ze 192bit na klasickou 128bit. I když to zdroj explicitně nezmiňuje, odpovídalo by takové konfiguraci snížení počtu ROP jednotek ze 24 na 16.
GeForce GT 640 |
GeForce GTX 650 |
GeForce GTX 650 Ti |
GeForce GTX 660 |
GeForce GTX 660 Ti |
|
---|---|---|---|---|---|
GPU |
Nvidia GK107 1,3 mld. tr. |
Nvidia GK107 1,3 mld. tr. |
Nvidia GK106 2,54 mld. tr. |
Nvidia GK106 2,54 mld. tr. |
Nvidia GK104 3,54 mld. tr. |
Plocha jádra | 118 mm² | 118 mm² | 214 mm² | 214 mm² | 294 mm² |
Výrobní proces | 28nm TSMC | 28nm TSMC | 28nm TSMC | 28nm TSMC | 28nm TSMC |
Frekvence | 900 MHz | 1058 MHz | 960 MHz | 980 MHz | 915 MHz |
Hot-clock | |||||
Boost-clock | 1033 MHz | 980 MHz | |||
SPs (CUDA) | 384 | 384 | 576 | 960 | 1344 |
TMUs | 32 | 32 | 48 | 80 | 112 |
ROPs | 16 | 16 | 16 | 24 | 24 |
Výkon (single precision) |
0,69 TFLOPS | 0,81 TFLOPS | 1,11 TFLOPS | 1,88 TFLOPS | 2,46 TFLOPS |
Výkon (double precision) |
0,03 TFLOPS | 0,03 TFLOPS | 0,05 TFLOPS | 0,08 TFLOPS | 0,10 TFLOPS |
Paměti |
(1-)2 GB 128bit DDR3 |
1 GB 128bit GDDR5 |
1(-2) GB 128bit GDDR5 |
2 GB 192bit GDDR5 |
2(-3) GB 192bit GDDR5 |
Frekvence pamětí | 1,78 GHz | 5,0 GHz | 5,4 GHz | 6,0 GHz | 6,0 GHz |
Dat. propustnost | 28,5 GB/s | 80 GB/s | 86,4 GB/s | 144 GB/s | 144 GB/s |
Spotřeba ve 3D | 65 W | 64 W | 75-85 W | 140 W | 150 W |
Napájení | - | 6-pin | 6-pin | 6-pin | 6+6-pin |
Výstupy |
DVI-I, DVI-D
mini-HDMI 1.4a
|
DVI-I, DVI-D
HDMI 1.4a
|
? |
DVI-I, DVI-D DisplayPort HDMI 1.4a |
DVI-I, DVI-D DisplayPort HDMI 1.4a |
Rozhraní | PCIe 3.0 ×16 | PCIe 3.0 ×16 | PCIe 3.0 ×16 | PCIe 3.0 ×16 | PCIe 3.0 ×16 |
DirectX | 11.1 | 11.1 | 11.1 | 11.1 | 11.1 |
GPU poběží na 960 MHz stabilně, tedy bez technologie Boost. 1 - 2 GB paměti (samozřejmě) typu GDDR5 mají být taktované na 5400 MHz, což je více než u GTX 650 (5000 MHz), ale méně než GTX 660 (6000 MHz). TDP by se mělo přehoupnout lehce přes 75 wattů - čemuž odpovídá šestipinový konektor.
Výkon nelze snadno odhadnout. Pokud je GeForce GTX 660 Ti o něco pomalejší než Radeon HD 7870, nelze čekat, že by výrazněji ořezaná verze téhož čipu mohla překonat Radeon HD 7850. Karta tedy spadne mezi Radeony HD 7770 a 7850. Většina teoretických parametrů (aritmetický výkon, fillrate a paměťová propustnost) vychází prakticky přesně na 60 % GeForce GTX 660. Pokud by se stejný rozdíl promítnul i do reálného výkonu, odpovídal by lehce přetaktovaným modelům Radeonu HD 7770. Reálně bychom pak od GTX 650 Ti čekali o nějaký ten FPS více, tedy úroveň Radeonu HD 6850 nebo GeForce GTX 460.
To samozřejmě platí za předpokladu, že se výše uvedené parametry potvrdí, což se dozvíme během pár týdnů.