Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Stuttering s GeForce GTX 600 vyřeší zřejmě červnové ovladače

Nvidia GK104 GeForce 6800 faster smoother richer
Koncem března si uživatelé GeForce GTX 680 začali na diskusních fórech stěžovat na stuttering - poškubávání obrazu při zapnuté vertikální synchronizaci. Nvidia nyní poskytla oficiální vyjádření…

30. března se na diskusním fóru Nvidie začalo formovat téma o problému, který majitelé GeForce GTX 680 pozorují při zapnuté vertikální synchronizaci. Nezávisle na hře - ale po zapnutí vertikální synchronizace (klasické i adaptivní a bez ohledu na nastavení FPS limitů) - se projevuje stuttering, poškubávání obrazu, které vypadá, jako by hra běžela na velmi nízkém frame-rate, ačkoli dosahuje >60 FPS.

I když je stuttering obvykle spojován s dvoučipovými grafickými kartami, kde k němu nejčastěji dochází vinou nedostatečně přesné synchronizace obou GPU, projevuje se podle zkušeností uživatelů na všech kartách postavených na jádře GK104 bez ohledu na počtu čipů - GeForce GTX 670, 680 i 690. Podle bývalého majitele GeForce GTX 590 jsou projevy výraznější než právě na zmíněné duální kartě. Nezvyklé také je, že popsaný jev nepozorují všichni uživatelé. Například ve „starých dobrých“ Windows XP se podle slov jejich majitelů neprojevuje vůbec.

Nvidia GK104 prezentace 090

Od března se diskuse na toto téma objevily na řadě diskusních fór - původní téma na Nvidia forums již přesáhlo 40 stran reakcí. Problém je o to nepříjemnější, že právě v souvislosti s GeForce GTX 600 Nvidia proklamovala hladší běh her („faster - smoother - richer“) a vylepšená vertikální synchronizace měla právě plynulejší hraní zajistit. Nyní však Nvidia slibuje řešení:

„Několik zákazníků nás informovalo o nesouvislém pocukávání při zapnuté vertikální synchronizaci. Příčinou problému je bug v ovladačích, pro který jsme již navrhli řešení. Tato oprava vyžaduje rozsáhlé testování a bude dostupná nejdříve v našem dalším klíčovém vydání ovladačů v červnu (po R300). Uživatelům, kteří tento problém pozorují, doporučujeme jako prozatímní řešení vypnout vertikální synchronizaci v ovládacím panelu Nvidia nebo přímo v nastavení hry.“

  • Nvidia

Pro další informace můžete navštívit zmíněný thread (odkaz níže). Několik ukázek najdete i na youtube, ale vzhledem k cca poloviční snímkové rychlosti videa oproti 60Hz LCD panelu může být projev méně zřetelný.

O vydání oficiálních ovladačů vás budeme (jako obvykle) informovat.

Diskuse ke článku Stuttering s GeForce GTX 600 vyřeší zřejmě červnové ovladače

Úterý, 22 Květen 2012 - 08:24 | AndyF1 | Hm divny problem ked si spomeniem ako dlho je tu...
Pondělí, 21 Květen 2012 - 19:05 | Exhumanizator | radsej napiste ako to vyzera s vydanim HD7990, a...

Zobrazit diskusi