Google implementuje blokování reklam v Chrome
Chrome tuto funkcionalitu nabídne v desktopové i mobilní verzi. Nepůjde však o „plnotučné“ blokování všech reklam, to by byl Google sám proti sobě, když sám provozuje jeden z největších reklamních systémů na světě.
Implementace v Chrome se ponese v tom duchu, že blokovány budou agresivní (neakceptovatelné) reklamy z kategorizace od Coalition for Better Ads, tedy takové, které se automaticky pouští, vyskakují atd.
Slušné reklamy, tedy i to, co nabízí sám Google skrze svůj reklamní systém, bude Chrome nadále zobrazovat. Zatím ale není přesně jasné, jakou formou bude technologie blokování reklam implementována, takže dejme Googlu čas, aby toto vyvinul, dokončil a představil světu.
Připomeňme, že vedle blokování reklam (ať již jakýchkoli, nebo opravdu jen těch obtěžujících) existují i jiné cesty pro budoucnost. Ať již to, co před několika měsíci představil minoritní prohlížeč Brave (ten založil Brendan Eich, někdejší šéf Mozilly) anebo cesta Adblocku s Flattrem.