GPU, herní testy
Kapitoly článků
GeForce 9800M GT jakožto druhý nejvyšší model řady 9 dává se svými 96 stream procesory výkon 360 GFLOPs. V tuto chvíli již není pro šasi Storm v nabídce, nahradila jej nižší varianta GTS s 64 stream procesory a 240 GFLOPs (zatímco 9800M GT řadí Nvidia do "enthusiast" segmentu, 9800M GTS jen do "high performance", na to je třeba myslet při pohledu na naše testy), taktéž lze v konfiguraci zvolit za příplatek (+3 995 Kč oproti 9800M GTS) GeForce GTX 260M se 112 stream procesory a 462 GFLOPs (ehm, to je tedy u Nvidie skutečně jen velice mírná evoluce, když 9800M GTX má taktéž 112 SP a 460 GFLOPs :-). VBI mělo osazenu GeForce 9650M GT s 32 stream procesory, její výpočetní výkon bohužel Nvidia neuvádí.
Call of Duty 4
Výkonnostní nárůst oproti 9650M GT je v Call of Duty 4 vynikající. Sice "jen" dvojnásobný (v kontrastu s trojnásobkem shaderů), ale hlavně je hra konenčně plně hratelná v 1680×1050 i při AA/AF.
Crysis
Totéž můžeme říci o Crysis, více než 40fps při středních detailech je paráda a i když hra občas zaškobrtne, je toto velmi pěkně vypadající nastavení hratelné. Samozřejmě na antialiasing zapomeňte, Crysis je nesmírně náročný engine, na kterém si lámou zuby i desktopy, natož notebooky.
Fallout 3
Chcete-li si porovnat výsledky ve Falloutu 3 s námi, dojděte za bílého dne do Megatuny, vylezte k čističce vody a rozhlédněte se po osadě tak, jak je vidět na screenshotu.
I ve Falloutu 3 je odstup výrazný, počty snímků za vteřinu jasně naznačovaly, že zde můžeme antialiasing zapnout bez obav.
To se nám následně potvrdilo, kombinace několika engine v čele s Gamebryo je na Goldmaxu Storm plně hratelná i ve vysokých nastaveních.
Need for Speed: Pro Street
Ani v Pro Street není třeba se obávat vysokých nastavení kvality renderingu, hra běží skvěle.
Oblivion
S ohledem na takřka shodnou kombinaci engine totéž co pro Falout 3 platí i pro Oblivion.