GeForce RTX 3080 cílí až 20 % nad GeForce RTX 2080 Ti
O GeForce RTX 3080 dosud není s jistotou známo prakticky nic, ale všechny informace lze rozdělit na pravděpodobnější a méně pravděpodobné. Za jednu z reálně možných lze považovat informaci o tom, že „osmdesátková“ GeForce tentokrát nemusí být postavena na GPU Gx104, ale že může jít o vyšší, byť částečně ořezané, GPU. Je možné, že si Nvidia chce ponechat rezervu jako reakci na konkurenční GPU Navi 21. Tu případné větší GPU umožňuje (lze ho ořezat méně a tím dosáhnout vyššího výkonu) než o příčku nižší čip, který by běžel naplno a v případě potřeby by nebylo možné výkon zvýšit.
Za příklad nepravděpodobného scénáře lze označit zvěst, že PCB GeForce RTX 3080 bude osazeno samostatným čipem pro raytracing. Nelze si úplně snadno představit, jak by něco takového mohlo fungovat a jak by byly realizovány obrovské přesuny dat, ke kterým má přístup GPU, ale ke kterým by musel mít přístup i samostatný čip pro raytracing.
Ampere GA100
Jednou z nových informací je zpráva, že GeForce RTX 3080 bude dosahovat zhruba 120 % výkonu GeForce RTX 2080 Ti, současného top-modelu GeForce z generace Turing. Pokud bychom si to měli zařadit do kontextu nedávno uniklých informací o konkurenční Navi 21, která (navzdory zdrojem uváděným 40-50 % výkonu nad GeForce RTX 2080 Ti) by podle specifikací měla dosahovat 120-125 % výkonu GeForce RTX 2080 Ti, případně 130-135 % výkonu, pokud zohledníme možná vylepšení architektury, stál by hypotetický Radeon nové generace nad GeForce RTX 3080, zhruba na úrovni jejích OC modelů, a nejrychlejším řešením by „zůstala“ GeForce RTX 3080 Ti.
Pokud ovšem Nvidia bude chtít udržet status quo, jak to vypadá s ohledem na zprávy očekávající vznik GeForce RTX 3080 na bázi ořezaného GPU GA102, může Nvidia specifikace upravit, ponechat více aktivních SM bloků a mírný náskok Navi 21 alespoň dorovnat.