Google chce Groupon, přijde jeho největší akvizice?
Nemůžeme minout, co si na internetu už povídají ethernetové zásuvky na všech přepínačích, že je na spadnutí asi zatím největší akvizice společnosti Google. Neoficiální zprávy nejprve vydaly cenu 2,5 miliardy, která záhy vzrostla na 3, aby zatím poslední informací bylo, že Google navrhl za Groupon až 6 miliard. Tedy přesněji řečeno 5,3 miliardy s příslibem 700 miliónů pro vedení firmy jako výkonnostní příplatky. Zdroje, které si přejí zůstat v anonymitě, ještě doplňují, že k dohodě by mělo dojít ještě tento týden. O Groupon ale mělo zájem i Yahoo!, jež prý nabídlo 4 miliardy, ale ani jedna z uvedených akvizic zatím nebyla oficiálně potvrzena.
Pokud by společnost Google tuto částku nakonec opravdu zaplatila, byla by to zatím její největší investice, protože za DoubleClick v roce 2007 zaplatila 3,1 miliardy, YouTube jí dokonce vyšla pouze na 1,65 miliardy. A co si tak Google vlastně cení? Groupon je americký server, jenž nabízí v tamních městech slevové kupóny od místních obchodů, restaurací nebo služeb. Je úzce svázán s FaceBookem a Twitterem, kde pak jeho uživatelé zvou na večeři i své přátelé (například) a pomáhají tak serveru rozšiřovat okruh svých uživatelů. Odhaduje se, že Groupon má roční příjem asi 500 miliónů USD.