GeForce RTX 2080 je o 33-59 % rychlejší než GeForce GTX 1080
Když byl vydán Pascal, přinesl oproti Maxwellu ~33% a ~66% výkonnostní posun. GeForce GTX 1080 tehdy odskočila oproti GeForce GTX 980 o dvě třetiny…
Ilustrace výkonnostního náskoku Pascal / GeForce GTX 1080 oproti Maxwell / GeForce GTX 980
dobová recenze Hardware.fr
Ilustrace výkonnostního náskoku Pascal / GeForce GTX 1080 oproti Maxwell / GeForce GTX 980
dobová recenze ComputerBase.de
…a oproti GeForce GTX 980 Ti asi o třetinu. Jeden z pracovníků Nvidie vystupující na německém diskusním fóru pod přezdívkou pixeljetstream před několika dny avizoval, že takový posun jako u Pascalu se v případě Turingu konat nebude, protože zvyšování hrubého výkonu je hloupé a nemá budoucnost.
O to větší byla zvědavost ohledně toho, co vlastně u současné generace her (které nebudou využívat hybridní rendering aplikující pro některé efekty ray tracing) přinese. Uniklý slajd Nvidie to vcelku přehledně ilustruje tmavozelenými sloupky:
Výkonnostní posun tedy není v průměru 2/3, ale ve hrách vybraných Nvidií se pohybuje v rozmezí 33 % až 59 %. Průměrný posun činí 47 %. Je ovšem otázkou, do jaké míry je při avizovaných cenách korektní srovnávat právě GeForce GTX 1080 s GeForce RTX 2080. GeForce GTX 1080 byla při vydání výrazně levnější a nyní je ještě levnější.
GeForce RTX 2080 je dokonce dražší ($799) než byla při vydání GeForce GTX 1080 Ti ($699), oproti níž je na základě dostupných údajů srovnaných s výsledky publikovaných recenzí o necelých 15 % rychlejší. GeForce GTX 1080 Ti dnes stojí od $649, takže by volba GeForce RTX 2080 oproti ní znamenala o 15 % vyšší výkon za o 23 % vyšší cenu. GeForce GTX 1080 Ti ovšem jako bonus nabízí větší paměť (11 GB namísto 8 GB), GeForce RTX 2080 zase podporu pro ray tracing. Poměr cena / výkon jako takový se však ve srovnání s GeForce GTX 1080 ani GeForce GTX 1080 Ti nezlepšil. V tomto směru jde posun pouze oproti Titanům, které jsou ale vybavené vyšší kapacitou paměti:
GeForce RTX 2080 | |
GeForce GTX 1070 | +77 % |
GeForce GTX 1080 | +47 % |
GeForce GTX 1080 Ti | +15 % |
Titan Xp | +5 % |
Titan V | -13 % |
Orientační přehled vycházející ze slajdu Nvidie a relativní pozice ostatních karet dle recenzí;
číslo uvádí, o kolik procent rychlejší by GeForce RTX 2080 měla být oproti uvedené kartě
Přehled berte jako ilustraci, přesné výsledky nezávislých recenzí se mohou neznámou měrou lišit.
Nvidia se ve slajdu snaží zlepšit pozici Turingu použitím nového rychlejšího anti-aliasingu DLSS (světle žluté sloupce). Dokud ale nejsou k dispozici nezávislé recenze, nelze objektivně posoudit, zda jde v těchto hrách po kvalitativní stránce o plnohodnotnou náhradu. Podpora DLSS je také vyžadována pro konkrétní hru, není obecná, nelze jej zapnout všude. Her, které jej budou podporovat, bylo zatím avizováno šestnáct.