Google automaticky konvertuje Flash reklamy do HTML5
Google tak zahájil proces automatické konverze Flashového obsahu do HTML5. NA tomto pracovali dříve i jiní, včetně Mozilly, ale Google to nově nasadí ve velkém - čímž není myšleno (jen) YouTube. Kampaně, které byly zadány skrze AdWords či AdWords Editor a jiné nástroje třetích firem ve Flash podobě, budou automaticky konvertovány do HTML5. Jsou zde ale nějaká omezení, zjevně zatím není Google schopen převést do HTML5 všechny typy obsahu.
Celou věc Google ospravedlňuje mimo jiné tím, že více než polovina času, který dnes uživatelé tráví na internetu, je skrze mobilní zařízení. To je velká příležitost pro reklamní trh, nicméně mnoho takových zařízení nepodporuje Flash. Znám je tím třeba Apple, který po „vyhubení“ Flashe volá již řadu let.
Pokud celý proces poběží bez potíží, tak se jednoho dne dočkáme webu, na kterém nebudou prudit otravné Flashové reklamy. Otázkou je, jestli nás pak nebudou prudit reklam HTML5-kové úplně stejně, byť třeba za cenu menších nároků na systémové prostředky, protože zatímco „rozežranost“ Flashe je plně v jeho režii, HTML5 / JavaScript si korigují prohlížeče samy.